13-20cm kirjoahvenet

etukäteen kyselen

Hei,
olen kiinnostunut tämänkokoisista kirjoahvenista. Ehkä myös riikinkukkokirjoahvenista eli tuttavallisemmin oskareista.
Nämä ovat kaikki paljon isompia kuin nykyiset kalani mm. keltabarbit. Joten mietityttää kuinka ison altaan nämä tarvitsevat, kun keltabarbeillekin tilaa saa olla 200l.
Tarkoitus on laittaa ihan lajiakvaario näille.

5

732

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahvenfani

Oskari kasvaa jopa 30 cm, joten ei ihan jää tuohon mainitsemaasi kokluokkaan. Pariskunnalle saa olla reilunkokoinen allas, mieluusti yli 500 litraa. Tehokas suodatus ja runsaat viikottaiset vedenvaihdot ja ruokinta ovat tärkeitä asioita. Sisustus kannattaa silikoida pohjaan kiinni, jollei halua pitää pelkkää hiekkapohjaa.
      Seuraksi vain isokokoinen plekolaji esim isopurjepleko. Tai sitten muu toinen suunnilleen samaa kokoa oleva ja rauhallinen ahvenpariskunta.

• Vaari-o

• etukäteen kyselen

• patu
        etukäteen kyselen kirjoitti:

juu.. oskarit kasvaa isommiksi. yritin mainita, että 15-20 mittaisia tai oskareita. mutta siis juu.. 500l siis myös noille pienemmille?

Eikä lisälitrat oo koskaan pahitteeksi, antaa lisää irti kalan luonteesta ! ! !

• Affenukko

Ton kokoiseen altaaseen voisit ottaa isohkoista ahvenista esim hopea- tai kultasaumakirjoahvenia. Lontoonkielellä green terror. mutta siloin sun kannattaa luopua noista keltabarbeista. Saattavat joutua ko kalojen ruoaksi.

Kala on näyttävä ja kasvaa noin 15-20cm.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      183
      1799
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      113
      940
    3. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      114
      840
    4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      755
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      209
      684
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      646
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      56
      631
    8. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      21
      614
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      51
      572
    10. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      568
    Aihe