Pakokaasu testi ?

Jamo

Mistä tämä pakokaasu testi juttu on lähtenyt liikeelle, jotta se pitää katsastuksessa mitata.
Hyväksyn tuon muun katsastus tarkastuksen, mutta en tätä päästömittausta.Minä vuonna tämä testi on oikein tullut ja kuka sen on määrännyt.Siis sen nyt ymmärtää jos autossa ei ole jarruja niin sillä ei voi ajaa, mutta että päästömittaus.Siis mistä tämä saaste höpötys on oikein nyt noussut esiin eihän ennen tuollaisia edes mietitty.

Mikä ihme siinä on että nyt pelätään noita saasteita.Siis voisiko, joku todellakin tietää prosentteina sen mitä henkilöauto kaikkiaan saastuttaa kaikista maailman saasteista.Veikkaan että, vaikka autoilu lopetettaisiin kokonaan niin se ei merkitse enempää kuin mitä pieru saharassa.
Laivat,lentokoneet,rekat,junat,tehtaat saastuttaa varmana enemmän kuin henkilöauto ikinä.Mitähän esim.yksi lento Suomesta, vaikka Japaniin saastuttaa.Veikkaan että saa olla 1000 autoa koko ajan käynnissä jotta ylletään samaan.

Nyt pitää saada yhteiskuntaan ajatusmaailma muutettua niin kuin vanhaan hyvään aikaan.Ajetaan autoilla eikä mietitä mitä putkesta tulee eikä tehdä niitä typeriä testejä.Naurettavaa pelätä noita aineita mitä pakoputkesta tulee muka.Joku huuhaa pelle tutkija on kertonut mitä muka pakokaasut aiheuttaa ja sitä nyt uskotaan kuin jotakin jumalaa.Eikö näillä tutkijoilla ole parempaa tekemistä kuin syytellä henkilöautoa sillä ne todelliset saasteet tulee jostakin ihan muualta.

Jos noita saasteita haluttaisiin todella vähentää niin sitä pitäisi katsoa ihan muihin suuntiin.Jokainen Suomalainen auto testataan muka päästöjen takia samalla, kuin Venäjä laskee paskat mereen ja pukkaa ilmaan niitä todellisia saasteita.Aivan tyhjän kanssa mittaillaan noita päästöjä autoista.Samoin noiden saasteiden todellinen vaikutus voidaan kyseenalaistaa ei ole mitään todellista faktaa niiden haitoista ja itseä ei ainakaan haittaa yhtään, vaikka saasteet tuplaantuisi.Sama hyrrä pyörii edelleen, vaikka olisi mitä paskaa ilmassa kyllä sitä kumminkin kuolee ennen pitkään.

27

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla jo

      itsellesi haittaa jos tuo tieto mitä on pitää paikkansa vuonna 2042 ilmassa on niin paljon hiilidioksiidia, että ihminen tarvitsee lisähappea hengitääkseen. En ole mikään intoilija ja tämä on lehdestä luettua siis nykymenolla vaikka noita päästötavoitteita on laittettu niin päästö lisääntyvät kokoajan ja tätä vauhtia se tilanne on tuolloin 42-vuonna tämä jos ei niitä päästöjä saada laskuun ja siihen kyllä tarvitaan noiden suurien maiden tekoja sitten, mutta pienistäkin tulee iso kakku.

      En muista, mutta kyllä se -90 tai oisko ollut vähän aikaisemmin tuo pakokaasumittaus. Vaihdoin tuolloin vielä 3-vuoden välein niin ei tarvinut katsastella autoa, mutta enemmin olisin sitä mieltä tosta mittauksesta, että se hinta pitäisi kyllä saada kohdalleen, koska tuolloin kun se tuli niin se ei ollut kuin 10mk ja korjaamolta sai sen 5mk:lla. Jos sitä joku yrittää perustella indeksikorotuksella niin eläkkeeni pitäisi silloin olla 12000e, mutta ei vaan ole merkki väärä kuten muissakin hinnakorotuksissa on vaihdettu se markkahinta suoraan vain poistamalla mk ja laittamalla tilalle e

      • Jamo

        Aivan olettamuksia kukaan ei tiedä varmaan miten asia on tulevaisuudessa.Miksi pitäisi uskoa jotakin tutkijaa/professoria, joka tälläistä väittää, kun itse ajelee aina uudella Ässä Mersulla, jonka ei tarvitse maksaa moisesta päästötestistä mitään.
        Toisin kuin tavallinen kansa, joka maksaa turhasta testistä aina katsastuksen yhteydessä ja kumminkin sillä ei ole mitään vaikutusta tuohon saasteen määrään.

        Eli, vaikka näitä henkilöauton päästöjä muka kiristetään niin se kuvailemasi vuosi 2042 jolloin ihmiset ovat happipullot selässä toteutuu, koska väitän että henkilöauton saasteet on varmaan muutama prosentti koko maapallolla.Tuo hiilidioksiidi ei vähene kuin sen muutaman prosentin, vaikka henkilöautoilu lopetettaisiin kokonaan.Eli tämäkin päästömittauksen tarkoitus on vain tapa kerätä rahaa autoilevilta ihmisiltä.Kenenkähän taskuun nekin rahat menevät herrojen ulkomaan matkoihin, kun tavallinen tyhmä ihminen joutuu maksamaan sen päästötestin ja hän luulee siitä olevan muka jotain hyötyä maapallon hyväksi.

        Nyt pitäisi heti julkaista tieto siitä mikä on todellinen autojen saastutus prosentti.Aina, kun kuulen puhuttavan saasteista niin aina puhutaan henkilöauton vaikutuksesta siihen.Kumminkin todellisuus on toinen ja ne saasteiden syyt ovat aivan jossain muualla, kuin henkilöautossa.Jos todella haluttaisiin vähentää noita päästöjä niin katseet pitäisi kääntää ihan muualle kuin autoihin esim.juuri noihin tehtaisiin.Jos ne sammutettaisiin niin saataisiin todellisia tuloksia nyt vain herrat kääntävät katseet autoihin joita on helppo syyttää ja kansa luulee että he muka haluavat vähentää niitä päästöjä.Ja mikä pahinta kansa uskoo tuon mikä muka kaivetaan jostain tilastoista että auto on se pahin saastuttaja kuin se todellinen saastuttaja on jokin muu ja näin herrat varmistavat jatkopaikan eduskunnassa nauttimalla hyvästä palkasta ja ajamalla uudella autolla tekemättä mitään todellisten saasteiden vähentämiseksi jos niillä nyt edes on mitään vaikutusta.


      • pitkästi mutta
        Jamo kirjoitti:

        Aivan olettamuksia kukaan ei tiedä varmaan miten asia on tulevaisuudessa.Miksi pitäisi uskoa jotakin tutkijaa/professoria, joka tälläistä väittää, kun itse ajelee aina uudella Ässä Mersulla, jonka ei tarvitse maksaa moisesta päästötestistä mitään.
        Toisin kuin tavallinen kansa, joka maksaa turhasta testistä aina katsastuksen yhteydessä ja kumminkin sillä ei ole mitään vaikutusta tuohon saasteen määrään.

        Eli, vaikka näitä henkilöauton päästöjä muka kiristetään niin se kuvailemasi vuosi 2042 jolloin ihmiset ovat happipullot selässä toteutuu, koska väitän että henkilöauton saasteet on varmaan muutama prosentti koko maapallolla.Tuo hiilidioksiidi ei vähene kuin sen muutaman prosentin, vaikka henkilöautoilu lopetettaisiin kokonaan.Eli tämäkin päästömittauksen tarkoitus on vain tapa kerätä rahaa autoilevilta ihmisiltä.Kenenkähän taskuun nekin rahat menevät herrojen ulkomaan matkoihin, kun tavallinen tyhmä ihminen joutuu maksamaan sen päästötestin ja hän luulee siitä olevan muka jotain hyötyä maapallon hyväksi.

        Nyt pitäisi heti julkaista tieto siitä mikä on todellinen autojen saastutus prosentti.Aina, kun kuulen puhuttavan saasteista niin aina puhutaan henkilöauton vaikutuksesta siihen.Kumminkin todellisuus on toinen ja ne saasteiden syyt ovat aivan jossain muualla, kuin henkilöautossa.Jos todella haluttaisiin vähentää noita päästöjä niin katseet pitäisi kääntää ihan muualle kuin autoihin esim.juuri noihin tehtaisiin.Jos ne sammutettaisiin niin saataisiin todellisia tuloksia nyt vain herrat kääntävät katseet autoihin joita on helppo syyttää ja kansa luulee että he muka haluavat vähentää niitä päästöjä.Ja mikä pahinta kansa uskoo tuon mikä muka kaivetaan jostain tilastoista että auto on se pahin saastuttaja kuin se todellinen saastuttaja on jokin muu ja näin herrat varmistavat jatkopaikan eduskunnassa nauttimalla hyvästä palkasta ja ajamalla uudella autolla tekemättä mitään todellisten saasteiden vähentämiseksi jos niillä nyt edes on mitään vaikutusta.

        oli siinä jutussa vahvasti mainittu noista tavoitteista ja siinä oli tuo henkilöautojen päästötavoite kyllä kohdallaan olikohan se niin, että euroopanlaajuisesti. Ongelma on teollisuuden päästöt, joista merkittävimmät päästöt, Kiinassa, Venäjällä ja USA:ssa ja ne myös ylittyy moninkertaisesti ja lisääntyy kokoajan ja eihän jenkit sitä kioton sopimusta ole edes hyväksyneet, koska niiden teollisuus joutuisi vaikeuksiin.

