...Suitsuttelen...

^^India Guru^^

Suitsuttelen mielelläni asunnossa suitsukkeita samalla kun meditoin. Rauhallinen musiikki soljuu tajuntaani ja mystiset aromit leijailevat ympäri huoneita. Naapurini luulevat, että polttelen pilveä. Kaikenlaisia hippinarkkari-juttuja olen kuullut. Olen muutamaa naapuria kutsunut teelle tai itämaiseen seurailtaani, mutta eivät ole tulleet. Väittävät että suitsuke häiritsee, tulee muka ilmastoinnista.

62

22142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häiritsee

      Olisi hauskaa jos kaikki tupakoitsijat alkaisivat "suitsutella". Jxxxxta mikä katku, ei häviä tuulettamallakaan moneen päivään. Haju (siis ei todellakaan mikään tuoksu) on sanoinkuvaamattoman paha. Nähtäisiin sitten kumpi olisi parempi epäterveellinen tupakan haju vai suitsukkeen terveellinen (helvetillinen) katku.

      • taäytyy suitsuttaa

        Minun uskontooni suitsukkeet ovat oleellinen osa. Se kuvastaa hengen spiritualistisuutta. Olevainen. Yksi. Kaikki.


      • Naapuriko?

        Siis sanoinkuvaamaton katku, joka ei häviä tuulettamallakaan moneen päivään? Jessus tosiaan, mitäpä jos et polttaisi sitä tupakkaa asunnossasi - tupakan hajuhan tarttuu esineisiin, varsinkin tekstiileihin eikä häviä kuin pesemällä. Vai vieraasiko käy kämppääsi hajustamassa? Komenna vieraat ulos tupakalle, asia on niin yksinkertainen.

        Vai tosissasiko yrität väittää, että joidenkin naapureiden tupakoinnista tulee sinun asuntoosi sanoinkuvaamattoman paha haju, joka ei häviä tuulettamallakaan moneen päivään? Ehei, kyllä sellainen on oire jostain ihan muusta. Veikkaan, että asunnossasi on homeongelma tai muu vastaava vika. Homeille on tyypillistä juuri tuollainen ajoittainen aktivoituminen ja todellakin käsittämättömän paha haju, ilman tunkkaisuus, kuin myös tavallista nopeampi pölyyntyminen (mikä voi johtua myös huonosta ilmanvaihdosta, mikä taas puolestaan on yksi suuri homeongelmien aiheuttaja).

        Joten irrotapa mielesi siitä naapurin tupakasta tai suitsukkeesta tai muusta, ja keskity varsinaiseen ongelmaan. Ota selvää asioista, esim. www.sisailmayhdistys.fi löytyy hyvää tietoa. Suomi24:n palstoista Homesairaudet-palstalla on myös harvinaisen asiantuntevaa porukkaa. Tsekkaapa sieltä.


    • Liiselotte

      Alakerrassa joku meilläkin suitsuttelee, luojan kiitos! Häivyttää hyvin sen toisen alakertalaisen ketjupolttaja-kaappijuopon kämpän löyhkän. ; ))

      • haisuihin kyllästynyt

        Suitsuttelijat voisivat kyllä ottaa selvää, asuuko viereisissä huoneistoissa allergisia. Esimerkiksi migreenikohtaus voi laueta suitsutuksen katkusta.


      • se "kaappijuoppo"

        Ei se pullojen kilinä tee kaappijuoppoa.
        Ehkäpä onkin tarkoitus ärsyttää juuri sitä yläkerrassa asuvaa juoppoa, joka näyttää tietävän muitten asiat paremmin kuin omansa ja yrittää huolehtia muitten elämästä selän takana valehtelemalla vaikka ei pysty huolehtimaan edes itsestään kun kaikki rahat menee viinaan.
        Niinhän se juoppohullun itsetunto kohoaa...
        Taitaa juopolta puuttua se "peili".


      • minä
        haisuihin kyllästynyt kirjoitti:

        Suitsuttelijat voisivat kyllä ottaa selvää, asuuko viereisissä huoneistoissa allergisia. Esimerkiksi migreenikohtaus voi laueta suitsutuksen katkusta.

        ainakin saan inhottavan päänsäryn suitsukkeista. Muuten ne ovat kivoja, mutta en mitenkään kykene olemaan samassa tilassa niiden kanssa. Kurjaa on, että en voi käydä joidenkin ystävieni luona suitsukkeiden polton takia.


      • aurasi ei ole
        minä kirjoitti:

        ainakin saan inhottavan päänsäryn suitsukkeista. Muuten ne ovat kivoja, mutta en mitenkään kykene olemaan samassa tilassa niiden kanssa. Kurjaa on, että en voi käydä joidenkin ystävieni luona suitsukkeiden polton takia.

        valmis ottamaan vastaan suitsutuksen lämmintä viestiä. Avaa sydämesi suitsukkeelle niin huomaat: ei ole päänsärkyä enää oleva. Maailman murheet hukkuvat, ei paina raha-asiatkaan enää mieltä kun tuoksu kulkeutuu lempeästi ja rauhallisesti ympäri asuntoa. :) :) :) Suitsutelkaa rauhassa! :D


      • Suitsuttelen minäkin
        haisuihin kyllästynyt kirjoitti:

        Suitsuttelijat voisivat kyllä ottaa selvää, asuuko viereisissä huoneistoissa allergisia. Esimerkiksi migreenikohtaus voi laueta suitsutuksen katkusta.

        Suitsutus EI LAUKAISE migreeniä, silloin on jotain muuta taustalla.


      • susu
        Suitsuttelen minäkin kirjoitti:

        Suitsutus EI LAUKAISE migreeniä, silloin on jotain muuta taustalla.

        et taida tietää migreenistä paljoakaan. migreenin voi laukaista mikä tahansa. taustalla ei todellakaan tarvitse olla mitään erityistä. joillakin migreeni laukeaa voimakkaiden tai tietyn tyyppisten tuoksujen takia, toisilla oireet voivat ilmaantua vaikka voimakkaiden valoefektien seurauksena.

        minä en saata esimerkiksi olla samassa tilassa suitsukkeiden kanssa, koska migreeni laukeaa samantien. sama pätee myös voimakkaisiin hajusteisiin yleensäkin. tämä on harmillista sinänsä, koska pidän suitsukkeen tuoksusta, en vain kestä sitä...


      • hihihihihi
        aurasi ei ole kirjoitti:

        valmis ottamaan vastaan suitsutuksen lämmintä viestiä. Avaa sydämesi suitsukkeelle niin huomaat: ei ole päänsärkyä enää oleva. Maailman murheet hukkuvat, ei paina raha-asiatkaan enää mieltä kun tuoksu kulkeutuu lempeästi ja rauhallisesti ympäri asuntoa. :) :) :) Suitsutelkaa rauhassa! :D

        Juuri näin
        Vaikka suitsukkeet ja huumeet ovat eri asia niin.. suitsukkeista tulee hyvä olo, ja acidistäkin.


    • pimmikurkki

      Kurjaa, että naapurisi olettavat heti, että olet joku pilveilijä, kun suitsukkeen tuoksu leijuu käytävään ja mahdollisesti ilmastoinnin kautta muihin asuntoihin. Jos käytät paljon suitsukkeita, niin jätä vaikka ikkuna hieman raolleen, jotta tuoksu ei jää niin voimakkaana kiertämään asuntoon..? Kerrostaloissa hajut kulkevat asunnosta toiseen, koska ilmanvaihtokanavat ovat yhteydessä toisiinsa.

      Minä ainakin saan migreenin ensioireet jo nähdessäni suitsukkeita kuvassa. Tuoksu on niin voimakas, että se laukaisee migreenin välittömästi, vaikka en olisi edes samassa asunnossa suitsukkeen kanssa. Tämän vuoksi en todellakaan voi sietää kyseisiä tuoksuja ollenkaan, enkä haluaisi, että naapurini aiheuttaisi tahattomasti minulle päänsärkyä.

      • suitsuke

        Tuo kyllä kuullostaa lähinnä psykosomaattiselta oireelta, asennevamma.


      • pierun haju
        suitsuke kirjoitti:

        Tuo kyllä kuullostaa lähinnä psykosomaattiselta oireelta, asennevamma.

        naapuriin asti,heh-heh. Itse polttelen myös suitsukkeita eikä missään vielä kukaan naapuri ole valittanut. Uskomattomia urpoja täynnä tämä maa!!! Kaikesta ne valittaakin, keskittyisivät vaan itseensä ja tärkeämpiin asioihin, sillä mistään huoneistosta ei suitsukkeen haju voi niin häiritsevästi levitä että siitä kannattaa yöunensa menettää. Ei muuta kuin suitsukkeen tuoksuista syksyä meille.Nautitaan me jotka se osataan.


