Alkoholisti

Holisti.

Tiedän omasta kokemuksestani, ettei yksikään " reilu ryyppääjä " halua itseään kutsuttavan alkoholistiksi, ei edes juopoksi. Minä en kuitenkaan tarkoita alkoholistilla elämäänsä rappiolle juonutta ihmistä, vaan miestä, naista tai nuorta, jonka juopottelu toistuvasti jollakin tavalla häiritsee elämänmenoa.

6

674

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Boris

Mitä tarkoittaa uusi termi " reilu ryyppääjä ".

Selitä termiä hieman laajemmin. Olen 40 vuotta touhunnut viinan kanssa, enkä aikaisemmin ole tärmännyt ilmaisuun " reilu ryyppääjä ".

• Holisti.

Reilulla ryyppääjällä vertaillaan alkoholin suurkuluttajaa. Juoppo taas on sanana niin veikeä, supisuomalainen, että rohkenen käyttää sitä tarkoittamaan myös sellaista ihmistä, jonka alkoholin nauttiminen eli viinan juonti ainakin aika ajoin sotkee ihmissuhteita, työtä, raha- asioita, terveyttä yms.

• Suoraan lainatun tekstin Lapuan Minnesota
      hoitokeskuksen sivuilta..jos joku vältämättä haluaa sen vielä lukea niin.. http://www.minnesota-hoito.fi/

• renttu.

Omituista..minulla ei ikinä ole ollut ongelmaa kutsua itseäni alkoholistiksi.
      Tosin en ole juomisestakaan eroonkaan päässyt. "lapsesta" asti olen sen kanssa lutrannut.
      tällä iällä olen tietysti sen haitat katkerasti todennut ja saanut ylettömän juomiseen (yleensä) siedettävään hallintaan. Tietyjen varotoimien avulla,
      tosiputket ovat olleet varsin harvinaisia tällänäkymin.

Juoppona tiedän kuinka tauti etenee ja on ikävää seurata nuorten uhoa asian tiimoilta...itsekkin siihen aikoinaan kun syyllistyin.

Nuorille juoponuraa haaveileville voi sanoa,ettei tosiaankaan kaikista tule alkoholisteja,joillekkin vain ei känni maistu hyvältä ja juodaan vain seuran vuoksi,mutta tulevat alkoholistit juovat rajusti jo nuorena...heille känni tuottaa tavatonta mielihyvää jonka fiilistä haetaan uudestaan ja yhä uudestaan niin kauan ettei itse uhri enään tiedä miksi ryyppää, vaikka väkisin.

• Kiitos en juo

kyllähän sellaista alkoholistiksi voi sanoa joka toistuvasti häiritsee muita juomisellaan. Nämä ihmiset eivät todellakaan ole niitä denoja jotka notkuvat alkon nurkilla vaan ihan työssäkäyvää väkeä. Mutta kyllähän heillä alkoholiongelma on koska kerta toisensa jälkeen pulloon tarttuvat vaikka siitä selvästi on harmia sekä heille itselle, että muille.

• Holisti.

Alkoholistiksi eli ihmiseksi, jota viina hallitsee häiritsevästi tavalla tai toisella, voi kutsua vaikkapa viehättävää, menestyvää nuorta naista, joka toimistotyöpäivänsä jälkeen juo rentoutuakseen säännöllisesti kaksi keskiolutpullollista. Nainen on noiden keskareiden vanki. Ellei hän niitä jonakin päivänä saa, hän muuttuu kireäksi, vihaiseksi, saamattomaksi, masentuneeksi. Hän on siis riippuvainen alkoholista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6409
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      82
      4905
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      104
      3169
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3002
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2215
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1606
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      94
      1181
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      338
      1175
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1086
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      864
    Aihe