Onko oikeasti näin

JPJ

Sain käsiini vasta tänään Fighter Magazine lehden jossa on ihmetystä herättävä juttu Krav Magasta. Olen treenaillut Krav Magaa Pohjolan Krav Maga Liiton alisuudessa vuodesta 2003. Olen ollut toimintaa varsin tyytyväinen, mutta olen tähän asti luullut PKML:n olleen ensimmäinen lajiliitto Suomessa ja Ari Kankaan olevan lajin "isä" Suomessa. Siis näin olen asian ymmärtänyt - tosin näin se on seurassamme minulle esitettykin.

Pitääkö Fighterin juttu tosiaan paikkansa? Onko tämä Saario varsinainen lajin maahan tuoja? Kuka tietää asian oikean laidan? Kangas kertoo mm. harjoitelleensa Krav Magaa Israelissa jo 1980 luvulla, jolloin hän palveli tuolla alueella YK joukoissa jossain iskuryhmässä. Joten eikö hän olisi kuitenkin lajin varsinainen maahantuoja? Valistakaa minua, sillä harmottaa jos olen sisäistänyt aisiat aiemmin vääriin.

37

7449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valeeemeli

Olet treenaillut pohjolan krav maga-liiton alaisuudessa, kuten itse kerroit (liittoa ei ole edes rekisteröity suomessa). Pohjolan Krav Maga Itsepuolustusliitto Ry sitävastoin löytyy (on rekisterissä), Kangas toimii tässä liitossa. Näissä asioissa kanattaa olla tarkkana, kusettajia ja paskan puhujia on kaikkialla! Olet siis oikeasti treenaillut krakovan maggaraa vuodesta 2003 PKML-liitossa (Pösilöiden Kastelijoiden ja Mammanpoikien Liitto). Valeliitto ja valekangas on sinua höpläyttänyt kybällä, ikävä juttu, mutta sinulle ihan oikein!

PKMI pitää korkeaa tasoa ja moraalia yllä, eikä olisi kelpuuttanutkaan sinua riveihinsä. Pelkkää suunsoittoa ja pelleilyä kun ei opeteta kursseilla. Ihmettelen vaan minkälaisille vuoteenkastelijoille ja peukun lutkuttajille sitä fighter-lehteä oikein myydään. Olisiko lehdelle asetettava ikärajaksi K-12 jos lukijaa: "harmottaa jos olen sisäistänyt aisiat aiemmin vääriin."

• asiallinen

tai sitten ei. Oliko se nyt tärkein pointti tuohon asialliseen kysymykseen nuo kirjoitusvirheet????????? Törppö!!!!!
        En ole ketjun aloittaja (vaan naispuoleinen magaaja) mutta odoten asiallisia vastauksia mielenkiintoiseen aloitus kysymykseen.

• JPJ

=) Sori vaan asia- kirjoitusvirheet - kirjoittelin eilen pikku simassa, mutta asiasta. Kiitos vain vastauksestasi. Koskaan ei ole tuo järjestötoiminta kiinostanut mitenkään erityisesti! Kuitenkin haluan olla tietoinen harrastamani lajini historiasta Suomessa. Voisiko joku kertoa, että jos liityn SKML:n alaisuuteen, voidaanko aiempaa treeniä PKML:ssa =) lukea hyväkseni?

Ehkäpä tämä aiempi epätietoisuuteni johtuu juuri sinunkaltaistesi treenaajien / ohjaajien paatoksellisesta "me olemme maailman napa" asenteesta. Katsastan siis mielelläni uutta treeniseuraa itselleni ja kastelen petini siellä hyvinkin mielelläni.

Kiitos muille asiallisesti vastanneille!

J-P J / Hki

• Juse

Kiukuttaako sinuakin että olet ollut väärässä aiheen suhteen vai mistä moinen lapsellisuus?

• kmaa

Jyrki Saario toi lajin virallisesti, Saarion seminaarilla oli myöskin Ari Kangas, joka oli yksi ensimmäisistä km-ohjaajista suomessa,

Ari oli tutustunut lajiin myöskin aikaisemmin yk-joukoissa.

erimielisyyksien takai tiet erkanivat ja Ari joutui hakeutumaan eri liitoon, se oli vahinko, koska Ari Kangas on erittäin pätevä ohjaaja ja on luonut hienon seuran ja organisaation!

• Iskä

Oho, joko olet tosi ymmärtämätön tai sitten siellä pissataan teitä silmään oikein kunnolla. Kyseleppäs kavereiltasi ovatko hekin olleet samassa "uskossa".

Lajin toi Suomeen Jyrki Saario vuonna 1996. Saman vuoden marraskuussa oli ensimmäinen ohjaajakoulutus josta Kangas valmistui, mutta niin valmistui yli 10 muutakin Suomalaista. Kangas erotettiin liitosta (IKMF ja SKML) vuonna 1998, tällä hetkellä Kangas ei ollut korkeimpien tasoarvojen omaavien Suomalaisten joukossa. Sen jälkeen hän alkoi touhuta omaa liittoa.

• Kmaa

niin Ari oli 10. ensimmäisen joukossa suomessa!

Mitä sen jälkeen tapahtui on pitkä tarina, ja ASri käynyt pitkän tien ja on nyt douiebin liitossa pätevä ohjaaja.

• Miten joku laji voidaan tuoda virallisesti Suomeen. liittyykö hommaan fanfaarit ja punaiset matot vai mikä homman tekee viralliseksi. Yk:ssa maantieteellisesti Israilin puolella palvelleita KM:n tutustuneita suomalaisia on useampiakin, he ovat lajiin tutustuneet ennen armonvuotta 1996 milloin laji tuotiin "virallisesti" suomeen, tämä virallisesti suomeentuonti mitä se nyt sitten käsittääkin on ainoastaan IKMF:n totuus jolloin heidän "ainoa oikea" Krav maga liittonsa jonka jäsenseuroissa harjoitellaan "ainoata oikeaa" krav maga aloitti toimintansa. Molemmissa liitoista kokemusta saaneena tämä Arin Kankaan johtama systeemmi(joka ei siis tiennyt Km:stä mitään ennenkuin Saario toi KM:n Suomeen ei siis tiennyt vaikka oli sitä paikanpäällä israilissa harjoitellut, ennen armonvuotta 1996) on tekniikoiltaan realistisempi, siellä tekniikat perustellaan paremmin. Harjoittelijat ovat hyvässä kunnossa, koska heiltä vaaditaan hyvää kuntoa keltaisesta tasosta lähtien ja siellä tosiaan täyty osata ja pystyä ottamaan täyskontaktiottelu sinisestä vyöstä ylöspäin, jolloin vastaan alkaa tulla pystyotteluolen mailmanmestaria sekä vapaa ottelijoita.

• ggf
        minä812 kirjoitti:

Miten joku laji voidaan tuoda virallisesti Suomeen. liittyykö hommaan fanfaarit ja punaiset matot vai mikä homman tekee viralliseksi. Yk:ssa maantieteellisesti Israilin puolella palvelleita KM:n tutustuneita suomalaisia on useampiakin, he ovat lajiin tutustuneet ennen armonvuotta 1996 milloin laji tuotiin "virallisesti" suomeen, tämä virallisesti suomeentuonti mitä se nyt sitten käsittääkin on ainoastaan IKMF:n totuus jolloin heidän "ainoa oikea" Krav maga liittonsa jonka jäsenseuroissa harjoitellaan "ainoata oikeaa" krav maga aloitti toimintansa. Molemmissa liitoista kokemusta saaneena tämä Arin Kankaan johtama systeemmi(joka ei siis tiennyt Km:stä mitään ennenkuin Saario toi KM:n Suomeen ei siis tiennyt vaikka oli sitä paikanpäällä israilissa harjoitellut, ennen armonvuotta 1996) on tekniikoiltaan realistisempi, siellä tekniikat perustellaan paremmin. Harjoittelijat ovat hyvässä kunnossa, koska heiltä vaaditaan hyvää kuntoa keltaisesta tasosta lähtien ja siellä tosiaan täyty osata ja pystyä ottamaan täyskontaktiottelu sinisestä vyöstä ylöspäin, jolloin vastaan alkaa tulla pystyotteluolen mailmanmestaria sekä vapaa ottelijoita.

..lukea koko tekstiä loppuun. Opettelisit ensin kirjoittamaan, ennen kuin yrität päteä hienoilla "armonvuotta-", ym termeillä..kuulostat lähinnä naurettavalta. Se on Israel, ei Israil. Virke ei ole sata sanaa ja lausetta pitkä - yhdyssanojakin voi opetella.

Äläkä rupea ruikuttamaan, ettei tämä ole mikään äidinkielen tunti, tai "mitä v**un väliä sillä on". Ei kukaan jaksa ottaa tosissaan kirotusvireitä vilistäviä suttuja.

• ggf kirjoitti:

..lukea koko tekstiä loppuun. Opettelisit ensin kirjoittamaan, ennen kuin yrität päteä hienoilla "armonvuotta-", ym termeillä..kuulostat lähinnä naurettavalta. Se on Israel, ei Israil. Virke ei ole sata sanaa ja lausetta pitkä - yhdyssanojakin voi opetella.

Äläkä rupea ruikuttamaan, ettei tämä ole mikään äidinkielen tunti, tai "mitä v**un väliä sillä on". Ei kukaan jaksa ottaa tosissaan kirotusvireitä vilistäviä suttuja.

Sen lisäksi että en osaa kirjoittaa olen myös vanha, ruma ja lihava. ps. ei menyt nappiin sultakaan vai mitä kirotusvireitä.

• Vihreetön kirjottaja
        minä812 kirjoitti:

Sen lisäksi että en osaa kirjoittaa olen myös vanha, ruma ja lihava. ps. ei menyt nappiin sultakaan vai mitä kirotusvireitä.

Ilmeisesti kovia pääkontakteja ainakin lajissasi harjoitellaan paljon, vai?

• Vihreetön kirjottaja kirjoitti:

Ilmeisesti kovia pääkontakteja ainakin lajissasi harjoitellaan paljon, vai?

Alä kerro kellekkään harjoittelen täällä kirjoittamaan, täällä joku korjaa aina kirjoitusvirheet.

• kamppailu-friikki
        minä812 kirjoitti:

Miten joku laji voidaan tuoda virallisesti Suomeen. liittyykö hommaan fanfaarit ja punaiset matot vai mikä homman tekee viralliseksi. Yk:ssa maantieteellisesti Israilin puolella palvelleita KM:n tutustuneita suomalaisia on useampiakin, he ovat lajiin tutustuneet ennen armonvuotta 1996 milloin laji tuotiin "virallisesti" suomeen, tämä virallisesti suomeentuonti mitä se nyt sitten käsittääkin on ainoastaan IKMF:n totuus jolloin heidän "ainoa oikea" Krav maga liittonsa jonka jäsenseuroissa harjoitellaan "ainoata oikeaa" krav maga aloitti toimintansa. Molemmissa liitoista kokemusta saaneena tämä Arin Kankaan johtama systeemmi(joka ei siis tiennyt Km:stä mitään ennenkuin Saario toi KM:n Suomeen ei siis tiennyt vaikka oli sitä paikanpäällä israilissa harjoitellut, ennen armonvuotta 1996) on tekniikoiltaan realistisempi, siellä tekniikat perustellaan paremmin. Harjoittelijat ovat hyvässä kunnossa, koska heiltä vaaditaan hyvää kuntoa keltaisesta tasosta lähtien ja siellä tosiaan täyty osata ja pystyä ottamaan täyskontaktiottelu sinisestä vyöstä ylöspäin, jolloin vastaan alkaa tulla pystyotteluolen mailmanmestaria sekä vapaa ottelijoita.

Totta puhut minä812: combatissa vaaditaan tasokokeissa paljon, realistinen juttu, mutta asiassa on aina kaksi puolta, kun ikää tulee, eivät paikat välttämättä kestä kovia kontaktiotteluita ja vammojen
        kanssa on pirullista elää, toisaalta mikään pakko ei ole tasokokeisiin mennä, lajia voi harjoitella omaksi ilokseen ja itsepuolustustaito kehittyy siinä ohessa.

Omakohtaisesti voin kertoa, että tasokokeet ovat vaativampia, Combatissa kuin Ikmf:n puolella, samoin tekniikoissa järjenkäyttö on tärkeä asia.

• ...
        minä812 kirjoitti:

ironiakin taitaa olla lopussa.. ne oli TARKOTUKSENMUKAISIA

• on aina ensi kerta
        minä812 kirjoitti:

Alä kerro kellekkään harjoittelen täällä kirjoittamaan, täällä joku korjaa aina kirjoitusvirheet.

Viittasin tuossa muuhunkiin dämitsiin kuin kirjoituskykyyyn. Ymmärryskykyyn siis. Vielä kerran, sulle vinoiltiin.

• Fasse
        minä812 kirjoitti:

Onhan se etelän V että tuskin kukaan on palvellut YK fighterina Israelissa vaan Libseissä. Ja yksikään ei ole kyllä magaamassa käynnyt Iippojen puolella, koska kyykytystä olisi tippunut YK fighterille. Joten veivaa sä puusilmä handuun kun et tiedä mitään moisista asioista.

• Fasu myös
        Fasse kirjoitti:

Onhan se etelän V että tuskin kukaan on palvellut YK fighterina Israelissa vaan Libseissä. Ja yksikään ei ole kyllä magaamassa käynnyt Iippojen puolella, koska kyykytystä olisi tippunut YK fighterille. Joten veivaa sä puusilmä handuun kun et tiedä mitään moisista asioista.

Sorry jos korjaan hieman tekstiäsi. Lipsien lisäksi 80- luvulla palveli suomalaisia YK-sotilaita myös Golanilla (israelin ja syyrian välinen aseeton vyöhyke). Lomia vietettiin Israelissa, Syyriassa ja Egyptissä sekä tietysti Suomessa. Sekä lipsien että gollaan fasut ja hiutaleet olivat varsin paljon israelin puolella lomillaan. Ketään ei kiinnostanut mitä kukin teki lomilla, ajoiko Natanyassa Komo-kortin, rypi kännissä Avivissa vai kävikö treenailemassa vaikka hippa-karatea.
        Fasuna vaan valistin aiheesta josta jotain myös tiedän!

• Fasse
        Fasu myös kirjoitti:

Sorry jos korjaan hieman tekstiäsi. Lipsien lisäksi 80- luvulla palveli suomalaisia YK-sotilaita myös Golanilla (israelin ja syyrian välinen aseeton vyöhyke). Lomia vietettiin Israelissa, Syyriassa ja Egyptissä sekä tietysti Suomessa. Sekä lipsien että gollaan fasut ja hiutaleet olivat varsin paljon israelin puolella lomillaan. Ketään ei kiinnostanut mitä kukin teki lomilla, ajoiko Natanyassa Komo-kortin, rypi kännissä Avivissa vai kävikö treenailemassa vaikka hippa-karatea.
        Fasuna vaan valistin aiheesta josta jotain myös tiedän!

Kuulitko muuten että Komo heitti lusikan nurkkaa (tällä kertaa oikeasti)? Itselläni yhdistelmäkortti - entä itse?

• Golanin kukkula
        Fasse kirjoitti:

Kuulitko muuten että Komo heitti lusikan nurkkaa (tällä kertaa oikeasti)? Itselläni yhdistelmäkortti - entä itse?

Onko tosi että Komo ei enää ole elossa?

• Juse

Itselläni on lajia takana miltei 10 vuotta ja muistan Krav Magan alku vuosilta jutun Budokasta, jossa ko. henkilö tosiaan istuu YK ryhmäkuvassa jossain lajista kertovassa artikkelissa (oliskohan vuodelta 1998). Jos jollakulla on vuosikerrat ko. lehdestä tallella niin laittakaapa tietoa aiheesta. Mutta mielestäni kuva on normaali YK-ryhmäkuva muiden kuvien joukossa. Ei siis mikää krav maga iskujoukko ainakaan. Tosin voidaanhan sitä keksiä miten kovia juttuja vaan niiden liitteeksi. Hauskaa kuulla, että tuommoisia juttuja liikkuu seurassanne / liitossanne. Pääsääntösesti en ko. herraa ole nähnyt missään lehtikuvissa treenaamassa (enkä muutenkaan) vaan aina heilastelemassa jonkun "ison kihon kanssa" (kättely kuvia) ja nekin vain Budokassa.

Mutta sinänsä aihe on varsin mielenkiintoinen sillä, aina tämä liittoasetelma tuntuu aiheuttavan melkoista keskustelua lajia harrastavien parissa.

Lajin tulosta Suomeen olen minä ymmärtänyt sen, että Saario lajin on tänne tuonnut. Eka lehtijuttu aiheesta on julkaistu Suomesssa 1995. Ja olisikohan se ollut 1996 Hyvinkäällä kun ensimmäinen lajileiri aiheesta on pidetty. Ohjaajakoulutus alkoi IKMF:n toimesta myös 1996, jossa ko. henkilömmekin oli mukana. Suomen Krav Maga liitto taas on perustettu vuonna 1996 - ainakin liiton puheenjohtajan mukaan - koska hän kertoi treeneissä että ensi vuonna tulee liitolle täyteen 10 vuotta.

Itse olen sitä mieltä, että on naurettavaa ettei me Suomalaiset voida pysyä sovussa näissä laji ja liitto asioissa, jokainen vääntää omaan suuntaansa. Eikä se olisi vieläkään myöhäistä järjestää yhteisiä lajileirejä yms. Totuushan kuitenkin on se, että molempien liittojen ajamat tyylisuunnat ovat lähtöisin samasta paikasta, samoista piireistä ja samoista perustekniikoista!

• Km-harjoittelija

Naurettavaa vertailua!

Itse olen nähnyt Arin monesti treenamassa ja olen vieraillut suomen Kravmagaliiton niin ulkomaisilla, kuin kotimaisillakin leireillä ja mielestäni Ari Kankaan tekniikka on erittäin hyvä ja vertailukelpoinen Skml:n ohjaajien tasoon.

Combat Academyssa on aina tutkittu tekniikoita tarkkaan ja apuna on käytetty eri osaalueiden ammattilaisia, myöskin euroopan km-liiton päämies Richard Douieb vaatii erittäin paljon ja ei myönnä lahja-arvoja kenellekään.

• totuus.
        Km-harjoittelija kirjoitti:

Naurettavaa vertailua!

Itse olen nähnyt Arin monesti treenamassa ja olen vieraillut suomen Kravmagaliiton niin ulkomaisilla, kuin kotimaisillakin leireillä ja mielestäni Ari Kankaan tekniikka on erittäin hyvä ja vertailukelpoinen Skml:n ohjaajien tasoon.

Combat Academyssa on aina tutkittu tekniikoita tarkkaan ja apuna on käytetty eri osaalueiden ammattilaisia, myöskin euroopan km-liiton päämies Richard Douieb vaatii erittäin paljon ja ei myönnä lahja-arvoja kenellekään.

Kyllä niitä Krav maga liittoja kaksi suomeen mahtuu. Montako liittoa esim. taekwondossa on?

• Juse
        Km-harjoittelija kirjoitti:

Naurettavaa vertailua!

Vai mitä?

• IKMF rules

Kyllä se vaan niin menee, että Saario on lajin maahan tuonnut ja lajiin ensimmäisenä Suomalaisena tutustunut. Ymmärrän myös miksi Saario haluaa oppia uutta - hän on jo ohittanut tämän väittelytason, eikä väittele vaan treenaa ja ohjaa itsepuolustusta ilman lajinimikkeitä. Ja mikä hienoa, ei juokse rahan perässä!

• Erkki

Onpa sinulla huonot tiedot vai onko sinulle kerrottu satuja. Saarion Jyrki on asunut Ruotsissa 70 luvulta lähtien ja on suomalaisesta nimestään huolimatta Ruotsin kansalainen.

• IKMF rules
        Erkki kirjoitti:

Onpa sinulla huonot tiedot vai onko sinulle kerrottu satuja. Saarion Jyrki on asunut Ruotsissa 70 luvulta lähtien ja on suomalaisesta nimestään huolimatta Ruotsin kansalainen.

Asuupi siis Lahdessa nykyisin. Sorry!

• Erkki
        IKMF rules kirjoitti:

Asuupi siis Lahdessa nykyisin. Sorry!

Voit olla oikeassa, mutta touhuaa sivujensa mukaan edelleen Göteborgissa http://www.defendosweden.se/

• Pitkään mukana ollut

Olen ollut Combatin krav maga-toiminnassa mukana niin kauan kuin sitä on ollutkin. Koskaan en ole kuullut, että meillä olisi puhuttu mainitsemaasi tyyliin perustamisasioista. Mielestäni ahaa-elämyksesi Fightersin seurassa on oma asiasi, mutta jos et viitsisi hämmentää asioita niin sekaisin. Se, mitä näkee, kuulee ja mitä siitä ymmärtää, on usein hyvin suhteellista.
      Kaikkina näinä vuosina Combat on hyväksynyt toisen liiton harjoittelijat riveihinsä ilman sen kummempia häslinkejä. En ole koskaan kuullut Combatilla parjattavan toista liittoa, päinvastoin. Se, minkä Kangas on perustanut, on Pohjolan Krav Maga Itsepuolustusliitto ry - ei pidä sekoittaa asioita!
      Mielestäni tällaista kirjoittelevan henkilön tulisi ensisijaisesti ottaa asioista selvää - mielellään vielä ehkäpä asianomaisilta tahoilta itseltään. Ko. kirjoittelu osoittaa vain henkilön tarvetta rehvastella/provosoida palstoilla asioita ja luo näkökantaa henkilön omasta epäonnistumisesta lajissa. Vai sanoiko ohjaaja sinulle ehkäpä pahasti, mistä tuohtuneena päätit hieman kostaa? Enpä usko, että mikään seura haluaa kaltaistasi riveihinsä kertoilemaan "olenpa ymmärtänyt väärin-asioita" internetin palstoilla. Suosittelen puistokävelyitä; puut vain huokailevat hiljaa eivätkä liittoudu selkäsi takana.

• Tennari

Pitää muuten paikkansa, sen sijaan eräässä seurassa(ikmf) olen kuullut useasti Combatin toimintaa kritisoivan, tiedonhaluisena liityinkin sen sijaan Combatiin ja yllätyin positiivisesti, erittäin hyvää ja tasokasta toimintaa, paljon tasokkaampaa, kuin oli tuossa edellisessä seurassa!

Krav magaa tutustumisesta, harjoittelin vuosina 85-87. jujutsua Aven salilla ja ryhmässä harjoitteli kaveri, joka kertoi olleensa kibbutsilla Israelissa ja harjoitelleensa sikäläistä lajia Krav magaa, silloin en ollut kuullutkaan koko lajista ja ihmettelin sen olemassaoloa.

• JPJ
        Tennari kirjoitti:

Pitää muuten paikkansa, sen sijaan eräässä seurassa(ikmf) olen kuullut useasti Combatin toimintaa kritisoivan, tiedonhaluisena liityinkin sen sijaan Combatiin ja yllätyin positiivisesti, erittäin hyvää ja tasokasta toimintaa, paljon tasokkaampaa, kuin oli tuossa edellisessä seurassa!

Krav magaa tutustumisesta, harjoittelin vuosina 85-87. jujutsua Aven salilla ja ryhmässä harjoitteli kaveri, joka kertoi olleensa kibbutsilla Israelissa ja harjoitelleensa sikäläistä lajia Krav magaa, silloin en ollut kuullutkaan koko lajista ja ihmettelin sen olemassaoloa.

Tämä tekstisikö ei siis ole provoa?
        Mun oli ehkä vähän, mutta... lue Saario sivulta lisää...

• Totta On
        JPJ kirjoitti:

Tämä tekstisikö ei siis ole provoa?
        Mun oli ehkä vähän, mutta... lue Saario sivulta lisää...

Eipäs ole provoa!
        Olin kuullut näitä paskapuheita, vaihdoin seuraa sen takia, että Combatissa oli paljon enemmän treenivuoroja , jotka sopivat minulle!

Huomasin heti ,että Combatin taso oli kova, slowfighting otettiin niin kuin se kuuluu, edellisessä seurassa Slowfighting oli epämääräistä huitomisat ja ottelua ilman kontaktia, vastustajasta riippuen, Combatissa taas kontaktimatsi otetaan hanskoilla, niin kuin turvallisuuden takia kuuluukin tehdä!

edellisessä seurassa olin harjoitellut kaksi vuotta ja ei kertaakaan otettu hanskat kädessä!

Mielestäni myöskin joitakin tekniikoita tehdään järkevämmin Comabt A:ssa.

• meeeeeee

Näin sivullisen silmin.
      Kun luin tuota teidän värikästä keskustelua en voi muuta sanoa, kuin miettikää mitä kirjoitatte.
      Tämä teidän pieni, mutta valaiseva keskustelu ei ainakaan auta teidän lajinne mainetta.

En ole harratanut kyseistä lajia, mutta olen kuullut ja lukenut lajista, sekä on minua yksi vieraileva Krav Magan harrastaja opettanutkin oma lajini parissa. Voisin ehkä joskus kokeillakiin tätä mielenkkintoista lajia, jos laji vaan tulisi kotipaikalleni. Mutta tämän keskustelun luettuani ajattelin, että laji voi olla hyvä mutta harrastajat taitavat olla aika pentuja tässä lajissa. Joten kasvakaa ja tulkaa sitten kirjoittelemaan uudelleen.

Lajin parissa on varmasti useita fiksujakin harrastajia ja seuroja, joten tarkoitukseni ei ole haukkua kaikkia lajin harrastajia.

• meeeeeeee

En voi muuta sanoa kuin sääliksi käy, että asiallisesta kysymyksestä voi tulla tällainen tyylisuuntien haukkuma palsta.

• Upi
        meeeeeeee kirjoitti:

En voi muuta sanoa kuin sääliksi käy, että asiallisesta kysymyksestä voi tulla tällainen tyylisuuntien haukkuma palsta.

Mitä se sinua liikuttaa jos olet muka "sivullinen" mitä täällä Krav Magasta kirjoitetaan. Jatkat vaan suoraan muille sivuille.

• meeeeee
        Upi kirjoitti:

Mitä se sinua liikuttaa jos olet muka "sivullinen" mitä täällä Krav Magasta kirjoitetaan. Jatkat vaan suoraan muille sivuille.

Vaikka olisin sivullinen niin käsittääkseni tämä keskustelufoorumi on vapaassa käytössä ja kaikilla on lupa kirjoittaa mielipiteensä asiasta. Mitäs menette hölmoilemään ja pilaamaan oman lajinne maineen. Tälläkin sivustolla on varmasti monia, jotka tahtovat tietoa tästäkin lajista ja tämä keskustelu ei ainakaan kannusta harrastamaan.
        Joten mieti sitä.

• Upi
        meeeeee kirjoitti:

Vaikka olisin sivullinen niin käsittääkseni tämä keskustelufoorumi on vapaassa käytössä ja kaikilla on lupa kirjoittaa mielipiteensä asiasta. Mitäs menette hölmoilemään ja pilaamaan oman lajinne maineen. Tälläkin sivustolla on varmasti monia, jotka tahtovat tietoa tästäkin lajista ja tämä keskustelu ei ainakaan kannusta harrastamaan.
        Joten mieti sitä.

Vapaassa käytössä, joten esim. merkki JPJ ja muutkin saa varmasti kertoa mielipiteensä. Ja onko varmaa, että kaikki aiheesta kirjoittavat treenaa Krav Magaa...Tai vain kyseenalaistaa...
        Itse luulen että sinä harrastat lajia ja haluat "korjata" / "tyynnyttää" tilannetta.
        Itse kannatan kyseenalaistamista ja vapaata keskustelua niin hyvässä kuin huonossa. Kyllä laji valitaan jotenkin muuten kuin keskustelupalstan avulla!

• velijutsu

Jyrki Saario on kyllä maailman kärkiluokan kamppailuopettaja, monessa lajissa ollut mukana ja kehittänyt Sdefendon ja Krav maga Networkin joka perustuu alkuperäiseen krav magaan.
      Saarion tekniikka on hyvä, erittäin hyvä, Combat Academyn Kangas myös ihan pätevä lajissaan, tosin nykyään pulskistunut, eli treenaa leppoisasti
      Krav maga on lajina parasta itsepuolustusta tositianteeisiin ei pelaa urheilusäännöillä vaan mukavuusalueen ja sääntöjen ulkopuolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6011
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      3894
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3295
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      470
      2740
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      270
      1755
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1423
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      159
      1288
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe