Mitä joululahjaksi kummeille?

tatty

tyttäremme 1v ja me haluamme muistaa ja kiittää kummeja joululahjalla. on ollut paljon ehdotuksia näistä varvastauluista jne mutta en ole oikein mikään käsityöihminen, niin epäilen osaamistani eikä aikaakaan ole enää niin hirmuisesti. sekä taas omatekoiset leivonnaiset olisi kivoja, mutta haluaisin kuitenkin antaa jotain mistä jää muisto ja mikä säilyy. elikkä, jos vaan on jollain ehdotuksia, niin kertokaa ihmeessä :)

19

7816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kummi

En osaa lahjaideaa kertoa, mutta täytyypä sanoa että olet kyllä ihana ihminen, kun muistat lapsesi kummejakin! Yleensä kummit vaan tuppaa olla lahja-automaatteja, mutta heitä ei muisteta. Itse en kaipaisi mitään ihmeellisiä lahjoja, se voi olla ihan mitä vaan, vaikka kuinka pientä. Pääasia että joku joskus muistaisi, kyllä se lämmittäisi mieltä!

• muistanut

lapsieni kummeja jouluna! Kummin synttäri- ja nimpparipäivänä lähetetään kortti -itsetehty!

• MacGyver

Suhteeni kummilapseni vanhempiin on alusta asti ollut surkean huono, olen saanut kuulla lahjoistani aivan suoraa päin naamaa, ja äitini kautta puhelimitse, kun joskus en ole päässyt käymään, oman elämäni/työni takia. Mäkä Mäkä Mäkä. Milloin olen antanut liian paljon rahaa, 50€, vaikka ei ollut edes suuri merkkipäivä, vain välivuosia vietimme, (hassua, en uskoisi että tästä voisi joku valittaa). Samana merkkipäivänä kummilapsen isovanhemmat antoivat "lahjaksi" 5 vuotta vanhat lakanat, jotka oli huudettu huutokaupasta. Lakanan reunasta näin kyseisen vuosiluvun; vanhemmat eivät sanoneet tästä mitään, koska megaperintöä odottavat.

Kun ostelin hänen pikkusiskolleen myös lahjoja, niin sekään ei kelvannut: ei ole hänen päivänsä tänään.

Tänä syksynä suksemme menivät lopullisesti ristiin, joten olen yksipuolisesti päättänyt irtisanoa kummiussopimukseni tästä hetkestä lähtien.

Kummityttäreni ei enää tule saamaan lahjoja minulta, hän menettää paljon tässä, mutta syy ei ole minun. Laki ei minua velvoita tähän, enkä enää suostu unohtamaan.

• touhua

koko kummisysteemi on syvältä jostain, lapsikaste on epäraamatullinen, eikä joulukaan kuulu aitojen kristittyjen viettämiin juhliin

• tehtiin

Me teimme kummeille lahjaksi sellaisen taulun, jossa oli kummilapsen jalan- sekä kädenjälki. Mieleisellä värillä maalataan jalanpohja sekä kämmen ja painetaan paperille (esim. lattiaa vasten varsinkin jalanpohja onnistui hyvin). Sitten vain hankitaan kehykset tähän taideteokseen, lapsen nimi ja senhetkinen ikä kirjoitetaan alanurkkaan ja tästä jää ihana muisto kummeille.
      Yksi vaihtoehto olisi myös sellainen "valokuva-kalenteri" johon tulee joka kuukauden kohdalle kuva lapsesta ja ehkä lapsesta ja kummista tms.

• kummiuli

hymytaulu, siis: sulla on 19999999valokuvaa sun vauvastasi. Osassa on ruma tausta, osassa on jotain muuta vikaa. Leikkaa sun lapsen naama irti niistä rumista osista ja liimaa ne pahville ja hommaa kauniit kehykset. Tulee hauskan näköinen, voit esim etsiä vauva kaks viikkoo, vauva 1kk 2kk 3kk ....1v jne..

• äitee +4

meillä lahja on hankittu aina lapsen näkökulmasta. Toimii ehkä vähän isompana paremmin, mutta jotain kummia hemmottelevaa se voisi olla; herkkua, nautittavaa (kynttilät, kylpyaineet, teatterilahjakortti...).

Tuttavamme on ostanut aina kaikille kummeille ekana jouluna pentikin kummi-mukin, voi olla muillakin ja ainakin kerman savelta saa tilaamalla samaan hintaan kuin nimimukeja esim pekka-kummi tms tekstillä. Sisälle on laitettu namia ja pieni konjakki tms pullo kaveriksi saajasta riippuen.

• muistella

Siitä on yli 5 vuotta kun lapsi kastettiin, ei ole kummeja näkynyt sen jälkeen, ei tulis mieleen alkaa lahjoja osteleen. Kun toi joulu ohitetaan muutenkin juhlimatta. Turhaa touhuilua vaan, täällä jo "näkee" sen hössötyksen, joka alkaa taas.

• Aamu

Todella kaunis ajatus. Ehkä kummilta voi vähän udella mitä hän tarvitsee, kuulostella aiemmin. Tai mitä hän harrastaa/kerää tms...
        itse olisin oikeastaan mistä vaan lahjasta todella iloisesti yllättynyt..vaikka lämpimät villasukat, lapsen kuva kehyksissä tai jotain harrastuksiini liittyvää..kaikki muistaminen lämmittää mieltä.

• nea

Ihan vaan valokuva vois olla kiva. Tai piirustus tai tuollanen käsi/jalkapohja-painatus juttu.
      Vaikka itse tehty kortti riittää oikein hyvin. Mukava olisi jos kummilapsi olisi siinä jotenkin mukana, tekemässä tai "mallina" tms. Kivempi niin kuin kynttilä kaupasta ja nauhaa päälle... vaikka kynttilöistä pidänkin:)

Jostain syystä mua ei tosiaan inspaa noi kalenterit, sorry vaan... En tiedä mikä mättää mutta en vaan tykkää. Ehkä se että aika harva osaa ottaa ihan oikeasti niin hyviä kuvia että niitä muutkin viitsii katsoa kuukauden putkeen...joka päivä... Eikä aina näe sitä jujua mikä kuvan ottajalla on mielessä. Ja sitä on sitten vähän "pakko" pitää esillä jos sellaisen saa.

Ite olen ns. käsityöihminen, enkä todellakaan "arvostele" yleensä saamiani itse tehtyjä lahjoja koska osaan arvata sen ajan ja vaivan mikä niihin kätkeytyy, mutta nuo kalenterit, mukit, paidat ja hiirimatot mitä ikäänkuin puolivalmisteista kokoon kääritään--> ei kiitos. Niissä maistuu ehkä joku "oikotie onneen". Mutta kuka nyt tykkää mistäkin.

Kaikilla taitaa olla nykyään niin paljon tavaraa että mitä pienempää, sitä parempi.

Tämä siis kummin näkökulmasta.

• kummisetä nimimerkki rekist...

Mulla on tuossa keittiön ovessa kummityttäreltäni lahjaksi saama hieno maalaus. Tyttö taisi olla jotain 1-2 vuotias kun on tuon maalannut mulle. Maalauksessa on mäljätty vihreätä ja punaista sormiväriä valkoiselle A4 paperille. On se vaan niin hieno. Kummityttäreni täyttää kohta viisi, jälkeenpäin en ole mitään saanut häneltä, vaikka joka kerta puuhastelen hänen kanssaan kun kylästelemässä käyn. Varmaan hän piirtäisi mulle jotain jos pyytäisin, mutta eihän lahjoja voi pyytää.
      Eihän tuota maalausta poiskaan siitä voi ottaa, kun pikkutyttö on sen mulle piirtänyt.

Toinen kummityttäreni on nyt 2½ vuotias, häneltä en ole koskaan mitään saanut. Molemmille kummilapsille olen joka joulu ja synttäreille lahjat laittanut.
      Olishan se mukava itsekkin saada jokin pikku lahja kummilapsilta. Ostetut herkut tulee syötyä, ei niitä enää kohta muista. Mutta tuollaiset itse tehdyt taulut ovat kyllä mainioita. Eikä maksa paljon..

• Kummisetä nimimerkki......

Lukaisin tuosta alempaa nuista varvastauluista, ja siellä puhuttiin jostain Stockmannilta ostettavista tauluista. Itse ajattelin varvastaululla jotain paljon yksinkertaisempaa:
        Ottakaa olohuoneen lattialta matot ja pöydät sivummalle. Teipatkaa lattian suojaksi vanhoja sanomalehtiä. Niiden päälle sitten puhtaita paperiarkkeja. Pienet jalat hieraistaan vaikka vesiväriin sopivasti, sitten vaan varvastauluja tekemään. Siinä tulee kerralla varvastauluja kaikille kummeille ja isovanhemmille. Taiteilun jälkeen kylpyyn, ettei koko kämppä maalaudu varvaskuvioilla.

Ei lahjan tarvitse aina olla ostettu stockmannilta. Itse tehty voi olla paljon arvokkaampi lahjan saajalle.

• minsku66

moikka!
      hyvä lahjaidea kummeille on valokuva

• tarja2

kummeja,pääpiirteittäin niin että kunkin lapsen kummi saa suurinpiirtein samantyylisen lahjan.
      Esim. itse tehty kukka-asetelma,kynttiläjuttuja,koriste-esineitä tai lapsen oma tekemiä juttuja tms.
      Kuitenkin niin ettei se näytäkään edes rahallisesti kalliilta,koska minusta olisi jotenkin noloakin,että lapsen lahja kummille olisi vaikka arvokkaampi kuin toisinpäin ja minusta ei ole tarkoitus kummia nolata.

• zum zum

Kummitätini sai viime jouluna toiselta kummitytöltään Mauri Kunnaksen tekemän kalenterin vuodelle 2005. Hän oli ilahtunut siitä paljon.

• riittää

ja joulun jälkeen sitten asianmukainen kiitoskortti vaikka uudenvuoden tervehdyksen muodossa mahdollisesta saamastanne lahjasta kummilapselle.

Meillä on tapana räpsäistä näin nykyaikana kuva lapsesta ja saamastaan lahjasta (yleensä otetaan heti lahjanaukaisutilaisuudessa) ja se lähetetään kiitosten kera sähköpostina :)

• Kolmen tytön äiti

Meillä kummeille annetaan yleensä joku hyväntekeväisyyskynttilä (syöpäyhdistyksen tai MLL:n tms.). Joskus purkki makuhunajaa tai joku pieni runokirja. Ja sitten tietysti aina silloin tällöin kummilapsen valokuva.

• täti vihreä

Olen minäkin kummi, mutta ei minua kummilapset muista. Äiti kyllä hinnoittelee lahjat ja valittaa aina, kuinka joku oli ostanut kauhean halpaa jne.

Minusta olisi kiva saada edes piirustus.

• ma-rina

meillä kummit, tädit, sedät, enot ja isovanhemmat saavat tänä jouluna lasten sormiväreillä maalaamia pilttipurkkeja. maalatut purkit me vanhemmat lakkasimme ja väänsimme rautalangasta niihin "kahvan". pohjalle tiputettiin tuikku ja päälle vielä ranskanpastilleja. kun karkit on syöty, voi purkin ripustaa vaikka parvekkeelle ja laittaa sinne tuikun loistamaan joulun kirkkautta.

kauniita purkkeja tulikin. lapset 1½v ja 3½ ovat kovin taiteellisia :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3195
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1022
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe