Juonko liikaa?

Kännikala(ko?)

Olisin nyt kaivannut mielipidettä asiantuntijoilta, tai mutu-tuntumallakin saa heittää vapaasti....

Vaimo valittaa että juon liikaa. Joka perjantai on muodostunut perinteeksi vetäistä pullo punkkua ja ehkä kaksi-kolme bisseä päälle. Lisäksi viikolla menee ehkä kolme-viisi bisseä. Onko tämä teidän mielestä riskikäyttöä vai pysynkö kohtuudessa?

10

1776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juot""

Heti kun tuo kysymys tulee mieleesi, vastaus on, että juot. Jos sinulla ei olisi alkoholin liikakäyttöongelmia, et joutuisi tuota kysymystä esittämäänkään. Lakkaa siis juomasta, usko vaimoasi ja huomioi hänetkin. On aivan helvetti katsoa joka viikonloppu puolisoa joka on humalassa. Mikä oikeus sinulla on pilata perheesi viikonloput. Ajattelepa joskus heitäkin äläkä vain itseäsi.

• noh....

Ymmärrän pointtisi. Ongelmana onkin lähinnä se, että juominen on ongelma vaimoni eikä minun mielestäni. Hän ajattelee lähinnä asian terveyspuolta. En nimittäin "pilaa" kenenkään viikonloppua käytökselläni, en ole ikinä väkivaltainen tai räyhäävä, enneminkin päinvastoin. Vähän päissäni olen rauhallinen telkkarin töllöttäjä. Mietinkin tekeekö juominen oikeasti haittaa minulle vai huolehtiiko vaimo turhasta. Kyse on vähän niinkuin.......hmmmm.......perusasenteesta viikonlopun nollauksen vaarallisuuteen/sen terveellisyyteen :/

• karbidi
        noh.... kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi. Ongelmana onkin lähinnä se, että juominen on ongelma vaimoni eikä minun mielestäni. Hän ajattelee lähinnä asian terveyspuolta. En nimittäin "pilaa" kenenkään viikonloppua käytökselläni, en ole ikinä väkivaltainen tai räyhäävä, enneminkin päinvastoin. Vähän päissäni olen rauhallinen telkkarin töllöttäjä. Mietinkin tekeekö juominen oikeasti haittaa minulle vai huolehtiiko vaimo turhasta. Kyse on vähän niinkuin.......hmmmm.......perusasenteesta viikonlopun nollauksen vaarallisuuteen/sen terveellisyyteen :/

oikeassa. "Perinne" nimittäin voi itekseen huomaamatta muuttua pariksi vinkuksi, tai bisset lisääntyy aluksi. Jokatapauksessa lopputulema on se, että nyt on vielä hyvä aika itse järkeillä asia oikein. Nollaukseen löytynee muitakin keinoja!

• tosijuoppo
        noh.... kirjoitti:

Älä ota joka viikonloppu,aluksi on vähän vaikeaa,mutta kaikkeen tottuu,pyydä vaimoakin ottamaan silloin kuin itsekkin otat!

• ynnäillen
        noh.... kirjoitti:

eli viimeisen kuuden vuoden aikana on vaimosi katsonut juomistasi ja känniin tuloasti 308 päivän ajan.
        Omasta mielestäsi et pilaa muiden viikonloppua, sehän on vain sinun mielipiteesi.
        Toivon vaimosi ymmärtävän nostaa kytkintä mahdollisimman pian. Itse en sitä ymmärtänyt ja katsoin noin parituhatta kännipäivää, ennen kuin tajusin muunlaistakin elämää olevan. Hän ei ole tajunnut vieläkään, eikä ymmärrä miksi lähdin.
        Omasta mielestään juoppo on usein mukava.....siis omasta mielestään.

• o.Welles
        ynnäillen kirjoitti:

eli viimeisen kuuden vuoden aikana on vaimosi katsonut juomistasi ja känniin tuloasti 308 päivän ajan.
        Omasta mielestäsi et pilaa muiden viikonloppua, sehän on vain sinun mielipiteesi.
        Toivon vaimosi ymmärtävän nostaa kytkintä mahdollisimman pian. Itse en sitä ymmärtänyt ja katsoin noin parituhatta kännipäivää, ennen kuin tajusin muunlaistakin elämää olevan. Hän ei ole tajunnut vieläkään, eikä ymmärrä miksi lähdin.
        Omasta mielestään juoppo on usein mukava.....siis omasta mielestään.

Tuosta määrästä;pullo punkkua ja n.3 olutta ei
        kyllä kovin pahaan känniin tule ellei ole kovin
        köykäinen heppu. Siihen kannattaako lähteä noste-
        lemaan vaikuttaa niin moni muu seikka esim.onko
        leijonahumala vaiheessa halu laittaa paikka remonttiin ja harrastaa plastiikkakirurgin tointa. Muuten olen sitä mieltä, että kysyjä juo
        liikaa - itsekin juon,tosin punkun tilalla on pullo viskiä-.

• Ovidiu

et juo liikaa. Sen sijaan vaimosi huolestumisen syy olisi mielenkiintoista tietää. Onko hän perillä kohtuukäytön rajoista? Onko hän mahdollisesti nähnyt jonkun läheisensä (isänsä? veljensä?) aloittaneen kohtuudella ja lisänneen tahtia huonolla menestyksellä?

Toivottavasti vaimosi ilmeisen hyväntahtoinen huolestuminen ei tee asiaan käänteisreaktiota - siis että alkaisit juoda oikeasti liikaa.

Jos kyse on somaattisen terveydentilasi huolesta, ainahan voit hakeutua lääkäriin ja otattaa EKGn ja labrakokeet, lähinnä munuaisten, maksan ja haiman osalta.

• Kännikala(ko?)

Kieltämättä hänen isäänsä voi sanoa alkoholistiksi, ja on ollut sitten hyvinkin hankala ihminen päissään. Appiukolla on hämmästyttävä kestävyys alkoholille, ja sitä juomista on jatkunut kauan. Niin kauan että vaimoni ei ole ehtinyt nähdä kulutuksen kasvua, vaan se on pysynyt korkeana varmaan koko hänen olemassaolonsa ajan

Mullakin nykyinen tahti on jatkunut jo varmaan kuusi vuotta eikä se ole siitä kasvanut. Jospa se on vähän yksilöllistä paljonko sitä kestää, ainakaan vielä ei ole terveys reistannut.

Ehkäpä jatkan samaan malliin. Kun joku tuossa ehdotti myös vaimon houkuttamista illanviettoon lasin ääreen, niin meillä se ei onnistu. Vaimo ei nauti erilaisista alkoholijuomista kuten minä, vaan jos juo, niin se juo muutaman kerran vuodessa suomalais-ugrilaisen kaatokännin juhannuksena tai jossain pikkujouluissa. Onko sekään siten hyväksi? Noh, onneksi parisuhteen perustana on jotakin yhteistäkin kun viinan suhteen sitä ei ole yhtään... =)

• turhaa nipotusta

Puoli Suomea on räkäkännissä viikonloput.
      Määräsi ovat naurettavan pieniä, jos ajatellaan liikajuontia. Jos ei kasva jokapäiväiseksi.

Kippistä vaan,

• Punatulkku*

Kannattaa kokeilla lopettamista. Vaikkakin aluksi vaimon mieliksi. Vaikka niin ei saisi tehdä, koska ongelmajuoja ei pysty pitämään lupausta sen vuoksi, että pystyy lopettamaan. Siinä on asian pointti, voit kertoa vaimolle lupaavasi lopettaa juominen, jos et siihen pysty olet alkoholisti. Kerro myös että jos alkoholin edessä alkoholistin tahdon voima pettää ja kaikki lupaukset unohtuu. Hanki "Nimettömät alkoholistit"-kirja. Antaa osviittaa mihin ns. ongelmajuoja on menossa.

Ensimmäinen alkoholismin piirre on lisääntynyt toleranssi. Minullakin oli tapana juoda joka perjantai litra kossua. Tämä perinne on sotkenut paljon asioita ja on ollu pelkoja milloin helvetti pääsee valloilleen, että alan juomaan joka päivä. Minua valotti se tosiasia, että en voinut luvata kuin itselleni lopettaa juominen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe