Missä vika, kun pajero -87 dsl latauksen ja vettä polttoaineessa merkkivalo vilkkuu ajettaessa noin 2 sek. välein (vaikuttaa kyllä kaikkiin valoihin, että ne hiukan himmenevät samassa tahdissa)
Laturiin vaihdettu hiilet n. 1/2 v sitten, lataus kyllä toimii.
Entä sitten miten saa virran hehkutukselle kun ei avaimesta toimi. kuulemma ei kannata ostaa uutta hehkutusrelettä vaan pelkkä katkaisija ja siitä virta hehkutuskiskoon ? ei ymmärrä
pajero -87 latausvalo vilkkuu
4
1194
Vastaukset
- pajero-86
Jos kerran muutkin valot himmenevät, kuulostaisi vian silti olevan laturissa vaikka hiilet olisikin vaihdettu hiljan. Toisaalta tässä pajeron kanssa räpläiltyäni olen huomannut monien sähkövikojen johtuvan hapettuneista maadoituksista/huonoista kontakteista.
Myös laturin hihnan löysyys=luistaminen voisi aiheuttaa tuollaista "pätkimistä".
Myös jännitteensäätäjässä (suom. latausrele) voi piillä syy tuohon ongelmaan. Sehän käytännössä estää, ettei akku pääse purkautumaan takaisin laturille...
Lienisikö tuon hehkureleen hinta tai saatavuus syynä tuollaisille kommenteille? Toisaalta katkaisijalla hehkuttamalla hehkua voi käyttää pitempään, jolloin autokin lähtee paremmin käyntiin. Riskinä katkaisijassa on kuintenkin sen päälle jääminen, ja hehkunapissakaan eivät hehkut välttämättä kestä yhtä pitkään kuin releellä...
En ole vieläkään saanut vastausta omaan kysymykseeni, missä vedenlämpöanturi sijaitsee, mutta tuli tässä kysymyksestäsi mieleen myös, että missäköhän tuo hehkujen rele sijaitsee? Hehkujen valo kun on itsellä pimeänä vaikka niiden toiminnan kuuleekin releen äänestä...- Korjattu napilla
Hehkun rele on kuskin puolella konehuoneen reunassa. Itse asensin hehkunapin, joka palautuu itsestään. Kun napista irrottaa, se ponnahtaa ylös eikä jää hehkuttamaan. Hehkulle siis syötetään ohjausjännite napin kautta, kun tulee ohjausjännite rele vetää ja hehkutulpat punottaa. Lähtee kyllä Pajero hienosti käyntiin, kun hehkuttaa vaikka 15s. Nappiasennus siis sen vuoksi, että releelle ei jostain syystä tullut riittävän suurta ohjausjännitettä (hapettuminen?).
- Ihmettelee latausta myös
Korjattu napilla kirjoitti:
Hehkun rele on kuskin puolella konehuoneen reunassa. Itse asensin hehkunapin, joka palautuu itsestään. Kun napista irrottaa, se ponnahtaa ylös eikä jää hehkuttamaan. Hehkulle siis syötetään ohjausjännite napin kautta, kun tulee ohjausjännite rele vetää ja hehkutulpat punottaa. Lähtee kyllä Pajero hienosti käyntiin, kun hehkuttaa vaikka 15s. Nappiasennus siis sen vuoksi, että releelle ei jostain syystä tullut riittävän suurta ohjausjännitettä (hapettuminen?).
Missä se latausrele on?
- KippariKulle
Yleensä nykyautoissa se on laturissa, tasasuuntaussiltaan integroitu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442797Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061624Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 591360
- 941253
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121138- 471129