    • Intiaan

      Terve menoa!

    • niin ...

      Jos suizuke tulee ilastoinnista, niin se EI ole sinun murheesi, joten voitsitko pyytaa heilta kirjallista lausuntoa asiasta etta se tulee ilmastoinin kautta ! Sen jalkeen olet pelastanut oman nahkasi ! Sitten vaan taloyhtioon ilmoitus etta ilmastonti toimii vaarin.

      Itse inhoan myos suizukkeen hajua, mutta joku jarki asioihin pitaa saada.

      ,,..ja sitte ne kommentit, ota nauhuri mukaan niiihin hippinarkkari- kommentteihin. Sitten kerrot k.o jengille etta nyt lahdetaan raastupaan kunnianloukkauksesta, menee katsos turpa rullalle vanhemmallakin parralla - hahahahah!

      Sailytat sen nauhan tai tallennat CD:lle - ja heti jos alkaa kotirauhan hairinta, tiedat halyyttaa poliisit ja annat nimet ketka noita kommentteja on sanonu.

    • ja suitsuttele

      rauhassa ainakin minun naapurissa. Ilmastoinnit ei aina näissä taloyhtiöissä toimi niin, että kehoita ottamaan yhteyttä isännöitsijään, jos ilmastointi ei toimi.

      Toinen meditoiva suitsuttelija :))

      • oviluukku

        Yleensä haju kulkee sillä tavoin,että hajustetussa huoneessa ikkuna on ehkä raollaan ja ilmastointi sekoittuu.Haju painuu ovien pielien ja postiluukun kautta rappukäytävään ja sieltä postilukkujen kautta toisiin huoneistoihin.Tuuletus pitäisi hoitaa nopeasti täystuuletuksena eikä pitää ikkunaa jatkuvasti raollaan.Avatuilla ikkunoilla sekoitetaan tarkasti säädetty ilmastointijärjestelmä.Tätä eivät ehkä useimmatkaan tiedä.Jos ilmastointi toimisi niin,että huoneista häipyisi ikkunoiden ollessa avoinna kaikki hajut,niin kyllä siinä tukka hulmuaisi yhdellä jos toisellakin.


    • Ilon pilaaja

      Suitsukkeissa on karsinogeeneja.

      • ...

        on jos suitsuttelee kun meidän talon sauhuttelijat. Käytävässä hirveä tupakanhaju ja jos se haju jäisikin vain käytävään..


      • Blablablaaaaaa

        Karsinogeenejä on muuten aika pitkälti kaikessa.


    • parempi

      vaikka ei niin hyvä tuoksu

      • mukana

        paitsi tuhnu luomu suitsukkeessa


      • hippi
        mukana kirjoitti:

        paitsi tuhnu luomu suitsukkeessa

        Minä käytän luomu suitsukkeita. Palaa loppuun asti, eikä mitään päänsärkyä meidän perheessä. Lapsetkin tykkää. Poltetaan vaan lauantaisin ja joskus on naapureitakin käymässä.

        Kampin hippi!


    • ^^India Guru^^

      Itse käytän melko aromaattisia suitsukkeita (Kevda, Musk, Jasmin, Lavendel) ihan tilanteen mukaan ja joulun aikaan "mausteista" suitsuketta, mikä muistuttaa hieman glögin tuoksua. Tästä eivät kaikki ole pitäneet, mutta minä nautin siitä silti.

      Toisaalta, eikö ole hyvä asia jos suitsukkeen lämmin aromi kulkeutuu ilmastointia pitkin toisiin asuntoihin? Samalla leviää myös minun rakkauteni sanoma ja henkinen hyvä olo. :)

      • piau

        Olet todella ajattelematon kun kuvittelet ettei suitsukkeet häiritsisi muita asukkaita.

        Itse VIHAAN suitsukkeita sillä astmaatikkona ne voivat aiheuttaa jopa hengenvaarallisen astmakohtauksen. Monelle nämä paksut hajut aiheuttavat päänsärkyä tai jopa migreeniä.

        Jos et lopeta niin naapurithan voivat onneksi valittaa isännöitsijälle ja tehdä tuosta ajattelemattomuudestasi lopun!


        TOIVON hajusteettomampaa maailmaa!!!!!


