Miksi kaksoset valehtelevat ja pettävät sen kuin kerkiävät?
Onko se jokin kaksosille tyypillinen piirre vaiko vain tämän yksilön ominaisuus?
Onko ominaista vartioida kumppania sairaan mustasukkaisesti ja tukahduttaa hänet alleen? Pitää olla suhteessa minä, minä ja vain minä! Ja se minähän on tietysti kaksonen.
Miksi ei päästä erossakaan irti vaan tulee aina vaan uudestaan ja kuitenkin pettää koko ajan?
En voi ymmärtää.
Miksi kaksoset
22
3552
Vastaukset
- -kaxonen-
onko sulla kokemusta ainakin 10 kaksosesta että voit sanoa noin yleistävästi? olen minäkin ollut loukattu mutta en suinkaan vihaa kaikkia skorppareita!
valehtelen joskus, koska a)valkoiset valheet siloittavat rosoisen arjen (vai miltä kuulostaa "kyllä rakas, parransänkesi tosiaan tkee susta kulkurin näköisen ja omapahan on vikasi että nukuit pommiin etkä kerkeä ajaa partaasi"), b)joskus asioita on kiva värittää (ei siis kehitellä mitään vuosisadan titanic-stooria pienestä veneen kaatumisesta retkellä, mutta väritetään yksityikohtia, onhan sekin valehtelemista, c)omantunnon rauhoittamista (mutta sitä tekee moni muukin). muuten tuohon valehtelemiseen en ota enempää puolustuskantaa, koska itse pyrin olemaan niin rehellinen kuin vain mahdollista (sama kuin hakkaisi päätä seinään mutta tykkään siitä ettei mua ainakaan voida myöhemmin syyttää asioiden pimittämisestä).
mitä tulee pettämiseen... jotkut kaksoset ovat tosiaan niin ailahtelevia, vilkkaita ja vastuuttomia, etteivät tajua omien mielihalujen seuraamisen loukkaavan toista osapuolta. itse tapailin vuoden kaksosmiestä ja ärsyttii sen säntäileminen ja kyvyttömyys päättää mun ja muiden välillä. en siis puolustele, mutta on meitä uskollisiakin kaksosia!- pettäminen
Niin juuri tuota tarkoitin mitä edellinen sanoi. Tuo päättämättömyys pettämisessäkin. Nimenomaan säntäillään ihmisten välillä aivan kuin koiperhonen ja ei edes tajua tekevänsä väärin puolisoaan kohtaan. En kyllä ole kuullut muiden merkkien tekevän vastaavaa.Mitä tulee edellisen vastaajan kysymykseen onko minulla kokemusta esim. kymmenestä kaksosesta. Ei ole vaan kuten sanoin pitkä suhde takana. Eikä silloin puhuta vuodesta eikä kahdesta vaan kymmenistä vuosista. En siis olisi kerinnyt millään hankkimaan kokemuksia kymmenestä, olis pitänyt aloittaa jo tarhassa varmaan.
Mutta nuo valkoiset valheet. Puhuttaiskin valkoisista valheista mutta kyse on tajuttomasta pas... puhumisesta.Patologisesta valehtelijasta.
Kokemusta on toki kaksosista ystävinä ja he olivat samanlaisia valehtelijoita. Ja pettivät puolisoitaan niin että oksetti. - Dyxmyx
pettäminen kirjoitti:
Niin juuri tuota tarkoitin mitä edellinen sanoi. Tuo päättämättömyys pettämisessäkin. Nimenomaan säntäillään ihmisten välillä aivan kuin koiperhonen ja ei edes tajua tekevänsä väärin puolisoaan kohtaan. En kyllä ole kuullut muiden merkkien tekevän vastaavaa.Mitä tulee edellisen vastaajan kysymykseen onko minulla kokemusta esim. kymmenestä kaksosesta. Ei ole vaan kuten sanoin pitkä suhde takana. Eikä silloin puhuta vuodesta eikä kahdesta vaan kymmenistä vuosista. En siis olisi kerinnyt millään hankkimaan kokemuksia kymmenestä, olis pitänyt aloittaa jo tarhassa varmaan.
Mutta nuo valkoiset valheet. Puhuttaiskin valkoisista valheista mutta kyse on tajuttomasta pas... puhumisesta.Patologisesta valehtelijasta.
Kokemusta on toki kaksosista ystävinä ja he olivat samanlaisia valehtelijoita. Ja pettivät puolisoitaan niin että oksetti.Sulle vain sanoisin, että pysy pois tältä palstalta. Tuollainen panettelu ei ole rakentavaa.
Oletko kalat tai kauris?
- -kaxonen-
niin ja mitä tulee tuohon minäminä-juttuun, niin haloo, tottakai meistä tunkee esiin huomionkipeä lapsi, meitähän on tuplasti! mutta tosissaan esim. leijonat, oinaat, kauriit ja skorpparitkin ovat aikamoisia minäminä-persoonia.
- Kaksonen-Skorpioni
Ai miksikö? Koska mikään ei ole niin nautinnollisempaa kuin manipuloida ja huijata ihmisiä, yleensä kun eivät edes tiedä mitä olen heille tekemässä.
Ja minä, minä, minä. Kuka muukaan kuin minä? Minä, minä, minä! Omista asioista on hauska puhua, mutta muiden juttuja ei jaksaisi kuunnella.Minä en ainakaan valehtelijaksi tunnustaudu; liiankin suorapuheinen tulee usein oltua. Ei mikään mukava piirre aina sekään... =( Ollaanhan me kaksoset varmaan se flirttailevin merkki, mutta se ei tosiaan tarkoita, että kaikki kaksoset pettäisivät. Jos en ole palavasti rakastunut, niin sitten olen ainakin ihastunut johonkuhun. Näiden ihastusten ei todellakaan tarvitse johtaa mihinkään. Ovatpahan vain sitä elämän käyttövoimaa, elämän suola, joka pitää minut vireessä ja ikuisesti nuorena. ;) Tekojaan voi kontrolloida, mutta minkä sitä ajatuksilleen mahtaa? Lievän egosentrisyyden kyllä itsessäni tunnistan, mutta pyrin "jalostamaan" itseäni tässä suhteessa. =)
- kommenteista
Tintarella kirjoitti:
Minä en ainakaan valehtelijaksi tunnustaudu; liiankin suorapuheinen tulee usein oltua. Ei mikään mukava piirre aina sekään... =( Ollaanhan me kaksoset varmaan se flirttailevin merkki, mutta se ei tosiaan tarkoita, että kaikki kaksoset pettäisivät. Jos en ole palavasti rakastunut, niin sitten olen ainakin ihastunut johonkuhun. Näiden ihastusten ei todellakaan tarvitse johtaa mihinkään. Ovatpahan vain sitä elämän käyttövoimaa, elämän suola, joka pitää minut vireessä ja ikuisesti nuorena. ;) Tekojaan voi kontrolloida, mutta minkä sitä ajatuksilleen mahtaa? Lievän egosentrisyyden kyllä itsessäni tunnistan, mutta pyrin "jalostamaan" itseäni tässä suhteessa. =)
Lisää saa tulla.
En oikeastaan osannut yhdistää tuota valehtelua horoskooppiin kunnes luin sen täältä ja aloin miettiä tuntemiani kaksosia. Kaikilla näytti olevan nuo mainitsemani piirteet.
Ja jos joku ottaa nokkiinsa voi toki itse poistua tästä ketjusta. tervemenoa!
Olen muuten itse leijona. Ja kun tuolla katselin näitä kahta ketjua ei ollut montakaan pariskuntaa joka olisi tunnustautunut kaksos-leijona pariksi. Liekö mahdoton yhdistelmä?
Mutta onko kaksosilla huono itsetunto?
Ja eihän toki mitään keskustelua sovi yleistää, jos niin tein anteeksi muille kaksosille. - kiitos!
kommenteista kirjoitti:
Lisää saa tulla.
En oikeastaan osannut yhdistää tuota valehtelua horoskooppiin kunnes luin sen täältä ja aloin miettiä tuntemiani kaksosia. Kaikilla näytti olevan nuo mainitsemani piirteet.
Olen muuten itse leijona. Ja kun tuolla katselin näitä kahta ketjua ei ollut montakaan pariskuntaa joka olisi tunnustautunut kaksos-leijona pariksi. Liekö mahdoton yhdistelmä?
Ja eihän toki mitään keskustelua sovi yleistää, jos niin tein anteeksi muille kaksosille.vaihtelunhalu ja päättämättömyys on varsin huono yhdistelmä. kumpani voi olla puuduttava mutta toisaalta on aina niin kiva palata siihen tuttuun ja turvalliseen kunnes se taas käy tylsäksi..
- miten.....
kiitos! kirjoitti:
vaihtelunhalu ja päättämättömyys on varsin huono yhdistelmä. kumpani voi olla puuduttava mutta toisaalta on aina niin kiva palata siihen tuttuun ja turvalliseen kunnes se taas käy tylsäksi..
reagoi kaksonen kun se lempataankin mäelle, kun ei osaa päättää, kun ei suostu tylsään elämään ja haluaa juosta vieraissa. Sillä sehän ei oikeassa elämässä käy! Nyt kun ei ollakaan sarjakuvassai eikä saippuaoopperassa.
- tota
kiitos! kirjoitti:
vaihtelunhalu ja päättämättömyys on varsin huono yhdistelmä. kumpani voi olla puuduttava mutta toisaalta on aina niin kiva palata siihen tuttuun ja turvalliseen kunnes se taas käy tylsäksi..
Pakko vastata tähän, kuulostaa aivan ja täysin Kalalta =) mutta ei kaksoselta ollenkaan(kumppanini)
- särkynyt sydän
kommenteista kirjoitti:
Lisää saa tulla.
Ja eihän toki mitään keskustelua sovi yleistää, jos niin tein anteeksi muille kaksosille.Minäkn olen leijona ja vielä petetty. Karjahtelen vasta jälkeenpäin.Olin 35v. naimisissa kaksosen kanssa ja se turjake kehtasi rakastua toiseen vanhoilla päivillään.Sen jälkeen vasta tajusin kunka pitkään olinkaan elänyt valheessa. Kaksosen valheessa.Kuvittelin aina menneeni naimisiin kunnes kuolema meidät erottaa aatteella, mutta....
Oli siis mahdoton kaksos-leijona yhdistelmä.
Toivottavasti tällä kaksosella on ainakin huono omatunto....
- nasir
kaksonen valehtele,vaan puhuu muunneltua totuutta.
- ei sovi
kaksosten luonnekuvaan, noin yleisesti. Poikkeuksia toki on.
- Cianna14
Onks toi sulle? Löytyy leijonat palstalta...
Itse en kyl ajattelis noin pahasti leijonista:-)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000007&conference=4500000000000089&posting=22000000011471351 - kaksonen
koska pettäminen ja valehtelu on vaan yksinkertaisesti niin hauskaa.. Välillä on ihana leikkiä jotain sellaista, mitä ei todellisuudessa oo.. :)
- valehtelua?
Todellisuus ei katoa minnekään, vaikka irtautuisimme siitä hetkeksi.
- miksi?
Miksi kaksosten pitää käyttäytyä niin? Eihän muutkaan ihmiset laskettele suustaan mitä sattuu.
Tarkoitan valehtelulla valehtelua elämän isoissa asioissa. Kaikki varmaan laskee niitä ns. valkoisia valheita suustaan joskus. Mutta tämä kys. ryhmä suorastaan viljelee valheita ja omia vääriä elämänkäsityksiään.
Varmasti poikkeuksiakin on, mutta en vielä ole tavannut :)
Ja mitä tolla hetken irtautumisella tarkoitetaan, kun hetki on otollinen tai väärä, ehtii siinä sattumaan asioita joita ei koskaan voi korjata.Ja tuntuu, että jotkut kaksoset eivät kerta kaikkiaan kykene elämään siinä todellisuudessa. KOko elämä on sitä irtautumista.
Ja kun kyse on silloin perheellisestä kaksosesta, lähtee perhe jo muille teille kun kaksonen irroittelee omassa mielekuvitusmaailmassaan.
Valitettavasti tämä on oikeata elämää, ei mielikuvitusta tai muunneltua totuutta.
- Ankka
Itse asun kaksos miehen kanssa ja täytyy sanoo et on aikas "minäminä" persoona!!ja flirttailla osaa,pettämisestä en tiedä...mut ihan oikeessa oot!sen eroomisenki suhteen!!
- boboo
Minäkin asun kaksosmiehen kanssa. Oman miehen perusteella voisin verrata kaksosen valehtelua lasten valehteluun, ihan samaa tasoa ja samat motiivit.
Aika helposti näkee kun kaksonen valehtelee tai jos sillä on jotain "meneillään" yleensä ne "salailut" on niin huvittavia että ei jaksa edes suuttua. Se on kuulkaas huumoria parhaimmillaan kun saa kaksosen kiinni valkeastavalheesta ja raukka vielä yrittää keksiä jotain uutta ettei paljastuisi vaikka tosiasia on jo kaikkien tiedossa. =D
- Lili
eiköhän ne toisetkin merkit petä ihan samalla tavalla esim on merkkejä jotka pettävät jatkuvasti puolisoaan ja epäilee toista kun hän itse sitä harrastaa..tätä ei voi laittaa horoskoopin piikkiin mun mielestä mitä olen huomannut nämä ihmiset on patologisia valehtelioita,ja tavallaan juuri siksi loppujen lopuksi ne pettää eniten itseään kuin kumppaniaan,sekä yrittää laskea mahdollista omaa syyllisyyden tunnetta morkkiksia jos merkki pitäisi valita joka pettää eniten on raivohullu mustasukkainen petturi ,tulisi silloin keksiä uusi horoskooppimerkki "patologinen valehtelija"
- Blondi
Narraa, koska kaksosella on niin mahtava mielikuvitus niin hän laittaa ihan vahingossa juttuun vähän lisää maustetta.
- taas kerran
Vai eivät valehtele.
sainpa kaksosen niin uskomattomasta p....n puhumisesta kiinni, ei tajunnut edes siinä vaiheessa lopettaa vaan jatkoi vaan edelleen.
Eron laitan hakuun minäkin, ei tollasen ihmisen takia kannata hermojaan menettää.
Joku sanoi, että kaksosen valehtelua voi verrata lapsen käytökseen, valitettavasti totta. Mutta miten lapsi voisi huolehtia lapsistaan? Ei mitenkään, onneksi niillä on äiti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.546129Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652733Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️181854- 1461816
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1341702Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181660Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?281460- 1021457
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411196Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141163