Mitä tää on

nuorihminen

Eli minulla on jonkin sortin vaikeuksia

- olen masentunut melkeen kokoajan, mikään ei sytytä sisältäpäin enää oikein

- tunnen olevani ulkopuolinen jokaasessa asiassa

- viikossa voi olla parikin yötä etten nuku ollenkaan, muuten yö uni jääkin siihen 6-3 tuntiin

- on tullu outoa jännittyneisyyttä

- pelkoa

- ahdistusta ja välillä paniikkia

- sekä väsymystä

liikunta auttaa vähän tuohon, mutta muuten ei oikeen, uni vaikeuksiin ei auta oikeen mikään, muu ku et yksinkertaisesti kuluttaa ittensä ihan väsyksiin ja menee nukkumaan, mutta siitä kärsii koko keho. ja aamulla on silti väsy

- olen n.16v nainen

En vain tiedä mitä tämä on, ennen en ole mitään jännittäny, nyt se on vähän liiaksi mennyt jo.

Onko tää suoraan jo masennusta

5

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä minä

Joo, kuulosti melkein samoilta oireilta, mitä mulla oli viime viikolla. Oot selvästikin ahdistunut jostain tai sitten pelkäät jotain, mikä aiheuttaa sulle kaiken tuon mitä luettelit. Mä ite pääsin eroon tuosta unohtamalla pelot ja koulukin auttoi hieman. :) Oon 15w tyttö.

PS. Onko sulla ystäviä? Nimittäin jos oot yksinäinen, niin voi johtua siitäkin.

• tenula

aikuiseksi kasvamista.
      (Oletko muuten testannut hemoglobiinin?)

• opiskelija vaan

Masennustahan tuo on, eikä enää kovin lievääkään univaikeuksien perusteella. Mulla oli paljon lievemmät oireet (tosin kestänyt jo kauan) ja sain masennusdiagnoosin ja lääkkeet. Ei kannata pelätä avun hakemista. Nuorilla on yllättävän paljon esim. kilpirauhasen tai muun elimen virheellisestä toiminnasta johtuvaa masennusta, lääkäri saattaa antaa lähetteen verikokeeseen. Hoitoa on monenlaista, jokaiselle suunnitellaan lääkärin kanssa sopiva hoito eikä ketään jätetä hoitamatta. Kannattaa siis käydä siellä lääkärissä. Itseltäni meni lähes koko nuoruus pilalle kun en osannut/tajunnut hakea apua sairauteen, joka voidaan parantaa...

• Nuoriihminen

No hemoglobiini on siinä 135.
        ja univaikeuksia on ollu jo puolivuotta.
        eikä oo kilpirauhasen vajaatoimintaa.
        Ylipainoa on mutta ei se oo ennenkään mua haitannu eikä varmasti nytkään.

epäilen vähän että pari vuotta sitten tapahtuneet asiat ottaa vieläkin kiinni,niistä jäi traumoja, mutta tuntuu silti turhalta edes ajatella niitä tapahtumia enää

vielä tuohon et oon pari vuotta rakastanu yhtä miestä joka tietää sen ja ollaan hyviä kavereita, tosin ei nähdä kovin usein, et ikävä-sydänsurut vie sitten viimesetki henkiset voimat, vaikka pitääs olla onnellinen että onjoku jota rakastaa.

Mutta maanantaiksi sain hommattua terveydenhoitajalle ajan, kai se sitte tietää mihin ohjaa

• opiskelija vaan
        Nuoriihminen kirjoitti:

No hemoglobiini on siinä 135.
        ja univaikeuksia on ollu jo puolivuotta.
        eikä oo kilpirauhasen vajaatoimintaa.
        Ylipainoa on mutta ei se oo ennenkään mua haitannu eikä varmasti nytkään.

epäilen vähän että pari vuotta sitten tapahtuneet asiat ottaa vieläkin kiinni,niistä jäi traumoja, mutta tuntuu silti turhalta edes ajatella niitä tapahtumia enää

vielä tuohon et oon pari vuotta rakastanu yhtä miestä joka tietää sen ja ollaan hyviä kavereita, tosin ei nähdä kovin usein, et ikävä-sydänsurut vie sitten viimesetki henkiset voimat, vaikka pitääs olla onnellinen että onjoku jota rakastaa.

Mutta maanantaiksi sain hommattua terveydenhoitajalle ajan, kai se sitte tietää mihin ohjaa

Itse taas odottelen vielä aikaa verikokeeseen. Lääkärin masennusdiagnoosissa ainakin eniten painoi se unettomuus ja se, että oireita on ollut jo kauan. Tietysti sinulla voi olla ihan eri asiakin tuon masennuksesi kanssa. Varmasti niillä traumoilla on jotain merkitystä. Itselläkin on jotain tosi ikäviä kokemuksia takanapäin, mutta mielestäni olen ne saanut käsiteltyä. Tuntuu silti että se kummittelee jossain alitajunnassa, ei sellaista voi noin vain unohtaa... kiva että olet löytänyt jonkun jota rakastaa, ikävöinti vain kertoo kuinka tärkeitä olette toisillenne :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      3143
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      2855
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2476
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1945
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1589
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe