Menetin työni, ajokorttini ja melkein kaiken puoli vuotta sitten kun minulla todettiin paha epilepsia, sain ennen tutkimuksia useasti kohtauksia mutta olin yksin koska kukaan ystävistäni ja tutuistani ei osanut auttaa minua heti kunnes sitten tajusin että minun olisi pitänyt mennä lääkäriin heti ensimmäisen kohtauksen tultua. No nyt minulla on kolmet lääkkeet epilepsiaani ja olen työtön, autoni mätänee autotallissa koska en saa sitä myydyksi. kai tämä tästä joskus muuttuu
epileptikko
11
985
Vastaukset
- ninni
No. ei mullakaan ole töitä ja ajokorttia.
on sentään pari ystävää.
Kai kavereita saa vaikka onki epi
Mulle tuli hyviä ystäviä kun aerobikkaan
En tiedä osaako minunkaan kaverit autaa, mutta siitähän näkee kuka on tosi ystävä
En nyt tarkota että kokeillaan kohtauksella.
Voi vit... kun tulee koneelle kokoaja mainoksia vaikea kirjoitaa. On se epäselvää muutenki- Hugo
Selaimesi asetuksista voit estää ne popupit, ettei mainoksia tule ainakaan kokoaikaa. Internet asetukset... sieltä välilehti tietosuoja ja sitten ruksi kohtaan "ponnahdusikkunoiden esto".
Tämä on siis neuvo Explorer-selaimelle ja XP. Jos sinulla vanhempi, voi olla hieman vaikeampi löytää.
- tarjasusanna
uusia ystäviä voi saada vaikka muista epileptikoista,sitä paitsi on vielä paljon työpaikkoja joihin pääsee epilepsiasta huolimatta,
ajokortin menetys ottaa itseänikin päähän eniten..mutta toisaalta olin kerran menettää liikenteessä saadun kohtauksen tähden henkeni ( ehkä muutaman muunkin)..joten yritän hyväksyä senkin..onneksi bussilla vielä pääsee!- Hugo
Ajoit autoa, vaikka tiesit, että voit saada kohtauksen? Eikö Sinulla ole ennakkotuntemuksia? On todellakin parempi, että et aja autoa ja toivottavasti joukkoliikenne toimii seudullasi.
- tarjasusanna
Hugo kirjoitti:
Ajoit autoa, vaikka tiesit, että voit saada kohtauksen? Eikö Sinulla ole ennakkotuntemuksia? On todellakin parempi, että et aja autoa ja toivottavasti joukkoliikenne toimii seudullasi.
ja pieleen meni..ennakkotuntemus tuli mutta en löytänyt risteysalueelta sopivaa paikkaa ja sitten en tiiäkään mittää...vasta kun parit pylväät ja kaiteet ym pyyhkäisin mennessäni katolleni mettään....auto lunastukseen itselleni pari murtumaa
haluan tällä vain sanoa sen ettei ne ajokiellot tuu turhanpäiten! vaikka ne vituttaakin vietävästi ja tekee elämän hankalaksi - ajokielto oli minultakin juuri loppunut ja himosin rattiin pääsyä ---- ja tässä lopputulos!
- nainen22
Itse en oo hankkinu ajokorttia onneksi.epilepsia todettiin vasta just,tai ei kuvissa näkynyt kauheen poikkeevaa.kohta kokeilen lääkkeitä sullä lääkäri snoi että ei aivokäyrästä välttämättä näe ku kohatus ei ole päällä.alan syömään.tbl deprakine depot 300 mg.toivottavasti kohtauseni loppuu....kyllä asiat alkaa järjestymään...löydät varmasti työpaikan.minusta töihin ottaminen ei saisi olla este sairaudesta johtuen...pääset hyvin kulkemaan linjaautollakin.bensatkin on kallistuneet.niin julkisilla ajokulkuneuvoilla pääsee kohta jo halvemmin...älä masennu kyllä elämä alkaa hymyilemään=)
- sauvatar
löytyy ainakin siitä, että työpaikkasi ei ollut arvoisesi, varmasti löydät uuden työn kunhan saat kohtaustasapainosi kohdalleen. Auton pitäminen on kamalan kallista eli siinäkin tulee paljon säästöä ja onneksi julkisilla pääset liikkumaan. Kannattaako autoa vielä myydä ? Olikohan se niin, että vuosi ilman kohtauksia niin saa ajokortin. Nyt en muista mitä tuolla aiemmin kirjoitit, siis olitko kortin kokonaan menettänyt ? Saat sen varmaan joskus takaisin ? Onneksi ei maailma yhteen työpaikkaan ja autoon kaadu. Onnea jatkossa työpaikkojen kanssa ja ainahan niitä uusia ystäviäkin saa, jotka ovat sitten todella ystäviä.
- työnsämenettänyt
Minulle ei sitä ole kerrottu, mutta minusta tuntuu vähän siltä etten saa ajokorttiani takaisin koska epilepsiani on niin paha. Auoani en ole saanut myydyksi vaikka se ei ole edes viellä vanhakaan,
- ninni
onko se vain vuosi kohtauksetta.
olen sen verran raukkis tai(viisas) että en ajais autoa vaikka olis 10v kohtauksetta.
se on varma että niin jännittäis että olis eka ojassa
- tarjasusanna
tulipa mieleeni,että millä tavalla koet saaneesi ns.kokonaisvaltaista hoitoa? Eli miten hoidossasi on otettu huomioon elämäsi eri puolet?
itse koen etten ole saanut kriisiapua juuri muilta kuin sairaankuljettajilta ja mieheltäni...sairaalassa saamani hoito oli lähinnä tutkimuksia ja lääkkeet..silti jokainen kohtaus on ainakin itselleni hirveä pettymys ja kriisi- Hugo
Epilepsiaa sairastavien terveyspalveluiden saatavuudessa olisi parantamisen varaa. Erittelemättä tarkemmin, olen kanssasi täysin samaa mieltä, että hoito ei ole sitä mitä pitäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 865199
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h764696Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv862933Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232464Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska241860- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1141429- 1851318