Pyytäisin tietoa kokemuksistanne raskausajan hormooneista. Ihan alussa olin todella ahdistunut, mutta kymmenelle raskausviikolle tultuani tunteet pompsahtivat täysin ylös alaisin ja siitä asti olen ollut ylipirteä ja minulla on ollut erittäin onnellinen ja tasapainoinen olo. Erittyykö tässä vaiheessa endorfiineja tai muita hyvänolon hormooneja? Kertokaas kokemuksistanne, minkälaisia tuntemuksia teillä on ollut.
raskausajan
3
531
Vastaukset
- Riikka
Ihan plussatessa ahdisti ja kadutti koko homma vaikka lapsi oli pitkään kaivattu. Sitten siinä 6 viikon jälkeen alkoi tasottuun. Olen todella tulinen ja tempperamenttinen luonne. Ja yleensä normaalisti saan jotkut huuto raivarit kerran päivässä mutta raskaus tasottanu mielialan tasaiseksi, mieskin sanoi, että raskaana olevat naiset ovat maailman helpoimpia ja että hänen puolesta voisin olla raskaana koko ajan ;)
Että mulla hormoonit selvästi tasoittaneet normaalisti niin tulista ja ailahtelevaa luonetta. - rv 25+2
plussatessa olimme molemmat onnesta soikeina, mutta sitten vähitellen alkoi masentaa. tuonne vajaa puoliväliin sitä kesti ja ihan kamalaa oli. tavarat lenteli ja kyyneleet. ajattelin, että sekoan ihan täydellisesti ja tuleva isä oli ihan pihalla kun ei tiennyt miten voisi auttaa. sitten yhtäkkiä kun psykologillekin oli jo aika varattuna olo alkoi kohentua ja nyt jo nautin raskaudesta, mitä en olisi pari kuukautta sitten ikinä uskonut sanovani. pelottaa tuo loppuraskaus kun silloin kuulemma hormoonitoiminta alkaa taas kiihtyä samoin kuin imettäessä. aika herkkä olen tuollaisille kemiallisille muutoksille. en ole pillereitäkään voinut enää vuosiin syödä.
- rita
olen jotenkin rauhallisempi ollut ainakin alkuraskauden aikana. Ei jaksa stressata mistään. Sen olen huomannut, että nälän yllätettyä kyllä olen kärttynen. Normaalia.. sit se menee ohi. Hyvä olo on koko ajan ja ihanaa kun odottaa pientä vaavia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835114
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h734678Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112997Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv852924Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p232414Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.602034Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska221805- 321523
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1131425- 1851318