voiko

Ella

tämä olla jotain paskaa? äskön teidän tekstejä luin ja rupesin miettimään itseäni. käyn joka päivä lenkillä ja urheilen todella paljon.Toisinaan kun katson peiliin nään suht nätin nuoren naisen ja toisinaan taas läskikasan.

Mietin omaa kroppaani joka päivä. katselen uusia ihania vaateita ja olen jo ostamassa kun rupean katumaan, tuo paita ei näytä hyvältä tämän läskin pällä jne.

olen väsynyt, en pysty nukkumaan, öisin pedissä kierin ja mietin lähdenkö aamulla pururadalle vai salille. vaa'alle en enää uskalla. jos menen masennut. ennen kävin vaa'alla monta kertaa päivässä. enään en vain uskalla.

väsymyksen lisäksi palelen paljon. nyt on varpaat jäässä. ja päivällä hampaat kalisi kun olin pihalla. toki oli kylmä ilma. ja hiuksia on alkanut lähtemään, en tiedä johtuuko se talvesta vai mistä ja käsivarsissa kasvaa todella paljon pientä karvaa. jota en ole ennen huomannut.

Arvostelen ja vertaan itseäni kokoajan muihin. tuo tyttö tuolla on paljon nätimpi, hänellä on upeat jalat, tai tuon tytön vyötärö on todella hoikka. mä haluun tuollaisen kanssa.

17

2295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • essi

Sullahan on ihan selvästi anoreksia. Lisäksi olet depressiivinen. Ei omaan ruumiinpainoon noin tiukasti fiksoituminen ole normaalia. Kantsisko hakea apua?

• ella

laiha en tosiaankaan. paino ib on normaalin ja ylipainon rajalla. 23-25 väliin se pyörii.

• Tanja
        ella kirjoitti:

laiha en tosiaankaan. paino ib on normaalin ja ylipainon rajalla. 23-25 väliin se pyörii.

tarvitse olla lihava! Syömishäiriöstä kärsivät kaikenkokoiset, ei se ole pelkästään laihojen ongelma.Et puhunut mitään syömisistäsi.. Mitähän pistelet poskeesi? Eihän urheilullisuus sinänsä paha asia ole. Mistä muuten tiedät painoindeksisi jos et käy vaa´alla?

• ella
        Tanja kirjoitti:

tarvitse olla lihava! Syömishäiriöstä kärsivät kaikenkokoiset, ei se ole pelkästään laihojen ongelma.Et puhunut mitään syömisistäsi.. Mitähän pistelet poskeesi? Eihän urheilullisuus sinänsä paha asia ole. Mistä muuten tiedät painoindeksisi jos et käy vaa´alla?

tiedän koska, vaakaan en ole kahteen viikko uskaltanut koskea. sitä enne se on tuollaisissa lukemissa pyörinyt.

jaa et mitä syön, tänään olen syönyt perunan ja vähän lihakastiketta ja kaks ruisleivän palasta. et ihan tarpeeks.
        syön päiväs normaalisti yhden läpöisen aterian ja illalla jotain, hedelmän tai muroja
        ja kahvia juon paljon.

tänään olen käynyt ratsastamas ja luonut paskaa, kohta pitää lähteä juoksemaan. Ja jos lunta tulee noin paljon mitä nyt niin myöhemmin vois kaivaa sukset esille. tänään on liki 10 cm jo satanut :)

• Tuleva urheilija
        ella kirjoitti:

tiedän koska, vaakaan en ole kahteen viikko uskaltanut koskea. sitä enne se on tuollaisissa lukemissa pyörinyt.

jaa et mitä syön, tänään olen syönyt perunan ja vähän lihakastiketta ja kaks ruisleivän palasta. et ihan tarpeeks.
        syön päiväs normaalisti yhden läpöisen aterian ja illalla jotain, hedelmän tai muroja
        ja kahvia juon paljon.

tänään olen käynyt ratsastamas ja luonut paskaa, kohta pitää lähteä juoksemaan. Ja jos lunta tulee noin paljon mitä nyt niin myöhemmin vois kaivaa sukset esille. tänään on liki 10 cm jo satanut :)

Minkä ikänen oot?

• Ella
        Tuleva urheilija kirjoitti:

Minkä ikänen oot?

kesällä täytin 20. et en enään mikään teini.

• Silja
        Ella kirjoitti:

kesällä täytin 20. et en enään mikään teini.

Oikeesti, 20 vuotta? Ja ajattelet että tuollainen ruokamäärä päivässä on "ihan tarpeeksi". Tulee mieleen että joko vähän leikit meidän muiden kustannuksella tai sitten oikeasti tarvitset apua ja pian!

• ella
        Silja kirjoitti:

Oikeesti, 20 vuotta? Ja ajattelet että tuollainen ruokamäärä päivässä on "ihan tarpeeksi". Tulee mieleen että joko vähän leikit meidän muiden kustannuksella tai sitten oikeasti tarvitset apua ja pian!

en todellakaan. En mä ole ikinä ruokaan juur kiinnittänyt huomioo. tai siis olen. menee päivä helposti etten syö mitään. nyt tulin kotiin ja söin ensimmäisen kerran, tai salmiakkia söin kun autoo ajoin, ei vaan ole nälkä. äskön söin sit ihan hirveesti, kanakastiketta ja riisiä. oikein on taas paha olo kun on liian täynnä, mut oksentaan tekis mieli mut sitä en tee enään. sen tajusin olevan vähemmän fiksua.

• ella

mene niin miten pitää toimia ettei ne naura normaalipainoista ihmistä ulos? miten varaan ajan. soitan ja sanon et haluun psykiatrille ja mitäs sit?

• Piano

Kyllä lääkäreiden pitäis tietää, ettei syömishäiriöt todellakaan oo painosta kiinni. Intät siellä lääkärissä niin kauan, kunnes siuta uskotaan ja ymmärretään varmasti.

• kehtaatkin!

Jos olet 20 vuotias, niin miten voit painaa 20-25 kg ja olla normaalipainoinen. Pidätkö meitä ihan tyhmänä?

• ella
        kehtaatkin! kirjoitti:

Jos olet 20 vuotias, niin miten voit painaa 20-25 kg ja olla normaalipainoinen. Pidätkö meitä ihan tyhmänä?

väittänyt painavani tuon verran? painan tai painoin viimeksi liki 55kg. Todella kiva saada paskaa niskaan, kiitos paljon. Ja sinua varmasti kiinnostaa se että varasin tänään ajan tutulle lääkärille jonka uskon auttavan minua.

• viestisi
        ella kirjoitti:

väittänyt painavani tuon verran? painan tai painoin viimeksi liki 55kg. Todella kiva saada paskaa niskaan, kiitos paljon. Ja sinua varmasti kiinnostaa se että varasin tänään ajan tutulle lääkärille jonka uskon auttavan minua.

Mutta en minä ole... viestissäsi luki, että painosi pyörii 23-25 kg välillä!
        Turha tulla sanomaan, että et ole niin kirjoittanut!

• ella
        viestisi kirjoitti:

Mutta en minä ole... viestissäsi luki, että painosi pyörii 23-25 kg välillä!
        Turha tulla sanomaan, että et ole niin kirjoittanut!

pyörii tuollaisissa lukemissa!! ei kiloni siis.

• ams

mulla on sama ongelma. palelen lähes joka päivä. käteni ovat aina kylmät. pidän ruokapäiväkirjaa syömisistäni ja urheilen paljon. kadehdin muita ihmisiä ja pidän itseäni ala-arvoisena :S

• ella

ollaan ainuita. tänään mitäs olen tehnyt. aamulla kuppi mustaa kahvi lenkkarit ja jalkaan ja juokseen. sit päivällä oli pakko syödä lämmintä ruokaa(asun vanhempien luona ja jos en syö niin nousee meteli), ja sit viiden jälkeen taas juokseen. nyt mietin et syönkö päärynän vai mantariinin, kamala nälkä.

• Ella

Ja hän uskoi minua, mistä tuli hyvä olo. pitkästä aikaan on todella hyvä olo. Hän ei ollut psykiatri vaan ihan perus lääkäri. Ekana vähän aikaa juteltiin, sitten hän punnitsi minut ja katsoi verenpaineen ja hemoglobiinin kävi hoitsu ottamassa. sitten hän kysyi että haluanko lähetteen psykiatrille tai ravintoterapeutille. sanoin että en halua. Sovimme että menen kk päästä uu´destaan käymään ja jos paino on tippunut tai olen huonomassa kunnossa muuten niin sitten menen psykiatrille. et noin. oikeastaan olo on nyt parempi, sain tunnustettua jollekin ja hän uskoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      53
      3455
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      35
      3147
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2510
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      53
      1959
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1138
    Aihe