Finn West!!!

Tahtoo tahtoo!

Tietääkö kukaan enää enää Finn West -lännentarinalehdyköiden sarjaa? Ne ovat aivan mahtavia luettavia! Kuinka moni on lukenut tästä suomalaisesta lännensankarista, Juho Kaaponpoika Helapäästä 1800-luvun loppupuolen Jenkkilässä?
Ja löytyykö sarjaa enää divareista tms? Tietoa?

12

3478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ittemöttönen

      Ainakin yksi (paras, subj. mielipide) kirjoittajista rupes viisaaksi ja meni opiskelemaan valtiotiedettä. Sittemmin ansioitunut ulukomaantoimittajana valtakunnan päälehdessä. Tekijänoikeuksista hahmoihin en tiiä kun olen kasvanut länkkäriiän ohi.

      • 1+17=18

        Mikä on länkkäri-ikä? Itseäni on kiehtonut western niin kauan kuin jaksan muistaa. Tosin maku westernien suhteen on muuttunut. Mutta edelleen tulee ennen julkaisemattomat Ken Parkerit ostettua lehtipisteestä.

        Finn Westiä olen lukenut muistaakseni vain yhden kappaleen. Teininä minuun kolahti enemmän Jerry Cotton ja Yöjutut joita saatan edelleen lukea nostalgiamielessä. Länkkäripokkareita enemmän minua on kiehtonut lännen sarjakuvat ja lännen leffat.


    • on Finnillä

      Kustantaminen on kulkenyt pitkän tien Kolmiokirjan, Viihdeviikarien ja Books Studion kautta Gummeruksen siipien suojaan. Ja pimentoon. Kysäseppä sieltä mikä on taiteellinen ja julkaisupoliittinen linja tänään.
      Antikvariaateissa silloin tällöin ja tolloin osunut kyllä silmiin joku resuksi luettu yksilö.

    • hilavitkutin

      ... vielä divareista ja mm. huutonetistä ja vastaavista. Osa hyvässä kunnossa, osa loppuun luettuja :)

      Itse Finn West friikki kun olen niin olisin myös kiinnostunut saamaan vinkkejä mistä löytyisi kun muutama numero puuttuu, ja ne tuntuvat olevan kiven takana.
      Mutta itsellä olisi kyllä isot määrät ylimääräisiä kappaleita joten jos joku tarvii niin täältä saisi kohtuu hintaan. :)

      • Aamosnapoleon

        Olen kerännyt finn westit vuosien varrelta mutta kaksi numeroa puuttuu numero 11 vuosi 1977 ja numero 9 vuosi 1988 olisi hieno jos ne löytyis jostain kiitos etukäteen. Vastausta odottaen


    • länkkäri

      Joo oli ihan hyviä luettavia.Mut muistaako joku Clay Allisonin tään sexi westernin?

    • finnwest fani

      joo sarja ihan mahtava justiinsa niitä luen muutta ihan summassa kylläkin:D harmi kun lopetettiin njo ajat sitten... Amos on kyllä kova tyyppi :P

      • juke31

        lopetettu vuonna 1993.
        Mulla on noita kotona pahvilaatikollinen.
        En tiä myiskö,lukisko vai keräiskö loputkin..?


      • jodex
        juke31 kirjoitti:

        lopetettu vuonna 1993.
        Mulla on noita kotona pahvilaatikollinen.
        En tiä myiskö,lukisko vai keräiskö loputkin..?

        Alkupuolen numerot puuttuu 76-78 niistä vois kauppaa käydä


      • Aamosnapoleon
        juke31 kirjoitti:

        lopetettu vuonna 1993.
        Mulla on noita kotona pahvilaatikollinen.
        En tiä myiskö,lukisko vai keräiskö loputkin..?

        11 1977 ja 9 1988 puuttuu olisin kiinnostunut jos löytyy


      • pikajuna274
        jodex kirjoitti:

        Alkupuolen numerot puuttuu 76-78 niistä vois kauppaa käydä

        Löytyyhän ne multa katoppa huutonetistä


    • pikajuna274

      Omistan lähes joka numeron FinnWest lehteä.Laitoin huutonettiin myyntiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe