jälkivuodosta

Nimetön

olen synnyttänyt 6 viikkoa sitten. jälkivuoto alkoi jo olla vähäistä, todella vaalean ruskeaa, kunnes nyt on alkanut vuotaa uudelleen, ihan kirkasta verta. mistä kyse? Jälkitarkastus on ensi viikolla, uskallanko odotella sinne asti, vai onko mentävä lääkäriin? vuoto ei haise eikä kipuja ole.

7

8753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikke

Synnytyksestä kans 6 viikkoo ja vuoto alkoi uudelleen verisenä vajaa viikko sitten (oli loppunut jo kokonaan). Jälkitarkastuksessa kävin ja lääkäri veikkasi että voisi olla jo kuukautiset, koska paikat olivat niin siistit eikä mitään tulehduksen yms. merkkejä. Vähän epäilyttää kyllä, mutta kun ei ole kipuja tai kuumetta niin ei kai ole syytä huoleen... Ei kyllä kuukautisiltakaan tunnu.

• ei enää

Vuoti 7vko sillain että loppuakohden väheni tasaisesti, mutta sitten alkoi vajaan viikon päästä uudestaan ja kesti noin viikon. Ei ollut kuukautiset koska nyt synnytyksestä 16vko eikä vielä oo alkanu. Mä ainakin odottelin lopputarkastukseen joka mulla oli 13vko synnytyksen jälkeen. Jälkivuotoahan kestää "normaalisti" noin 8-10 viikkoa pieniä katkoksia voi olla välillä. Mutta ainahan voit soittaa neuvolaan ja kysäistä, ei sun tarvitse voimiasi moisen miettimiseen kuluttaa. Itse ainakin olin tosi herkillä synnytyksen jälkeen, ensin piti miettiä onko vauvalla kaikki hyvin, ja sitten itsellä, onkohan tikit revenny yms, yms...

• äeskys

varmaan oli menkat. J-vuoto kesti silloin noin 4 vkoa ja 6 vkoa synnytyksen jälk tuli "MENKAT"

• Elokuun äiti

Mulla vei 8 viikkoa ennen kuin loppui. Vauva tulee kohta 3 kk. Välillä vuoto melkein loppui, välillä oli vaaleen ruskeeta, välillä ihan tumman ruskeeta ja siinä ohessa tuli välillä ihan punaista vertakin. Katottiin tulehdusarvotkin kun sitä jatkui mutta mitään ei ollut. Saattaapi siis olla ihan normaalia. Mun mielestä voit ihan hyvin odotella neuvolaan jos sulla ei ole alavatsalla kipuja, lämpöä tai vuoto pistävän pahan hajuista.

• Noppa

välillä kirkkaampana verenä, välillä taas ihan rusehtavana. Toivottavasti loppuu edes joskus!

• Wagner

Esikoiseni jälkeen jälkivuoto vain jatkui ja jatkui. Kysyessäni sekä sairaalasta että neuvolasta ohjeita, aina vaan jatkui aika jonka vuoto sai kestää, normaalisti. Ihmettelin kovasti mutta odottelin sitkeästi vuodon loppumista. Kipuja ei ollut jne. Mutta sitten tuli joku 12 viikkoa vastaan ja pari hyytymää. Konsultoimme naistentautien professoria joka käski heti hakeutumaan hoitoon ja kaavinta olikin sitten tehtävä:kohtuun oli jäänyt pieni pala istukkaa, joka piti yllä vuotoa. Oli aivan pienen pieni tuntemus lopuksi kohdussa, ei suunnilleen kipua ollenkaan. Olkaa siis tarkkana! Hakeutukaa herkästi hoitoon jos jotain jo edellisissä viesteissä tulleita oireita on tai näitä tässä, pieni kipu tai hyytymä. Kaikki meni tosi hyvin eikä kaavintakaan paha juttu ollu, aivan simppeli.

• ...

Mulla on melkein samanlainen tarina, mutta vaikka kaavintaa oli jo harkittu, niin siihen ei tarvittu kuitenkaan lähteä, sillä vuoto loppui itsestään pari päivää ennen kaavintaa aikaa. Ennen tätä kaavintalähetettä olin syönyt kohtua supistavaa lääkettä (Methergin) kuurin, joka ei kuitenkaan auttanut vuotoon juurikaan. Kannattaa siis hakeutua terveyskeskukseen jos verinen vuoto jatkuu paria viikkoa pitempään synnytyksestä. Itse sain silloin lähetteen naistentautienpolille ultraan jne. Olin kyllä huolestunut tilanteesta. Apua siis ajoissa hakemaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3105
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2875
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2115
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1575
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1338
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1270
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe