Kohta kolme vuorokautta takana, kahvia närästämiseen asti ja sitten tableteittain korvaushoitoa. Tupakointini on aina ollut lääke ahdistukseeni, mieleni rauhoittaja. Riippuvuus on ollut aina ensisijaisesti psyykkistä. On kuitenkin aika pimeää todeta kuinka vahvat vieroitusoireet nikotiini aiheuttaa (no taisiis puute, mutta joka tapauksessa).
Taisteluni
5
1886
Vastaukset
- susu
Mulla tänään neljä vuorokautta ilman tupakkaa. En ole käyttänyt edes mitään korvaushoitoa ellei mukaan lasketa jenkkiä ja väkeviä karkkeja. Olen tosi tyytyväinen olotilaani, hengitys tuntuu kulkevan paremmin. Takana on kuitenkin pitkä tupakointiura, n. 23 vuotta. Voi kun nyt onnistuisin.... Tsemppiä sullekkin....
- wwl
Hiukan yli kaksi viikkoa takana ilman tupakkaa. Hengitys kulkee huomattavasti paremmin, yskää ei ole aamuisin enää ollut yms.
Tsemppiä muillekin yrittäjille!
- ollikolli-63
3 viikkoo räpiköity lakossa 26-vuoden jälkeen..
Aiemmin meni 1-2 askia päivässä.
Tänä kolmena viikkona en oo ostanut kuin yhden askin ja kahteenkin otteeseen olen ollut polttamatta jopa 4 päivää putkeen ja sit taas menee yhtä tai kahta tupakkaa per päivä..
Vaikeaa on, kun kynnys polttamiseen tuntuu alenevan tunti tunnin jälkeen..
Muksutkin ovat laittaneet merkille yli-energisyyden mikä vaivaa.
Olen tietoinen zyban lääkkeestä(en käytä) ja nicorettee tulee mässytettyä vähän väliä..
Olisko mahdollista lopettaa paremminkin pikkuhiljaa kuin kertalaakista?- Viveka
Ihan pakko kommentoida, kun olen viime päivinä lukenut ahkerasti Allen Carrin "vihdoinkin vapaa tupakasta" -kirjaa, jossa hän erittäin hyvin pointtaa tupakoinnin vähentämisen järjettömyyttä lopetuskeinona. Toki jotkut ovat onnistuneet siinäkin, mutta se on kuin löysässä hirressä roikkumista. Nikotiini on nimittäin voimakkaasti riippuvuutta aiheuttava aine ja ttä riippuvuutta ylläpitäessä se ei suinkaan vähene, vaan voimistuu. Eli tupakoinnin vähentäjä on siinä mielessä huonossa jamassa, että kärsii sekä vieroitusoireista, että tupakoinnin haitoista. Kivuttomampaa on joko tupakoida reilusti tai lopettaa kokonaan (suosittelen lämpimästi jälkimmäistä). Tupakointia vähentävät eivät itseasiassa haluaisi lopettaa ollenkaan ja silooin lopettaminen on todella vaikeaa. Lisäksi tupakka saa vähentäessä erityisen suurta merkitystä, kun niitä päivän vähäisiä savuja odottelee kuin kuuta nousevaa. Harva ketjupolttaja on onnistunut siirtymään 10 röökiin päivässä, sillä muutos on riippuvuuksissa aina siihen toiseen suuntaan. Tupakanhimon saa taltutettua olemalla tupakoimatta,, ei millään muulla.
Kannattaa lukea tuo Carrin kirja. Se ei vaadi lopettamaan tupakointia heti, mutta antaa paljon ajateltavaa ja aivan uuden lähestymistavan ongelmaan.
Olen itse polttanut 15 vuotta ja ollut nyt savuttomana viikon. Kahden ensimmäisen päivän ärtyisyyttä lukuunottamatta en ole kärsinyt vieroitusoireista vain tottumuksen synnyttämistä ajoittaisista mielihaluista. Mutta ne on helposti voitettavissa, sillä EN HALUA polttaa, enkä usko tupakan tuovan elämääni mitään hyvää. Apunani on ollut ensisijaisesti Zyban (hintansa väärti!), tuo Allan Carrin kirja, tikkarit ja pari rentoutus cd:tä.Helpompaa tämä on ollut kuin pelkäsin ja tupakoimattomuus on jo nyt tuonut elämääni runsaasti hyviä asioita. Ellei mieleni ihan tyystin muutu, niin enpä usko alkavani kovin helposti uudestaan sauhuttelemaan... Nimittäin asian perinpohjaisen työstämisen jälkeen olen ymmärtänyt koko touhun järjettömyyden.
Tsemppiä valitsemallasi tiellä. Pohdiskele alkuun suhdettasi tupakkaan, hanki lisätietoa, kerää motivaatiota ja valitse sitten itsellesi helpoin tapa lopettaa. Omien kokemuksien perusteella suosittelen Zybania, joka on mainettaan vaarattomampi. - Vapaa tupakasta
Viveka kirjoitti:
Ihan pakko kommentoida, kun olen viime päivinä lukenut ahkerasti Allen Carrin "vihdoinkin vapaa tupakasta" -kirjaa, jossa hän erittäin hyvin pointtaa tupakoinnin vähentämisen järjettömyyttä lopetuskeinona. Toki jotkut ovat onnistuneet siinäkin, mutta se on kuin löysässä hirressä roikkumista. Nikotiini on nimittäin voimakkaasti riippuvuutta aiheuttava aine ja ttä riippuvuutta ylläpitäessä se ei suinkaan vähene, vaan voimistuu. Eli tupakoinnin vähentäjä on siinä mielessä huonossa jamassa, että kärsii sekä vieroitusoireista, että tupakoinnin haitoista. Kivuttomampaa on joko tupakoida reilusti tai lopettaa kokonaan (suosittelen lämpimästi jälkimmäistä). Tupakointia vähentävät eivät itseasiassa haluaisi lopettaa ollenkaan ja silooin lopettaminen on todella vaikeaa. Lisäksi tupakka saa vähentäessä erityisen suurta merkitystä, kun niitä päivän vähäisiä savuja odottelee kuin kuuta nousevaa. Harva ketjupolttaja on onnistunut siirtymään 10 röökiin päivässä, sillä muutos on riippuvuuksissa aina siihen toiseen suuntaan. Tupakanhimon saa taltutettua olemalla tupakoimatta,, ei millään muulla.
Kannattaa lukea tuo Carrin kirja. Se ei vaadi lopettamaan tupakointia heti, mutta antaa paljon ajateltavaa ja aivan uuden lähestymistavan ongelmaan.
Olen itse polttanut 15 vuotta ja ollut nyt savuttomana viikon. Kahden ensimmäisen päivän ärtyisyyttä lukuunottamatta en ole kärsinyt vieroitusoireista vain tottumuksen synnyttämistä ajoittaisista mielihaluista. Mutta ne on helposti voitettavissa, sillä EN HALUA polttaa, enkä usko tupakan tuovan elämääni mitään hyvää. Apunani on ollut ensisijaisesti Zyban (hintansa väärti!), tuo Allan Carrin kirja, tikkarit ja pari rentoutus cd:tä.Helpompaa tämä on ollut kuin pelkäsin ja tupakoimattomuus on jo nyt tuonut elämääni runsaasti hyviä asioita. Ellei mieleni ihan tyystin muutu, niin enpä usko alkavani kovin helposti uudestaan sauhuttelemaan... Nimittäin asian perinpohjaisen työstämisen jälkeen olen ymmärtänyt koko touhun järjettömyyden.
Tsemppiä valitsemallasi tiellä. Pohdiskele alkuun suhdettasi tupakkaan, hanki lisätietoa, kerää motivaatiota ja valitse sitten itsellesi helpoin tapa lopettaa. Omien kokemuksien perusteella suosittelen Zybania, joka on mainettaan vaarattomampi.Allen Garrin kirja lukeneena voin suositella myös kirjaa. 30 vuotta polttaneena, välillä 6 vuoden tauko muita lyhyitä, nyt jälleen polttamatta yli kuukauden. Kirja antaa uusia ajatuksia lopettamiselle. Päätin, että nyt se saa riittää, en halua olla tupakan orja vaan haluan vapaaksi tupakasta. En polta sitä yhtäkään. Vieroitusoireita aikaisempaa vähemmän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h603639- 433546
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062811Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv462546Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541973Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151629- 321493
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p211469Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061317- 1801251