OLIN

syntynyt spadeksi

armeijan alku aikoina olin pitkään VMTL koska sydämmestä kuului sivu ääni, ja lääkäri sano notta en saa tehä raskaita hommia enne ku oon käyny tilkassa tutkimuksissa ja sehän vei aikaa. Sain aina vapautusta viikoksi kerrallaan. eräs alikessu valitti jatkuvasti vapautuksestani ja muutkin toisinaan,kerran yhen viikon kuluttua jätin hakem,atta lisää vemppaa koska ärsytti jatkuva v.....ilu no sittempä sain lääkäriltä kauheat valitukset miks en ollu hakenu lisää. Vei 5 viikkoa ennen kun pääsin tutkimuksiin ja minut todettiin terveeksi arvatkaa ärsyttikö? tämän jälkeen en mennyt avolle koko intin aikana. Koko p kausi meni melkein vemppailemalla ja siks sotilas passissa niin kehno kenttäkelpoisuus.

2

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu...

minähän olin alokasaikana ampumakiellossa. minun kuulo meni kokonaan taisteluharjoituksessa. minun korvat ei kestä kovapanosammuntoja eikä upseerien huutoa. sodan aikainen tehtäväni löytyy esikunnista, varushuollosta, propaganda-osastolta tai jostain sellaisesta. helkkarin hienoo kun kirjoittivat kenttäkelpoisuuden kohdalle mitättämän asian. ei tarvitse mennä pauketta kuunteleen. minä olen kuitenkin onnellinen. armeijan jälkeen opiskelin asesepäksi ja nykyjään silloin tällöin toimin asehuoltajana en ampujana, ainakaan ilman kuuöosuojaimia. ikinä ei minusta lääketieteellisesti ole etulinjaan. se johtuu vain herkistä korvista.

• Sotilaslääkäri

Niin, no, melkoisen suurella varmuudella olisi sinut voinut laittaa KP:llä riviin, kun tarkkaan tekee kliinisen tutkimuksen ja ottaa hyvän anamneesin (=esitiedot suomeksi) ja sydänsähkökayrän ja hieman tarkemmin kuuntelee ja selvittelee vielä itse sivuääntä veksissä (ne ovat kuitenkin järjestään ns. hyvälaatuisia ja systolisia eli supistuksen aikana kuuluvia) ja ellei ole aiemmin ollut siviilissä oiretta, niin KP vaan. Mutta: sitten on aina pieni riski, että ellei sitä ole ultraäänellä varmistettu, niin tulee kovassa rasituksessa jotain ongelmia, etenkin jos siviilissä ei ole rasittanut itseään niin, että voisi siitä mitään päätellä. Jos olisi käynyt niin, että olisit saanut sydämeen korjaantumattoman vaurion tai jopa kuollut rytmihäiriöön tai sydämen tulehdukseen tai muuhun sydämeen kohdistuneeseen vaurioon, niin miten sitten suu pannaisiin? Tietenkään sitä riskiä ei mielellään oteta, siinä on varusmiehen terveydestä kyse ja sitten täällä varmaan kirjoiteltaisiin hieman vakavampaan sävyyn, kuoleman sattuessa tietysti omaisten toimesta ja lääkärikin saisi antaa selvityksen ja saisi mahdollisesti huomautuksen asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      50
      3395
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      34
      3045
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      42
      2503
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      51
      1955
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1599
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1231
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1080
    Aihe