Sanotaan että ILPn toiminta "hyytyy" 10-15 asteen pakkasessa. Koneessa siis ei ilmeisesti ole sähkävastusta hoitamaan lämmitystä jos ulkoilman lämpö ei enää riitä? Eli kytketäänkö kone vain yksinkertaisesti pois päältä kun ulkona pakkanen menee 10 asteen kylmemmälle puolelle?
ILP
10
2042
Vastaukset
- pumppaaja
Meillä Toshiban Gaysekai ja myyjä lupasi että pumppu toimii moitteetta hyvällä hyötysuhteella vielä -35 asteen pakkasessa. Ei tarvi kytkeä pois päältä täällä Utsjoellakaan ikinä.
- täälläkään
Mun pumpun myyjä lupasi että mun ILP toimii erinomaisella hyötysuhteella vielä -50 asteessa.
Ammu itsesi (ja tossippasi) pelle.... - lääkäri
täälläkään kirjoitti:
Mun pumpun myyjä lupasi että mun ILP toimii erinomaisella hyötysuhteella vielä -50 asteessa.
Ammu itsesi (ja tossippasi) pelle....onko sinulla paha olla?
- hyydy
Mutta kovilla pakkasilla hyötysuhde lähenee yhtä niin kannattaa mieluummn lämmittää muilla tavoilla ja "säästää" pumppua.
- noin.
-15 asteen kylmemmällä puolella hyötysuhde on huono, ja kuluttaa/kuormittaa koneistoa turhaan.
- tosiasiat
Norjalaisten testi kertoo mitkä laitteet toimii pakkasesa ja mitkä ei.Käykää katsomassa. Oliko paras IVT vai mikä? -18 oli cop 2,1
- hutkittua
....Itse olen harkinnut ILP.n hankintaa ja surffaillut kaikki tutkimussivut....Todeten, että Toshiba ja IVT-nordic ovat ainoita lämmityslaitteita, jotka toimivat jopa -25 astetta ja sulattavat myös itse itsensä. Muut ovat lähinnä jäähdytyskoneita. Tosin laskeskelin, että hankintana asennuksineen tuo toosa maksaa 2000€, joka on 16,66 euroa kuukautta kohden/10v. Ja koska sen tuoma sähkön säästö olisi ehkä 30% vuotuisessa sähkölaskussani, mietinkin viitsinkö taloa rumentavaa pömpeliä seinälle asennella huollettavaksi mieliharmiksi. (paska on hyvää, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä)
- väärässä
hutkittua kirjoitti:
....Itse olen harkinnut ILP.n hankintaa ja surffaillut kaikki tutkimussivut....Todeten, että Toshiba ja IVT-nordic ovat ainoita lämmityslaitteita, jotka toimivat jopa -25 astetta ja sulattavat myös itse itsensä. Muut ovat lähinnä jäähdytyskoneita. Tosin laskeskelin, että hankintana asennuksineen tuo toosa maksaa 2000€, joka on 16,66 euroa kuukautta kohden/10v. Ja koska sen tuoma sähkön säästö olisi ehkä 30% vuotuisessa sähkölaskussani, mietinkin viitsinkö taloa rumentavaa pömpeliä seinälle asennella huollettavaksi mieliharmiksi. (paska on hyvää, miljoona kärpästä ei voi olla väärässä)
Hyötysuhteisiin eri lämpötiloissa en ota kantaa. Meillä on Sanyo ja se sulattaa itsensä. Ulkoyksikkö on "syvennyksen" katon päällä ullakolla kylmässä tilassa sateilta ja lumelta suojassa eikä siitä näy edes yhtään putkea ulos. Itse laitteelle ei ole tehty mitään asennuksen jälkeen (-01).
- lisäys
väärässä kirjoitti:
Hyötysuhteisiin eri lämpötiloissa en ota kantaa. Meillä on Sanyo ja se sulattaa itsensä. Ulkoyksikkö on "syvennyksen" katon päällä ullakolla kylmässä tilassa sateilta ja lumelta suojassa eikä siitä näy edes yhtään putkea ulos. Itse laitteelle ei ole tehty mitään asennuksen jälkeen (-01).
Jäähdytykseen konetta ei ole koskaan käytetty ja hintakin oli alle puolet sinun laskemistasi osittain itse asennettuna. Putket sähkökytkennät teki ammattilainen.
- Nollatutkimus
hutkittua kirjoitti:
En tiedä mitä tutkimuksia lienet selaillut, mutta myös Sanyo, Mitsu, Panasonic, Fujitsu ym. merkit ovat menestyneet varsin hyvin Norskien ja Ruotsalaisten tutkimuksissa, eli ovat toimineet hyvin myös pakkasilla. Kaikki laatumerkkiset siis toimivat, eroja on lähinnä hyötysuhteessa ja käyttömukavuudessa. Esimerkiksi Toshiban pumppu on Suomessa reilusti ylihinnoiteltu, minulla se olisi tullut maksamaan huimat 600 euroa enemmän kuin Panan pumppu.
Itselläni on jo vuosia ollut Panasonicin pumppu, jossa sulatus toimii hienosti, ja sähköä on säästynyt.
Varsinainen asiantuntija tunnut olevat, vaikket edes itse omista pumppua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv322403Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491914- 271559
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025