EHDOTUS

MEILLE KAIKILLE

Tuolla alempana käydään taas sitä ikuista lihavat vastaan laihat tai laihat vastaan lihavat keskustelua, ihan miten vain. Mulla olisi ehdotus: mitä jos sovittaisi tapaaminen esim. ne, jotka asuu pääkaupunkiseudulla, vaikka Kiasman kahvilassa? Yritettäisiin tutustua toisiimme me erikokoiset ihmiset ja löytää jotain yhteistä ulkokuoresta huolimatta? En usko, että enempää lihavat kuin laihatkaan suoraan päin naamaa nimittelisi ja haukkuisi toisiaan. Voisi olla, että ulkoisesta olemuksesta huolimatta syntyisi ystävyyssuhteita. Kun vain uskaltaisimme luopua (opituista) ennakkoluuloistamme. Tällaisella palstalla, jolla esiinnytään anonyymisti voi kirjoitella ihan mitä tahansa ilman vastuuta sanomisistaan, mutta luulen, että osa johtuu pelkästään omasta pahasta olosta (oli sitten lihava tai laiha).
Ihmisiä me kaikki ollaan, enkä usko enkä ole vielä koskaan nähnyt missään, että joku hoikempi kanssakulkija olisi ruvennut oksentelemaan nähtyään lihavan lähimmäisen.
Nämä kirjoittelut tällä palstalla kertoo ihmisten pahasta olosta, joka mielestäni johtuu tästä nyky-yhteiskunnan kilpailua suosivasta kulttuurista. Aina joku yrittää työntää toisen taakseen, koska kilpailu on kovaa. Taistellaan paikasta auringossa ja kun tulee paha olo, se on jonkun muun syy, lihavan tai laihan.
Olen ihan tosissani siinä, että mitä jos sovittaisiin tapaaminen johonkin esim. sinne Kiasman kahvilaan, joka on keskeisellä paikalla ja jonne on helppo tulla mistäpäin tahansa. Yritettäisiin avartaa mieliämme, itse mukaan lukien. Mitäs sanotte tästä ehdotuksesta? Kiinnostaisiko ketään tutustuminen erilaiseen ihmiseen kuin mitä itse on? Se saattaisi parhaassa tapauksessa muuttaa ajatuksiamme toisista ihmisistä. Ehkä huomaisimme, että emme olekaan niin erilaisia.

5

552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämä on ihanaa

Mua ainakin oksettaa hirveesti nähdä lihavia ihmisiä, varsinkin niiden näkeminen julkisella paikalla syömässä kuvottaa.
      Voin kyllä tulla tapaamaan niitä tosiaanki sinne Kiasman kahvilaan, mutta mä sit kyllä lauon suustani kaiken p####n päin näköä.
      Enkä mä ikinä kehtais liikkua kadulla jonkun lihavan kanssa.
      Ja tätä mä sit oikeesti ajattelen, ette kuitenkaan usko, ja väitätte taas luuviulu teinix, mut nähään vaan siel kahvilassa, sittepähän näette että aikuinen ja hyvin koulutettu ja onnellinen ulkonäköönsä tyytyväinen ajattelee näin.

• dran

on se niin helppoa uhota täällä netissä, mutta mitä todennäköisemmin sulla ei ole munaa sanoa sitä oikeasti päin naamaa, no ehkä porukassa, mutta ei VARMASTI yksin.

• xxxl-akka

No ole vain millainen aikuinen vain, mutta noi sun juttusi perusteella olen aika saapas.

• minähhh

"Voin kyllä tulla tapaamaan niitä tosiaanki sinne Kiasman kahvilaan, mutta mä sit kyllä lauon suustani kaiken p####n päin näköä."

Voi teitä pieniä teinejä, että olette herttaisia tuon pikku uhonne kanssa ;)

Niin, tosin väität, että et ole mkn teini, mutta tekstin perusteella sitä on _hieman_ vaikea uskoa. Ja _jos_ tosiaan et ole teini, on yhtä vaikea uskoa se, että aikuinen ihminen todellakin pystyy olemaan noin lapsellinen. Siis tottakai sitä saa olla mitä mieltä tahansa, mutta kuinka kannattavaa sitten on sanoa se kaikki paska päin naamaa. No, se ei ole yhtään kannattavaa.

Ja tyytyväinen elämääsi. Hmm... Niin varmasti joo, ja minä olen muuten paavi ;) En usko, että olet loppupeleissä kovinkaan tyytyväinen. Kuka elämässään täysin onnellinen saa jotain kiksejä siihen tumputtamiseensa toisten päin naamaa haukkumisesta?

Mutta ehkä sinäkin vielä aikuistut joku päivä ;)

• jesss

tulisin mielellani jos vian asuisin Suomessa.on aina mukava tavata uusia ihmisia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      8
      2768
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2611
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1894
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1463
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1154
    9. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      70
      986
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      948
    Aihe