      • ezed

        Monet vihaavat näitä hajusteita eivätkä todellakaan pidä niitä hyväntuoksuisina vaan häiritsevänä hajuna.
        Luepa allergia ja astmaliiton vihkonen
        Ihana tuoksu - kamala haju.
        jos voisit edes vähän ymmärtää hajuista kärsiviä ihmisiä!


      • PAREMPI

        kaikki ei halua sinun rakkauden sanomaa HALOO.


    • ehheheee

      Päivän parhaat naurut, tosin ei varmaan naurattais jos naapurit pössyttelis.. Tai sitten naurattais ihan hervottomasti! :D :D

      Pistä guru kunnon suitsukkeita palamaan, niin että ilomieli tarttuu naapureihinkin! ;)

    • ^^India Guru^^

      ...Monet ystäväni ovat kertoneet, että kodistani huokuu lämmin "henki", mikä on osaltaan juuri suitsukkeiden aikaansaama. Tuoksut vaikuttavat aisteihit ja sitä kautta stimuloivat mieltä, poistavat pahaa oloa ja tuovat rauhaa sekä sopusointua tilalle. Eräs ystäväni, jolla on hengitysvaikeuksia ollut (mm. pölyn vuoksi) koki, että kotonani oli miellyttävä ja helppo nukkua. Hänellä on todettu astma, joten en usko, että allergikkojen oireita suitsukkeeni pahentavat.

      Tietysti on paljon ennakkoluuloja ja mielipiteitä juuri suitsutusta tai tällaista "mystistä" elämää kohtaan, mutta emme me pahaa tahdo. Vain rauhaa ja iloa tähän maailmaan. Sitä toivon myös kaikille naapureilleni!

    • Idän tietäjä

      Hyvä.Jatka vaan meditointia entistä enemmän sillä se aina palkitaan:maan värähtely nousee ja se on kaikelle elolliselle hyväksi. Älä anna pahan saada sinua lopettamaan,sekin tekee työtään.
      Ketkä eivät meditoinnista ymmärrä niin se on heidän häpeänsä,ainoa tapa millä voimme auttaa äitimaata. Tupakointi häiritsee paljon enemmän ja tuhoaa enemmän mutta siitä ei välitetä,ihmisiltä puuttuu tieto eikä se ole sinun syysi.Aurinkoa ja rakkautta sinulle!!!

      • Niin varmana!

        Kun jumala pieree taivaassa se tietää sinun ja minun kuolemaa!
        Siinä teille suitsutusta.


      • Idän tietäjä
        Niin varmana! kirjoitti:

        Kun jumala pieree taivaassa se tietää sinun ja minun kuolemaa!
        Siinä teille suitsutusta.

        Turhaan kiivastut,et saavuta sillä mitään.
        Jumala ei ole taivaassa vaan joka paikassa kuten ilma jota hengitämme. Eikä kuolemaa ole eikä sitä tarvitse pelätä kuten tunnut tekevän.Ruumis hajoaa mutta sielumme on ikuinen, se on osa Jumalaamme. Jumala on ystävämme eikä tuomari kuten raamattu opettaa.Kuolema on aivan luonnollinen olotila ja palaamme aikanaan takaisin toisessa hahmossa mutta ei sun tarvitse uskoa. Riehu ja ivaile niin kasvatat karmavelkaasi ja kärsit siksi seuraavassa elämässä tämän elämän töppäilytitä. Ainakin sinulle on nyt kerrottu,kirjastoissa on paljon tietoa näistä asioista. Sinuakin rakastetaan vaikket usko.


      • hrph
        Idän tietäjä kirjoitti:

        Turhaan kiivastut,et saavuta sillä mitään.
        Jumala ei ole taivaassa vaan joka paikassa kuten ilma jota hengitämme. Eikä kuolemaa ole eikä sitä tarvitse pelätä kuten tunnut tekevän.Ruumis hajoaa mutta sielumme on ikuinen, se on osa Jumalaamme. Jumala on ystävämme eikä tuomari kuten raamattu opettaa.Kuolema on aivan luonnollinen olotila ja palaamme aikanaan takaisin toisessa hahmossa mutta ei sun tarvitse uskoa. Riehu ja ivaile niin kasvatat karmavelkaasi ja kärsit siksi seuraavassa elämässä tämän elämän töppäilytitä. Ainakin sinulle on nyt kerrottu,kirjastoissa on paljon tietoa näistä asioista. Sinuakin rakastetaan vaikket usko.

        missä sitten leijut,kun aurinko räjähtää? et millään pysty perustelemaan sieluasi ja sen matkaa maailmojen halki.on aivan sama mitä selität,sillä on enemminkin todennäköistä se,että et henkisillä voimavaroillasi pysty olemaan mukana oravanpyörässä,mikä tätä maailmaa pyörittää.hajoaako pieni pääsi,en välitä sitä tietää,mutta kaikelle voimakkaalle hajulle ja tuoksulle yliherkkänä sanon sinulle,ota kortesi,heinäsi,tuoksut ja lemut ja painu hevonvitunkuuseen.


      • Idän tietäjä
        hrph kirjoitti:

        missä sitten leijut,kun aurinko räjähtää? et millään pysty perustelemaan sieluasi ja sen matkaa maailmojen halki.on aivan sama mitä selität,sillä on enemminkin todennäköistä se,että et henkisillä voimavaroillasi pysty olemaan mukana oravanpyörässä,mikä tätä maailmaa pyörittää.hajoaako pieni pääsi,en välitä sitä tietää,mutta kaikelle voimakkaalle hajulle ja tuoksulle yliherkkänä sanon sinulle,ota kortesi,heinäsi,tuoksut ja lemut ja painu hevonvitunkuuseen.

        Aivan helppoa perustella kaikki mutta sinulta puuttuu alkeellinenkin tieto joten et pysty käsittämään mitään. Aivan sama räjähtääkö aurinko vai mikä tahansa,sielulle sillä ei ole mitään merkitystä sillä sielumme on osa Jumalaa kuten vesipisarat muodostavat meren. Sotket ruumiin ja sielun keskenään:kuvittelet että kehomme on se ainoa minuus. Keho on vain "ajoneuvo" millä taivallamme tämän maallisen polkumme läpi. Sielussa asuu se "minuus" vaikka "Korkein Minä" on verhon toisella puolen ohjaamassa ja tarkkailemassa meitä. Nämä tulee vielä joskus sinulle vastaan kun aika on kypsä ja sitten sinua hävettää tuo riehuminen mitä nyt harrastat. Luot sillä karmanvelkaasi ja lietsot itsesi yhä pahempaan vihaan,et pysty loukkaamaan minua millään tavalla vaikka näin luulet. Näetkö ettei minulla ole mitään tarvetta satuttaa sinua, kerron vaan miten asiat ovat. Et ole lukenut näistä mitään mutta silti kantasi ovat hyvin vankat,mihin itse perustat tällaiset puheesi?
        Lue niin sivistyt, riehumisella satutat vain itsesi.


    • Tasapaino2

      Itse kanssa poltan suitsukkeita ja silloin tällöin
      onnistun innostamaan naisvieraani tutustumaan
      tantraseksiin kanssani...
      Mikäpä mukavampaa kuin täydellisessä taspainossa
      (henkisessä ja fyysisessä) suoritettu
      yhtyminen.... Siinä sielutkin sulautuvat yhdeksi.

      Jos tantra jotakuta kiinnostaa niin
      kysyä voi [email protected]
      Joku kiva nainen on aina tervetullut seesteiseen
      mutta ah niin matalaan majaani... Meditoimaan.    

    • ilmastointi toimii

      om-om-om

      lukekaapa välillä fiksu viesti, jonka kirjoitti nimimerkki "Oviluukku".
      Kysehän on vain siitä miten ilmastointi toimii teidän talossa.
      Jotenkin se toimii väärin - itseaiheutetustiko?- jos toisten kämppien hajut tai tuoksut tulevat
      muihin.

      Eli selvittäkää ilmastoinnin toiminta! Jos Oviluukun neuvot ei auta, niin isännöitsijän pitää selvittää, ihan ilman että ketään suitsuttajaa tai kännääjää tai tupakoitsijaa tarvii sen kummemmin osoitella syyttävällä sormella.

      Meditoinnin iloa jokaiselle

    • jakipuu

      Onneks en asu kerrostalossa enaan. Olinkin unohtanut minkalaista se oli. Helvettia - kuin elaimet paallekkain.

    • Ingia Girl

      Siis te jotka mollaatte suitsukkeita tms. ETTE TAJUU tätä itämaisen elämantavan ideaa! Mun mielestä länsimainen kulttuuri on rappeuttanut ihmistä jo niin paljon ettei se huomaa tekevänsä pahaa toiselle. Suitsuttaminen on pahojen henkien karkoitusta, savun tuoksu luo uutta elämää ajatusten ja toiveiden muodossa. Se ei ole paha asia jos naapurinne suitsuttaa,menkää itseenne! Toivoisin vähintään kaks suitsuttajaa jokaista suomalaista kerrostaloa kohti sekä paljon vähemmän ennakkoasenteita! Ja India Guru mä voisin tulla mielelläni sun teeiltaasi... :)

      • Idän tietäjä

        Hienoa, että on muitakin heränneitä. Länsimaalaisuus on todellakin tuhonnut henkisyyden ihmisistä, nyt muutaman vuoden jälkeen ymmärrän sen viimein kun aloin asioita tutkia. Luulin ennen tietäväni kaiken ja nauroin itämaitten guruille,enää ei naurata. Tyhmä olin vailla tietoa. Suitsukkeet puhdistaa negatiivisia energioita jotka altistaa ihmiset pahoille teoille eikä ihmiset osaa varoa näitä eivätkä tietenkään usko. Kantapään kautta pitää ihmisen aina tieto ottaa vastaan. Rakkaus ja hyvyys on kaiken a ja o. mutta harva sitä ymmärtää.Kiva kun sinun laisia ihmisiä on ja saavat maailman hitusen paremmaksi. Jatkamme valotyötä ja suitsutusta. Hyvää syssyä...


      • yhtään

        ihmettele, että pahat hengetkin lähtevät karkuun sitä löyhkää.


    • keskustelua

      Suitsutus on keskustelua ylempien voimien kanssa... voi kun kaikki ymmärtäisivät tämän eivätkä vain syyttelisi toista hänen tekemisestään - suitsuttamisesta. Mielestäni tämä on hieno asia, että henkisyys on päässyt osaksi myös suomalaisia ihmisiä.

      India Guru ei varmasti tarkoita pahaa suitsutuksellaan, kuten jo mainitsi. Ovatpa eräät jopa kokeneet nukkumisen helpommaksi hänen asunnossaan, miksi? Suitsutus vapauttaa negatiivista energiaa huoneistosta, jolloin hyvät energiavirrat täyttävät asuintilan ja nukkuminen helpottuu allergikoillakin. Ei siis, että astmaatikot saisivat kohtauksia hänen luonaan, vaan tuoksut puhdistavat arkipäivän pahasta painolastista.

      Easy living and long live the Buddha, man. :)

    • (¯`•·Tibetian Adonis·•´¯)

      Terve sinulle! Minäkin laitin juuri asunnossani tuoksukynttilät ja muutaman suitsukkeen palamaan. :) Näin syksy / talviaikaan luovat ihanaa kodikasta harmoniaa omaan luukkuun... En usko, että kukaan voisi suitsuttamisesta valittaa, tapahtuuhan se heidänkin parhaakseen, varsinkin jos meditointi sitä omalta osaltaan tehostaa.

      Antakaa naapureidenne rauhassa polttaa hajusteita, mukavampia ne ovat kuin tupakan ja rasvaisen lihan käry!

      • paavo____

        nää jannut o varsi iha pilvessä


    • huumeet

      joo, kuuleppas narkki nyt kunnolla että suomen laissa huumeet on kielletty, joten jätä ne piiput ja muut vehkeet ihan vaan sinne tv-sarjoihin. vedä viinaa pää täyteen niin se ajaa saman asian.

      • chastity84

        Suitsuke ajaa usein saman asian kuin tuoksu kynttilä... myönnän että siinä on hieman voimakkaampi tuoksu joka on oikeastaan ihan hyväkin.

        tiedän tämän koska itse olen kokeillut mikä ero suitsukkeella ja tuoksu kynttilällä on ja jos minulta kysytään niin suitsuke on parempi.

        Ja VIINA EI TODELLAKAAN aja samaa asiaa kuin suitsuke!


    • Karnataka Kalle

      Keskustelua sivusta seuranneena päätin hieman kommentoida.

      Tutustuin itse ensi kerran suitsukkeisiin vuonna -98 provinssirockissa, siellä oli sellainen koju missä myytiin koruja, musiikkia ja suitsukkeita. Ostin paketillisen hyväntuoksuisia savutikkuja, ja olen siitä lähtien suitsutellut säännöllisesti. :)

      Muutamat ystäväni eivät ole pitäneet suitsutuksestani ja tätä kautta olen huomannut, että jos he eivät sitä hyväksy, he eivät hyväksy minuakaan. Muutama ystävä on muuttunut entiseksi ystäväksi, parempia tullut tilalle joogaistuntojen ym. kautta.

      Tuoksut tuovat mieleen muistoja, rauhaa, harmoniaa ja tasapainoa elämän hankaliin tilanteisiin. Kysymykseen, häiritseekö se naapureita... Jos naapuri on niin hermoheikko, että iloa ja hyvää mieltä tuovan suitsukkeen vuoksi polttaa päreensä, olisi syytä muuttaa korpeen tai mennä keskustelemaan ongelmistaan. Monessa tapauksessa juuri suitsuke on ollut "laukaiseva" tekijä.

      Loppuun kerron, että tutustukaa Itämaiseen kulttuuriin! Se on sen arvoista!

    • Martti-53

      Minun täytyy tähän väliin kysyä,mikä on suitsuke? Ehkä olen ajastani jälkeenjäänyt. Siis poltetaanko sitä niinkuin tupakkaa vai heitetäänkö se takkaan vai mitä?

    • kielipallo

      Poltan itsekin suitsukkeita asunnossani. Kehotan sinua suitsuttamaan lisää! Anna naapureiden valittaa, muuttakoot muualle jos häiritsee.. ;)

      Pyydä naapureita kutsumaan poliisit paikalle jos epäilevät, että pössyttelet asunnossani..

      Ihmiset aina valittavat.. Anna valittaa tai lyö ovi kiinni...

    • kuutamolla telttamajoitus

      Se ei mee pois
      Puistoissa ja katujen kulmilla
      Se ei mee pois
      Museoissa ja kirjakaupoissa
      Ei mee pois
      Haistoin paskaa ja yksin itkin
      Se ei mee pois
      Ei haihdu pierusi pois
      Se ei mee pois
      Kuulen pierusi taas
      Ei mee pois
      Yrjösin ilmaa ja yksin itkin

    • ^^India Guru^^

      Suitsuttaminen on näemmä jakanut kansan kahtia myös täällä, osa pitää, osa ei.

      Päällimmäinen asia kuitenkin on tietää ja muistaa, että suitsuttaminen on ensisijaisesti mietiskelyn/meditaation apuväline, toissijaisesti se lisää viihtyvyyttä asunnossa. Nyt olen hankkinut erikoissuitsukkeita, mitkä ovat n. 5 kertaa voimakkaampia kuin tavalliset, tuoksu kestää pidempään ja antoisat aromit vapautuvat tasaisemmin suitsukkeesta jopa silloin, kun sitä ei polta. Tuoksu vaikuttaa alitajuisesti ihmisen mieleen ja sitä kautta myös toimintoihin, rauhoittumiseen, seesteisyyteen ja pysyvyyteen.

      Keskustelin erään naapurini kanssa tästä. Hän oli oikein ymmärtäväinen ja kertoi että eihän se voi paha asia olla, jos ilmaan tuoksutetaan hyvää henkeä ja pahat haisut samalla häviävät.

    • kakkahanuri

      ja paskoo, sano olevas luomuihmisiä ja
      että teet kompostia.
      pirskottele rappukäytävään etiikkaa ja
      menneniä.

    • mahdollista

      on, että muut asukkaat voivat pitää suitsutteluasi häiritsevänä jos se muihinkin asuntoihin tunkeutuu. Tuntuu hieman ihmeelliseltä, miksi ihmiset niin usein itse kuvittelevat olevansa parhaita asiantuntijoita sen suhteen mikä voi muita häiritä ja mikä taas ei.. Kuten täälläkin moni on sanonut, monilla suitsukkeet ym. voimakkaat hajut aiheuttavat päänsärkyä ja astmakohtauksia. Itsekin kuulun niihin ihmisiin, joille suitsukkeet tuottavat enemmän tuskaa kuin iloa. Millaista rauhaa kuvittelet maailmaan levittäväsi jos tietoisesti päätät puuttua toisten ihmisten elämään suitsukkeidesi välityksellä ja jättää kunnioittamatta heidän oikeuttaan päättää oman maailmansa hajustuksesta?

    • AROSUSI-09

      Mäkin polttelen suitsukkeita ja naapurit supattaa,että ainako se vetää sitä pilveä:D No...liekkö hällä niin väliä...

    • minä tiedän

      nou new age meditointisi jne ruumiista irroittautumis matskut ja itsensä luovuttaminen hengille on saatanan työtä! ja mikäli shamaania,tai supersativa pilveä polttelet niin psykoosin riski on ilmeinen. meinaatko että paha myisi jos se keroisi sinulle suoraan että tuo kaikki on harhaa ja tarkoitus on vetää sinut ulos jumalasta ja luoda sinusta kävelevä helvetti,ei myisi.tuo on osa pahan kieroa juonta,jonka perimmäinen tarkoitus on saada koko ihmiskunta kääntämään selkänsä jumalalle.johanneksen ilmestyskirjakin siitä puhuu käsitellessään maailmanloppua! itse oli mukana eräässä new-age lahkossa täysin sokeana kaikille harhoille.todellisista elämän arvoista oli enää heikot rippeet jäljellä kunnes enkeli saapui kertomaan minulle tosiasiaa,tuosta touhusta irrottauminen meinasi viedä hengen,vieläkin minnua vainotaan ja painostetaan,ja yksi heistä sairastui vakavaan psykoosiin ja on mielisairaalassa hoidettavana. väittää kivenkovaa osaavansa lentää aina kun kukaan ei näe (en väitä ettäkö tuo olisi pötypuhetta, sillä melkonen itse paholainen tuo kaveri oli!). siunausta sinulle indian guru,ja mikäli olet vielä elävien kirjoissa kun tajuat mitä olet tekemässä niin kannattaa tsekata:

      http://www.uskontojenuhrientuki.fi/

      eikä välttämäti tekisi pahaa jos pystyisit silmäilemään raamatun tekstejä ilman ennakkoluuloja,esimerkiksi tuhlaajapoika tarinasta saatat löytää itsesi tarkemmin kuin uskotkaan!

      ps. sellainen kirja kun päättymätön painajainen kertoo sisäpiirin tietoa tuosta toiminnasta mihin se johtaa ja päättyy. ja järkeäkin saa käyttää,mikäli elämän polkusi on liian kaunis ja verhoiltu sametilla niin kannattaa selvittää että se on todellista ennenkuin olet polunpäässä olevan oven luona.. siellä se kultaverhuos sitten loppuu.

      siunausta sinulle!

      • Elävä esimerkki

        Hare Krisna, Buddha, Samoan ja Iasu Krist kaikki yhtä.


      • aingil

        joo kannattaa pysyä ihan tavallisissa suitsukkeissa(Ps 27:9) !


    • random hero

      Voi hyvät ihmiset sentään, mikä keskustelu! :|
      Täällä ei sitten hyvällä tahdollakaan osata keskustella.

    • LSD

      IHAN SIKA HAUSKA JUTTU!!!
      HIPPINARKKARI : DD
      HEHE : DD
      NII HIPIT 60- JA 70-LUVUN ALUSSA MENI VAELLUSMATKOILLE INTIAAN JA GOALLE, GEORGE HARRISON PITI SIITÄ. DOORSIN JÄSENETKIN KRIEGER JA DENSMORE HARRASTIVAT JOOGAILUA JA TÄLLASTA, siistiiiiii

      olisin tosi happy jos naapurit kutsuis mua hippinarkkariks

      kutsuisin ne sitten mun hippiluolaan
      jossa kuunneltaisiin kans psykedeelistä musaa
      ja sitten olisi lucy in the sky with diamonds. se leijuisi jokapuolella. LSD!!!

      • kummallisiametkuja

        Minäkin vihaan sitä, kun ihmiset polttavat tupakkaa, ajavat autoilla, ostavat uusia vaatteita joka kuukausi. Silti en heille tästä ole saarnaamassa. Ymmärryksen on lähdettävä jokaisen sydämestä.

        Polttelen suitsukkeita paristi viikossa ja asunnossa tuoksuu kuulemma suitsuke jatkuvasti. Eipä ole naapurit valitelleet. Jos on astmaatikkoja tai allergisia/oireilevia kylässä, en polttele silloin laisinkaan ja muutenkin kysyn sopiiko poltella. Kun olen yksin tai naiseni kanssa, silloin polttelemme suitsukkeita kun huvittaa. Eiväthän naapuritkaan minulta kysy saavatko tupakkaa polttaa tai haista viinalle.


    • Anonyymi

      voiko suitsuketta polttaa kerrostalossa? ajattelin tuulettaa samalla ikkunasta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe