Mitä kannattaa maksaa esim. 165 000 ajetusta 460:sestä vuosimallia -95, kahden litran koneella?
Entä -96:sta 180 000 ajetusta kaksilitrasesta? Ja onko näillä vuosimalleilla jotain eroa? Eli merkkaako vuosi iässä enemmän kuin 10-15 tuhatta kilometriä mittarissa? Tietenkin riippuu paljon miten autoa on pidetty, mutta onko tekniikka samaa?
Olen käsittänyt, että on pienellä laitolla ihan kestävä auto jos ei satu huono kappale kohdalle.
En tiedä kovin paljon autoista, mutta huomasin osaavani tehdä kaikenlaista pientä korjausta ja osien vaihtoa Alfamerin oppaiden pohjalta aikasempaan autooni. Mihin tulee 460:ssä kiinnittää huomiota koeajossa ja mitä muuta kannattaa katsoa ja kokeilla ennen ostoa?
ps. Ei kannata kirjoitella, jos asiana on vaan älä osta. Teen itse ostopäätökseni, haluan neuvoja niiltä joilla on kokemusta ja tietoa.
Mitä kannattaa maksaa 460:stä?
7
2047
Vastaukset
- tuolta katsot
400-sarjaa on niin paljon liikenteessä ja myynnissä että oikean vastauksen saat katsomalla millaisen tuomion markkinat ovat autolle antaneet esim. nettiauto.com:issa.
Suodata pois liikkeiden hintapyynnöt ja muutama halvin ja kallein pyynti niin jonkinlaisen näppituntuman tuosta saa.
Tuon ikäisissä autoissa edes 50tkm ei merkkaa mitään sen rinnalla miten autoa on pidetty.
Oikeastaan 100tkm enemmän ajettukin voisi olla järkevä ratkaisu jos se on säännöllisesti huollettu ja korjattu sekä ruostesuojattu jne.
400-sarjan Volvo ei ole mikään Volvo vaan DAF mutta tuon ikäisissä et joudu enää muutenkaan volvon maskista maksamaan. Bensakoneet ovat rellulta ja yksinkertaisia sekä pitkäikäisiä mutta laatikon kanssa on kuulemma ollut jotain ongelmia tehokkaamman 2l mallin kanssa.
Sähköt, pellit, ruosteenesto jne ovat juuri sitä mitä voisi odottaakin halvalla kasatulta DAF:ilta mutta verhoilun materiaalit ovat korkealuokkaisia ja lämppäri hyvä. - kakke
http://www.volvolandia.com/
Korjaamo, tarkasta ostaessasi kohdasta - jjjjjjjj
Ihan auton kunnostahan se hinta riippuu.
Tommosten hinta voi olla varmaan siinä 3000-6000.
Mulla olis 460 -94 myynnissä, jos 230000km ei kuulosta pahalta niin pistä sähköpostia. Auto on hyvä. - Myydyt autot
Nettiautosta löytyy myös myytyjen autojen haku, tuota ei taida moni tietää. Sieltä kun katsoo millä pyyntihinnalla on volvo mennyt kaupaksi niin saa aika hyvän suunnan. Tuohon pyyntihintaan tietysti 10-20% tinkimistä...
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=6670046&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php - kokemuksia on
mieti tarkkaan onko se oikea valinta?nuo hollannin volvot on kyllä ihan toista maata kuin ruotsin omat.joku aika takaperin oli tuulilasissa testi käytetyillä ja siellä kehottivat miettimään just tarkkaan tuota merkkiä ja mallia etsi ja lue.
- 460SE
tuo ikäiset halvat käyttöautot alkavat kaikki olla elämänsä ehtoopuolella.
Yhtä hyvin voisi kysyä kannattaako maksaa järjetöntä hintaa jostain ruosteisesta Corollasta koska se on niin "luotettava" tai Golfista koska se on ...eee ... miksi niistä muuten maksetaankaan?
Kymmenen vuotta suolaliemessä uittoa ja 200tkm kaupunkipyöritystä on automerkistä riippumatta puolet enemmän kuin mitä auto on suunniteltu kestämään. Samat viat alkavat löytyä niin japseista kuin saksalaisistakin.
Uutenahan 400-sarjan volvot ovat olleet huonoin mahdollinen "sijoitus" heti CX tai XM Citroenin jälkeen. Uutenahan nuo maksoivat aivan mielettömästi, joku 1,7i saman verran kuin 2l GT Mazda 626 jne.
Käytettynä noita saa onneksi pilkkahintaan ja onhan niissä sentään pirteä ja taloudellinen moottori, hyvä lämppäri, kohtuuhyvät tilat ja sentään jonkinlainen turvakorin esiaste vaikka sille saisikin nykytesteissä tasan nolla NCAP tähteä jolleivat suorastaan miinuksia rupeaisi antamaan. - maksoi
460SE kirjoitti:
tuo ikäiset halvat käyttöautot alkavat kaikki olla elämänsä ehtoopuolella.
Yhtä hyvin voisi kysyä kannattaako maksaa järjetöntä hintaa jostain ruosteisesta Corollasta koska se on niin "luotettava" tai Golfista koska se on ...eee ... miksi niistä muuten maksetaankaan?
Kymmenen vuotta suolaliemessä uittoa ja 200tkm kaupunkipyöritystä on automerkistä riippumatta puolet enemmän kuin mitä auto on suunniteltu kestämään. Samat viat alkavat löytyä niin japseista kuin saksalaisistakin.
Uutenahan 400-sarjan volvot ovat olleet huonoin mahdollinen "sijoitus" heti CX tai XM Citroenin jälkeen. Uutenahan nuo maksoivat aivan mielettömästi, joku 1,7i saman verran kuin 2l GT Mazda 626 jne.
Käytettynä noita saa onneksi pilkkahintaan ja onhan niissä sentään pirteä ja taloudellinen moottori, hyvä lämppäri, kohtuuhyvät tilat ja sentään jonkinlainen turvakorin esiaste vaikka sille saisikin nykytesteissä tasan nolla NCAP tähteä jolleivat suorastaan miinuksia rupeaisi antamaan.Paljonkos tuollainen 400:nen maksoi uutena? Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 614317
- 1053485
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373140Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262598- 452297
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52069- 221984
- 1901848
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951542Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91368