MIKÄ on kaivinkone numero 1

..........................

joup eli mikä on paras kavinkone merkki.
omasta mielestäni Pillari on ainki ykkönen

75

32853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OO!!

      Ei oo Daewoo on paras!! varsinkin 255 lcv!!

    • Volvo

      Paha sanoa uusista kaivukoneista mikä olis paras,ite ajan Volvo EC 210 BLC vm-04 koneella,aika käteenkäypä,mut niin varmaan moni muukin merkki.

      • kaivuri

        iso arto?


      • Volvo
        kaivuri kirjoitti:

        iso arto?

        En oo Arto en.Kuha vaa huviksee kaivelen Mikkelin suunnalla.


      • skeidaa

        otan osaa. sulla on siis simsung vai onko se samsung. sama asia. vsain tarroissa lukee volvo ja nekin tehty puolassa.


    • jjed

      komatsu on hyvä ja volvo! :)

    • ihan on

      hitaksi 60-2 meillä ja ihan hyvin toiminut meidän pienissä töissä( ei päätyö)
      kopelkois ei vissiin ajomoottorit kestä , mene ja tiedä..

    • rasvari

      Åkerman voimakas ja toimintavarma kone.

      • Paras kaikista!

        Hitachi EX400 se on paras, mitä tällä hetkellä markkinoilta löytyy. Menee siitä, mistä koppelot sun muut ei mahdu ja voimaa löytyy joka työhön. Hytistä näkee hyvin joka suuntaan eikä koskaan mitään vikaa. Selviää hommasta kuin hommasta!


      • konemies2

        on kyllä melko helppo yhtyä


      • Anonyymi
        Paras kaikista! kirjoitti:

        Hitachi EX400 se on paras, mitä tällä hetkellä markkinoilta löytyy. Menee siitä, mistä koppelot sun muut ei mahdu ja voimaa löytyy joka työhön. Hytistä näkee hyvin joka suuntaan eikä koskaan mitään vikaa. Selviää hommasta kuin hommasta!

        Vulva on hyvä


    • ajelin

      Lännen 1880T koneella...vittumaisesti ne kaivuuvivut,siis 80-luvulla.215:nen catti oli näppärä luiskahommissa.

    • Volvo

      Pankaapas perusteluita miks joku konemerkki/malli on paras.Mikä ominaisuus on siinä parempi kuin muissa koneissa,itse olen ajanu noita masinoita 23 vuotta.Pienin ollu 2 tn suurin 47 tn.

      • juuup

        ite oon ajanu syntymästä asti kaikkia merkkejä kokoluokassa 1,5 tn-100tn ja pillarin b sarja on osoittautunu parhaimmaksi. volvon liikkeet ovat liian äkkinäisiä , mutta Pillarissa ja Hitachissa on tasaisimmat liikkeet.


      • telafriikki
        juuup kirjoitti:

        ite oon ajanu syntymästä asti kaikkia merkkejä kokoluokassa 1,5 tn-100tn ja pillarin b sarja on osoittautunu parhaimmaksi. volvon liikkeet ovat liian äkkinäisiä , mutta Pillarissa ja Hitachissa on tasaisimmat liikkeet.

        sivusta seuraajana olen huomannut myös että pikku ååkkerit vaikuttaa olevan aika nykiviä, mut kuskistahan se on pääasias kiinni ;)
        hyvä kuski pääsee vaan helpomalla jos on hydraulikka kunnos.


      • Konemies jo 20 vuotta
        telafriikki kirjoitti:

        sivusta seuraajana olen huomannut myös että pikku ååkkerit vaikuttaa olevan aika nykiviä, mut kuskistahan se on pääasias kiinni ;)
        hyvä kuski pääsee vaan helpomalla jos on hydraulikka kunnos.

        Lapsellista verrata koneita netissä???? Kukaan teistäkään paksaläjistä ei ole ajanut, kuin yhtä vekselivetoista rotteloa.
        Ja mitä sinuun, homon näköiseen telafriikkiin tulee, niin vastaappa rehellisesti, oletko homo?


      • Volvo
        Konemies jo 20 vuotta kirjoitti:

        Lapsellista verrata koneita netissä???? Kukaan teistäkään paksaläjistä ei ole ajanut, kuin yhtä vekselivetoista rotteloa.
        Ja mitä sinuun, homon näköiseen telafriikkiin tulee, niin vastaappa rehellisesti, oletko homo?

        Pistäppäs nyt lelut kasaan ja käy tutumaan,kun et osaa pysyä asialinjalla.


      • kyllä tuollaisen
        Konemies jo 20 vuotta kirjoitti:

        Lapsellista verrata koneita netissä???? Kukaan teistäkään paksaläjistä ei ole ajanut, kuin yhtä vekselivetoista rotteloa.
        Ja mitä sinuun, homon näköiseen telafriikkiin tulee, niin vastaappa rehellisesti, oletko homo?

        noine puheineen oikeuteen.
        Onko perkele pakko olla noin saatanan juntti???
        Kattele ittees sieltä peilistä,et taida edes homoille kelvata enään.


      • Neropattiko
        kyllä tuollaisen kirjoitti:

        noine puheineen oikeuteen.
        Onko perkele pakko olla noin saatanan juntti???
        Kattele ittees sieltä peilistä,et taida edes homoille kelvata enään.

        http://www.masinistit.com/index2.htm


      • telafriikki
        Konemies jo 20 vuotta kirjoitti:

        Lapsellista verrata koneita netissä???? Kukaan teistäkään paksaläjistä ei ole ajanut, kuin yhtä vekselivetoista rotteloa.
        Ja mitä sinuun, homon näköiseen telafriikkiin tulee, niin vastaappa rehellisesti, oletko homo?

        eikö koneitten vertailu netissä, lehdessä tai vaikka tv:ssä ole ihan sama juttu? ilmaisumuoto vaan vähän erillainen...
        keskustelu foorumit ovat tietääkseni sitä varten että ihmiset pääsee keskustelemaan asioista ja jakaa mielipiteitä ;) joten kaivinkoneiden vertailu on juuri paikaillaan täällä palstalla ;)

        valitettavasti et saa minusta poikakaveria vaikka ehkä haluaisit :D olen yhden naisen kanssa liikkunut täs jo yli seittemän vuotta, joten tuskin aion trendiä murtaa ;)

        kirjoita ens kerralla vaikka oikeella nimimerkillä, silloin näkis että onko susta miestä seisoakseen mielipiteesi takana ;)


      • Noi Fordson miehet

      • voi näyttää
        telafriikki kirjoitti:

        eikö koneitten vertailu netissä, lehdessä tai vaikka tv:ssä ole ihan sama juttu? ilmaisumuoto vaan vähän erillainen...
        keskustelu foorumit ovat tietääkseni sitä varten että ihmiset pääsee keskustelemaan asioista ja jakaa mielipiteitä ;) joten kaivinkoneiden vertailu on juuri paikaillaan täällä palstalla ;)

        valitettavasti et saa minusta poikakaveria vaikka ehkä haluaisit :D olen yhden naisen kanssa liikkunut täs jo yli seittemän vuotta, joten tuskin aion trendiä murtaa ;)

        kirjoita ens kerralla vaikka oikeella nimimerkillä, silloin näkis että onko susta miestä seisoakseen mielipiteesi takana ;)

        En ole se joka epäili,homoksi,katsoin kuvan.Se voi olla vähän semmonen,se kuva,vaihda sitä niin ei kukaan sit tommossii vittuile,noi kuteet on vähä semmoset, että en menis lähikuppilaan.Mutta useinhan maalaispojilla on outo vaatetus,luulevat muodikkaiksi,kun katsovat lehdistä,miten jotku julkut (Usein homoja)pukeutuu.Ei millään pahalla.


      • telafriikki
        voi näyttää kirjoitti:

        En ole se joka epäili,homoksi,katsoin kuvan.Se voi olla vähän semmonen,se kuva,vaihda sitä niin ei kukaan sit tommossii vittuile,noi kuteet on vähä semmoset, että en menis lähikuppilaan.Mutta useinhan maalaispojilla on outo vaatetus,luulevat muodikkaiksi,kun katsovat lehdistä,miten jotku julkut (Usein homoja)pukeutuu.Ei millään pahalla.

        no joo, ymmärrän et joku luulee ton kuvan katsottua mua homoks :D:D
        kuva on otettu ennen reivejä, siellä kuuluu vähän niin asiaan et pelleillään vaatetuksella :D

        tarkoitus olis vaihtaa kuva sellaseen mis olis rakkaat pillarit mukana :D mut ei oo vielä ehtiny...
        no pakko myöntää etten pahemmin piittaa vaikka joku siellä homoks epäilee :D naisiin mä edelleen pippelin panen :D:D


      • kallekaivaja
        voi näyttää kirjoitti:

        En ole se joka epäili,homoksi,katsoin kuvan.Se voi olla vähän semmonen,se kuva,vaihda sitä niin ei kukaan sit tommossii vittuile,noi kuteet on vähä semmoset, että en menis lähikuppilaan.Mutta useinhan maalaispojilla on outo vaatetus,luulevat muodikkaiksi,kun katsovat lehdistä,miten jotku julkut (Usein homoja)pukeutuu.Ei millään pahalla.

        hyi saatana mikä pelle läpinäkyvässä paidassaan,meidän lähikuppilassa sais turpiinsa heti Heh!


      • mikäs....
        kallekaivaja kirjoitti:

        hyi saatana mikä pelle läpinäkyvässä paidassaan,meidän lähikuppilassa sais turpiinsa heti Heh!

        juntti se siellä puhisee,kumpparit jalkaan ja navettaan,sitten jurtin nostoon.Kyllä oot sinäkin sitten takametsien mies.Pusi pusi vaan:)


    • paras

      on usko pois

    • telafriikki

      jaappanin laatua ja jossain malleis pyörivä puomi ettei tarvi rototilttii värkätä siihen. näyttää aika näppärältä, en tiedä sit...

      • Lapiomies

        Voi Kallekaivajaa, taidat olla Karjala-lippiksellinen peräkammarin poika jostain sisäsiittoisesta kyläpahasesta kun noin toisten ihmisten pukeutuminen sinua ahdistaa. Hanki elämä, ehkä se ahdistuksesi siitä asettuisi.


    • ruoja
      • Pyöräkonekeisari88

        Vitun homo


    • se on

      ykkönen

    • Julli

      Vammas major aikas tehokas peli.

      • Liikennevaloissa

        Nenänkaivuu,liikennevaloissa on yleisin ja suosituin muoto kaivaa,ja PEUKALO on paras.


    • doosani on ykkönen

      Doosan on paras.
      Ei tarte perusteluita

      • il jong jung

        korealainen rautamöhkäle se doosan on.


      • Anonyymi

        Voi luoja! Oletko ikinä kaivanu muuta ku doosanin resuilla🤭


    • nääs...

      riippuu vähän mistä roikkuu, elikkäs aikapaljon siitäkin mitä sillä koneella tarttis tehdä. Pillari yksi vaihtoehto vasara hommaan. Kone jonka puomi kestää vasaroinnin, mutta muutoin aika ylihintainen suhteessa siihen mitä sillä rahalla saa. sähkövikojakin pillareissa piisaa... Ehkä moni muu merkki on menny eteenpäin niin paljon että ero pillariin on kavetunu kaikessa muussa paitsi hinnassa. Hitachi ja Kobelco(NewHolland) kans hyviä joka hommaan. Hintalaatu suhteessa tähän väliin Doosan. Taitaa vieläkin olla edellisiä edullisempi, mutta laatua ja mukavuutta ei ollenkaan huonosti. Siitä kun lähdetään edullisempaan päin niin Komatsu, Volvo, ja Hyundai käypiä koneita niin metsähommiin rakennuksille kuin kunnallistekniikka töihinkin ja uudet mukavia pelejä käyttää. Komatsu Japanilaisena menny halvempia edellä tekniikassa, mutta kilpailu kykyinen hinnaltaan... Volvollakin nyt c-malli ottanu ison harppauksen tekniikassa eteenpäin ja käyttäjälleen mukavampi kuin vanhemmat, vaikka onkin Komatsun kopio? B-sarjalaisissa moottori ongelmia monella. Onhan niitä sitten jopa Kiinalaisiakin. Edullisia muihin verraten, mutta mitä olen kattellu niin kyä kaks kertaa tarttee miettiä laittasko saman rahan uuteen kiinalaiseen vai vähän käytettyyn jostakin edellä mainitusta.

      • ex 100 wd

        Hitksi ex sarja vuosilta -87 - 92. Ne vaan on parhaita. Testi: Kun näät semmosen kaivamassa niin mene juttelemaa ja kysy ostaa sitä.Ei varman myi jollet tarjoa samaa hintaa kuin vasaavasta 10 vuotta udemmasta.


      • ew 100wd
        ex 100 wd kirjoitti:

        Hitksi ex sarja vuosilta -87 - 92. Ne vaan on parhaita. Testi: Kun näät semmosen kaivamassa niin mene juttelemaa ja kysy ostaa sitä.Ei varman myi jollet tarjoa samaa hintaa kuin vasaavasta 10 vuotta udemmasta.

        Ja vielä jos juku kysyy miksi olen tietokoneella tähän aikaan arkena...
        Tullut kaivetua taas kesä kyseisen sarjan koneella niin ei tarvi sydän talvella tua kylmäs kärvistellä.On tilipussi siinä mallis että voi istuskella ja nauttia talvesta ja takan (akan) lämmöstä. Koneen olen jo maksanut vuosia sitten ja remontit on minimaalisia.Ostin koneen aikoinaan jo kuluneena.Maalailin hytin ja verhoilin äänieristin sisältä.Laitoin uudet telat tiltin saksilla kauhat myös uusin.Puomia tapitin aarporasin .Siis tein itselle työkalun. Wepastokin löytyy. Jälki asennetun ilmastoinnin laittamista olen miettinyt. Kone on ex 120 tunteja yli 29000h


      • ew 120WW
        ew 100wd kirjoitti:

        Ja vielä jos juku kysyy miksi olen tietokoneella tähän aikaan arkena...
        Tullut kaivetua taas kesä kyseisen sarjan koneella niin ei tarvi sydän talvella tua kylmäs kärvistellä.On tilipussi siinä mallis että voi istuskella ja nauttia talvesta ja takan (akan) lämmöstä. Koneen olen jo maksanut vuosia sitten ja remontit on minimaalisia.Ostin koneen aikoinaan jo kuluneena.Maalailin hytin ja verhoilin äänieristin sisältä.Laitoin uudet telat tiltin saksilla kauhat myös uusin.Puomia tapitin aarporasin .Siis tein itselle työkalun. Wepastokin löytyy. Jälki asennetun ilmastoinnin laittamista olen miettinyt. Kone on ex 120 tunteja yli 29000h

        --ew 100wd--
        Herätyysss... Herätyysss... nukut kohta pommiin, pitää lähteä hommiin.


      • raza1
        ew 100wd kirjoitti:

        Ja vielä jos juku kysyy miksi olen tietokoneella tähän aikaan arkena...
        Tullut kaivetua taas kesä kyseisen sarjan koneella niin ei tarvi sydän talvella tua kylmäs kärvistellä.On tilipussi siinä mallis että voi istuskella ja nauttia talvesta ja takan (akan) lämmöstä. Koneen olen jo maksanut vuosia sitten ja remontit on minimaalisia.Ostin koneen aikoinaan jo kuluneena.Maalailin hytin ja verhoilin äänieristin sisältä.Laitoin uudet telat tiltin saksilla kauhat myös uusin.Puomia tapitin aarporasin .Siis tein itselle työkalun. Wepastokin löytyy. Jälki asennetun ilmastoinnin laittamista olen miettinyt. Kone on ex 120 tunteja yli 29000h

        helo

        we are looking for these machines for export

        if you r intreated to sell , let me know

        00447424586394

        [email protected]


      • raza1
        ew 100wd kirjoitti:

        Ja vielä jos juku kysyy miksi olen tietokoneella tähän aikaan arkena...
        Tullut kaivetua taas kesä kyseisen sarjan koneella niin ei tarvi sydän talvella tua kylmäs kärvistellä.On tilipussi siinä mallis että voi istuskella ja nauttia talvesta ja takan (akan) lämmöstä. Koneen olen jo maksanut vuosia sitten ja remontit on minimaalisia.Ostin koneen aikoinaan jo kuluneena.Maalailin hytin ja verhoilin äänieristin sisältä.Laitoin uudet telat tiltin saksilla kauhat myös uusin.Puomia tapitin aarporasin .Siis tein itselle työkalun. Wepastokin löytyy. Jälki asennetun ilmastoinnin laittamista olen miettinyt. Kone on ex 120 tunteja yli 29000h

        helo

        we are looking for these machines for export
        hitachi ex100wd
        hitachi ex60wd

        hitachi ex160wd
        ex120wd

        daewoo 130w
        daewoo 170w

        if you r intreated to sell , let me know

        00447424586394

        [email protected]


    • doosani kuski

      Doosani on paras, kaikin puolin. Ei oo ehkä halvin ostaa, mutta paras on

    • cat385

      pillari on paras käteen varsinkin 385D. Voimaa ja nopeutta löytyy verrattuna hitachiin. Ohjaamo on hiljainen eikä natise ja rämise kuin hitacheissa. sähköinen esiohjaus on aluksi vähän outo mut ku tottuu nii on pirun hyvä.

    • john kuokkaman

      Ehottomasti fiskars!!! oon kattonu ku lapiomies on nojaillu tohon lapioonsa pari kuukautta... ja laskuttaa n.30€ alv.... ei polttoainekuluja ja maalikaan ei oo kulunu... ja kun kerran lainasin sitä (kun herra ei voina kääntää kahden nyrkin kokoista kiveä kaapelinipun alta)... hyppäsin koneen kopista.. otin fiskarsin ja rupesin kääntää kivee ni rupes huutaa et ei sitä saa särkee... kallista lapioo... Eli luotettavuudeltaan ja tuottavuudeltaan paras kaivinkone (kauhanpyörityskin vakiona)

    • 45 kokemus alalta

      mites se fiskarsin huolto?Ei vissiin paljo peruskorjata?Onko se ergomia
      hyvä. Kokeillu oon joskus.

      • john kuokkaman

        kyllä kai niitä maalataa ja kahvoja vaihetaa särkynee tilalle... mut huulilevyn vaihtoja ym.. ei paljo tehä... eikä se äijä oo rasvannu sitä kertaakaa kahen kuukauden aikana... ja ergonomia on kuulemma hyvä ku vaihto sellasee pitempivartisee ni voi nojata selkä suorassa ku näet kipeyty selkä nojaillessa siihe lyhyempivartisee.. ;) helevettiläine sentää!!


      • Tiltti on messias
        john kuokkaman kirjoitti:

        kyllä kai niitä maalataa ja kahvoja vaihetaa särkynee tilalle... mut huulilevyn vaihtoja ym.. ei paljo tehä... eikä se äijä oo rasvannu sitä kertaakaa kahen kuukauden aikana... ja ergonomia on kuulemma hyvä ku vaihto sellasee pitempivartisee ni voi nojata selkä suorassa ku näet kipeyty selkä nojaillessa siihe lyhyempivartisee.. ;) helevettiläine sentää!!

        Mulla on aidon Fiskarssin näköinen muovilapio. Kevyt kuin mikä. Ostin sen yks talvi tuolta kaakkois-aasian krääsätoreilta ja täydestä menee. Pidän sitä aina rekvisiittana mukana kun nykypäivänä ei lapiota muuhun tarvitse kuin mestareiden hämäämiseen. Jokaisella konekuskilla on pyörivä kauha, muuta ei edes huolita töihin.


    • Kenttälapio

      Te vain jauhatte fiskarsseista ja pillareista yms romuista. Mutta kun käytte LIEBHERRILLÄ tekemässä töitä ette edes käy pissillä samassa suuunnassa pillreoien,volvojen,hintachien yms kiinan kihveleiden kanssa. Piste.

    • Kuppanen-Majori

      Vammas on paras! T: Gorianderi

      • MakejaViljami

        Vammas on paras ja majori


    • Nyt tarkkana / jaa

      Varastettu 12.6.12 klo 16.15-18.00 Asuntovaunu SOLIFER ARTIC 50 T vm.1979

      Varastettu 12.6.12 klo 16.15-18.00 Asuntovaunu SOLIFER ARTIC 50 T vm.1979
      Rek. PXO-648
      Karavaanari numerosta näkyi edessä kokonaan 64617 ja takana 646 7.
      Jyväskylästä, Laukaantie 3, Seppälän kirpputorimarketin pihasta.

      TIEDOT JA KUVAT, HYVÄ PALKKIO!

      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?p=2730234#post2730234

      http://www.facebook.com/photo.php?fbid=369347209785331&set=a.369343606452358.90472.100001301665006&type=1&ref=nf
      http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/540675_369347209785331_65667819_n.jpg
      http://www.facebook.com/photo.php?fbid=369343609785691&set=a.369343606452358.90472.100001301665006&type=1&ref=nf
      http://www.facebook.com/photo.php?fbid=370067749713277&set=a.369343606452358.90472.100001301665006&type=1
      http://www.facebook.com/photo.php?fbid=369343609785691&set=a.369343606452358.90472.100001301665006&type=1&ref=nf

      Silminnäkijä kertoi:
      Kaksi miestä oli punaisella vanhalla pikku henkilöautolla, mahd. Volkswagen Golf tms. laittanut vaunun ripeästi peräkoukkuun, vaikka vaunun vetopää oli lukittu ja ajanut muina miehinä omille teilleen.

      Matkailuvaunu:
      Solifer Artic 50T
      Vuosimalli 1979

      Tuntomerkkejä:

      Takana vasemmalla: ARTIC 50 T
      Karavaanari numerosta näkyi 646 7, edessä näkyy kokonaan 64617.
      Rekisterikilpi vasemmalla PXO-648 (voi tietysti olla vaihdettu tai poistettu kokonaan), katsastamaton
      Vaunun takana vasemmalta kahva puuttuu (oikealla on paikallaan) ja alhaalla pelti rikki, kun peruutettu johonkin kantoon tms.
      Valkoiset vanteet ja melko tyhjät renkaat, takaa katsottuna vasemman renkaan sivusta on kankaat menneet puhki ja korjattu harmaalla "sikaflexillä" joka maalattu mustaksi, eli kun raapputtaa paikan kohdalta hieman alta paljastuu harmaata.
      Vaunu valkoinen, keskellä leveä ruskea raita molemminpuolin vaunua, tv-antennin piikit sikinsokin törröllään...
      Etuosassa pullojen kotelo, jossa ruosteinen munalukko, kotelossa on myös Priimus merkkinen lämmityslaite, jonka veden paisuntasäiliö on joskus sulanut ja jotenkin yritetty paikata, se on tuettu puukepillä ylemmäksi, koska vesi vuotaisi yläosassa olevien reikien kautta maahan.

      Sisällä paljon tavaraa, sohvien ja sängyn verhoilut uusittu sinertäviksi, muuten rusehtavan sävyinen sisusta
      Ole tarkkana, jos näet vaunun, soita ystävällisesti 0465-430 826 tai 112 poliisi.
      Hyvä Palkkio!

      Kuvia:

      http://www.facebook.com/photo.php?fb...&type=1&ref=nf
      http://www.facebook.com/photo.php?fb...&type=1&ref=nf
      http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...65667819_n.jpg
      http://www.facebook.com/photo.php?fb...1665006&type=1
      http://www.facebook.com/photo.php?fb...1665006&type=1
      http://www.facebook.com/photo.php?fb...1665006&type=1
      Soitto 112 tai 0465-430 826 HYVÄ PALKKIO!

    • Veli Dementos

      Kyl bröyt o paras, oon kaivellu sillä jo 60 vuotta.

    • oikea konemies

      maksimaallista tehoa,nopeutta ja tuottavuutta 10`/60 nuhvi ukkomestarilla,turha teitin räkänokkien kirjootella kaikista jaappanin rimpuloista,ymmärtäähän tuon heti lukiessaan nuita juttuja ettei oo tainna ykskään teistä tainna täyttä päivää kaivurin kanssa pelata,homojaki tuntuu osa oleva ja loput muuten poikkeavia...

      • Jaakkima_Puppeli

        Homojen kone.


    • jotain tiedän

      "oikea konemies" puhuu kyllä vähän asiaakin. Paskoja on nämä nykyajan koneet ja paskemmiksi ne muuttuu kokoajan.
      Hieman yli 40 vuoden varaosamyyjän kokemuksella sanoisin että ykköskonetta ei ole olemassa, vaan vauriot riippuu paljon siitä missä ja miten ja kuka konetta käyttää.
      Kokemus perustuu KAIKKIIN raskaankaluston maanrakennus koneisiin, mehumaijoista en tiedä mitään.
      viimeiset 20 vuotta on rakennuttu kuttaperkka romuja koska silloin valmistajat oivalsivat ettei kannata tehdä liian kestävää jotta varaosakauppakin toimisi tulevaisuudessa.
      JA sitten tämä elektroniikka ympättynä työkoneeseen jossa on paskoo, hiekkaa, pölyä, rasvaa, vähän olutta ym. ylimääräistä, tulokset on jo nähty.
      Vanhoista koneista 20 v. nostaisin jalustalle O&K:n

      • Harrastekaivaja

        Mitä mieltä lännen m215c pyöräkoneesta vm-94.? Onko mikään peli ja miten sähköpuoli?


      • PeraSuoli

        Homot ei osaa huolehtia koneistaan kun on aina paskainen reikä mielessä. Hetero valkoinen huolehtii että kaikki on puhdasta ja kiiltää.


    • jolla1

      Mikä tosta ex 120 muka niin hyvän tekkee? Mikä vika fhssa?

      • umpipeetä

        fhssa se vika että se on fiat: petojen sukua, susi jo syntyessään


    • Näinon

      Ei pillaria.....Suuri polttoaineen kulutus .Varaosat tosi kalliita.Ja hankala saada.Letkujen kanssa aina hakusessa.ennen kehuttu malli mut nyt on ajat muuttunut.jälleen myynti hinta tosi huono.

    • äkeri

      Kärjessä kauhoo Åkeri, puhukaa mitä puhutte, åkeri on paras, ei ehkä nopein kone urakkahommissa mutta PARAS..

      • Bröyt

        Itse tykkään bröyttiä parhaana.


      • Jyrämane
        Bröyt kirjoitti:

        Itse tykkään bröyttiä parhaana.

        Kyllä kun kaivamaan ruetaan, pitää koneen olla O & K (Orenstein & Koppel ) Berliinistä. Mallimerkintä RH 9 niin montulla jytää ja urakat ei kuse.


    • kaivajakkk

      plasto tekee parhaat kaivurit. toiset kaivaa ja toiset hiekkalaatikkoleikkien välissä kirjoittelee ja pohtii mikä on paras merkki.

      varokaa halpoja vironkopioita tosta plaston koneesta. ei kestä leikkejä.

    • Koneyrittäjä nro 1

      Liebherit on laatukoneita ja niissä on deutzin moottorit, joten saksalainen laatukone kyseessä.
      Saksasta tulee jo parhaat autot ja traktorit joten kyllä ne saksalaiset insinöörit jotain osaa.

    • Harrastekaivaja

      Mitä mieltä lännen m215c pyöräkoneesta vm-94.? Onko mikään peli ja miten sähköpuoli?

    • Fisukka

      Fiskars

    • Anonyymi

      ihi

    • Anonyymi

      Ponsse on hyvä telakaivuri

    • Anonyymi

      CaterPILLARI sen kaevurin pittee ollaa !

    • Anonyymi

      Kyllä se on se porkkanan värinen kaivuri paras...
      Muut kelpaa maitovellin hämmennykseen

    • Anonyymi

      Komatsu

    • Anonyymi

      Ara

    • Anonyymi

      Paras on Herkules telakone, suihkumoottorilla tietty, ihan ylivoimainen muihin nähden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe