w123 ja 200D

Jke

Kulkeeko minnekään, taitaa mennä HKL:n bussitkin viivalla ohi?!

16

1573

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo L.

      ..jos moottorin teho 1400 kg:n painoisessa autossa on 55 hv (1979 60hv), kiihtyvyys 0-100 km/h on 27 s (uutena) ja huippunopeus 130 km/h (135).. päättele siitä. Kulutuskin vielä lähentelee yhdeksää litraa sadalla.

      • Heinis

        hörppäsi aikoinaan reilusti yli 10litraa. Eikä kyllä kulkenutkaan. Mutta aika sitkeä peli se oli kestämään.

        [email protected]


      • _Mersu_

        200D kulkee kyllä 150-170 km/h!


    • ALLAN

      vaikka en todellakaan ole montaa matkaa bussilla tehnyt niin silti KAKSI kertaa olen joutunut hkl:n volvon hajoamisen takia vaihtamaan bussia kesken matkan. Sen sijaan 123 on kuljettanut 400 tkm ilman matkan keskeytystä joten mietippä sitä!

      • w 123 200D automatic.. ja kyl

        Jos jollaki on niin kiire ettei mersulla arvokkaasti ajellen kerkiä niin on joko syntynyt myöhässä tai sitten on elämässään huonosti järjestänyt asiansa jos on niin kiire.
        Vaikka mersulla ei sitä hernettä pääkopassa takaraivoon saakkaan kiihdyttäessä niin silti se on kuitenkin varmin menopeli heti kenkien jälkeen tällä planeetalla.. ja se on ankara totuus...
        "Grabbar med hjärna kör bilar med stjärna"


      • ostaja
        w 123 200D automatic.. ja kyl kirjoitti:

        Jos jollaki on niin kiire ettei mersulla arvokkaasti ajellen kerkiä niin on joko syntynyt myöhässä tai sitten on elämässään huonosti järjestänyt asiansa jos on niin kiire.
        Vaikka mersulla ei sitä hernettä pääkopassa takaraivoon saakkaan kiihdyttäessä niin silti se on kuitenkin varmin menopeli heti kenkien jälkeen tällä planeetalla.. ja se on ankara totuus...
        "Grabbar med hjärna kör bilar med stjärna"

        paljonkos tuo 123 200D haukkaa oikeasti dieseliä ja öljyä? Vaikuttaako paljon öljyn kulumiseen jos ajaa koko ajan 120 kmh ja paljonko siinä nopeudessa ottaa löpöä? Ostan nimittäin ehkä sellaisen kakkosautoksi. Kertokaapas näihin vastaukset.


      • Paavo
        ostaja kirjoitti:

        paljonkos tuo 123 200D haukkaa oikeasti dieseliä ja öljyä? Vaikuttaako paljon öljyn kulumiseen jos ajaa koko ajan 120 kmh ja paljonko siinä nopeudessa ottaa löpöä? Ostan nimittäin ehkä sellaisen kakkosautoksi. Kertokaapas näihin vastaukset.

        Nuorimmillaan 17 vuotta vanhoja joten mahdoton sanoa öljyn kulutusta!
        Kulutuskin vaihtelee, uutena oli mahdollista ajaa 7-7,8/100


      • MB - Chevy
        ostaja kirjoitti:

        paljonkos tuo 123 200D haukkaa oikeasti dieseliä ja öljyä? Vaikuttaako paljon öljyn kulumiseen jos ajaa koko ajan 120 kmh ja paljonko siinä nopeudessa ottaa löpöä? Ostan nimittäin ehkä sellaisen kakkosautoksi. Kertokaapas näihin vastaukset.

        Minulla on ollut 8 erillaista w123 diiseliä ja 200 niistä on ollut suurin osa, pieniruokasin kulki 6,8l/100km matka ajossa jos vauhti oli alle 100kmh,ja eniten niistä söi 9l/100km samalla vauhdilla ja saman auton sain syömään 14l/100km kun matka ajossa oli "viiminen hiili" kokoajan pesässä. Yleinen kulutus jos kone on kunnossa on 7-10 ja enempää ei pitäs saada menemään ajo miten ajo. Mutta jos syöttöjä on ruuvattu ja väännetty ns. kierroksenrajotin mutkalle niin kukutus voi olla niinkun tuossa minun suurempi ruokasessa ja kenties enemmänkin, mutta tämä kyseinen auto ei tosiaankaan ollut tien tukkona vaikka oli 200D, se kyllä kulki ja kiihty kaksataseksi, honommalla 300D:llä ei ollut vauhdissa mitään jakoa, tutkaan sillä päästelin 165kmh ja siitän on mustaa valkoisella, silloin ei ollut se ns. viiminenhiili pesässä!


      • warre
        ostaja kirjoitti:

        paljonkos tuo 123 200D haukkaa oikeasti dieseliä ja öljyä? Vaikuttaako paljon öljyn kulumiseen jos ajaa koko ajan 120 kmh ja paljonko siinä nopeudessa ottaa löpöä? Ostan nimittäin ehkä sellaisen kakkosautoksi. Kertokaapas näihin vastaukset.

        taksiajossa varalla 830000tkm ajettu yksilö.Kulki tasamaalla
        n.satasta kulutti siinä10 pintaan öljyä kului ettei suodatinta tarvinnut usein vaihtaa.MUTTA se oli AUTO.
        Kaiholla muistellen...


      • ostaja
        MB - Chevy kirjoitti:

        Minulla on ollut 8 erillaista w123 diiseliä ja 200 niistä on ollut suurin osa, pieniruokasin kulki 6,8l/100km matka ajossa jos vauhti oli alle 100kmh,ja eniten niistä söi 9l/100km samalla vauhdilla ja saman auton sain syömään 14l/100km kun matka ajossa oli "viiminen hiili" kokoajan pesässä. Yleinen kulutus jos kone on kunnossa on 7-10 ja enempää ei pitäs saada menemään ajo miten ajo. Mutta jos syöttöjä on ruuvattu ja väännetty ns. kierroksenrajotin mutkalle niin kukutus voi olla niinkun tuossa minun suurempi ruokasessa ja kenties enemmänkin, mutta tämä kyseinen auto ei tosiaankaan ollut tien tukkona vaikka oli 200D, se kyllä kulki ja kiihty kaksataseksi, honommalla 300D:llä ei ollut vauhdissa mitään jakoa, tutkaan sillä päästelin 165kmh ja siitän on mustaa valkoisella, silloin ei ollut se ns. viiminenhiili pesässä!

        Kiitti kaikille vastanneille. Sain haluamani tiedot ja kuten jo epäilinkin niin kymppiin saa varautua kulutuksessa.

        Vastauksissa käsiteltiin öljyä vain vähän niin oletan, että sen kulutus jää alle kahteen litraan /vaihtoväli. Niin mitä muuten piditte vaihtovälinä? Siis haen nyt sellaista väliä että kone pysyy vielä kohtuuhyvässä kunnossa. Kulkenee ihan hyvin halvallakin öljyllä ja siksi saa vähän syödäkin sitä.


      • mersu123123123
        MB - Chevy kirjoitti:

        Minulla on ollut 8 erillaista w123 diiseliä ja 200 niistä on ollut suurin osa, pieniruokasin kulki 6,8l/100km matka ajossa jos vauhti oli alle 100kmh,ja eniten niistä söi 9l/100km samalla vauhdilla ja saman auton sain syömään 14l/100km kun matka ajossa oli "viiminen hiili" kokoajan pesässä. Yleinen kulutus jos kone on kunnossa on 7-10 ja enempää ei pitäs saada menemään ajo miten ajo. Mutta jos syöttöjä on ruuvattu ja väännetty ns. kierroksenrajotin mutkalle niin kukutus voi olla niinkun tuossa minun suurempi ruokasessa ja kenties enemmänkin, mutta tämä kyseinen auto ei tosiaankaan ollut tien tukkona vaikka oli 200D, se kyllä kulki ja kiihty kaksataseksi, honommalla 300D:llä ei ollut vauhdissa mitään jakoa, tutkaan sillä päästelin 165kmh ja siitän on mustaa valkoisella, silloin ei ollut se ns. viiminenhiili pesässä!

        jaa-a.. kuinkas tollanen 123 koppaanen 240d kulkee?? jos joku vastaa nii omia kokemuksia!!!


    • Carpe

      Nuo 200D:t ovat kyllä aivan onnettomia vehkeitä. Ajetaan mukamas "arvokkaasti"(hehheh), kun ei "hurjastella", mutta silti koko ajan on nappi laudassa... W123 240D ei päässyt intin kuorma-autosta ohi vaikka kuinka yritti. Eikä tuo Masi kulkenut kuin 110km/h. Kyllä Mese kuskia harmitti, kun lopulta pääsi ohi, ja vedin itse seuraavasssa alamäessä hänestä ohi. Ei sillä mitään tee. Tuolla rahalla (5tmk) kannattaa ostaa vaikka polkupyörä. Jos viidellä tonnilla ei saa hyvää polkupyörää, niin miten sitten auton?

      • MB

        kyllä se totta on, ei 5000:lla saa edes mersua.
        Aja vain fillarillasi!


      • EVERSTI EVP

        sillä kyllä 240 malli kulkee ihan riittävästi ja taatusti pääsee alle 2 miljoonaa ajetulla koneella jonkun helvetin intin traktorin ohi. 200D mallissa saattaa tehdä jo tiukkaa, mutta kyllä pitäisi päästä!

        P.S. Mikä tahansa Mese kestänee väh. 10 kertaa intin sisun/masin/pasin tms. verran.


      • Kallonkutistaja

        Kuskia olisi harmittanut yhtä paljon vaikka alla olisi ollut BMW 750 tai MB 600. Nimittäin kertomuksesi perusteella vika oli vain ja ainoastaan kuskissa eikä autossa.


      • kesäpeli
        Kallonkutistaja kirjoitti:

        Kuskia olisi harmittanut yhtä paljon vaikka alla olisi ollut BMW 750 tai MB 600. Nimittäin kertomuksesi perusteella vika oli vain ja ainoastaan kuskissa eikä autossa.

        Naapurin 200 D 123,korinvaihto käynnistyi hyvin -25 pakkasessa, kun toisen naapurin nissan micra (-89) veti sen käyntiin.Omin avuin ei edes yrittänyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

      Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      90
      7482
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

      Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      121
      6227
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

      Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4357
    4. Mitä tapahtui?

      Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      42
      3106
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

      asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      230
      2980
    6. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

      jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      80
      2883
    7. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      89
      2598
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

      Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      90
      2318
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi tänään?

      Mitä ajatuksia hänestä ja tilanteesta ylipäätään 💖
      Ikävä
      186
      2269
    10. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

      Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      18
      1808
    Aihe