värjää hiuksiasi, sanoo vl-opettaja.
Sanooko hän koskaan näin: "Älä pue yllesi vaatetta, joka on kudottu kahdenlaisista langoista, villaisista ja pellavaisista sekaisin"?
Ensimmäistä ei löydy raamatusta, toinen löytyy.
Älä
3
369
Vastaukset
- Tiinaliina
Jeesus on täyttänyt lain, myös ne käskyt mihin se kahdenlaisista langoista kudottu vaate kuuluu. "Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne." (Joh.13:34)Noin Jeesus sanoi opetuslapsillensa ja riittää myös meille.
Jos me mietimme niitä käskyjä, määräyksiä ja neuvoja, mitä Uudessa testamentissa on ja mitä meille uskoville yleensäkin ajatellaan kuuluvan, niin ne kaikki ovat sellaisia, joita rikkomalla rikomme myös tuota Jeesuksen antamaa "uutta käskyä" vastaan. Myös joillakin teoilla, jotka eivät sinänsä ole väärin tai syntiä, voimme rikkoa tuota lähimmäisemme rakastamisen käskyä vastaan, pahentaa lähimmäisemme mielen.
Monet, varsinkin vanhemmat ihmiset pitävät hiusten värjäämistä turhamaisuutena, itsensäkorostamisena tai jotain vastaavaa, ja siksi pahentuvat siitä. Miksi siis uskova tekisi sitä, minkä tietää olevan toisen silmissä väärin? Kahdesta erilaisesta langasta kudottu vaatekappale ei ymmärtääkseni aiheuta pahennusta kenessäkään. (Ja tulevaisuudessa myöskään hiusten värjääminen ei aiheuta sitä, mutta se aika ei ehkä ole ihan vielä.)
T: Tiinaliina- Justiina
Minä kun en ole tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka pahentuisivat siitä kun värjään hiuksiani. Voin siis vapaasti jatkaa valitsemallani tiellä, vai mitä? :-)
Kirjoitukseesi voisi liittää Paavalin sanat: olen lainalaiselle aivan kuin lainalainen, vai miten se meni.. se on sitä rakkautta se. sitä kai tarkoitit? Vaikkei se hiusten värjäämättä jättäminen ole mitään lainkuuliaisuutta -humpuukkia, sanon minä. - Tiinaliina
Justiina kirjoitti:
Minä kun en ole tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka pahentuisivat siitä kun värjään hiuksiani. Voin siis vapaasti jatkaa valitsemallani tiellä, vai mitä? :-)
Kirjoitukseesi voisi liittää Paavalin sanat: olen lainalaiselle aivan kuin lainalainen, vai miten se meni.. se on sitä rakkautta se. sitä kai tarkoitit? Vaikkei se hiusten värjäämättä jättäminen ole mitään lainkuuliaisuutta -humpuukkia, sanon minä.No jos et ole tekemisissä sellaisten pahentuvien ihmisten kanssa, niin minusta ainakin voit vapaasti värjätä hiuksiasi, kunhan nyt jotain rajaa pidät ettei ala kohta pahentumaan muutkin kuin vl:ät. (Sanottakoon nyt tässä, että en ole vl. Ehkäpä he ajattelevat toisella tapaa?). Onhan niitä vl:iä kuulemma Venäjällä, joille hyväksytään korvakorutkin. Siellä ei vissiin niistä kukaan pahennu ja siksi voivat hyvällä omallatunnolla käyttää niitä.
T: Tiinaliina
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 875439
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804722Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113027Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv882955Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232564Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612039Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska251976- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141439- 1851328