North Ice Air-Tex?

Elinel

Haluaisin kuulla kokemuksia North Ice Air-Tex -puvusta. Oletko ollut tyytyväinen ostokseesi? Miksi? Suositteletko?

30

51735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • """"

      joo ostin n. 1,5 vuotta sitten puvun. Alussa(eli n. 1v) oli ihan ok piti hyvin vettä ja tuulta sekä hengitti hyvin! Nyt on ongelmia veden pitävyyden kanssa muuten toimii vieläki ihan hyvi! Olen kyl käyttäny pukua todella paljon että siinä voi olla reikiä tai useiden pesukertojen takia vedenpitävyys on heikentyny! Ja voi olla että materiaaleja on parannettu nykyises puvussa. ainaki aikasempi äly tex eräpuku on iha paska mut tää air tex on jo kuulemma parempi. Mutta mielipiteitä on varmasti yhtäpaljo ku käyttäjiäkii!

      • Elinel

        Hei, millainen pukusi on tarkemmin? Nyt on myynnissä "ulkoilijan kalvopuku", ei mikään metsästyspuku (se on erikseen).

        Onko materiaali kahisevaa? Onko pukusi kuinka lämmin? Millainen vuori? Onko vetoketjut pysyneet kunnossa ja toimineet?

        Peseminen kuluttaa Goretexiäkin. Kuulema kannattaisi pestä mahdollisimman vähän (itsellä on yksi Goretex-takki).


      • Eraopas
        Elinel kirjoitti:

        Hei, millainen pukusi on tarkemmin? Nyt on myynnissä "ulkoilijan kalvopuku", ei mikään metsästyspuku (se on erikseen).

        Onko materiaali kahisevaa? Onko pukusi kuinka lämmin? Millainen vuori? Onko vetoketjut pysyneet kunnossa ja toimineet?

        Peseminen kuluttaa Goretexiäkin. Kuulema kannattaisi pestä mahdollisimman vähän (itsellä on yksi Goretex-takki).

        Omistan itse molemmat air tex-puvut. Metsästyspulu on nimeltään jahti-air tex ja kyselemäsi north ice air tex-puku on se ulkoilijan kalvopuku. Minulla on north ice:n kanssa samanlainen ongelma kun edellä, eli puvun veden pitävyys heikkenee kun ikää tulee. Pesukerroista tuskin on kyse koska omaanni on pesty 3-4kertaa. Hengittävyys on keskivertoluokkaa. Housut istuvat itselleni vähän heikosti mutta tiedän monia joille ne istuvat hyvin. Hinta puvulla on kyllä niin edullinen että ostoa kannattaa harkita.


      • """"
        Elinel kirjoitti:

        Hei, millainen pukusi on tarkemmin? Nyt on myynnissä "ulkoilijan kalvopuku", ei mikään metsästyspuku (se on erikseen).

        Onko materiaali kahisevaa? Onko pukusi kuinka lämmin? Millainen vuori? Onko vetoketjut pysyneet kunnossa ja toimineet?

        Peseminen kuluttaa Goretexiäkin. Kuulema kannattaisi pestä mahdollisimman vähän (itsellä on yksi Goretex-takki).

        Joo tarkoitin just tätä ulkoilupukua edellises viestis. Puvussa on ohut verkkovuori, kahisee jonkinverran ja vetoketjut on toimineet moitteettomasti! Puvustahan on tai ainaki oli myös talvimalli sen vuorista en osaa sanoo,itellä on tää kesäversio! Joo eihä niitä kalvoasuja sais hirveesti vissii pessä mut huono on olla pesemättäkii! Ja hinta on ainakii edullinen ja saa hyvät kylkiäiset! Toimitusajat saattaa olla aika pitkät, itellä meni eräpuvus lähemmäs 3kk mut tää ulkoilupuku tuli varmaa n.3 viikon kuluttua tilauksesta!


      • Noin yleisestikin näitä vedenpitäviä kalvopukuja ei pidä pestä normaaleilla (kiinteillä zeoliittipitoisilla) pesuaineilla, vaan nestemäisillä. Syynä juuri vedenpitävyyden katoaminen. Tästä oli juttua taannoin joko S-ryhmän tai K-ryhmän jäsenlehdessä.


      • anaco
        rusto kirjoitti:

        Noin yleisestikin näitä vedenpitäviä kalvopukuja ei pidä pestä normaaleilla (kiinteillä zeoliittipitoisilla) pesuaineilla, vaan nestemäisillä. Syynä juuri vedenpitävyyden katoaminen. Tästä oli juttua taannoin joko S-ryhmän tai K-ryhmän jäsenlehdessä.

        ja huuhteluaineitahan ei suositella näille puvuille ollenkaan, koska tukkivat huokoset ja heikentävät hengittävyyttä.. tosin jos pesu heikentää vedenpitävyyttä niin tiedä vaikka ois puntit tasan :)


      • Timoteemu
        anaco kirjoitti:

        ja huuhteluaineitahan ei suositella näille puvuille ollenkaan, koska tukkivat huokoset ja heikentävät hengittävyyttä.. tosin jos pesu heikentää vedenpitävyyttä niin tiedä vaikka ois puntit tasan :)

        Yhteishyvässä oli juttua, että silitys aktivoi kalvon uudelleen.
        Itse olen jo kerran pessyt takkini ja silitin.
        Ja kalvo toimii edelleen..


      • samppu

        suosittelen että peset kyseisen puvun "nikwax loft tech wash:lla" sillä kyseinen pesuaine ei poista veden pitävyyttä. on myös samaan sarjaa tarkoitettua kylläste ainetta joka laitetaan pesu koneeseen ja on muuten toimiva ja hyvä aine. kyseinen kyllästys aine on nimeltään: nikwax tx direct wash-in. aine maksaa veljekset keskisellä(tuuri) 17.9eur. kyseisellä aineella tekee 6 käsittelyä, tuote on 1l pullossa. kannattaa käydä netti sivulla www.greendoor.fi . suosittelen ainetta omien kokemuksien perusteella eli en ole mikää edustaja.


      • taas näitä...
        Timoteemu kirjoitti:

        Yhteishyvässä oli juttua, että silitys aktivoi kalvon uudelleen.
        Itse olen jo kerran pessyt takkini ja silitin.
        Ja kalvo toimii edelleen..

        Silitys tai kuumalla patterilla kuivattaminen sulattaa gore-tex ym. kalvot pilalle. Ainoo hoitomuoto on käytännössä peseminen käsin haaleassa vedessä kaikille gore-tuotteille.


      • north ice
        """" kirjoitti:

        Joo tarkoitin just tätä ulkoilupukua edellises viestis. Puvussa on ohut verkkovuori, kahisee jonkinverran ja vetoketjut on toimineet moitteettomasti! Puvustahan on tai ainaki oli myös talvimalli sen vuorista en osaa sanoo,itellä on tää kesäversio! Joo eihä niitä kalvoasuja sais hirveesti vissii pessä mut huono on olla pesemättäkii! Ja hinta on ainakii edullinen ja saa hyvät kylkiäiset! Toimitusajat saattaa olla aika pitkät, itellä meni eräpuvus lähemmäs 3kk mut tää ulkoilupuku tuli varmaa n.3 viikon kuluttua tilauksesta!

        käykö,erätukun north ice kalvopuku joka on punasella takilla jossa on valkoista ja harmaata raitaa ja mustat housut 174cm pitkälle miehelle? kertokaa joka tietää jotain puvusta. minulla ei ole kokemuksia erätukun kalvopuvusta ja onko hyvä vai huono?


      • north ice
        north ice kirjoitti:

        käykö,erätukun north ice kalvopuku joka on punasella takilla jossa on valkoista ja harmaata raitaa ja mustat housut 174cm pitkälle miehelle? kertokaa joka tietää jotain puvusta. minulla ei ole kokemuksia erätukun kalvopuvusta ja onko hyvä vai huono?

        ulkoilijankalvopuku onkin paljonparempi kuin osasin kuvitellakkaan! olin yhtenä päivänä pyörälenkillä ja minulla oli päällä tämä erätukun kalvopuku ja totesin että vikka vettä satoi kaatamalla en kastunut sisältä päin ollenkaan. suosittelen ostamaan kalvopuvun hintansa väärtti!!!


    • THe

      Minusta kyllä hintaansa nähden ihan kelpo puku. Hengittää ja pitää vettä hyvin. Tuttavapiirissäni aika monta käytössä, toiset kahisevat enemmän kuin toiset, erituntuista kangastakin. Ne koot vain eivät oikein mene minkään mukaan, melko varmaan joudut vaihtanmaan.
      Varmaan oikean aktiivikäyttäjän kannattaa harkita ja vertailla muitakin. Tää postimyynnin ongelma.
      Eikä niitä kannata joka käytön jälkeen pestä, tahroja voi pyyhkiäkin pois. Pesuaineista puhuttiinkin jo, mutta kuinkas ne huuhteluaineet?

    • kiia

      Todella huono mitoitus, miljoona taskua löytyy mutta kangas ei kestä mitään ja olkapäiltä vuotaa ja vetskat todella jäykät. Erätukku ei alkanut vaihtamaan pukua, vaikka sillä pitäisi olla vuoden tehdastakuu, omani valskaa jo kahden viikon käytön jälkeen...
      Sellainen firma! Kyseessä vielä tämän vuoden uusi malli.

      • miu mau

        Äläpäs nyt hoppuile!!!
        Mullakin on vuoden 2005 malli, ja hyvin on toiminut! Ei mitään valittamista! ja huom. tuohon hintaa et saa kaupasta kuin juuri ja juuri fleeceasun.


      • vaihtoi takin

        vielä vuoden kuluttua ostohetkestä. Minun North Ice-takissa molemmat hihat päästivät vettä sisään. Ilmeisesti valmistusvikana kalvon puute hihoissa. Erätukku vaihtoi veloituksetta takin uuteen viikon toimitusajalla. Mielestäni kiitettävää toimintaa!


    • MKK

      Ihan hyvä puku on. Reilu vuosi sitten ostin, ei valittamista. Ehdottomasti hintansa arvoinen.

      Ja pesemisestä... Likainen puku menee nopeammin pilalla, joten: Älkää nyt helvetissä vältelkö pesemistä! Pitäkää puku puhtaana. Mutta muistakaa hyvät pesuaineet. Ja ainakin uusimmissa pesukoneissa on ne pikapesuohjelma, jotja tuntuu hyviltä tähän tarkoitukseen.

    • Tähän voisin lisätä oman kokemukseni. Minulla on rinnakkaiskäytössä keskustelusa mainittu puku ja vastaava Haltin yli kaksi kertaa kalliimpi puku.
      1. Istuvuus: Halti on selvästi parempi, Varsinkin North Icen kaulus on tönkkö, kun huppu on kerittynä. Norh Icen taskut ovat kookkaammat, mutta taskujen läpät ovat väärään suuntaan hankaloittaen käyttöä
      2. Hengittävyys: Vaikka North Ice on paksumpi ja sillä tulee toimeen kylmemmässä, se kuitenkin hiostaa vähemmän, jos alla on samat tamineet. Kummassakin sama tuuletus mahdollisuus kyljissä, vetoketjulliset aukot. Kumpikin pitää vettä sateella
      3. Kestävyys. North Ice on monelta osaltaan tukevampaa tekoa, esim vetoketjut ja tarrat. Haltin tarroissa on jo aika vähäisellä käytöllä alkanut esiintyä ratkeilua. North Icea on tullut käytettyä selvästi enemmän, siinä ei kuitenkaan ollut vielä mitään vastaavaa.

      Näillä kokemuksilla North Ice on siis ollut hintansa arvoinen, istuvuusmukavuudessa joutuu hieman kärsimään.

      • Ulkona!

        Yhteneväiset on tuntemukset, housujen taskunsuut ovat väärinpäin, mutta eipähän tule pidettyä käsiä tarpeettoman pitkään taskussa. Kaulus on tietty jäykkä, mutta kun muistaa että räntäsateella löytyy tilava huppu pipon päälle niin eipä haittaa! Hinta/laatusuhdetta ei tee mieli moittia.


      • kokemus molemmista merkeistä

        North Ice:sta ja Haltin DrymaxX:sta. Northin vanhemman mallin takissa se kiinteä huppu oli tosi tönkkö, mutta uudemmassa mallissa se on jo irrotettava. Pidän huppua paikoillaan vain tarvittaessa. Käyttökokemukset samanlaiset molemmista takeista kuin sinullakin. Housujen istuvuus Haltissa on minulle paljon parempi kuin Northilla.


      • ERÄILIJÄ
        Ulkona! kirjoitti:

        Yhteneväiset on tuntemukset, housujen taskunsuut ovat väärinpäin, mutta eipähän tule pidettyä käsiä tarpeettoman pitkään taskussa. Kaulus on tietty jäykkä, mutta kun muistaa että räntäsateella löytyy tilava huppu pipon päälle niin eipä haittaa! Hinta/laatusuhdetta ei tee mieli moittia.

        ERÄTUKKU ON SUOMEN PARAS METSÄSTYS JA VAPAA-AJAN VAATTEITA MYYVÄ YRITYS..PALVELU AINAKIN VANTAAN MYYMÄLÄSSÄ OLI HUIPPU LUOKKAA! JA TUOTTEET HINTA/LAATU SUHDE ON HYVÄ.


    • Timoteemu

      Mulla on se Nort Icen kesäpuku joka maksoi 99€.
      Ihan olen pitänyt siitä, käytän sitä myös talvisin, kun lenkkeilen. Alle vain väliasu ja fleese, niin hyvin tarkenee.
      Pitää hyvin veden.
      Ainoa pieni miinus on se, että takki rapisee, muttei se juurikaan haittaa.
      Voin suositella, jos haluaa hyvän puvun hyvällä hinnalla! Ei pahemmin moittimista.

    • Kalamies

      Mulla on ollut ko. puku viime syksystä asti. Istuvuus ei parhain mahdollinen, mutta ihan ok kuitenkin. Sekä housut että takki kahisee kovasti. Vedenpitävyys on ollut hyvä ja käsittääkseni housujen taskuissa on leikkaus "väärään suuntaan", jotta vesi pysyisi pois taskuista. Taskujen "pussit" aika ohutta materiaalia, arveluttaa pistää avaimia tms. terävää taskuun.

      Hengittävyys on mielestäni suurin miinus, sillä n. 30 min kävelyn jälkeen (tasamaalla) on selkä aivan märkä ja fleecekin kostea. Sopivaa väliasua yläosaan en ole vielä löytänyt; aina joko hikoilee tai palelee, joskus molempia yhtäaikaa. Housut sen sijaan ovat pysyneet suht kuivana. Gore-Texiäkin (Ursuit-pelastuspuku) käyttäneenä en ole oikein tyytyväinen materiaaliin, mutta eihän toisaalta Ladan hinnalle saa Mersua.

      Hintaansa nähden kuitenkin ihan hyvä puku ja soveltunee esim. veneilijälle oikein hyvin. Paljon liikkuvalle voisin ehkä suositella jotain muuta.

    • faktura

      Jatkuvasti vetoketjujen väliin työntyvä kangas hankaloittaa vetoketjujen käyttöä niin takin taskuissa kuin päävetoketjun osalta. Tuotekehittelyllä asiaan parannusta.

    • nuori93

      Joo kyllä oon pitänyt puvusta itse ostin sen kesällä ja olen käyttänyt sitä pyöräilessä ja partio leirillä sadeasuna. Omasta mielestäni on ollut kyllä tosi hyvä hinta/laatu suhteeltaan. vettä on pitänyt ja haikilla (yhden yön vaellus) oli hengittävyys paikallaan. en tiedä onko hyvä muihin esim. haltin dyramax ja häglöfsin gore tex pukuihin verratuna mutta itse olen ollu tyytyväinen eivätkä minulla ole veto ketjut reistailleet. myös olen melko tyytyväinen ollut air tex kenkiin (matalavartiseen malliin) mutta olen kyllä sitä mieltä että Meindelin gore tex kengät ovat varmaan täysin erillaiset kuin nuo air texit mutta ei niissäkään ole ollu valittamista

    • Brutal

      Pitää uutena hyvin vettä, oma puku ei pidä enään vettä... Haltin drymaxx puku pitää edelleen vettä pesujen jälkeen.

      Hengittävyys paljon huonompi, kuin haltin vastaavilla.

      fifty/sixty...

    • lenkkienkki

      Onko vastaavia kokemuksia uudemmista malleista 2006 ja 2007? Pitävätkö ne vettä ja kuinka hyvä on hengittävyys?

    • niinpä niin

      Eka kerran pesty puku ja heti pilalla. Ei mene takuuseen vaikka pesty ohjeitten mukaan lämpö 30'C. Takuu asiassa sanovat että pesty liian kovalla lämmöllä,vaikka ko.pesukone ei ole pilannut ainuttakaan muuta vaatetta tätä ennen eikä tämän jälkeen.
      Halpahallin yms. vaatteet/puvut sentään uskaltaa pestä!!!!!!!!

      • ruiruirui

        ...eli joudut ruikuttamaan lisää. Oman pukuni saumat olivat rikki heti alussa: ensin piti riidellä että sai sen vaihtoon ja sitten sai kuukauden odotella korjausta. Vuoden jälkeen koko porukkamme puvut tarvitsivat uusia saumoja. Kalvopukujen korjaus ei taida käydä ihan helposti.

        btw. nämä suunnitellaan Suomessa ja valmistetaan "kaukoidässä".


      • --

        Pitäisi pestä käsin hienopesuaineella ja varovasti, konepesussa juuri linkous on haitallista. North ice -puku 3 vuotta käytössä, sitten pesin sen ja havaitsin reiän. Kyllä se silti oli kannattava ostos.


    • Anonyymi

      Teen välittömästi valituksen Perätukulle. Missä kyseinen mafia firma on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe