Onko kellään kokemusta Cipralexin käytöstä paniikkihäiriön hoitoon? Olen kärsinyt pari kuukautta aika voimakkaista paniikkihäiriön oireista ja välttelen tällä hetkellä jopa ruokakauppaan menemistä. Aloitin juuri Cipralexin käytön ja heti ekan tabun jälkeen oli kamala pahoinvointi joka kesti koko yön, aamulla onneksi helpotti. Onko muilla kokemuksia, helpottaako sivuvaikutukset jonkin ajan kuluttua ja oletteko saaneet apua Cipralexistä paniikkihäiriöön? Onko lääkkeen lopettaminen vaikeaa? Itselläni olisi tarkoitus käyttää lääkettä n. 3 kuukautta. Pääseekö paniikkihäiriöstä mahdollisesti eroon lääkityksen avulla vai jatkuvatko oireet heti kun lääkitys lopetetaan?
Cipralex
7
1857
Vastaukset
- ohella
Suosittelen terapiaa.
- Make_
Itselläni on toinen mutta muuten vastaava lääke paniikkiin,eli samaa lääkesukua.
Kyllä niistä lääkkeistä tulee useimmiten sivuvaikutuksia merkistä riippumatta,olet varmaan lukenut tuoteselosteen,useimmiten pahimmat sivuvaikutukset häviää aika nopeasti,itse miehenä pidän pahimpana seksielämän sekavuutta.
Oletko itse ajatellut tuota kolmea kuukautta,tuntuu lyhyeltä,ajattele asiaa uudestaan,lopetus on hyvä tehdä pehmeästi eli annosta pienennetään mielellään pitkällä jaksolla,joku on lopettanut laakista,nämä asiat ovat yksilöllisiä.
Lopuksi,kyllä paniikkihäiriölääkkeet ovat hyvin tehokkaita,omalta kohdaltani voin kertoa että noin puolen vuoden lääkityksellä olin oireeton yli kymmenen vuotta,nyt odottelen vain tilanteen korjautumista,alkoi uudelleen aika suurien tapahtumien jälkeen.- Piitu
Olipa hienoa kuulla, että tästä vaivasta voi myös päästä eroon. Oletko kärsinyt sivuvaikutuksena ahdistuksen lisääntymisestä lääkityksen alettua? Itsestäni tuntuu, että tällä hetkellä on ahdistunut olo jatkuvasti ja mietityttää kovasti alkaako kohta helpottaa.
- Annis
Piitu kirjoitti:
Olipa hienoa kuulla, että tästä vaivasta voi myös päästä eroon. Oletko kärsinyt sivuvaikutuksena ahdistuksen lisääntymisestä lääkityksen alettua? Itsestäni tuntuu, että tällä hetkellä on ahdistunut olo jatkuvasti ja mietityttää kovasti alkaako kohta helpottaa.
Olen syönyt Cipralexia nyt vuoden, ja olo on normalisoitunut eikä kohtauksia enää tule. On normaalia että väliaikaisesti ahdistus lisääntyy kun lääkityksen aloittaa. Lääkärisi olisi pitänyt sinulle tästä mainita! Lisäahdistus lakkaa viikon, parin kuluessa ja sitten olo paranee, ainakin minulla kävi niin.
Lääkitystä pitäisi jatkaa vielä vuosi oireettomuuden jälkeen,jos lopettaa liian aikaisin, oireet tulevat todennäköisesti takaisin. Lääkkeen ottamista ei tarvitse hävetä!
Itseäni on myös auttanut ryhmäterapia. Epilepsiasäätiön tutkimuskeskuksessa Neurossa järjestetään paniikkihäiriökursseja jossa asioita käydään psykologin ja muiden kurssilaisten kanssa läpi. Vertaistuki on tärkeää! Kurssi on Kelan korvaama jos sinne onnistuu pääsemään. Ensin tulee käydä Neurossa psykologin alkuhaastattelussa,jonka jälkeen tehdään anomus Kelaan, mikäli diagnoosi on nimenomaan paniikkihäiriö. Siitä homma sitten lähtee rullaamaan.
Tsemppiä, paniikkihäiriön kanssa voi elää! - Make_
Piitu kirjoitti:
Kohtaukset voimistuivat minulla lääkkeen käytön alkuvaiheessa jopa 2-3 vkoa aloituksen jälkeen,olo voi olla hyvin rauhaton mutta se poistuu.
Nyt olen syönyt paniikki lääkettä reilut kaksi kuukautta mutta vielä silloin tällöin voi tarvita rinnalle nopeasti vaikuttavaa tukilääkettä ettei turhaan karkaa tilanne käsistä.
Hoitosuunnitelma minulla on ainakin alkajaisiksi se puoli vuotta.
- Panikoitsija
Minulla myös paniikkia ja en uskalla aina mennä kauppaan kun ahdistus iskee. Ei ole kyllä normaalia, jos panikoi kauppaan menoakin. Tosi rajoittava sairaus tämä paniikki/ahistus. Kannattaako aloittaa
Cipralex tai Cipramil?- se kannattaa
Itse myös jahkasin lääkkeiden aloittamisen suhteen, kun ensimmäiset paniikkikohtaukset tulivat. Lopulta tilanne meni niin pahaksi, etten pystynyt nukkumaan enkä lähtemään mihinkään, oli niin paha olla. Cipralexiä olen syönyt nyt reilu puoli vuotta ja elämänlaatu on kyllä huomattavasti parantunut, uskaltaa mennä ihmisten ilmoille ja nauttia elämästä. Tosin kohtauksia tulee edelleen, eivät lääkkeet niitä kokonaan estä, mutta kun tietää, mistä on kysymys ja oireille on saanut nimen, niin se itsessään helpotti minua. Lääkäri määräsi myös opamox 15mg:aa cipralexin rinnalle, mutta olen pärjännyt ilman rauhoittavia. Mukana ne kyllä kulkevat melk. joka paikassa, ikään kuin turvana tai jotain:) Rohkeasti vaan lääkäriin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915876
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262770Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48744