Eli minulla on jonkin sortin vaikeuksia
- olen masentunut melkeen kokoajan, mikään ei sytytä sisältäpäin enää oikein
- tunnen olevani ulkopuolinen jokaasessa asiassa
- viikossa voi olla parikin yötä etten nuku ollenkaan, muuten yö uni jääkin siihen 6-3 tuntiin
- on tullu outoa jännittyneisyyttä
- pelkoa
- ahdistusta ja välillä paniikkia
- sekä väsymystä
liikunta auttaa vähän tuohon, mutta muuten ei oikeen, uni vaikeuksiin ei auta oikeen mikään, muu ku et yksinkertaisesti kuluttaa ittensä ihan väsyksiin ja menee nukkumaan, mutta siitä kärsii koko keho. ja aamulla on silti väsy
- olen n.16v nainen
En vain tiedä mitä tämä on, ennen en ole mitään jännittäny, nyt se on vähän liiaksi mennyt jo.
Onko tää suoraan jo masennusta
Mitä tää on
5
334
Vastaukset
- täällä minä
Joo, kuulosti melkein samoilta oireilta, mitä mulla oli viime viikolla. Oot selvästikin ahdistunut jostain tai sitten pelkäät jotain, mikä aiheuttaa sulle kaiken tuon mitä luettelit. Mä ite pääsin eroon tuosta unohtamalla pelot ja koulukin auttoi hieman. :) Oon 15w tyttö.
PS. Onko sulla ystäviä? Nimittäin jos oot yksinäinen, niin voi johtua siitäkin. - tenula
aikuiseksi kasvamista.
(Oletko muuten testannut hemoglobiinin?) - opiskelija vaan
Masennustahan tuo on, eikä enää kovin lievääkään univaikeuksien perusteella. Mulla oli paljon lievemmät oireet (tosin kestänyt jo kauan) ja sain masennusdiagnoosin ja lääkkeet. Ei kannata pelätä avun hakemista. Nuorilla on yllättävän paljon esim. kilpirauhasen tai muun elimen virheellisestä toiminnasta johtuvaa masennusta, lääkäri saattaa antaa lähetteen verikokeeseen. Hoitoa on monenlaista, jokaiselle suunnitellaan lääkärin kanssa sopiva hoito eikä ketään jätetä hoitamatta. Kannattaa siis käydä siellä lääkärissä. Itseltäni meni lähes koko nuoruus pilalle kun en osannut/tajunnut hakea apua sairauteen, joka voidaan parantaa...
- Nuoriihminen
No hemoglobiini on siinä 135.
ja univaikeuksia on ollu jo puolivuotta.
eikä oo kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Ylipainoa on mutta ei se oo ennenkään mua haitannu eikä varmasti nytkään.
epäilen vähän että pari vuotta sitten tapahtuneet asiat ottaa vieläkin kiinni,niistä jäi traumoja, mutta tuntuu silti turhalta edes ajatella niitä tapahtumia enää
vielä tuohon et oon pari vuotta rakastanu yhtä miestä joka tietää sen ja ollaan hyviä kavereita, tosin ei nähdä kovin usein, et ikävä-sydänsurut vie sitten viimesetki henkiset voimat, vaikka pitääs olla onnellinen että onjoku jota rakastaa.
Mutta maanantaiksi sain hommattua terveydenhoitajalle ajan, kai se sitte tietää mihin ohjaa - opiskelija vaan
Nuoriihminen kirjoitti:
No hemoglobiini on siinä 135.
ja univaikeuksia on ollu jo puolivuotta.
eikä oo kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Ylipainoa on mutta ei se oo ennenkään mua haitannu eikä varmasti nytkään.
epäilen vähän että pari vuotta sitten tapahtuneet asiat ottaa vieläkin kiinni,niistä jäi traumoja, mutta tuntuu silti turhalta edes ajatella niitä tapahtumia enää
vielä tuohon et oon pari vuotta rakastanu yhtä miestä joka tietää sen ja ollaan hyviä kavereita, tosin ei nähdä kovin usein, et ikävä-sydänsurut vie sitten viimesetki henkiset voimat, vaikka pitääs olla onnellinen että onjoku jota rakastaa.
Mutta maanantaiksi sain hommattua terveydenhoitajalle ajan, kai se sitte tietää mihin ohjaaItse taas odottelen vielä aikaa verikokeeseen. Lääkärin masennusdiagnoosissa ainakin eniten painoi se unettomuus ja se, että oireita on ollut jo kauan. Tietysti sinulla voi olla ihan eri asiakin tuon masennuksesi kanssa. Varmasti niillä traumoilla on jotain merkitystä. Itselläkin on jotain tosi ikäviä kokemuksia takanapäin, mutta mielestäni olen ne saanut käsiteltyä. Tuntuu silti että se kummittelee jossain alitajunnassa, ei sellaista voi noin vain unohtaa... kiva että olet löytänyt jonkun jota rakastaa, ikävöinti vain kertoo kuinka tärkeitä olette toisillenne :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h473143- 342855
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151589- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801231
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070