Influenssasta

joskus äityli?

Moi!
kysyisin teiltä viisaammilta, että pitäisikö, jos vaikka vain suunnittelee raskautta, niin ottaa kaiken varalta tuo Influenssa -rokote, jonka voi ostaa apteekista ku ei ole "oikeutta" saada sitä ilmankaan?
Ku mua on alkanut mietityttää, että miten sit jos tuo influenssa tarttuu odottavaan äityliin, niin miten sit? Tuleeko siit esim. km, jos se kerta on jo esim.vanhuksille ja kroonisia keuhkosairauksia poteville jo aika vaarallinen?

Itse olen 29v, enkä tietääkseni koskaan tuota influenssaa tietääkseni sairastanut, saati rokotteita ottanut, mutta silti..kertahan se olisi ekakin!

Ja esikoislasta olemme mieheni kans toivoneet jo kaksi vuotta, ja vuosi sitten kun tärppäski, sain tuskallisen keskenmenon, johon syytä ei löydetty (oli eka kolmanneksella), joten keskenmenoa en enää kestäisi kokea uudelleen!

Onko muita vaivannut sama asia tai kokemuksia noista flunssista raskauden aikana?
Eikö tavallistakin flunssaa olisi raskas potea odottavana..
Kiiiitoos vastaajille:)

5

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ottaa

mutta eipä ole tuollainen käynyt koskaan mielessäkään enkä ole siitä ennen tätä päivää kuullut, vaikka vko 33 menossa eli vauva syntyy parin kuukauden kuluttua. Eihän äiti voi välttää mitään normaaleja virustautejakaan eikä niistä ole sikiölle mitään vaaraa. Mulla ei ole edes vihurirokkorokotetta koskaan annettu eikä sitä saa mulle antaa; se on tosi vaarallinen jos sen saa raskausaikana.

• Ppp

Influenssa on terveelle aikuiselle ihmiselle "vain" tavallista ärhäkämpi räkätauti, johon liittyy kuume ja usein myös raajojen kolotusta. Ei siitä ole haittaa sikiölle.

• Irmeli

Ja edelliseen lisäten rokotetta ei anneta raskaana olevalle.

• viime vuonna

Sairastin oli niin viime vuoden jouluna influenssan ja se oli niin järkyttävän raskas sairaus, et en olis ikinä uskonu. Mulla oli 39 astetta kuumetta seitsemän päivää, en jaksanu edes joululahjoja avata.

Mietin tuota kyseistä asiaa sillä olen nyt raskaana. Jos en olis raskaana, ottaisin rokotteen ennen kuin lähtisin yrittämään lasta. Onneksi sairastin sen jo ja uskon ettei se niin voimakkaana enää tulisi. Mutta kyllä epäilen, että sillon olis tullut keskenmeno jos olisin ollut raskaana.

• mutta voi lievittää oireita

Pitäisi siis estää, mutta ei ole 100% varma. Isäni oli sydänsairas ja sai influenssat rokotuksista huolimatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      87
      5439
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4722
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3027
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      88
      2955
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2564
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1976
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe