Kulkeeko minnekään, taitaa mennä HKL:n bussitkin viivalla ohi?!
w123 ja 200D
16
1573
Vastaukset
- Timo L.
..jos moottorin teho 1400 kg:n painoisessa autossa on 55 hv (1979 60hv), kiihtyvyys 0-100 km/h on 27 s (uutena) ja huippunopeus 130 km/h (135).. päättele siitä. Kulutuskin vielä lähentelee yhdeksää litraa sadalla.
- Heinis
hörppäsi aikoinaan reilusti yli 10litraa. Eikä kyllä kulkenutkaan. Mutta aika sitkeä peli se oli kestämään.
[email protected] - _Mersu_
200D kulkee kyllä 150-170 km/h!
- ALLAN
vaikka en todellakaan ole montaa matkaa bussilla tehnyt niin silti KAKSI kertaa olen joutunut hkl:n volvon hajoamisen takia vaihtamaan bussia kesken matkan. Sen sijaan 123 on kuljettanut 400 tkm ilman matkan keskeytystä joten mietippä sitä!
- w 123 200D automatic.. ja kyl
Jos jollaki on niin kiire ettei mersulla arvokkaasti ajellen kerkiä niin on joko syntynyt myöhässä tai sitten on elämässään huonosti järjestänyt asiansa jos on niin kiire.
Vaikka mersulla ei sitä hernettä pääkopassa takaraivoon saakkaan kiihdyttäessä niin silti se on kuitenkin varmin menopeli heti kenkien jälkeen tällä planeetalla.. ja se on ankara totuus...
"Grabbar med hjärna kör bilar med stjärna" - ostaja
w 123 200D automatic.. ja kyl kirjoitti:
Jos jollaki on niin kiire ettei mersulla arvokkaasti ajellen kerkiä niin on joko syntynyt myöhässä tai sitten on elämässään huonosti järjestänyt asiansa jos on niin kiire.
Vaikka mersulla ei sitä hernettä pääkopassa takaraivoon saakkaan kiihdyttäessä niin silti se on kuitenkin varmin menopeli heti kenkien jälkeen tällä planeetalla.. ja se on ankara totuus...
"Grabbar med hjärna kör bilar med stjärna"paljonkos tuo 123 200D haukkaa oikeasti dieseliä ja öljyä? Vaikuttaako paljon öljyn kulumiseen jos ajaa koko ajan 120 kmh ja paljonko siinä nopeudessa ottaa löpöä? Ostan nimittäin ehkä sellaisen kakkosautoksi. Kertokaapas näihin vastaukset.
- Paavo
ostaja kirjoitti:
paljonkos tuo 123 200D haukkaa oikeasti dieseliä ja öljyä? Vaikuttaako paljon öljyn kulumiseen jos ajaa koko ajan 120 kmh ja paljonko siinä nopeudessa ottaa löpöä? Ostan nimittäin ehkä sellaisen kakkosautoksi. Kertokaapas näihin vastaukset.
Nuorimmillaan 17 vuotta vanhoja joten mahdoton sanoa öljyn kulutusta!
Kulutuskin vaihtelee, uutena oli mahdollista ajaa 7-7,8/100 - MB - Chevy
ostaja kirjoitti:
paljonkos tuo 123 200D haukkaa oikeasti dieseliä ja öljyä? Vaikuttaako paljon öljyn kulumiseen jos ajaa koko ajan 120 kmh ja paljonko siinä nopeudessa ottaa löpöä? Ostan nimittäin ehkä sellaisen kakkosautoksi. Kertokaapas näihin vastaukset.
Minulla on ollut 8 erillaista w123 diiseliä ja 200 niistä on ollut suurin osa, pieniruokasin kulki 6,8l/100km matka ajossa jos vauhti oli alle 100kmh,ja eniten niistä söi 9l/100km samalla vauhdilla ja saman auton sain syömään 14l/100km kun matka ajossa oli "viiminen hiili" kokoajan pesässä. Yleinen kulutus jos kone on kunnossa on 7-10 ja enempää ei pitäs saada menemään ajo miten ajo. Mutta jos syöttöjä on ruuvattu ja väännetty ns. kierroksenrajotin mutkalle niin kukutus voi olla niinkun tuossa minun suurempi ruokasessa ja kenties enemmänkin, mutta tämä kyseinen auto ei tosiaankaan ollut tien tukkona vaikka oli 200D, se kyllä kulki ja kiihty kaksataseksi, honommalla 300D:llä ei ollut vauhdissa mitään jakoa, tutkaan sillä päästelin 165kmh ja siitän on mustaa valkoisella, silloin ei ollut se ns. viiminenhiili pesässä!
- warre
ostaja kirjoitti:
paljonkos tuo 123 200D haukkaa oikeasti dieseliä ja öljyä? Vaikuttaako paljon öljyn kulumiseen jos ajaa koko ajan 120 kmh ja paljonko siinä nopeudessa ottaa löpöä? Ostan nimittäin ehkä sellaisen kakkosautoksi. Kertokaapas näihin vastaukset.
taksiajossa varalla 830000tkm ajettu yksilö.Kulki tasamaalla
n.satasta kulutti siinä10 pintaan öljyä kului ettei suodatinta tarvinnut usein vaihtaa.MUTTA se oli AUTO.
Kaiholla muistellen... - ostaja
MB - Chevy kirjoitti:
Minulla on ollut 8 erillaista w123 diiseliä ja 200 niistä on ollut suurin osa, pieniruokasin kulki 6,8l/100km matka ajossa jos vauhti oli alle 100kmh,ja eniten niistä söi 9l/100km samalla vauhdilla ja saman auton sain syömään 14l/100km kun matka ajossa oli "viiminen hiili" kokoajan pesässä. Yleinen kulutus jos kone on kunnossa on 7-10 ja enempää ei pitäs saada menemään ajo miten ajo. Mutta jos syöttöjä on ruuvattu ja väännetty ns. kierroksenrajotin mutkalle niin kukutus voi olla niinkun tuossa minun suurempi ruokasessa ja kenties enemmänkin, mutta tämä kyseinen auto ei tosiaankaan ollut tien tukkona vaikka oli 200D, se kyllä kulki ja kiihty kaksataseksi, honommalla 300D:llä ei ollut vauhdissa mitään jakoa, tutkaan sillä päästelin 165kmh ja siitän on mustaa valkoisella, silloin ei ollut se ns. viiminenhiili pesässä!
Kiitti kaikille vastanneille. Sain haluamani tiedot ja kuten jo epäilinkin niin kymppiin saa varautua kulutuksessa.
Vastauksissa käsiteltiin öljyä vain vähän niin oletan, että sen kulutus jää alle kahteen litraan /vaihtoväli. Niin mitä muuten piditte vaihtovälinä? Siis haen nyt sellaista väliä että kone pysyy vielä kohtuuhyvässä kunnossa. Kulkenee ihan hyvin halvallakin öljyllä ja siksi saa vähän syödäkin sitä. - mersu123123123
MB - Chevy kirjoitti:
Minulla on ollut 8 erillaista w123 diiseliä ja 200 niistä on ollut suurin osa, pieniruokasin kulki 6,8l/100km matka ajossa jos vauhti oli alle 100kmh,ja eniten niistä söi 9l/100km samalla vauhdilla ja saman auton sain syömään 14l/100km kun matka ajossa oli "viiminen hiili" kokoajan pesässä. Yleinen kulutus jos kone on kunnossa on 7-10 ja enempää ei pitäs saada menemään ajo miten ajo. Mutta jos syöttöjä on ruuvattu ja väännetty ns. kierroksenrajotin mutkalle niin kukutus voi olla niinkun tuossa minun suurempi ruokasessa ja kenties enemmänkin, mutta tämä kyseinen auto ei tosiaankaan ollut tien tukkona vaikka oli 200D, se kyllä kulki ja kiihty kaksataseksi, honommalla 300D:llä ei ollut vauhdissa mitään jakoa, tutkaan sillä päästelin 165kmh ja siitän on mustaa valkoisella, silloin ei ollut se ns. viiminenhiili pesässä!
jaa-a.. kuinkas tollanen 123 koppaanen 240d kulkee?? jos joku vastaa nii omia kokemuksia!!!
- Carpe
Nuo 200D:t ovat kyllä aivan onnettomia vehkeitä. Ajetaan mukamas "arvokkaasti"(hehheh), kun ei "hurjastella", mutta silti koko ajan on nappi laudassa... W123 240D ei päässyt intin kuorma-autosta ohi vaikka kuinka yritti. Eikä tuo Masi kulkenut kuin 110km/h. Kyllä Mese kuskia harmitti, kun lopulta pääsi ohi, ja vedin itse seuraavasssa alamäessä hänestä ohi. Ei sillä mitään tee. Tuolla rahalla (5tmk) kannattaa ostaa vaikka polkupyörä. Jos viidellä tonnilla ei saa hyvää polkupyörää, niin miten sitten auton?
- MB
kyllä se totta on, ei 5000:lla saa edes mersua.
Aja vain fillarillasi! - EVERSTI EVP
sillä kyllä 240 malli kulkee ihan riittävästi ja taatusti pääsee alle 2 miljoonaa ajetulla koneella jonkun helvetin intin traktorin ohi. 200D mallissa saattaa tehdä jo tiukkaa, mutta kyllä pitäisi päästä!
P.S. Mikä tahansa Mese kestänee väh. 10 kertaa intin sisun/masin/pasin tms. verran. - Kallonkutistaja
Kuskia olisi harmittanut yhtä paljon vaikka alla olisi ollut BMW 750 tai MB 600. Nimittäin kertomuksesi perusteella vika oli vain ja ainoastaan kuskissa eikä autossa.
- kesäpeli
Kallonkutistaja kirjoitti:
Kuskia olisi harmittanut yhtä paljon vaikka alla olisi ollut BMW 750 tai MB 600. Nimittäin kertomuksesi perusteella vika oli vain ja ainoastaan kuskissa eikä autossa.
Naapurin 200 D 123,korinvaihto käynnistyi hyvin -25 pakkasessa, kun toisen naapurin nissan micra (-89) veti sen käyntiin.Omin avuin ei edes yrittänyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama907482Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1216227Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604357Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?423106Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2302980Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.802883Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta892598Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl902318- 1862269
Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh181808