Esimerkiksi näin:
Lehden mukaan Keski-Suomen TE-keskuksen budjetti on 165 miljoonaa vuodessa - melkein viidenkymmenen prosentin veroasteesta kun riittää jaettavaa kaikille kavereille. Keski-Suomessa on 260000 asukasta ja jos köyhiä (kaikki mukaan luettuna, ei pelkät eläkeläiset) on noin 10 prosenttia asukkaista, jakamalla TE-keskuksen budjetti heille, tämä tekee päälle viisisataa kuussa per nuppi.
Rahat olisi helppo jakaa esim. asumistuen tai sosiaalituen yhteydessä.
Ja näin olisi köyhyys poistettu.
TE-keskus nykyään tekee muutamista rikkaita ja useista hyvätuloisia, kun rahat jaetaan kaikenlaisiin kusetuksiin.
Täydellinen välinpitämättömyys ja vihamielisyys kanssaihmisiä kohtaan aiheuttaa sen ettei näin ole tehty.
Lisäksi kävisi niin että useat, mukaanluettuna allekirjoittanut, saisivat heti töitä, itse siksi että tällöin olisi varaa ostaa auto jolla töihin pääsisin.
Kun köyhät saisivat rahaa, ne menisivät jokseenkin kaikki kulutukseen. Kaupat ottaisivat lisää työntekijöitä.
Uusia kahviloita perustettaisiin. Kotimarkkinoille tavaroita tuottavat tarvitsisivat lisää väkeä jne.
Vaan kun ei. Tahallaan pidetään maa täynnä köyhiä. Ja roskalaatikoissa asujia ja niistä ruokansa etsiviä sekä vanhuksia jotka joutuvat valitsemaan ostavatko lääkkeitä vaiko ruokaa vai yrittävätkö varastaa jompaakumpaa (kiinnijäädessä varastettava lisää tai vankilaan joutuvat). Ja niin edelleen.
Kulttuurirahat ja urheilurahat ne vasta turhia ovatkin.
Eläkeläisten köyhyys olisi helppoa poistaa
vaikka heti
0
321
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822