turha täällä väittää

että islamilaisissamaissa vainotaan kristittyjä. irakissa jopa kristitty ministeri, montako muslimiministeriä on suomessa?

35

1282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gohar

...konfliktit ovat yleensä aina poliittisia, ei uskonnosta johtuvia, kristityt asuvat ja elevät yleisesti ottaen ihan rauhassa ja sovussa muslimimaissa.

• JAJH

Mitenkäs tämä "konfliktit ovat yleensä aina poliittisia, ei uskonnosta johtuvia," sopii siihen, mitä Koraani opettaa vääräuskoisiin suhtautumisesta?

• Gohar
        JAJH kirjoitti:

Mitenkäs tämä "konfliktit ovat yleensä aina poliittisia, ei uskonnosta johtuvia," sopii siihen, mitä Koraani opettaa vääräuskoisiin suhtautumisesta?

..kristityt asuvat ja elävät sovussa monissa muslimimaissa, heitä ei vainota uskonnon vuoksi, päinvastoin kuin useasti ihmisten kuulee väittävän. Näin se vain on :)

• JAJH
        Gohar kirjoitti:

..kristityt asuvat ja elävät sovussa monissa muslimimaissa, heitä ei vainota uskonnon vuoksi, päinvastoin kuin useasti ihmisten kuulee väittävän. Näin se vain on :)

Pakistanissa ja esim Irakissa tehdyt terroristi-iskut kirkkoihin ovat vain "hämäystä", ja Saudiarabian laki, joka kieltää Raamatun hallussapidon, onkin saudien mielikuvituksen tuotetta.

Niin se vain on.

• JAJH
        JAJH kirjoitti:

Pakistanissa ja esim Irakissa tehdyt terroristi-iskut kirkkoihin ovat vain "hämäystä", ja Saudiarabian laki, joka kieltää Raamatun hallussapidon, onkin saudien mielikuvituksen tuotetta.

Niin se vain on.

Jostain syystä et vastannut melko selkeään kysymykseen. Mikset?

• jaaha..
        Gohar kirjoitti:

Sinulla on ilmeisesti huonot tiedot sekä islamista, että kristittyjen elämästä muslimimaissa. Senvuoksi voit esittää näitä ruusuisia mielipiteitäsi.
        Onhan se niin, että vaikka asuukin jossain maassa, ei silti tunne sen maan oloja kuin rajoitetusti. Elämänkokemusten piiri voi olla muutaman kilometrin säteellä ja niin se onkin köyhillä ihmisillä. Paremmin varustautuneet ihmiset tuntevat koko maailman asioita.

Jos kristityt saisivat olla aivan sovussa muslimimaissa, niin miksi tulee lukemattomia raportteja väkivaltaisuuksista? Näistä asioita löytyy netissä paljon tietoja ympäri maailmaa. Tietoa tulee hyvin monista lähteistä, joita ei voi hylätä aivan kelvottomina.

• Gohar
        jaaha.. kirjoitti:

Sinulla on ilmeisesti huonot tiedot sekä islamista, että kristittyjen elämästä muslimimaissa. Senvuoksi voit esittää näitä ruusuisia mielipiteitäsi.
        Onhan se niin, että vaikka asuukin jossain maassa, ei silti tunne sen maan oloja kuin rajoitetusti. Elämänkokemusten piiri voi olla muutaman kilometrin säteellä ja niin se onkin köyhillä ihmisillä. Paremmin varustautuneet ihmiset tuntevat koko maailman asioita.

Jos kristityt saisivat olla aivan sovussa muslimimaissa, niin miksi tulee lukemattomia raportteja väkivaltaisuuksista? Näistä asioita löytyy netissä paljon tietoja ympäri maailmaa. Tietoa tulee hyvin monista lähteistä, joita ei voi hylätä aivan kelvottomina.

vaan perustuu ihan omakohtaisiin kokemuksiin, minä uskon sen, mitä omin silmin näen ja koen, siksi en tästä asiasta ala väittelemäänkään, koska tiedän että käytännössä ihan tavis ihmiset asuvat ja elelävät ihan tavis elämää muslimimaissa, välittämättä hölkkäsenpöläystä naapurinsa uskonnollisesta vakaumuksesta :)

• Gohar
        JAJH kirjoitti:

Jostain syystä et vastannut melko selkeään kysymykseen. Mikset?

...minä sen enempää selittelemään :) Väärä luulo siitä, että muslimit vainoaisivat kristittyjä jatkuvasti ja riitelisivät heidän kanssaan uskonnosta, on suurimmaksi osaksi hölynpölyä, siksi en tästä aiheesta enempää viitsi alkaa inttämään.

• JAJH
        Gohar kirjoitti:

...minä sen enempää selittelemään :) Väärä luulo siitä, että muslimit vainoaisivat kristittyjä jatkuvasti ja riitelisivät heidän kanssaan uskonnosta, on suurimmaksi osaksi hölynpölyä, siksi en tästä aiheesta enempää viitsi alkaa inttämään.

Esität vain väitteen, minä esitän näyttöä. Kumpikohan, luulet, puhuu asiaa?

• JAJH
        Gohar kirjoitti:

vaan perustuu ihan omakohtaisiin kokemuksiin, minä uskon sen, mitä omin silmin näen ja koen, siksi en tästä asiasta ala väittelemäänkään, koska tiedän että käytännössä ihan tavis ihmiset asuvat ja elelävät ihan tavis elämää muslimimaissa, välittämättä hölkkäsenpöläystä naapurinsa uskonnollisesta vakaumuksesta :)

"Uskon se, mitä omin silmin näen ja koen". Juuri näin saksalaiset perustelivat käytöstään Kolmannessa valtakunnassa - "en tiennyt".

• minerva
        JAJH kirjoitti:

"Uskon se, mitä omin silmin näen ja koen". Juuri näin saksalaiset perustelivat käytöstään Kolmannessa valtakunnassa - "en tiennyt".

"Uskon se, mitä omin silmin näen ja koen".

Kuinka sitten joku voi uskoa jumalaan, näkeminen jos ei kokeminen ainakin on suhteellista.
        Itse en aina usko edes silloin kun näen ja koen , koska tiedän kuinka monimutkainen on ihmismieli ja saa meidät näkemään ja kokemaan haluamiamme asioita, tulkitsemaan väärin jne.

Olen aikaisemmin kertonut mm, että minulla on ollut selkeitä "yliluonnollisia" kokemuksia, ja niiden aiheuttajaa ja alkuperää aikoinani mietiskelin paljonkin, vaan kun en tullut hullua hurskaammaksi, hyväksyn ne nykyään selittämättöminä ilmiöinä.
        Joku uskis tietysti selittäisi nekin omalla tavallaan.

• Gohar
        minerva kirjoitti:

"Uskon se, mitä omin silmin näen ja koen".

Kuinka sitten joku voi uskoa jumalaan, näkeminen jos ei kokeminen ainakin on suhteellista.
        Itse en aina usko edes silloin kun näen ja koen , koska tiedän kuinka monimutkainen on ihmismieli ja saa meidät näkemään ja kokemaan haluamiamme asioita, tulkitsemaan väärin jne.

Olen aikaisemmin kertonut mm, että minulla on ollut selkeitä "yliluonnollisia" kokemuksia, ja niiden aiheuttajaa ja alkuperää aikoinani mietiskelin paljonkin, vaan kun en tullut hullua hurskaammaksi, hyväksyn ne nykyään selittämättöminä ilmiöinä.
        Joku uskis tietysti selittäisi nekin omalla tavallaan.

Siis; ihan omin silmin olen nähnyt ja kokenut ja elänyt, miten käytännössä kristityt ja muslimit elävät rintarinnan ihan sovussa, ei sen kummempaa. Usko on uskoa, totuus on jotakin, jota konkreettisesti voi nähdä ja kokea.

• JAJH
        Gohar kirjoitti:

Siis; ihan omin silmin olen nähnyt ja kokenut ja elänyt, miten käytännössä kristityt ja muslimit elävät rintarinnan ihan sovussa, ei sen kummempaa. Usko on uskoa, totuus on jotakin, jota konkreettisesti voi nähdä ja kokea.

Ihan samaa todettiin Kolmannessa valtakunnassa. Sitten "vääränrotuiset" vain hävisivät.

Ongelma ei ole, kuten olen aiemminkin sanonut, yksittäiset musliimit, vaan ideologia. Ja ideologiastahan täällä ei tahdota keskustella. Ihan samoin suurin osa sakuista oli ihan mukavia. Vain osa oli täydellistä kp-jengiä. Ja kuinka kävi? huonosti. Miksi? Tutustu heidän ideologiaansa. Sama koskee islaamia: vika ei ole musliimeissa, vaan islaamissa, ideologiassa. Sitä toteuttaa mm. Iranissa valtionhallinto, ja on harvinaisen vähän merkityksellistä, mitä yksittäiset kaduntallaajairanilaiset asiasta ajattelevat.

• Gohar
        JAJH kirjoitti:

Esität vain väitteen, minä esitän näyttöä. Kumpikohan, luulet, puhuu asiaa?

...minulla on tapana avata sanainen arkkuni vasta, kun olen varma jostakin asiasta, ja tästä minä olen varma, olenhan itse omin silmin nähnyt :) Tapanani on myös varmistaa, että ihan oikeastiko nyt voin seistä sanojeni takana, siksipä tein pienen soitto ja kysely kierroksen tämän asian tiimoilta, 4 eri muslimimaassa asuville/asuneille tuttaville ja sukulaisille ja kysyin heidän mielipidettään; vastaajista 2 oli muslimia, 1 kristitty, 1 ei kuulu mihinkään uskontokuntaan, kaikki sanoivat samaa, miten heitä harmittaa usein se, että ihmiset luulevat että käytännössä muslimit jotenkin vainoaisivat tai kiusaisivat kristittyjä uskon vuoksi, vaikka asia on niin, että monet konfliktit ja erimielisyydet johtuvat politiikasta, ei uskonnosta ja miten euroopassa muslimeita "vainotaan" huomattavasti enemmän kuin kristittyjä muslimimaissa. Johtunee siitä, että muslimit uskovat kristityillä ja juutalaisilla olevan ihan saman Jumalan, kun taas kristityt kieltävät sen? En tiedä, tuo viimeisin oli vain minun oma mielipiteeni :)
        Joten tästä asiasta en enempää puhu, koska tässä asiassa kukaan tai mikään ei saa päätäni kääntymään ;)

• JAJH
        Gohar kirjoitti:

...minulla on tapana avata sanainen arkkuni vasta, kun olen varma jostakin asiasta, ja tästä minä olen varma, olenhan itse omin silmin nähnyt :) Tapanani on myös varmistaa, että ihan oikeastiko nyt voin seistä sanojeni takana, siksipä tein pienen soitto ja kysely kierroksen tämän asian tiimoilta, 4 eri muslimimaassa asuville/asuneille tuttaville ja sukulaisille ja kysyin heidän mielipidettään; vastaajista 2 oli muslimia, 1 kristitty, 1 ei kuulu mihinkään uskontokuntaan, kaikki sanoivat samaa, miten heitä harmittaa usein se, että ihmiset luulevat että käytännössä muslimit jotenkin vainoaisivat tai kiusaisivat kristittyjä uskon vuoksi, vaikka asia on niin, että monet konfliktit ja erimielisyydet johtuvat politiikasta, ei uskonnosta ja miten euroopassa muslimeita "vainotaan" huomattavasti enemmän kuin kristittyjä muslimimaissa. Johtunee siitä, että muslimit uskovat kristityillä ja juutalaisilla olevan ihan saman Jumalan, kun taas kristityt kieltävät sen? En tiedä, tuo viimeisin oli vain minun oma mielipiteeni :)
        Joten tästä asiasta en enempää puhu, koska tässä asiassa kukaan tai mikään ei saa päätäni kääntymään ;)

...

• Gohar
        JAJH kirjoitti:

...

Iran, arabi emiraatit, kuweit ja israel ( joka nyt ei sinällään ole muslimivaltio, mutta perinteisesti muslimeita, kristittyjä ja juutalaisia siellä on asustellut iät ja ajat)
        Saudi Arabiassa aikoinaan asusteli myös ystäväni kristityn perheensä kanssa, siellä länsimaista tulleille työntekijöille on omat ns provinssinsa, länsi ja itä-sellaisilla on kuulemma iso ero, mutta käytänössä elämä niitten ulkopuolella myös sujui ihan leppoisasti ilman koskaan mitään vaikeuksia uskon vuoksi :) Ts. shoppailu ja ravintoloissa käynti ja matkustelu maan sisällä ei tuottanut ongelmia, koskaan ei kukaan kuulemma edes huudellut perään tai oikeastaan edes kiinnittänyt huomiota sen kummemmin blondeihin ja sinisilmäisiin pohjoismaalaisiin, jotka vähän löyhemmin pukeutuivatkin kuin paikalliset. (Provinseissa ja mm koulussa ei ollut mitään vaate määräyksiä, ihan samanlaisissa vetimissä nuoriso näytti siellä heiluvan kuin täälläkin). :)

• JAJH
        Gohar kirjoitti:

Iran, arabi emiraatit, kuweit ja israel ( joka nyt ei sinällään ole muslimivaltio, mutta perinteisesti muslimeita, kristittyjä ja juutalaisia siellä on asustellut iät ja ajat)
        Saudi Arabiassa aikoinaan asusteli myös ystäväni kristityn perheensä kanssa, siellä länsimaista tulleille työntekijöille on omat ns provinssinsa, länsi ja itä-sellaisilla on kuulemma iso ero, mutta käytänössä elämä niitten ulkopuolella myös sujui ihan leppoisasti ilman koskaan mitään vaikeuksia uskon vuoksi :) Ts. shoppailu ja ravintoloissa käynti ja matkustelu maan sisällä ei tuottanut ongelmia, koskaan ei kukaan kuulemma edes huudellut perään tai oikeastaan edes kiinnittänyt huomiota sen kummemmin blondeihin ja sinisilmäisiin pohjoismaalaisiin, jotka vähän löyhemmin pukeutuivatkin kuin paikalliset. (Provinseissa ja mm koulussa ei ollut mitään vaate määräyksiä, ihan samanlaisissa vetimissä nuoriso näytti siellä heiluvan kuin täälläkin). :)

"Iran, arabi emiraatit, kuweit ja israel"

Kuten totesit, viimemainittu ei ole muslimimaa. Montako toimivaa kirkkoa on Emiraateissa ja Quaitissa? Iranin suhtautumisen kristittyihin tiedämme, mutta ehkä sinun kannattaa tutustua: http://www.freedomhouse.org/religion/news/bn2005/bn-2005-02-18.htm

Ehkä ne "puhelinkontaktisi" eivät olekaan "tavallisia kaduntallaajamuslimeja"?

• ateisti-45
        Gohar kirjoitti:

muslimimaissa kristityt (=maassa asuva kristitty vähemmistö)ovat eriasteisissa vaikeuksissa. Saudi-Arabia jonka tässä otit esiin, on erityistapaus koska laki kieltää kristittyjä asumasta siellä pysyvästi tai saamasta kansalaisoikeuksia: kaikki maassa asuvat kristityt ovat siirtotyöläisiä, joilla ei ole oikeutta vapaaseen uskonnon harjoittamiseen. Raamattuja,ristejä,hartauskirjoja ym ei saa olla näkyvissä vaikka raamatun lukeminen kodeissa ei ole kielletty. Julkisesta kristinuskon harjoittamisesta tai sen tunnusten näkymisestä seuraa rangaistuksia, maastakarkotuksesta kuolemantuomioon. Kirkkoja ei sa rakentaa.

Sudanissa on päättymässä sisällissota, joka maan eteläosissa käytännössä oli kristittyjen kansanmurha. Sen uhreina ihmisoikeusjärjestöjen mukaan kuoli yli miljoona kristittyä.

Kristityillä on eriasteisia vaikeuksia ainakin Algeriassa, Bangladeshissä, Indonesiassa, Iranissa, Irakissa, Syyriassa ja Egyptissä. Lähi-pidän muslimimaista Palestiinan alue mukaan lukien on viime vuosikymmenen aikana emigroitunut lähes 3 miljoonaa kristittyä, noin neljännes näiden kokonaismäärästä.

Egyptin koptivähemmistö on viime vuodet välttynyt islamistien toimeenpanemilta verilöylyiltä, mutta on sekin silti yhä monilla elämän alueilla muslimeja huonommasa asemassa.

• joo..
        Gohar kirjoitti:

Kuten jo sanoin, saattaa olla, että tavismuslimin elämänpiiri rajoittuu noin yhden kilometrin säteelle. Kauempana hän ei koskaan käy, eikä tiedä mitä kauempana tapahtuu. Sen minkä hän oman talonsa nurkilta näkee, se on totuus hänen mielestään.

• Gohar
        JAJH kirjoitti:

"Iran, arabi emiraatit, kuweit ja israel"

Kuten totesit, viimemainittu ei ole muslimimaa. Montako toimivaa kirkkoa on Emiraateissa ja Quaitissa? Iranin suhtautumisen kristittyihin tiedämme, mutta ehkä sinun kannattaa tutustua: http://www.freedomhouse.org/religion/news/bn2005/bn-2005-02-18.htm

Ehkä ne "puhelinkontaktisi" eivät olekaan "tavallisia kaduntallaajamuslimeja"?

...noissa maissa syntyneitä ja asuvia ja kasvaneita, ihan tavallisia perheellisiä ja työssä käyviä ihmisiä, minun silmissä nimenomaan ihan tavallisia kaduntallaaja muslimeita :)

• JAJH
        Gohar kirjoitti:

...noissa maissa syntyneitä ja asuvia ja kasvaneita, ihan tavallisia perheellisiä ja työssä käyviä ihmisiä, minun silmissä nimenomaan ihan tavallisia kaduntallaaja muslimeita :)

Jotka eivät siis tiedä, mitä heidän maassaan tapahtuu, niin kuin linkkini ja heidän "lausuntojensa" vertailu osoittaa.

No, ovat seurassa, vaikkeivät hyvässä; ihan samalla lailla Kolmannessa valtakunnassa siviilit tappion jälkeen väittivät: "Emme tienneet".

• Eihän?

No mikä määrä on syntyperäisiä kristittyjä Irakissa koko väestöstä?
      Entä syntyperäisiä muslimeja Suomessa?

Mitä merkitystä ihmisten vainoamiseen on sillä onko hallituksessa kyseisen uskonnon edustajaa vai ei?

• prosenttia sanottiin olevan. kirkot ja kaikki.

• Eihän?
        karvapää kirjoitti:

prosenttia sanottiin olevan. kirkot ja kaikki.

Vastaavat pari prosenttia muslimeita Suomessa tekisi jo yli 100 000. Ja ne kirkot muuten Irakissa ei ole muiden kuin kristittyjen rahoilla tehtyjä. Jos muslimit haluavat tehdä yleistä rauhaa häiritsemättömän moskeijan omilla rahoillaan Suomeen, niin kyllä se varmaankin luvan saa.

• saifullah
        Eihän? kirjoitti:

Vastaavat pari prosenttia muslimeita Suomessa tekisi jo yli 100 000. Ja ne kirkot muuten Irakissa ei ole muiden kuin kristittyjen rahoilla tehtyjä. Jos muslimit haluavat tehdä yleistä rauhaa häiritsemättömän moskeijan omilla rahoillaan Suomeen, niin kyllä se varmaankin luvan saa.

pari vuotta sitten saudi-arabialainen säätiö halusi rakentaa suuren moskeijan helsinkiin. ei saanut lupaa vaikka kaikki olisi maksettu muslimien omilla rahoilla.

• Eihän?
        saifullah kirjoitti:

pari vuotta sitten saudi-arabialainen säätiö halusi rakentaa suuren moskeijan helsinkiin. ei saanut lupaa vaikka kaikki olisi maksettu muslimien omilla rahoilla.

...yleistä rauhaa häiritsemättömän. Ajattelepa itse muezzinin kiljuntaa aamuviideltä kaupungissa, ei varmasti saa lupia rauhanhäiritsijänä. Mutta mentäessä pois asutusalueelta lupa voisi hyvinkin irrota. Esim Tattarinsuon teollisuusalue, Ämmässuo, Sipoon metsäseudut voisivat tulla kysymykseen.

Tuo Saudi-Arabialaisen säätiön tarjous kannattaisi muuten tutkia SUPO:ssa tarkkaan, saudithan ovat myös rahoittaneet koraanikouluja yms. Kukahan mahtoi hoitaa yhteyksiä Suomen päässä?
        Paras lähde rahalle olisivat kyllä suomalaiset muslimit, niinhän kirkkokin rahoitetaan seurakuntiin kuuluvien veroilla.

• JAJH
        Eihän? kirjoitti:

...yleistä rauhaa häiritsemättömän. Ajattelepa itse muezzinin kiljuntaa aamuviideltä kaupungissa, ei varmasti saa lupia rauhanhäiritsijänä. Mutta mentäessä pois asutusalueelta lupa voisi hyvinkin irrota. Esim Tattarinsuon teollisuusalue, Ämmässuo, Sipoon metsäseudut voisivat tulla kysymykseen.

Tuo Saudi-Arabialaisen säätiön tarjous kannattaisi muuten tutkia SUPO:ssa tarkkaan, saudithan ovat myös rahoittaneet koraanikouluja yms. Kukahan mahtoi hoitaa yhteyksiä Suomen päässä?
        Paras lähde rahalle olisivat kyllä suomalaiset muslimit, niinhän kirkkokin rahoitetaan seurakuntiin kuuluvien veroilla.

olisi, jos Saudit antaisivat nuo rahat kehitysapuun, vaikkapa Afrikkaan.

• modis

Etteikö islamilaisissa maissa vainota kristittyjä. Et tiedä asiasta mitään, tai sitten tahallasi valehtelet. On islamilaisia maita joissa kristinuskon harjoittaminen on kielletty jopa lailla. Että semmoinen juttu. Luuletko, että muut elävät metsässä eivätkä tajua ja tiedä missä mennään. Laitapa jo ajoissa jäitä hattuun.

• mie x
    • wwwnational

Sielä ei ole mitään hätää, Irakissa. Islamilainen ihanne valtio, suvaitsevainen ja kaikkea:)

• minerva
      • JAJH

Koska sheriffi Goharkin niin totesi, ja totesi vielä, ettei asiaa tarvitse selitellä.

• Karvapää :[Turha täällä väittää että islamilaisissamaissa vainotaan kristittyjä.]
      Voipi olla, että on turha täällä siitä kertoa, koska täällä ei ehkä ole asiaan vaikuttavia tahoja.

Karvapää:[Irakissa jopa kristitty ministeri, ...]
      Jos tällä tehdään turhaksi kristittyjen vainot, niin helpollapa ne saadaan pois. Mutta mikäli ajattelit, että tämä olis todiste tapahtuneita vainoja vastaan, niin sitähän tämä ei ole. Ei yksi positiivinen esimerkki mitätöi jo tapahtuneita vainoja, jopa Irakissa, saati sitten muualla.

Karvapää:[...montako muslimiministeriä on Suomessa? ]
      Minun tietääkseni ei yhtään. Ja mitä tällä on merkitystä? Ministereiksi valitaan yleensä maan oloja tuntevia, luku- ja kirjoitustaitoisia, yleensä vielä korkeakoulututkinnon suorittaneita ihmisiä. Suomalaisten keskimääräinen koulutustaso on paljon korkeampi kuin muslimien keskimäärin, eikä ole havaintoa, että maamme pääosin pakololaistaustaiset muslimit olisivat niin suuri poikkeus, että menisivät suomenkielen taidossa ja opinnoissa yli suomalaisen keskitason. (Osalla voi olla tutkintoja opinajoista, joita ei hyväksytä meillä).

Ja sitten musliminkin pitäisi saavuttaa riittävä tunnettuus, että pääsisi vaikkapa eduskuntaan, vähintään kaupunginvaltuustoon. Ts. kovin monta varteenotettavaa muslimiministeriehdokasta ei edes ole koko maassa. Meiltä Järvenpäästä voisi löytyä yksi tataari. En pidä mahdottomana, ettenkö voisi äänestää eduskuntaan muslimiakin, jos olis pätevä ja tuntisin hänet.

Gohar: en kiistä, ettetkö kertoisi oikein kokemuksestasi rauhanomaisesta rinnakkainelosta. Tämä yksittäinen tai rajallinen kokemus ei kuitenkaan sulje pois toisia tosiasioita, esim. sitä, että Egyptissä muslimit mellakoivat kirkon edessä kristillisen kirkkonäytelmän DVD:n takia tai sitä, että Indonesiassa on poltettuja kirkkoja viime vuosina. Olisi toivottavaa, että rauhanomaisuus leviäisi ja uskonnonvapaus vallitsisi islammaailmassakin kauttaaltaan.

• ministerinpaikalle

hih, heijaa juuri läpäisin kehnolla lukemisella(oma vika)sos.ja terv.huolto-oik. tentit joten vaviskaa....täältä tulee seuraava muslimi ministeri...joskus tulevaisuudessa... :)

terveisin..sosiaalineuvos(ko?) :):):)

Älkää pingoittako liikaa ihmiset....

• JAJH

Miten tenteissä menestyminen liittyy ministerintoimeen? Ah, nyt ymmärsin, joten selitettäköön: Suomessa, joka on kansanvaltainene oikeusvaltio, ministereinä ovat ne, jotka kansa ministereiksi haluaa, eivät ne, jotka tittelinsä perusteella tietävät, mikä on "kansan paras" - kuten fasistisissa valtioissa on käytäntö.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7883
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5617
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4881
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4853
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      76
      3637
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2869
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2615
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2478
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2412
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2294
    Aihe