pölkyn halkaisu

Kuutamosahuri

Olen pohtinut halkaisukoneen hankintaa. Hydrauli vastaan ruuvi? Ripustaako hydraulisen traktorin perään vaiko tekeekö/ostaako erillisen. Ruuvikin on mahdollista asentaa traktorin ulosottoon, arvelisin.
Mielipiteitä?

8

6251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjj

Älä hyvä mies ainakaan ruuvihalkaisiaa osta,tapaturmariski on kova.Osta traktorin perään tunkkihalkaisia

• koneen kommenttiin

moi osta valmis hytraulinen halkaisukone kaupasta tai keltaisesta pörssista jos löytyy..

• toinen kommentoija

yhdyn edelliseen jos se on nainen

• kädet tallella

ne isot ja vaikeet pölkyt mihin hydraulinen monesti hyytyy.myönnetään et ruuvi vaatii hereilläoloa.

• kaikkea kokeillut

Ruuvaa nyt se savuava reikä oksaiseen kuuseen tai vähän sisältä lahoon haapaan, ei halkea, mutta on tosi tiukasti kiinni siinä ruuvis, kunnollisella hydraulihalkojalla ei ole kertaakaan jääny halkaisematta ja kaikkea on kyllä kokeiltu ihan omenapuusta lähtien

• hemu

suosittelen ehdottomasti hydraulihalkaisinta . kun minulla oli aikaisemmin ruuvihalkaisin niin sen kanssa sai olla tosi tarkkana tai tuli iskuja näpeille. nyt minulla on hydraulihalkaisin ja se on paljon turvallisempi vehje.

• DIY

Tein hydrauli halkaisjan itse.
        Silinteri, venttiili, letkut, rauta ja CE hyväksyntä 600e
        Ekakesänä polkasin 100 kiintoa vaneria pilkkeiks ja olin tekeleeseen ja tuotokseen tyytyväinen.
        Appiukon ruuvilla olin ennen jonkiverran kokeillu, mutten siihen enää koskis.

• kps

Hydrauli halkaisija aivan lyömätön kirveet joutaa kaivoon 100 kiintoa 2 v tehnyt .

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe