Halpamerkkien ostajien arvostus?

dhhhb

Kannanottoni aiempiin viesteihin palvelusta:

Olisikohan niin, että suomen halvempien autoryhmän ostajia ei arvosteta? Ilmeisesti hyvää palvelua saa vain ns. premiummerkkejä, eli kalliita merkkejä ostavat. Testien mukaan japsimerkeillä on myös hyvä palvelu. Eroja taitaa palveluissa olla viesteistä päätellen eri ketjuilla paljonkin.

18

4268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Ennen kian ostoa kiersin jyväskylän lähes kaikki autokaupat. Olin jo todella lähellä ostaa Audin, mutta myyjien haluttomuus myydä auto asiakkaalle pisti kävelemään ovesta ulos. Palvelu oli ihan yhtä luokatonta jokaisessa liikkeessä. Delta-autossa eivät sentään ulos heittäneet ja pienen odottelun jälkeen sai sentään jopa hyvää palvelua (kunnes nimet oli papereissa ja kävelin ovesta ulos, sen jälkeen palvelu lakkasi sitten totaallisesti =)

Tuntuu siltä että maahantuojien tulisi vaatia jälleenmyyjiltä pientä koulutusta asiakaspalveluun merkistä riippumatta.

• Naisautoilija

Delta-autossa ei sanaa palvelu edes tunneta. Kyllä oli niin nihkeää koeajollekin pääseminen. Ja kun kauppoja tultiin tekemään (sovittu kellonaika), meidät lähetettiin kotiin odottamaan tunti ja sitten tultiin takas ja odotettiin toinen tunti liikkeessä. Enkäpä varmasti olisi saanut sitäkään vähää palvelua, ellei olisi mies ollut mukana. Mitään yhteydenottoa ei sen jälkeen tullut, ei edes pyynnöstä ilmoitettu, koska auton saan. Vasta kun peruin koko samperin kaupat (toimitusaika venyi 3 vk -> 3 kk -> 6 kk) otettiin yhteyttä ja ilmoitettiin mahdollinen uusi toimitusaika. No, joku saa nyt Ceratonsa aiottua aiemmin, kun minä peruin. Uusi auto on alla 3 pv:n toimitusajalla ja aivan mahtavalla palvelulla.

• vaihtelee
        Naisautoilija kirjoitti:

Delta-autossa ei sanaa palvelu edes tunneta. Kyllä oli niin nihkeää koeajollekin pääseminen. Ja kun kauppoja tultiin tekemään (sovittu kellonaika), meidät lähetettiin kotiin odottamaan tunti ja sitten tultiin takas ja odotettiin toinen tunti liikkeessä. Enkäpä varmasti olisi saanut sitäkään vähää palvelua, ellei olisi mies ollut mukana. Mitään yhteydenottoa ei sen jälkeen tullut, ei edes pyynnöstä ilmoitettu, koska auton saan. Vasta kun peruin koko samperin kaupat (toimitusaika venyi 3 vk -> 3 kk -> 6 kk) otettiin yhteyttä ja ilmoitettiin mahdollinen uusi toimitusaika. No, joku saa nyt Ceratonsa aiottua aiemmin, kun minä peruin. Uusi auto on alla 3 pv:n toimitusajalla ja aivan mahtavalla palvelulla.

Erikoista toimintaa ko. liikkeeltä, itse sain kyllä paikallisesta Delta-autosta auton koeajoon minuutissa ja muutenkin palvelu on ollut niissä delta-autoissa (2) joissa olen käynyt hyvää. Kuulostaa kyllä hyvin ihmeelliseltä että joku liike ei meinaisi antaa autoa "helposti" koeajoon.....ILmeisesti palvelutaso vaihtelee noin 100% riippuen missä asioit....

• jts
        Naisautoilija kirjoitti:

Juu,

vähän oli nihkeetä mullakin koeajon kanssa. Myyjä tuntui olevan aavistuksen vastahakoinen kun lähdin koeajolle ja ilmoitti että koeajon pituus on 10 min, johon totesin että katotaan kauanko bensaa riittää ja kävin piruuttanikin puolen tunnin lenkin ;)
        Jotenki tuntui ettei myyjä ollut hirveän halukas myymään mulle autoa, tosin palvelu parani huomattavasti kun sivulauseessa mainitsin työskentelväni erään suomalaisen autolehden palveluksessa!

• ostava
        jts kirjoitti:

Juu,

vähän oli nihkeetä mullakin koeajon kanssa. Myyjä tuntui olevan aavistuksen vastahakoinen kun lähdin koeajolle ja ilmoitti että koeajon pituus on 10 min, johon totesin että katotaan kauanko bensaa riittää ja kävin piruuttanikin puolen tunnin lenkin ;)
        Jotenki tuntui ettei myyjä ollut hirveän halukas myymään mulle autoa, tosin palvelu parani huomattavasti kun sivulauseessa mainitsin työskentelväni erään suomalaisen autolehden palveluksessa!

Kannattaa jättää omaan arvoonsa sellaiset liikkeet joissa asiakasta pidetään p...rei...ä On niitä palveleviakin autoliikkeitä. Pohjoisemmaksi kun mennään, niin myyntimäärät on noussut. Katsokaapa itse rekisteröintitilastoja eri kaupungeista, siinä näkee missä kaupungeissa palvellaan.

• jts
        ostava kirjoitti:

Kannattaa jättää omaan arvoonsa sellaiset liikkeet joissa asiakasta pidetään p...rei...ä On niitä palveleviakin autoliikkeitä. Pohjoisemmaksi kun mennään, niin myyntimäärät on noussut. Katsokaapa itse rekisteröintitilastoja eri kaupungeista, siinä näkee missä kaupungeissa palvellaan.

Niinpä,

taitaapa olla että minä olen asioinu suomen pohjoisimmassa Delta-autossa

• Arnie

Useasti olen kuullut juttua mm. mersumyyjien ylimielisyydestä ja palveluhaluttomuudesta, joten enpä taida uskoa teoriaasi.

• Fide

Kaikki riippuu kaikesta... vaikka auto on halpa, voi yksilömyynti olla esim kalliimpeja merkkejä suurempaa, joten katteet ovat kuitenkin hyvällä tasolla, silloin myös myyntityöhön sijoitetut eurot pitäisi olla samalla tasolla kalliimpien kärryjen kanssa.

Vaan olen kyllä omalla kokemuksella saanut myös kohtuu kehnoa palvelua niin Volkkarin kuin Volvonkin edustajilta. Fordilla asiat vielä joten kuten sujuivatkin...

Törmäsin myös oman työni ohella kaveriin, joka oli ollut pitkään konsultoimassa automyyjien parissa asiakaslähtöistä työskentelyä. Tämän veijarin tarinat automyyjien asenteista ja toimintatavoista vahvistivat kyllä omaa kokemustani siitä, että monasti palvelun puutteessa on enemmän kyse työhön haukeutuvien (tai ajautuvien?) ihmisten luonteesta kuin autofirman panostuksesta... Totta kai positiivisia poikkeuksia on, kuten nyt vaikka tämä minun Kia-myyjäni tuntui olevan.

• vaikuttaa

Aika "hällä väliä"-mentaliteetilla halpojen autojen myyjät ovat, kun ei niin paljoa heilauta tilipussia vaikka joku auto jäisikin myymättä.

• useimmilla on
        vaikuttaa kirjoitti:

Aika "hällä väliä"-mentaliteetilla halpojen autojen myyjät ovat, kun ei niin paljoa heilauta tilipussia vaikka joku auto jäisikin myymättä.

kunnianhimoa omassa työssään, jos ei itse arvosta niin kuka sitten.Eli palvelu on kiinni useimmiten ihmisten kemioista eikä valitettavasti kaikista ole koskaan asiakaspalveluun. Ei se ole kiinni mistään merkistä eikä liikkeesta eikä hinnasta,vaan IHMISESTÄ.

• ???

Tietääkseni konsultointifirmoilla (ainakin näillä
        Suomen isoimmilla) on jonkinlainen vaitiolovelvollisuus ????

• Fide
        ??? kirjoitti:

Tietääkseni konsultointifirmoilla (ainakin näillä
        Suomen isoimmilla) on jonkinlainen vaitiolovelvollisuus ????

Juu, pitää paikkansa, eikä tuo mainitsemani veijari sitä vaitiolovelvollisuutta mielestäni rikkonutkaan, sillä heillä on asiakkainaan useita eri maahantuojia ja ovat kiertäneet niin monessa paikassa, ettei ilman nimiä esitetyt yksittäiset case-esimerkit kahvikupin ääressä vielä kohdennu millään ilveellä. Ties vaikka olis puhunut jobbareista kehä kolmosen varrella =)

• meikämie

Arvostusta tuli, kunnon palvelua vähän vähemmän. Elikkä ongelma oli lähinnä siinä, että deltan myyjä ei oikein tiennyt Kiasta kaikkea. Antoi jopa väärää tietoa. En tiedä, vaikuttiko se, että myyjä oli nainen. Lisäksi piti sohlata useampaan kertaan liikkeessä, ennen kuin sai paperiasiat selviksi, joten meinaisin väsyä juoksenteluun.

Tyrkytys oli kyllä kovaa, Volvon liikkeessä käydessäni autoa tyrkytettiin huomattavasti pienemmällä innolla,mutta myyjä taisi sitten olla kokematon, kun ei papereita saanut edes kahdella kertaa setvittyä, vaan piti juosta kolmeen-neljään otteeseen delta-autossa.

• cerato

Se on tosi että etelä-pohj. ei ainakaan ole auton myyjä ollut yhteydessä oston jälkeen, minkä myös ilmoitin maahantuojalle.Maahantuoja kylläkin 2 kertaa, sekä vastannut heti sähköposti kyselyyn ja laittoi vielä vähän pikku tavaraa kiitokseksi palautteesta. Mistä suuri kiitos kiamotors maahantuojalle Helsinkiin.

• jts

Niin,

koitin etsiä deltan sivuilta osoitetta johon mailata vaan ei löytynyt, mihin osoitteeseen olet ollut yhteydessä?

• löytyy
        jts kirjoitti:

Niin,

koitin etsiä deltan sivuilta osoitetta johon mailata vaan ei löytynyt, mihin osoitteeseen olet ollut yhteydessä?

www.kiamotors.fi
        sieltä sitten yhteystiedot.

• katsojan silmissä

"Halpamerkin" ostaja saa kyllä arvostusta. Se ilmenee uteliaisuutena ja halveksuntana. Itse olen oppinut kestämään nuo satunnaiset morkkaamiset, koska uteliaisuutta ja mielenkiintoa on aina ilmennyt enemmän kuin haukkumista. Suomessa "asemiaan vahvistavia" merkkejä olen ostanut ensimmäisten joukossa (Skoda, Hyundai) ja ollut todella tyytyväinen. Miltei pelkkää positiivista palautetta on aina tullut ja aion jatkaa samalla linjalla jatkossakin. Seuraavaksi autoksi olen ajatellut citymaasturia parin vuoden päästä. Sen ajan malleista on paha sanoa mitään, mutta nykyisellään varteenotettavin vaihtoehto olisi Kia Sorento..

• positiivista palautetta

Itselläni on Kia Magentis ja olen saanut kuulla siitä aika paljon positiivista palautetta, ihan ventovieraat ihmiset ovat kehuneet auton ulkonäköä ja tulleet kyselemään että mikäs auto tuo on....varmaan paljon on myös päinvastaisesti ajattelevia...mutta ei se minua haittaa. Sinänsähän tämä "halpamerkki"-käsitys on vähän harhaanjohtava kun eivät useimmat Kiat Suomessa (pienempiä lukuunottamatta) mitenkään erityisen halpoja ole. Ehkä "epäilyttävä merkki" olisi parempi sana, tuleehan auto kaukaa idästä, jotkut luulevat että jopa Kiinasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6937
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      49
      3885
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3538
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      190
      3479
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2979
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2684
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      48
      2532
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13