Ritalin

Dopefiend

4

5680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja lis

voihan niit pari kolme kaljan kans nauttia kai

• Tohtori Molonen

Ritalin on lääke jota käytetään mm. AD/HD hoitoon. Metyylifenidaatti vaikuttaa aivoissa kuten kokaiini, joten viihdekäyttö arvoa löytyy. Luonnollisesti viihdekäytössä annokset ovat isompia kuin lääkekäytössä.

AD/HD:n hoidossa Metyylifenidaattia määrätään n. 0,5-1mg/kg päivässä. Eli 80kg mies ottaa päivän aikana 40-80 mg pienissä osissa pitkin päivää. Jokaisella aine toimii erillailla ja sen vuoksi lääkitys aloitetaan mahdollisimman pienellä annoksella ja nostetaan kunnes haluttu vaikutus saadaan.

Viihdekäyttö annoksesta en osaa sanoa mitään, muuta kuin jos päätät käyttää niin aloita mahdollisimman pienellä annoksella. Jos tämä on vieras lääke sinulle, et voi tietää miten se vaikuttaa. Malttia ettei käy huonosti.

Muista, että kukaan 80kg mies EI aloita 80mg päivä. Aluksi käytetään 20 mg päiväannosta joka vaikuttaa erittäin voimakkaasti kunnes keho tottuu lääkkeeseen.

Itse olen sitä vastaan, että nämä AD/HD lääkkeet päätyvät kadulle viihdekäyttöön. Ei muuta, mutta näiden väärinkäytösten takia lääkkeitä ei uskalleta määrätä helposti ja monet lääkitystä tarvitsevat jäävät ilman hoitoa suomessa.

Muuten kyllä on parempi, että huumavat aineet tulevat lääketehtailta ja ovat näin tasalaatuisia ja turvallisempia kuin laittomasti valmistetut.

Lue lisää:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Metyylifenidaatti

• imho

Mielestäni ritaliini on ollut miellyttävin kaikista stimulanteista mitä on koskaan tullut kokeiltua. Vaikutus jotain kokaiinin ja amfetamiinin välimaastoa. Ei tule yhtä super-vireä olo kuin amfetamiinista (mielestäni erittäin hyvä asia) ja vaikutus on tasaisempi kuin kokaiinin (ei yhtä rykäisevää nousua/laskua). Olen tosiaan itse kerran kokeillut, tuolloin taisin nokittaa yhden 10mg? vahvuisen pillerin. Syötynä varmaan vieläkin letkeämpää.

• Junkey76

Minä otan Ritalinia mielummin kuin kadulta ehkä joltain tuntemattomalta ostettua epäpuhdasta horkkajauhoa. Olen vanha käyttäjä ja en pidä nykyään kovista nousuista. Tätä voi vetää millä tyylillä hyvänsä, mutta nokituksen olen tämän kanssa huomannut parhaaksi vaihtoehdoksi. Eikä kannata verrata tätä jenkkien Adderaliin vaikka tämä myös fokusoi vaikka toimistotyössä tai esim. ihan pöytälaatikkokirjailijoita.
      Aina muistakaa, että ihmiset ovat kaikki erilaisia, eikä jokaiselle tule täsmälleen samanlainen olo. Joku voi pelästyä fiilistä niinkuin muissakin lääkeaineissa tai huumeissa.
      Loppukaneettina: Ei kannata alkaa käyttämään mitään. Silti on tosi hienoa, että Internetissä on nykyään tällaisia paikkoja, mistä voi etsiä tietoa muiden kokemuksista. Tämä on ensimmäinen viestini tänne. Yleensä käytän Päihdelinkkiä, mutta kai tämäkin asiansa ajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe