Ikänne?

odottava nuori

Minkä ikäistä odottavaa porukkaa täällä pyörii, itse olen 20v niin mietin tässä onko muita yhtänuoria odottavia äitejä täällä??

Niin, ja haluan kiittää kyllä kaikkia täällä surffanneita! Teistä on ollut TODELLA paljon apua, olen saanut lähes jokaiseen kysymykseen mikä askarruttanut niin vastauksia kun olen teidän kirjoituksia lukenut!!! Ei enää jännitä kaikki uusi niin älyttömästi. =)

39

3534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laritsa Marmeladova

On hyvä, että lapset tehdään nuorena. Et ole itsekään ikäloppu, kun lapsesi ovat aikuisia ja kohtaat lapsenlapsesi ja ehkä vieläkin uudempia sukupolvia.

• mona-

mie olen tällä hetkellä 19, maaliskuussa täytän 20 ja laskettuaika on 11.5.06.

• toukomami06

meillä menee mona lasketutajat peräpäivinä. mulla on la 10.5.06 :) ikää on 21

• tiuhti

Mä oon 21, täytän 22 raskauden aikana. Mulla on kans laskettu aika 26.5.

• ellu
        tiuhti kirjoitti:

Toukomamma minäkin ja ikää on nyt 21 vuotta ja on kyllä sillonkin kun esikoinen syntyy :)

• ###
        tiuhti kirjoitti:

Mulla on la aivan sama! Mistä päin olet? Voitais vaihtaa kuulumisia s-postitse?

• jennifer

mä oon 20 ja 3v. pojan äiti, toinen tulossa rv 6 4 :)

• tepa

täällä 22v. ja ekaa odotellaan, rv 29.

• Odottava nuori

Mukava nähdä, että on muitakin nuoria samassa "tilassa" kuin minä.
        Minulla vappu vauva tuloillaan 1.5-06 laskettu aika.

Miten te joilla on jo ennestään nuorena tehty vauva niin olette mielestänne pärjänneet? Onko muut asettaneet paineita lasten hoidossa ja panikoitteko itse hoidon ym...suhteen?

• nennu

Ikää on nyt 22 vuotta, mutta täytän 23 ennen kuin pikkuinen syntyy. Menossa tällä hetkellä rv 17. Itse olen mielestäni juuri sopivan ikäinen. :)

• Mursu

Olen 31v. ja laskettu aika reilun viikon päästä. Kolmas pikkuinen tulossa tai ei nuo edelliset enää niin pikkuisia ole. Esikoisen sain 23-vuotiaana.

• vai nuori...

33v. ja iltatähteä odotan.....eli neljättä lasta

• 26.vee

Olen 26-vuotias ja odotan ensimmäistä lastani. Laskettu aika on 5.1.06. Tänään tuli tasan 30 raskausviikkoa täyteen.

• äiti

23-v., tytär täyttää juuri kolme uuden vauvan syntymän aikaan, LA huhtikuun puolessavälissä.

Tsemppiä teille muillekin odottaville, varsinkin nuorille! :-)

• nyt 28

ekalla oli ikää synnytyksessä just 17
      tokalla oli ikää vajaa 20
      ja nyt kolmannella siis vajaa 29 kun syntyy..

• Irmeli

Ensimmäinen tulossa.
      Oletteko te nuorena lapsia tehneet ennättäneet hakkia myös ammatin itsellenne tai olla mukana työelämässä?

• rv 13

Nyt ikää 20...ammattikoulu on käyty ja töissä ollaan oltu nyt vuosi ja vieläkin jatketaan ainakin joulukuulle.

• oon..
        rv 13 kirjoitti:

Nyt ikää 20...ammattikoulu on käyty ja töissä ollaan oltu nyt vuosi ja vieläkin jatketaan ainakin joulukuulle.

19.. 20 täytän kesällä ja vauva syntyy keväällä:)

• loppusuoralainen

Olen 27. Tilastojen mukaanhan ensisynnyttäjien keski-ikä on lähellä kolmeakymppiä. Itse olen tuntenut oloni kovin nuoreksi esim. synnytysvalmennuksissa, jossa porukka on ollut arviolta reilustikin yli kolmekymppisiä. Jännää, että tällä palstalla keskustelevat odottajat ovat näemmä tilastollisesti kovin nuoria.

• Nemi

Olen itse 25, La 31.3, ekaa odottelen.

Minunkin mielestä esim katukuvassa näkyy eniten 30 vee odottajia, (tai sit ne on vaan vanhan näköisiä..) Ja neuvolassa kun käy niin siellä on aina itseäni vanhemman näköistä porukkaa.. Synnytysvalmennuksiin on vielä aikaa, mut mielenkiinnolla odotan mimmosta porukkaa siellä sit on. Olisi kyllä kivaa jos siellä olisi enemmän samanikäisiä.

Onko kukaan teistä minua nuorempia huomannut mitään sellaista että ihmiset tuijottaa kaupungilla siihen malliin että "jaahas, Lapsi odottaa lasta"? Olen itse paljon nuoremman näköinen kun 25 ja lyhyt vielä, ja esim odotusvaatteita katsoessa porukkaa tuijottaa tosi oudosti! Tekisi välillä mieli kysyä että onko joku hullusti kun on tommonen ilme naamassa..

• Esikoista odottelen
        Nemi kirjoitti:

Olen itse 25, La 31.3, ekaa odottelen.

Minunkin mielestä esim katukuvassa näkyy eniten 30 vee odottajia, (tai sit ne on vaan vanhan näköisiä..) Ja neuvolassa kun käy niin siellä on aina itseäni vanhemman näköistä porukkaa.. Synnytysvalmennuksiin on vielä aikaa, mut mielenkiinnolla odotan mimmosta porukkaa siellä sit on. Olisi kyllä kivaa jos siellä olisi enemmän samanikäisiä.

Onko kukaan teistä minua nuorempia huomannut mitään sellaista että ihmiset tuijottaa kaupungilla siihen malliin että "jaahas, Lapsi odottaa lasta"? Olen itse paljon nuoremman näköinen kun 25 ja lyhyt vielä, ja esim odotusvaatteita katsoessa porukkaa tuijottaa tosi oudosti! Tekisi välillä mieli kysyä että onko joku hullusti kun on tommonen ilme naamassa..

Mulla LA 30.03.2006!! Minäkin luin nuita viestejä tossa ja suurin osa on parikymppisiä.. Oon kyl kaduilla nähny eniten 30:siä odottajia ja neuvolassakin aina ollu vanhempia kuin minä.
        Itse olen sitä mieltä että juuri tässä iässä on paras suunnitella ensimmäistä lasta, jos muuten elämäntilanne sen suvaitsee.
        Ootko muuten tuntenut ensimmäiset liikkeet?? Mulla tuntui ihan selvät liikkeet tällä viikolla :) :) Johan niitä ollaan odoteltutki!!

Hyvää jatkoa teille!!

• Nemi
        Esikoista odottelen kirjoitti:

Mulla LA 30.03.2006!! Minäkin luin nuita viestejä tossa ja suurin osa on parikymppisiä.. Oon kyl kaduilla nähny eniten 30:siä odottajia ja neuvolassakin aina ollu vanhempia kuin minä.
        Itse olen sitä mieltä että juuri tässä iässä on paras suunnitella ensimmäistä lasta, jos muuten elämäntilanne sen suvaitsee.
        Ootko muuten tuntenut ensimmäiset liikkeet?? Mulla tuntui ihan selvät liikkeet tällä viikolla :) :) Johan niitä ollaan odoteltutki!!

Hyvää jatkoa teille!!

illalla ja tänään aamulla kun heräsin tunsin ensimmäiset liikkeet! =OD Aivan älyttömän ihanaa!!

• pipsa-80

Olen 25v ja odotan toista. LA 29.5.
      Esikoisen sain ollessani 23v

• xxx

Mulla on la 26.5, eli aika samoihin aikoihin. Itse odotan ensimmäistä. Olen 24v. Mistä päin olet?

• laskussa?

olen 23 ja ensimmäistä odotellaan, la 10.4. minä en ainakaan tunne itseäni nuoreksi, vaikka synnyttäjien keski-ikä nykyään onkin korkeahko. lähes kaikilla kavereillani on ollut jo pitkään lapsia ja tunnen itseni vanhaksi ensisynnyttäjäksi heihin verrattuna.

jotenkin tuntuu että taitaa tuo synnyttäjien keski-ikä muutenkin olla laskussa, kun monilla parikymppisillä saattaa olla jo useampikin lapsi. tuntuu että vauvoja on lähipiirissäkin alkanut syntyä koko ajan ja äidit ovat yhä nuorempia. perhevalmennuksessakin suurin osa oli aika samanikäisiä kuin minä.

• YMMÄRRÄN

SEN, MIKSI TÄLLÄ PALSTALLA ON VÄLILLÄ NIIN LAPSELLISIA MIELIPITEITÄ JA KOMMENTTEJA!
      TULIPA SELVYYS SIIHENKIN!

• 1983

...tuo sinun äskeinen kommenttisi on juuri sitä lapsellisuutta...! Henkinen ikäsi on tainnut jäädä jumittamaan teini-ikään...

• ikäni

Mie olen 25v. ja odotan esikoistani, jolloin olen 26 kun se syntyy. Minusta joka ikävaihe on hyvä olla äiti. Oma äitini sai isosiskoni kun oli 18v. ja pikkusiskoni kun oli 41v. ja on aivan mahtava äiti.

• kamalaa!!!!!

Minähän olen ihan seniori! Olen 36 kun esikoinen syntyy! Ja ihan ajattelin tässä alkaa näitä enemmänkin tehtailemaan kun kerran ikä antaa myöden.... Nii, no tätäkin tehtiin liki kymmenen vuotta, että tehtaillaan vaan juu... huh, oonpa mä vanha..

• Hellu

Ompahan ehtinyt karttumaan elämänkokemusta ja -näkemystä. Itsellä ikää 36 ensimmäinen tulossa helmikuussa ja en ajatellut tähän lopettaa.

• likat
        Hellu kirjoitti:

Ompahan ehtinyt karttumaan elämänkokemusta ja -näkemystä. Itsellä ikää 36 ensimmäinen tulossa helmikuussa ja en ajatellut tähän lopettaa.

saattaa aika pentuja olla nuoret täällä ainakin kun tämmöstä aletaan jo jauhaa ikä. Tosiaan nuorena ei ole kokemusta, työtä, tuloja, säästöjä...sitä tippuu äkkiä työelämästäkin olen nähnyt sen tuttavallani kun jäi lapsentekoon nuorena ja oli kotona ja nyt ei sit enää töihin oteta jne..kyllä ensin on hyvä luoda uraa ja toivoa että saa lapsia, voi olla ettei saa jos ikä menee yli 30 v. mutta lapsettomuuttahan esiintyy myös nuorilla, ettei sekään ole niin sanottua. jokainen ikä on sopiva, tärkeintä on se että on kypsä äidiksi ja mikä parasta siihen tarvitaan hyvä mies. nuori nainen varmaan kerkeää jo erota...

• Riikka
        likat kirjoitti:

saattaa aika pentuja olla nuoret täällä ainakin kun tämmöstä aletaan jo jauhaa ikä. Tosiaan nuorena ei ole kokemusta, työtä, tuloja, säästöjä...sitä tippuu äkkiä työelämästäkin olen nähnyt sen tuttavallani kun jäi lapsentekoon nuorena ja oli kotona ja nyt ei sit enää töihin oteta jne..kyllä ensin on hyvä luoda uraa ja toivoa että saa lapsia, voi olla ettei saa jos ikä menee yli 30 v. mutta lapsettomuuttahan esiintyy myös nuorilla, ettei sekään ole niin sanottua. jokainen ikä on sopiva, tärkeintä on se että on kypsä äidiksi ja mikä parasta siihen tarvitaan hyvä mies. nuori nainen varmaan kerkeää jo erota...

Aijon kyllä itse olla monta vuotta lapsen kanssa kotona, koska se meille on taloudellisesti mahdollista. Ja tiedän, että 100 % varmasti pääsen työelämään takaisin juuri silloin kun vain haluan.

Aika sinun sanoillasi "lapsellista" tuo oma hölynpölysi.

• vakavaa
        Riikka kirjoitti:

Aijon kyllä itse olla monta vuotta lapsen kanssa kotona, koska se meille on taloudellisesti mahdollista. Ja tiedän, että 100 % varmasti pääsen työelämään takaisin juuri silloin kun vain haluan.

Aika sinun sanoillasi "lapsellista" tuo oma hölynpölysi.

te otatte tosi henk.kohtaisesti nää jutut ja jaksatte notkua näillä sivuilla hullua! kunhan aikaa kuluu niin ootko sinä enää yhdessä välttämättä tämän miehesi kanssa ja toki kotiin voi jäädä jos taloudellisesti kannattaa...se on eri asia että kyllähän äiti kaipaa muutakin kuin sitä kotielämää..ja mieshesi samoin muuta kuin kotiäitiä

• Riikka

Esikoista täällä odotellaan syntyväksi 6 hutikuuta 2006, nyt rv 17 3. Ja olen siis 24 vuotias.

• tammikuussa

Moi.Meille kolmas tulossa tammikuussa ja olen itse silloin 27.Ensimmäisen sain 19v,toisen 23v.

• taida loppua tulla

mä sain ensimmäisen 15 vuotiaana, toisen 19 vuotiaana, kolmannen 22 vuotiaana, neljännen 25 vuotiaana, viidennen 36 vuotiaana eikä loppua näy että kaikki ikä on hyvä ikä äidiksi jos vain on KYPSÄ ja asiat mallillaan, talous, koti, työ, mies, elämäntavat, tukiverkosto...

• 19v

eli olen 19v, LA 3.11

• Olen 19v ja ens vuoden puolella huhtikuussa 20v. Laskettu aika kesä- heinäkuussa, olen rv 7. Vielä ei tarkkaa tietoa lasketusta ajasta kun ei ole vielä neuvolaan päästy.

• hepde

Joo,kyselit minkä ikäsiä äitejä täällä on.Ja tunnet itsesi nuoreksi.sama juttu.Täytän loppuvuodesta 25.vee ja odotan neljättäni.Ensimmäistäni aloin odottaa 19 vuotiaana.Yleensä törmään katseisiin ja kauhistuksiin miten minä jaksan.No siksi kai,että olen nuori ja hyvässä vedossa.Vaikka äitiys vie kyllä viimisetkin voimat ja varsinkin kun olen raskaana.Mutta kyllä se paljon antaakin!!tsemppiä sinulle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      89
      5585
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4732
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3057
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      90
      2966
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2624
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2049
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1986
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1449
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe