Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

APUA ! anoppi soittaa,soittaa,soittaa.....

eppu

APUA ! auttakaa mitten kerron anopille kauniisti ja YMMÄRRETTÄVÄSTI ettei soittaisi kymmeniä kertoja päivässä numerooni? Anoppi on yksinäinen 75v leski ja minä 12v sitten jäänyt leskeksi hänen ainoasta pojastaan. Opiskelen ja haluaisin lukurauhan samoin kuten opiskelevat 24v arkkitehtiopiselija tyttäreni kuten valtion palvelusta suorittava 20v poikani.EN HALUAISI LOUKATA.Mutta me kaikki olemme lopen kyllästyneitä kymmeniin soittoihin päivässä.

48

3710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nanni

      hänellä hätä soittaessaan vai muuten vaan yksinäinen.
      Olen kokenut tuon saman ja lakkasin yksinkertaisesti vastaamasta joka kerta.
      Voithan kohteliaasti sanoa että nyt pitäisi
      saada olla ainakin muutama tunti rauhassa ja selittää tilanne.
      Minun pelastukseni oli kun pääsin takaisin työelämään. Työpaikalla ei kehdata häiritä.

      • apina

        Etkös saisi puhelintasi pois päältä lukujesi ajaksi? Ole onnellinen,että omistat hänet. Voihan olla vain ajan kysymys,että menetät hänet.


    • siinä voi muuta kuin kauniisti selittää,että tarvitsette opiskelurauhaa....ja voithan sanoa että sinä soitat hänelle kun sinulla on aikaa,tai kun ehditte,olkaa hänen kanssaan niin paljon kun voitte...eikö hänellä ole ystäviä tai onko muita sukulaisia?

    • ja soita hänelle

      silloin tällöin,vaikka kerran viikossa,eikö lapsillasi ole aikaa käydä joskus mummoaan tapaamassa?

    • vointiaan

      Onko hänen voinnissa tapahtunut hiljalleen muutakin. Miten hän selviytyy päivittäisistä toiminnoistaan? Asuuko hän lähellä, niin että voisit käydä hänen luonaan? Minusta tuo ei ole enää ollenkaan normaalia käyttäytymistä. Ehkäpä hänen muistitoiminnot ovat heikentymässä ja hän ei yksinkertaisesti muista että hän on soittanut teille vasta äskettäin,samana päivänä. Minun mielestä hän tarvitsisi pikaisesti lääkärin tekemiä/määräämiä tutkimuksia?

      • Nanni

        ei ole noin välttämättä, sillä on olemassa
        takertuvia äitejä ja anoppeja.
        Tottakai tuollaiset asiat täytyy selvittää ensin.


      • on yksinäinen,
        Nanni kirjoitti:

        ei ole noin välttämättä, sillä on olemassa
        takertuvia äitejä ja anoppeja.
        Tottakai tuollaiset asiat täytyy selvittää ensin.

        joko miniän tai lastenlasten pitäisi käydä häntä katsomassa useimmin,siitä se on kiinni!


      • vointiaan
        on yksinäinen, kirjoitti:

        joko miniän tai lastenlasten pitäisi käydä häntä katsomassa useimmin,siitä se on kiinni!

        kiihkottomasti, äläkä heti syyllistä kysyjää. Olen edelleen sitä mieltä että tämä vanhus tarvitsee lääkärin vastaanotolle menoa. tarkistetaan monet peruslabrat ja hänen henkinen hyvinvointi.
        Ei näyttäisi tekevän muuten pahaa sinullekaan.


      • väärinymmärretty
        vointiaan kirjoitti:

        kiihkottomasti, äläkä heti syyllistä kysyjää. Olen edelleen sitä mieltä että tämä vanhus tarvitsee lääkärin vastaanotolle menoa. tarkistetaan monet peruslabrat ja hänen henkinen hyvinvointi.
        Ei näyttäisi tekevän muuten pahaa sinullekaan.

        soitin usein äidilleni kun sisaret anto ymmärtää että hän on yksinäinen.Kuinkas kävikään minua alettiin syyttämään että häiritsen äitiä ja selvisi että äitini oli selän takana puhunut muille että miten minä en aikuisena selviä elämäässä.Sain nuhteita joka puolelta että miksi häiritsen äitiä soittamalla pari kertaa viikossa.Lopulta päätin:en soita ja säästyypähän puhelinlaskussa.Mutta en olis uskonu mitä peliä sukulaiset voi pelata.Luulin että oli hyvä kun soitin ettei tunne oloaan hyljätyksi.


      • vaille 54v.
        väärinymmärretty kirjoitti:

        soitin usein äidilleni kun sisaret anto ymmärtää että hän on yksinäinen.Kuinkas kävikään minua alettiin syyttämään että häiritsen äitiä ja selvisi että äitini oli selän takana puhunut muille että miten minä en aikuisena selviä elämäässä.Sain nuhteita joka puolelta että miksi häiritsen äitiä soittamalla pari kertaa viikossa.Lopulta päätin:en soita ja säästyypähän puhelinlaskussa.Mutta en olis uskonu mitä peliä sukulaiset voi pelata.Luulin että oli hyvä kun soitin ettei tunne oloaan hyljätyksi.

        meitäkin on toistakymmentä sisarusta ja aikoinaan ei kukaan ollut halukas viettämään joulujaan "mummolassa" aikki tahtoivat oman kodin joulun, uhrauduin viettämään ne syntymäkodissani ja vanhan äitini luona. No 10-15v. siinä meni ja eräs joulun läheneminen on musta-aukko. Sisareni oli sitä mieltä että meidän joulut ne vasta helppoja on kun saa mennä aina valmiiseen pöytään? Voi että oli paha olla, no en ole joulujani senjälkeen helpoksi yrittänyt, eikä toisetkaan sisarukset ole mummolassa viettänyt juhlaa. Tekis mieli vieläkin kirota...


      • en jaksa ymmärtää
        vaille 54v. kirjoitti:

        meitäkin on toistakymmentä sisarusta ja aikoinaan ei kukaan ollut halukas viettämään joulujaan "mummolassa" aikki tahtoivat oman kodin joulun, uhrauduin viettämään ne syntymäkodissani ja vanhan äitini luona. No 10-15v. siinä meni ja eräs joulun läheneminen on musta-aukko. Sisareni oli sitä mieltä että meidän joulut ne vasta helppoja on kun saa mennä aina valmiiseen pöytään? Voi että oli paha olla, no en ole joulujani senjälkeen helpoksi yrittänyt, eikä toisetkaan sisarukset ole mummolassa viettänyt juhlaa. Tekis mieli vieläkin kirota...

        voi loukata todella verisesti,on kokemusta myös.


      • ex-Nainen
        vointiaan kirjoitti:

        kiihkottomasti, äläkä heti syyllistä kysyjää. Olen edelleen sitä mieltä että tämä vanhus tarvitsee lääkärin vastaanotolle menoa. tarkistetaan monet peruslabrat ja hänen henkinen hyvinvointi.
        Ei näyttäisi tekevän muuten pahaa sinullekaan.

        Useimmat vanhukset OVAT yksinäisiä,tässä tapauksessa kysyjällä varmasti olisi enemmän aikaa jos kyseessä olisi oma äiti eikä anoppi,kokemusta tästä on hoitoalalla toimivana!


      • hoitoalalla
        ex-Nainen kirjoitti:

        Useimmat vanhukset OVAT yksinäisiä,tässä tapauksessa kysyjällä varmasti olisi enemmän aikaa jos kyseessä olisi oma äiti eikä anoppi,kokemusta tästä on hoitoalalla toimivana!

        Työstehtäväni on vastaava hoitaja vanhusten kotihoidossa isohkossa kaupungissa. Tehtäväni on seurata heidän fyysistä ja psyykistä hyvinvointia kotioloissa hoito- ja hoivatyön ohella. Tasan tarkkaan siis tiedän senkin, että on paljon yksinäisiä vanhuksia, niin sairaissa kuin terveissäkin vanhuksissa. Yksinäisyyteen liittyy monesti masennusta, mutta myös muistihäiriöiden alkamista, dementoitumista, erilaisin oirein. Niitä eivät esm omaiset välttämättä eroita, mikä on kyseessä. Oireet siis alkavat mitä erilaisimmin tavoin. Yksi tyypillinen tapa on tuo, että vanhus soittaa jatkuvasti läheiselleen, esm lapselleen kymmeniä kertoja töihin, ja kotiin. Ei siinä auta vaikka omainen kävisi tämän vanhuksen luona päivittäin monta kertaa, puhelin soi hetikun sieltä on päässyt kotiin.
        Minä ihmettelen sinua, hoitoalan työläinen, jos vähättelet vastaustani. Minä haluan tälle kysyjälle antaa neuvoja, että voisivatko tarkistaa tämä puolen. Tarkoitan vanhukselle hyvää, että hänet asianmukaisesti tutkittaisiin. Sehän on hänen parhaaksi. Muistitutkimuksiin kuuuluvat määrätyt labrat: katsotaan B12 vit-pit, kalkki, kilpirauhaskokeet, senkka, munuaiskoe, Kalium, Natrium, PVK, virtsakoe. Katsotaan ensin onko näissä jotain korjaamista. sillä jos on näissä häiriötä, vanhus voi käyttäytyä poikkeavasti. Tarkistetaan myös masennus, siihenkin on nykyisin myös apua. Tajunnet itsekin että tämä vanhus ei voi voida hyvin, jos hän soittelee kymmeniä kertoja päivässä, olipa sitten syy mikä tahansa. Läheisten syyllistäminen ja heille ilkeily on tässäkin tapauksessa täysin tarpeetonta.
        Kaikille teille vanhusten läheisille, hyvää yhdessäoloa.


      • Hoitelepa sitten
        hoitoalalla kirjoitti:

        Työstehtäväni on vastaava hoitaja vanhusten kotihoidossa isohkossa kaupungissa. Tehtäväni on seurata heidän fyysistä ja psyykistä hyvinvointia kotioloissa hoito- ja hoivatyön ohella. Tasan tarkkaan siis tiedän senkin, että on paljon yksinäisiä vanhuksia, niin sairaissa kuin terveissäkin vanhuksissa. Yksinäisyyteen liittyy monesti masennusta, mutta myös muistihäiriöiden alkamista, dementoitumista, erilaisin oirein. Niitä eivät esm omaiset välttämättä eroita, mikä on kyseessä. Oireet siis alkavat mitä erilaisimmin tavoin. Yksi tyypillinen tapa on tuo, että vanhus soittaa jatkuvasti läheiselleen, esm lapselleen kymmeniä kertoja töihin, ja kotiin. Ei siinä auta vaikka omainen kävisi tämän vanhuksen luona päivittäin monta kertaa, puhelin soi hetikun sieltä on päässyt kotiin.
        Minä ihmettelen sinua, hoitoalan työläinen, jos vähättelet vastaustani. Minä haluan tälle kysyjälle antaa neuvoja, että voisivatko tarkistaa tämä puolen. Tarkoitan vanhukselle hyvää, että hänet asianmukaisesti tutkittaisiin. Sehän on hänen parhaaksi. Muistitutkimuksiin kuuuluvat määrätyt labrat: katsotaan B12 vit-pit, kalkki, kilpirauhaskokeet, senkka, munuaiskoe, Kalium, Natrium, PVK, virtsakoe. Katsotaan ensin onko näissä jotain korjaamista. sillä jos on näissä häiriötä, vanhus voi käyttäytyä poikkeavasti. Tarkistetaan myös masennus, siihenkin on nykyisin myös apua. Tajunnet itsekin että tämä vanhus ei voi voida hyvin, jos hän soittelee kymmeniä kertoja päivässä, olipa sitten syy mikä tahansa. Läheisten syyllistäminen ja heille ilkeily on tässäkin tapauksessa täysin tarpeetonta.
        Kaikille teille vanhusten läheisille, hyvää yhdessäoloa.

        vanhustesi aioita,ei luulisi olevan aikaa sättäillä netissä "työaikana" ;DDD


      • vapaapäiviäkin
        Hoitelepa sitten kirjoitti:

        vanhustesi aioita,ei luulisi olevan aikaa sättäillä netissä "työaikana" ;DDD

        mukavaa päivää sinulle.


      • on ainakin
        vapaapäiviäkin kirjoitti:

        mukavaa päivää sinulle.

        tässä kunnassa päivätyö ma-pe ;D


      • UusiPuskaRouva...
        Hoitelepa sitten kirjoitti:

        vanhustesi aioita,ei luulisi olevan aikaa sättäillä netissä "työaikana" ;DDD

        myös kokemus, että turha vinoilla hänelle joka tietää..


      • kuitenkin
        UusiPuskaRouva... kirjoitti:

        myös kokemus, että turha vinoilla hänelle joka tietää..

        teet niin ;DD


      • eppu
        hoitoalalla kirjoitti:

        Työstehtäväni on vastaava hoitaja vanhusten kotihoidossa isohkossa kaupungissa. Tehtäväni on seurata heidän fyysistä ja psyykistä hyvinvointia kotioloissa hoito- ja hoivatyön ohella. Tasan tarkkaan siis tiedän senkin, että on paljon yksinäisiä vanhuksia, niin sairaissa kuin terveissäkin vanhuksissa. Yksinäisyyteen liittyy monesti masennusta, mutta myös muistihäiriöiden alkamista, dementoitumista, erilaisin oirein. Niitä eivät esm omaiset välttämättä eroita, mikä on kyseessä. Oireet siis alkavat mitä erilaisimmin tavoin. Yksi tyypillinen tapa on tuo, että vanhus soittaa jatkuvasti läheiselleen, esm lapselleen kymmeniä kertoja töihin, ja kotiin. Ei siinä auta vaikka omainen kävisi tämän vanhuksen luona päivittäin monta kertaa, puhelin soi hetikun sieltä on päässyt kotiin.
        Minä ihmettelen sinua, hoitoalan työläinen, jos vähättelet vastaustani. Minä haluan tälle kysyjälle antaa neuvoja, että voisivatko tarkistaa tämä puolen. Tarkoitan vanhukselle hyvää, että hänet asianmukaisesti tutkittaisiin. Sehän on hänen parhaaksi. Muistitutkimuksiin kuuuluvat määrätyt labrat: katsotaan B12 vit-pit, kalkki, kilpirauhaskokeet, senkka, munuaiskoe, Kalium, Natrium, PVK, virtsakoe. Katsotaan ensin onko näissä jotain korjaamista. sillä jos on näissä häiriötä, vanhus voi käyttäytyä poikkeavasti. Tarkistetaan myös masennus, siihenkin on nykyisin myös apua. Tajunnet itsekin että tämä vanhus ei voi voida hyvin, jos hän soittelee kymmeniä kertoja päivässä, olipa sitten syy mikä tahansa. Läheisten syyllistäminen ja heille ilkeily on tässäkin tapauksessa täysin tarpeetonta.
        Kaikille teille vanhusten läheisille, hyvää yhdessäoloa.

        Kyllä joskus on melko raskasta olla hoitoalan ammattilainen, opiskella, hoitaa omaa dement. 85v äitiä sekä anoppia 200 km päähän. KIITOS ASIALLISESTA VASTAUKSESTA


      • Ei todennäköisesti totta,
        eppu kirjoitti:

        Kyllä joskus on melko raskasta olla hoitoalan ammattilainen, opiskella, hoitaa omaa dement. 85v äitiä sekä anoppia 200 km päähän. KIITOS ASIALLISESTA VASTAUKSESTA

        jos olisi olisit oman äitisi maininnut jo aloituksessa,sinä ja lapsesi olette anoppisi lähimmät omaiset ja teidän velvollisuutenne on pitää huolta hänestä ihan kuin äidistäsikin ja järjestää hänet hoitoon koska ilmeisesti dementia vaivaa


      • Anonyymi
        on yksinäinen, kirjoitti:

        joko miniän tai lastenlasten pitäisi käydä häntä katsomassa useimmin,siitä se on kiinni!

        Kokemattomien neuvoja. Muistisairaalta pitäisi voida ottaa puhelin pois. Ei auta vaikka kävisi kymmenen kertaa päivässä, väittää kuitenkin, ettei ole viikkoon käynyt.


    • OuluNainen

      Negatiivisten vastausten antaminen on kuin kuolemasta kertominen, kerrot vain faktat, surutyö jää vastaanottajan sieluun

    • Tämä asia Sinun pitää ratkaista ihan terveellä järjellä. Jos anoppisi on varakas, ja kuoltuaan häeltä on luvassa sievoinen perintö Sinulle tai lapsillesi, niin silloin teidän kaikkien kannattaa kyllä puheluihin vastata. Jos olet liian epäkohtelias, niin anoppisi sattaa loukkaantua ja muuttaa sen jälkeen testamenttiaan Sinulle ja lapsillesi epäedullisemmaksi.

      • ne ajat menny

        on kaikilla varaa elää jotenkin ja turha kiristää testamenteilla ja pompottaa sukulaisia.


      • vaille 54v.

        saanut anopilta perintöä ja kuunteli valituksia, joka hemmetin aamupäivä hamaan kuolemaan saakka, minä kun en tee töitä sillä ainahan minä oon kotona (olen töissä kun toiset nukkuu, aina yö työ)No kuoleman meidät erotettua sai "pikkuveli" anopin omaisuuden sillä hän ja hänen siippansa oli niin hyvin ymmärtäneet sairaudet ja yms.Vain sisarosuus tuli perinnöksi miehelleni. En varmasti olisi jaksanut jaaritella jos olisin tiennyt. KYLYMÄ miniä.


      • ex-Nainen

        Nuo kiireiset lapsenlapset varmasti tulevat myöhemmin katumaan jos eivät käy nyt useimmin katsomassa vanhaa isoäitiään ja en nyt puhu mistään testamenteista!


    • ei aina pahaa mielessä

      voihan kysymys olla surutyöstä onhan oman pojan menetys raskas kokemus.

      • halloo

        kaksitoista vuotta????


      • tunteet ratkasee
        halloo kirjoitti:

        kaksitoista vuotta????

        kaksitoista vuotta on vähän aikaa sillä iän mukana vielä suru tuntuu raskammalle.Minun pikkuveli kuoli viiskyt luvulla ja äiti puhuu vasta nyt ja itkeekin.


      • tänne jääneenä
        tunteet ratkasee kirjoitti:

        kaksitoista vuotta on vähän aikaa sillä iän mukana vielä suru tuntuu raskammalle.Minun pikkuveli kuoli viiskyt luvulla ja äiti puhuu vasta nyt ja itkeekin.

        osaisi "elää" jos näin hirveitä asioita tapahtuisi.


      • ex-Nainen

        Ja sehän,jos ei muu,pitäisi tällä miniällä olla anopin kanssa yhteistä


      • ex-Nainen
        halloo kirjoitti:

        kaksitoista vuotta????

        Ei siitä toivu koskaan!


      • UusiPuskaRouva...

        ..Lasten lapset tervehtimään mummoaan joka päivä.


    • ei varmaan huomaa

      kertoa että jos on jotain tosi tärkeeä voi soittaa muuten silloin tällöin tai kirjoittamalla kirjeen.Tietenkään kenenkään elämää ei saa häiritä mutta se sana:ei ja selvästi olis hyvä sanoa.

      • eppu

        Juu kyllä anoppini on suht varakas, mutta tuskinpa minulle siitä perintöä heruu koska anoppi pitää minua ainakin osasyyllisenä poikansa kuolemaan joka oli itsemurha. Se että olen kyllästynyt jatkuvaan jaaritteluun puhelimessa kertoo ehkä jotakin anopin puhelinlaskut jotka ovat 1000 euron luokkaa ja hän omistaa vain taval. lankapuhelimen eikä soita esim. ulkomaanpuheluita. Anoppini kärsii jatkuvasta epäluuloisuudesta, huijatuksi tulemisen pelosta ja vainoharhaisuudesta. Omien sanojensa mukaan mm. naapuritalossa asuva poliisi tarkkailee häntä jonkinlaisella röntgenlaiteella seinän läpi. Hoitoon todella olisi asiaa mutta pelkkä ajatuskin anopin saamisesta lääkäriin on teknisesti mahdoton. Ehdotin hänelle soitoa pulinalinjoille mutta hän ilmeisesti luuli että ehdotin sexilinjoja ja tulos oli sitten sen mukainen, luuri korvaan ja soittoja lapsille.Mitä tulee mummola vierailuihin olemme jokakerta äärimmäisen ahdistuneita mummolasta palatessamme koska mummon ajatukset ja puheet keskittyvät vain mitä herkullisempiin murha ja onnettomuus tapauksiin. Mitään valoa hän ei leämästä ole löytänyt pojan kuoleman jälkeen.Mummo onkin pyytänyt minua tuomaan työpaikaltani sairaalasta konkin "kuolettavan piikin" että voisin lopetaa myös hänen elämänsä ja hän pääsisi poikansa luokse. Että semmoinen MUMMO !


      • eppu kirjoitti:

        Juu kyllä anoppini on suht varakas, mutta tuskinpa minulle siitä perintöä heruu koska anoppi pitää minua ainakin osasyyllisenä poikansa kuolemaan joka oli itsemurha. Se että olen kyllästynyt jatkuvaan jaaritteluun puhelimessa kertoo ehkä jotakin anopin puhelinlaskut jotka ovat 1000 euron luokkaa ja hän omistaa vain taval. lankapuhelimen eikä soita esim. ulkomaanpuheluita. Anoppini kärsii jatkuvasta epäluuloisuudesta, huijatuksi tulemisen pelosta ja vainoharhaisuudesta. Omien sanojensa mukaan mm. naapuritalossa asuva poliisi tarkkailee häntä jonkinlaisella röntgenlaiteella seinän läpi. Hoitoon todella olisi asiaa mutta pelkkä ajatuskin anopin saamisesta lääkäriin on teknisesti mahdoton. Ehdotin hänelle soitoa pulinalinjoille mutta hän ilmeisesti luuli että ehdotin sexilinjoja ja tulos oli sitten sen mukainen, luuri korvaan ja soittoja lapsille.Mitä tulee mummola vierailuihin olemme jokakerta äärimmäisen ahdistuneita mummolasta palatessamme koska mummon ajatukset ja puheet keskittyvät vain mitä herkullisempiin murha ja onnettomuus tapauksiin. Mitään valoa hän ei leämästä ole löytänyt pojan kuoleman jälkeen.Mummo onkin pyytänyt minua tuomaan työpaikaltani sairaalasta konkin "kuolettavan piikin" että voisin lopetaa myös hänen elämänsä ja hän pääsisi poikansa luokse. Että semmoinen MUMMO !

        kyllä tuo jo kuullosti siltä,että hän tarvitsee ehdottomasti jotain hoitoa...


      • ex-Nainen
        eppu kirjoitti:

        Juu kyllä anoppini on suht varakas, mutta tuskinpa minulle siitä perintöä heruu koska anoppi pitää minua ainakin osasyyllisenä poikansa kuolemaan joka oli itsemurha. Se että olen kyllästynyt jatkuvaan jaaritteluun puhelimessa kertoo ehkä jotakin anopin puhelinlaskut jotka ovat 1000 euron luokkaa ja hän omistaa vain taval. lankapuhelimen eikä soita esim. ulkomaanpuheluita. Anoppini kärsii jatkuvasta epäluuloisuudesta, huijatuksi tulemisen pelosta ja vainoharhaisuudesta. Omien sanojensa mukaan mm. naapuritalossa asuva poliisi tarkkailee häntä jonkinlaisella röntgenlaiteella seinän läpi. Hoitoon todella olisi asiaa mutta pelkkä ajatuskin anopin saamisesta lääkäriin on teknisesti mahdoton. Ehdotin hänelle soitoa pulinalinjoille mutta hän ilmeisesti luuli että ehdotin sexilinjoja ja tulos oli sitten sen mukainen, luuri korvaan ja soittoja lapsille.Mitä tulee mummola vierailuihin olemme jokakerta äärimmäisen ahdistuneita mummolasta palatessamme koska mummon ajatukset ja puheet keskittyvät vain mitä herkullisempiin murha ja onnettomuus tapauksiin. Mitään valoa hän ei leämästä ole löytänyt pojan kuoleman jälkeen.Mummo onkin pyytänyt minua tuomaan työpaikaltani sairaalasta konkin "kuolettavan piikin" että voisin lopetaa myös hänen elämänsä ja hän pääsisi poikansa luokse. Että semmoinen MUMMO !

        Nuohan ovat selvästikin dementian oireita!Onko hänellä muita lapsia?


      • eppu
        ex-Nainen kirjoitti:

        Nuohan ovat selvästikin dementian oireita!Onko hänellä muita lapsia?

        Ei ole


      • ex-Nainen
        eppu kirjoitti:

        Ei ole

        Olet itsekin näköjään hoitoalalla,puhu hänen kotikuntansa sosiaalisihteerille asumisen järjestämisestä koska hänhän on sinun tai oikeastaan lastesi vastuulla jotka ovat lähimmät omaiset koska miehelläsi ei ollut sisaruksia


      • hoitoalalla
        eppu kirjoitti:

        Juu kyllä anoppini on suht varakas, mutta tuskinpa minulle siitä perintöä heruu koska anoppi pitää minua ainakin osasyyllisenä poikansa kuolemaan joka oli itsemurha. Se että olen kyllästynyt jatkuvaan jaaritteluun puhelimessa kertoo ehkä jotakin anopin puhelinlaskut jotka ovat 1000 euron luokkaa ja hän omistaa vain taval. lankapuhelimen eikä soita esim. ulkomaanpuheluita. Anoppini kärsii jatkuvasta epäluuloisuudesta, huijatuksi tulemisen pelosta ja vainoharhaisuudesta. Omien sanojensa mukaan mm. naapuritalossa asuva poliisi tarkkailee häntä jonkinlaisella röntgenlaiteella seinän läpi. Hoitoon todella olisi asiaa mutta pelkkä ajatuskin anopin saamisesta lääkäriin on teknisesti mahdoton. Ehdotin hänelle soitoa pulinalinjoille mutta hän ilmeisesti luuli että ehdotin sexilinjoja ja tulos oli sitten sen mukainen, luuri korvaan ja soittoja lapsille.Mitä tulee mummola vierailuihin olemme jokakerta äärimmäisen ahdistuneita mummolasta palatessamme koska mummon ajatukset ja puheet keskittyvät vain mitä herkullisempiin murha ja onnettomuus tapauksiin. Mitään valoa hän ei leämästä ole löytänyt pojan kuoleman jälkeen.Mummo onkin pyytänyt minua tuomaan työpaikaltani sairaalasta konkin "kuolettavan piikin" että voisin lopetaa myös hänen elämänsä ja hän pääsisi poikansa luokse. Että semmoinen MUMMO !

        Luin nyt vasta tämän kommenttisi. Tämä vanhus on selkeästi tutkimusten tarpeessa, nämä harhaluulot ovat niitä taasen tyypillisiä oireita mahdollisesta dementoitumisesta. Mikä onkin sitten lopullinen diagnoosi, se tehdään huolellisten tutkimusten jälkeen. Kuten jo neuvoin, tutkimukset voivat alkaa terveyskeskustasolta, sieltä laitetaan lähetteet tarpeen mukaan esm pään kuvauksiin ja geriatrille (vanhusten hoitoon erikoistuneelle lääkärille). Hän katsoo, onko kuvauksen löydös sellainen, että hyötyisikö vanhus nykyisistä hyvistä muistilääkkeistä. Tai jos hänet saa suoraan geriatrin vastaanotolle, ihan miten vain.
        Nyt on hyvät neuvot tarpeen, että hänet saisi lääkärille. Jos te ette saa, niin ota yhteys paikkakunnan terveysasemalle ja kysy sieltä neuvoa, voisiko kotihoito (kotisairaanhoito)tehdä hänen luo kotikäynnin. Näiden asioiden /ihmisten kanssa pähkäilen itse jatkuvasti toimenkuvani takia.
        Tarkennan myös sen, että ette te saa häntä niin vaan johonkin hoitokotiin, vaikka ohjeet jo olivat sellaiset. Kunnissa ovat nykyisin tiukat kriteerit palveluasumiseen pääsyn takia. Ensin kotitilanteen kartoitus, sinne annetut palvelut, ja vasta sitten jos ei kotona enää mitenkään pärjää, tehdään hakemukset kuntien palvelu/laitosasumisen työryhmään. Ellei varakkuus sitten ole hänellä sitä luokkaa, että kykenee maksamaan yksityisen hoitokodin. Mutta sinnekin hän voi muuttaa vain omasta tahdostaan, ei omaisten tahdosta.


      • eppu
        hoitoalalla kirjoitti:

        Luin nyt vasta tämän kommenttisi. Tämä vanhus on selkeästi tutkimusten tarpeessa, nämä harhaluulot ovat niitä taasen tyypillisiä oireita mahdollisesta dementoitumisesta. Mikä onkin sitten lopullinen diagnoosi, se tehdään huolellisten tutkimusten jälkeen. Kuten jo neuvoin, tutkimukset voivat alkaa terveyskeskustasolta, sieltä laitetaan lähetteet tarpeen mukaan esm pään kuvauksiin ja geriatrille (vanhusten hoitoon erikoistuneelle lääkärille). Hän katsoo, onko kuvauksen löydös sellainen, että hyötyisikö vanhus nykyisistä hyvistä muistilääkkeistä. Tai jos hänet saa suoraan geriatrin vastaanotolle, ihan miten vain.
        Nyt on hyvät neuvot tarpeen, että hänet saisi lääkärille. Jos te ette saa, niin ota yhteys paikkakunnan terveysasemalle ja kysy sieltä neuvoa, voisiko kotihoito (kotisairaanhoito)tehdä hänen luo kotikäynnin. Näiden asioiden /ihmisten kanssa pähkäilen itse jatkuvasti toimenkuvani takia.
        Tarkennan myös sen, että ette te saa häntä niin vaan johonkin hoitokotiin, vaikka ohjeet jo olivat sellaiset. Kunnissa ovat nykyisin tiukat kriteerit palveluasumiseen pääsyn takia. Ensin kotitilanteen kartoitus, sinne annetut palvelut, ja vasta sitten jos ei kotona enää mitenkään pärjää, tehdään hakemukset kuntien palvelu/laitosasumisen työryhmään. Ellei varakkuus sitten ole hänellä sitä luokkaa, että kykenee maksamaan yksityisen hoitokodin. Mutta sinnekin hän voi muuttaa vain omasta tahdostaan, ei omaisten tahdosta.

        Kyllä olen ollut hoitoalalla kymmeniä vuosia. Hoitanut vanhuksia ja dementikkoja ja viimeiset 6 vuotta hoitanut omaa 85v äitiäni omaishoitajana oman työni ohella. Mitä tulee suruuni miestäni kohtaan voin kertoa ettei se varmaan koskaan lopu.Emme suunnitellet asioiden menevä näin. Mutta sitten iski korkeasti koulutettuun, hyväpalkkaiseen /virkaiseen mieheni psykoosi jota kukaan hoitava lääkäri ei ottanut vakavasti. Mieheni teki itsemurhan. Vaikka en ole erityisen uskonnollinen olin aluksi hyvin vihainen jumalalle! Miksi hän teki minulle näin vaikka palvelin miestäni kuin koulutettu koira.- Meni paljon aikaa kunnes ymmärsin että oikeinhan se juma teki! Muutaman viimeisen psykoosivuotensa aikana mieheni oli hyvin arvaamaton väkivaltainen niin minua kuin lapsia kohtaan. Tuntuu vieläkin ikävältä miettiä millaista on tulla oman miehensä raiskaamaksi pahoinpitelyn lisäksi.


      • samoja kokenut
        eppu kirjoitti:

        Kyllä olen ollut hoitoalalla kymmeniä vuosia. Hoitanut vanhuksia ja dementikkoja ja viimeiset 6 vuotta hoitanut omaa 85v äitiäni omaishoitajana oman työni ohella. Mitä tulee suruuni miestäni kohtaan voin kertoa ettei se varmaan koskaan lopu.Emme suunnitellet asioiden menevä näin. Mutta sitten iski korkeasti koulutettuun, hyväpalkkaiseen /virkaiseen mieheni psykoosi jota kukaan hoitava lääkäri ei ottanut vakavasti. Mieheni teki itsemurhan. Vaikka en ole erityisen uskonnollinen olin aluksi hyvin vihainen jumalalle! Miksi hän teki minulle näin vaikka palvelin miestäni kuin koulutettu koira.- Meni paljon aikaa kunnes ymmärsin että oikeinhan se juma teki! Muutaman viimeisen psykoosivuotensa aikana mieheni oli hyvin arvaamaton väkivaltainen niin minua kuin lapsia kohtaan. Tuntuu vieläkin ikävältä miettiä millaista on tulla oman miehensä raiskaamaksi pahoinpitelyn lisäksi.

        toipuminen on hidasta ja varsinkin kun oma puoliso jonka luulis rakastavan niin paljon että ei koskaan sitä tekisi,ymmärrän miksi et jaksa sillä olet kestänyt ihan tarpeeksi.Voimia Sinulle!


      • Anna hänelle anteeksi
        eppu kirjoitti:

        Kyllä olen ollut hoitoalalla kymmeniä vuosia. Hoitanut vanhuksia ja dementikkoja ja viimeiset 6 vuotta hoitanut omaa 85v äitiäni omaishoitajana oman työni ohella. Mitä tulee suruuni miestäni kohtaan voin kertoa ettei se varmaan koskaan lopu.Emme suunnitellet asioiden menevä näin. Mutta sitten iski korkeasti koulutettuun, hyväpalkkaiseen /virkaiseen mieheni psykoosi jota kukaan hoitava lääkäri ei ottanut vakavasti. Mieheni teki itsemurhan. Vaikka en ole erityisen uskonnollinen olin aluksi hyvin vihainen jumalalle! Miksi hän teki minulle näin vaikka palvelin miestäni kuin koulutettu koira.- Meni paljon aikaa kunnes ymmärsin että oikeinhan se juma teki! Muutaman viimeisen psykoosivuotensa aikana mieheni oli hyvin arvaamaton väkivaltainen niin minua kuin lapsia kohtaan. Tuntuu vieläkin ikävältä miettiä millaista on tulla oman miehensä raiskaamaksi pahoinpitelyn lisäksi.

        Voit silloin itsekin paremmin!
        Vaikka hän onkin ainoan poikansa kasvattanut niin tuskin vastuussa näistä teoista,ajattele itseäsi hänen asemassaan,te olette lähimmät omaiset,ei oman lapsen kuolemaa koskaan unohda ja varsinkin kun noin traagiset olosuhteet tulee jo mieleen itsesyytökset jokaiselle jälkeenjääneelle


    • Hemuli

      Mikäli oikein ymmärsin ovat lapsesi nyt anoppisi lähimmät omaiset,mietin kauhulla oman äitini tilannetta jos ykskaks kuolisin ja vaimoni olisi yhtä itsekäs kuin sinä!Kun vielä miehesi teki itsemurhan on se entistäkin vaikeampaa myös hänen äidilleen,kuvittele itsesi hänen asemaansa!

      • -nainen-

        Mä en usko, että tässä on pelkästä miniän "itsekkyydestä" kysymys. Vaan miniä on väsynyt jo anopin jatkuviin soitteluihin/avuntarpeeseen. Anoppi on yksinäinen, dementoitunut vanha ihminen. Hän kaipaa seuraa ja huolenpitoa omasta mielestään koko ajan.

        Itselläni ihan sama tilanne. Ja anoppi erittäin loukkaantunut, jos en heti ehdi hätiin. Tai kun tapailen omia ystäviäni, hän on erittäin mustasukkainen menoistani muiden kanssa.

        Useamman kerran olen iltamyöhällä ajanut hänen luokseen, todetakseni, että kaikki on kunnossa ja
        "huimauskohtaus" on ohitettu.


      • Hemuli
        -nainen- kirjoitti:

        Mä en usko, että tässä on pelkästä miniän "itsekkyydestä" kysymys. Vaan miniä on väsynyt jo anopin jatkuviin soitteluihin/avuntarpeeseen. Anoppi on yksinäinen, dementoitunut vanha ihminen. Hän kaipaa seuraa ja huolenpitoa omasta mielestään koko ajan.

        Itselläni ihan sama tilanne. Ja anoppi erittäin loukkaantunut, jos en heti ehdi hätiin. Tai kun tapailen omia ystäviäni, hän on erittäin mustasukkainen menoistani muiden kanssa.

        Useamman kerran olen iltamyöhällä ajanut hänen luokseen, todetakseni, että kaikki on kunnossa ja
        "huimauskohtaus" on ohitettu.

        Ketjun avaajan tapauksessahan myös anopin ainoa poika teki itsemurhan ja eppu lapsineen ovat hänen ainoat lähiomaisensa,sinun sukulaissuhteistasi en tiedä mutta ainakin epun joka väittää työskentelevänsä hoitoalalla pitäisi ymmärtää dementiasta kärsivän yksinäisen anoppinsa tilanne ja järjestää hänet hoitoon!


      • -nainen-
        Hemuli kirjoitti:

        Ketjun avaajan tapauksessahan myös anopin ainoa poika teki itsemurhan ja eppu lapsineen ovat hänen ainoat lähiomaisensa,sinun sukulaissuhteistasi en tiedä mutta ainakin epun joka väittää työskentelevänsä hoitoalalla pitäisi ymmärtää dementiasta kärsivän yksinäisen anoppinsa tilanne ja järjestää hänet hoitoon!

        Hoitoon järjestämisestä olen samaa mieltä, jos tilanne sitä vaatii. Mutta kyllä ne anopitkin voi olla huomionkipeitä yksinäisiä vanhuksia, jotka eivät kaihda keinoja huomion saamiseksi.

        Epun anopin tila viittaa kyllä jo pahaan aivoverisuoni kalkkeumaan, koska harhaisuutta alkaa esintymään. Ainakin olisi hyvä jonkin moinen päivittäinen kontrolli vanhukselle paikallaan.

        Jos vanhuksella on useampia lääkkeitä yhtäaikaisesti, niin silloin olisi hyvä myös tarkistuttaa niiden yhteensopivuus lääkärillä käydessä. Väärät lääkkeet, tai liian suuret annokset tai yhteensopivuus ristiriita, myös voi aiheuttaa aivoissa verenkiertohäiriöitä ja harhaisuutta.


    • Anonyymi

      Leskeyden ja iän myötä hänellä muisti sairaus.Ei muista on soittanut. Onhan sinulla puhelimessa puhelimen estot. Numeron estät, Ei hän sitä tajua on estetty. Asiasta pitäisi puhua puolison kanssa ei huudella täällä Apua!Oletko sama henkilö joka vauva sivu huutelte myös Apua? Mitä kummallisimmista jutuista?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1985
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1380
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    6. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1267
    7. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe