Finn West!!!

Tahtoo tahtoo!

Tietääkö kukaan enää enää Finn West -lännentarinalehdyköiden sarjaa? Ne ovat aivan mahtavia luettavia! Kuinka moni on lukenut tästä suomalaisesta lännensankarista, Juho Kaaponpoika Helapäästä 1800-luvun loppupuolen Jenkkilässä?
Ja löytyykö sarjaa enää divareista tms? Tietoa?

12

3601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ittemöttönen

Ainakin yksi (paras, subj. mielipide) kirjoittajista rupes viisaaksi ja meni opiskelemaan valtiotiedettä. Sittemmin ansioitunut ulukomaantoimittajana valtakunnan päälehdessä. Tekijänoikeuksista hahmoihin en tiiä kun olen kasvanut länkkäriiän ohi.

• 1+17=18

Mikä on länkkäri-ikä? Itseäni on kiehtonut western niin kauan kuin jaksan muistaa. Tosin maku westernien suhteen on muuttunut. Mutta edelleen tulee ennen julkaisemattomat Ken Parkerit ostettua lehtipisteestä.

Finn Westiä olen lukenut muistaakseni vain yhden kappaleen. Teininä minuun kolahti enemmän Jerry Cotton ja Yöjutut joita saatan edelleen lukea nostalgiamielessä. Länkkäripokkareita enemmän minua on kiehtonut lännen sarjakuvat ja lännen leffat.

• on Finnillä

Kustantaminen on kulkenyt pitkän tien Kolmiokirjan, Viihdeviikarien ja Books Studion kautta Gummeruksen siipien suojaan. Ja pimentoon. Kysäseppä sieltä mikä on taiteellinen ja julkaisupoliittinen linja tänään.
      Antikvariaateissa silloin tällöin ja tolloin osunut kyllä silmiin joku resuksi luettu yksilö.

• hilavitkutin

... vielä divareista ja mm. huutonetistä ja vastaavista. Osa hyvässä kunnossa, osa loppuun luettuja :)

Itse Finn West friikki kun olen niin olisin myös kiinnostunut saamaan vinkkejä mistä löytyisi kun muutama numero puuttuu, ja ne tuntuvat olevan kiven takana.
      Mutta itsellä olisi kyllä isot määrät ylimääräisiä kappaleita joten jos joku tarvii niin täältä saisi kohtuu hintaan. :)

• Aamosnapoleon

Olen kerännyt finn westit vuosien varrelta mutta kaksi numeroa puuttuu numero 11 vuosi 1977 ja numero 9 vuosi 1988 olisi hieno jos ne löytyis jostain kiitos etukäteen. Vastausta odottaen

• länkkäri

Joo oli ihan hyviä luettavia.Mut muistaako joku Clay Allisonin tään sexi westernin?

• finnwest fani

joo sarja ihan mahtava justiinsa niitä luen muutta ihan summassa kylläkin:D harmi kun lopetettiin njo ajat sitten... Amos on kyllä kova tyyppi :P

• juke31

lopetettu vuonna 1993.
        Mulla on noita kotona pahvilaatikollinen.
        En tiä myiskö,lukisko vai keräiskö loputkin..?

• jodex
        juke31 kirjoitti:

lopetettu vuonna 1993.

Alkupuolen numerot puuttuu 76-78 niistä vois kauppaa käydä

• Aamosnapoleon
        juke31 kirjoitti:

lopetettu vuonna 1993.

11 1977 ja 9 1988 puuttuu olisin kiinnostunut jos löytyy

• pikajuna274
        jodex kirjoitti:

Alkupuolen numerot puuttuu 76-78 niistä vois kauppaa käydä

Löytyyhän ne multa katoppa huutonetistä

• pikajuna274

Omistan lähes joka numeron FinnWest lehteä.Laitoin huutonettiin myyntiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3465
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1868
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      80
      1178
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      209
      872
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe