Mikä luontaistuote auttaisi anemiaan? Siinä ei saisi olla magnesiumia.
Mikä tuote on varmasti hyväksi havaittu? Kaikki tieto kiitollisuudella vastaanotetaan sillä rautatabletit eivät auta.
Anemiaan jotakin!
8
3963
Vastaukset
- puhuri
hakea Ferroforte-B? Yleensä auttaa eikä ärsytä mahaa.
- brigantia
Rauta, tuo punaisten verisolujen tärkeä rakenneosa, huolehtii siitä, että veri pystyy kuljettamaan happea kaikialle elimistöön. Raudan puutteesta voi olla kysymys silloin, kun puhti ja keskittymiskyky puuttuvat tai yleiskunto on heikentynyt. Monelle tavalliset rautavalmisteet eivät kuitenkaan sovi.
Eräs mahdollisuus on kokeilla Floradix Kräuterblutsaftia, joka on ravintolisä eikä sisällä magnesiumia. Se on nestemäisessä muodossa ja imeytyy siten elimistöön hyvin.
Kannattaa myös muistaa, että raudan lähteitä on tavallisessa ruuassakin. Raudan lähteitä mm. ovat liha, lihatuotteet ja sisäelimet. Rautaa on myös kasviksissa ja viljatuotteissa.
Ohessa hyödyllinen linkki rautatietouteen:
http://www.fitness.fi/ravinto/ravintotieto/vitamiinit/_a9976/rauta/ - vaikka aluksi
Jos anemia todellakin vaivaa, kannattaa ostaa apteekista rautatabletteja nyt aluksi ja sitten pohtia kevyempiä vaihtoehtoja. Rauta on huonosti imeytyvä aine ja siksi anemian hoitoon tarvitaan suurehkoja rauta-annoksia C-vitamiinia (helpottaa imeytymistä).
Luontaistuotteissa on esim. hemoglobiini-tabletteja, joissa on riittäviä rautamääriä.- Rätti
Kuten kerroin, rautatabletit eivät siis auta eivätkä nosta HB:ia!!! Olen syönyt niitä hyvin kauan ja siksi haluaisinkin neuvoa LUONTAISTUOTTEISTA. Olen ottanut rautatabletit C-vitamiinin kanssa tyhjään vatsaan. Ei apua.
Lääkärini ja labrakokeiden mukaan rautaa on kyllä elimistössä tarpeeksi mutta se ei imeydy.
Juu, anemia todella vaivaa ja rautatabeletit siis kokeiltu. Lisää hyviä neuvoja luontaistuotteista, ei rautatableteista. Kiitos. - asiasta
Rätti kirjoitti:
Kuten kerroin, rautatabletit eivät siis auta eivätkä nosta HB:ia!!! Olen syönyt niitä hyvin kauan ja siksi haluaisinkin neuvoa LUONTAISTUOTTEISTA. Olen ottanut rautatabletit C-vitamiinin kanssa tyhjään vatsaan. Ei apua.
Lääkärini ja labrakokeiden mukaan rautaa on kyllä elimistössä tarpeeksi mutta se ei imeydy.
Juu, anemia todella vaivaa ja rautatabeletit siis kokeiltu. Lisää hyviä neuvoja luontaistuotteista, ei rautatableteista. Kiitos."Lääkärini ja labrakokeiden mukaan rautaa on kyllä elimistössä tarpeeksi mutta se ei imeydy."
Kumpaako tarkoitatko, vatsassa on riittävästi rautaa vai verenkierrossa? Luultavasti jälkimmäistä.
Okei, jos rauta sentään imeytyy verenkiertoon mutta siitä ei muodostu hemoglobiinia, on vika selkäytimessä tai pernassa. Liuottimet esim. vahingoittavat selkäydintä. Veren liiallinen rautapitoisuus altistaa infektioille.
Oletko varma, että luontaistuotteista löytyy ratkaisu, jos sitä ei lääkärikään osaa ratkaista?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hemoglobiini - uuui
asiasta kirjoitti:
"Lääkärini ja labrakokeiden mukaan rautaa on kyllä elimistössä tarpeeksi mutta se ei imeydy."
Kumpaako tarkoitatko, vatsassa on riittävästi rautaa vai verenkierrossa? Luultavasti jälkimmäistä.
Okei, jos rauta sentään imeytyy verenkiertoon mutta siitä ei muodostu hemoglobiinia, on vika selkäytimessä tai pernassa. Liuottimet esim. vahingoittavat selkäydintä. Veren liiallinen rautapitoisuus altistaa infektioille.
Oletko varma, että luontaistuotteista löytyy ratkaisu, jos sitä ei lääkärikään osaa ratkaista?
http://fi.wikipedia.org/wiki/HemoglobiiniTuossa aiemmin tarkoitettiin varmaan siis LUUYDINTÄ, eikä selkäydintä..
Anemia voi johtua myös muiden ravintotekijöiden, kuin raudan puutteesta. Onko sulta tutkittu mahdollinen B12-vitamiinin puutos? B12-puutteella voi olla erittäin vakavia seurauksia!!
Myös muiden B-vitamiinien puute voi olla syy, esim. B6-vit. ja foolihappo. Tai vaikkapa hivenaine kupari.
Anemia voi olla myös monen eri sairauden oire.
Esim. munuaisten vajaatoiminnassa voi erytropoietiinihormonin(?) eritys vähentyä tai loppua, jolloin verisolujen muodostus vähenee. EPO-hormoni auttaa tuolloin.
Erilaiset suolistosairaudet aiheuttavat myös anemiaa, esim. keliakia, crohnin tauti, colitis ulcerosa...
Jos elimistössäsi siis on riittämiin rautaa, älä syö rautalääkkeitä omin päin ainakaan jatkuvasti, vaan mene uudestaan lääkäriin selvittämään anemian syy!! - matilda
Rätti kirjoitti:
Juu, anemia todella vaivaa ja rautatabeletit siis kokeiltu. Lisää hyviä neuvoja luontaistuotteista, ei rautatableteista. Kiitos.osta foolihappotab, ja B 12 suunilleen suhteessa saman verran saa olla aika runsas luku.
ja ota verikokkeet jos sinulla on hemolyyttinen anemia
- - :) -
Spirulina-levävalmisteessa on rauta helposti elimistöön imeytyvässä muodossa. Se sisältää myös kaikki muut elämälle tärkeät vitamiinit ja ravinteet (paitsi C-vitamiini).
Kannattaa verrata erilaisia valmisteita keskenään ja valita sellainen, jossa ei ole jodia!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921403Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841360Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761155- 891096
- 82951
- 81935
- 36899
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66855Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61825