        Maallikkona ajatellenhan lähes kaikki uuden suosiminen lisää teollisuuden päästöjä ja sama se on kuka niitä tekee, koska pallo pyörii ja jokainen saa niistä omansa, mutta onhan se hyvä, että edes jostain on aloitettu ja oli tuo lyijykin bensiinin joukossa melkoinen ympäristömyrkky, jonka vuoksi jenkeissä on murhattu ihmisiä, että totuus ei tulisi julki.

        ps. muistan kuinka 70-80 luvulla noiden pääteiden varsilla oli männyissä neulaset ruskeita ja se lyijy oli siihen syynä


      • Anonyymi
        pitkästi mutta kirjoitti:

        oli siinä jutussa vahvasti mainittu noista tavoitteista ja siinä oli tuo henkilöautojen päästötavoite kyllä kohdallaan olikohan se niin, että euroopanlaajuisesti. Ongelma on teollisuuden päästöt, joista merkittävimmät päästöt, Kiinassa, Venäjällä ja USA:ssa ja ne myös ylittyy moninkertaisesti ja lisääntyy kokoajan ja eihän jenkit sitä kioton sopimusta ole edes hyväksyneet, koska niiden teollisuus joutuisi vaikeuksiin.

        Maallikkona ajatellenhan lähes kaikki uuden suosiminen lisää teollisuuden päästöjä ja sama se on kuka niitä tekee, koska pallo pyörii ja jokainen saa niistä omansa, mutta onhan se hyvä, että edes jostain on aloitettu ja oli tuo lyijykin bensiinin joukossa melkoinen ympäristömyrkky, jonka vuoksi jenkeissä on murhattu ihmisiä, että totuus ei tulisi julki.

        ps. muistan kuinka 70-80 luvulla noiden pääteiden varsilla oli männyissä neulaset ruskeita ja se lyijy oli siihen syynä

        Kylläpä nyt sinulla muisti pettää pahasti!
        Etkö itse huomaa mitään?


    • virallisen

      tiedotuksen mukaan pakokaasumittauksen eräs tarkoitus uusia Suomen vanhaa katalysaattoritonta autokantaa uudemmaksi.
      Pöh!
      Juu, jos yksikin vanhan auton omistaja tuon takia ostaa uuden auton, niin uuden auton valmistukseen menee niin paljon luonnonvaroja ja energiaa että sillä määrällä tuo wanha auto saasteineen päivineen olisi ajanut yötä päivää sata vuotta ja vielä olisi jääty maailman saastumisessa voiton puolelle.
      Ei.
      Salaisuus on siinä, että kun kaveri vaihtaa uuteen autoon, saa Suomen valtio siitä 5000..10 000 euroa puhtaana käteen verotuottoa!

    • Rellu5L

      Voimassa oleva lainsäädäntö ohjaa ympäristönsuojelun päästörajoja, tosin hiilidioksille ei ole päästörajoja. Noin neljännes hiilidioksidipäästöistä Suomessa tulee liikenteestä ja Suomessa hiilidioksidipäästö on kolminkertainen/asukas maapallon keskiarvoon nähden. Ministeriössä mietitäänkin auton käyttömaksuun hiilidioksidikerrointa. Saastuttaja maksaa on ympäristönsuojelun tärkein periaate.

      • gu-gu

        "Saastuttaja maksaa on ympäristönsuojelun tärkein periaate"

        Mutta se on eri asia mitä niillä rahoilla tehdään
        tekeekö valtio sillä rahalla saman verran puhdistettua ilmaa tilalle.No ei tee...

        Jos tekisi, niin saasteverotus olisi silloin hyväksyttävää.


    • Jamppa1

      ajoin kaltaisesi ihmiset, jotka siis eivät usko saasteisiin, yrittävät todistaa kantansa käyttämällä autoa suljetussa tallissa. Ei lisättävää.

      • rahastusta tuo "saastemittaus" on, ei mitään muuta.
        Toisaalta todelliset saastuttajat on hyvä saada pois liikenteestä vaikkapa juuri tällaisella mittauksella, mutta rajat pitäisi olla järkevät. Ehkä ovat, ehkä eivät ole.

        Hiilidioksidista on nyt muka tehty saaste, jota ei kyllä mitata. Eniten hiilidioksidia tuottavat uudet autot, koska niissä on vanhaan tekniikkaan verrattuna katalysaattori joka huonontaa moottorin hyötysuhdetta. Toiseksi uudet autot ovat suurempia ja painavampia joten senkin takia kulutus on suurempi. Ja mitä suurempi kulutus, sitä enemmän hiilidioksidia.

        Monet autotekniikan "uutuudet" ovat lähemmin tarkasteltuna vain öljyntuottajien bisneksiä. Halutaan lisätä öljyn kulutusta muusta piittaamatta. Ja poliitikkoihin tämä menee täydestä, eiväthän nämä broilerit mitään huomaa.


      • jamppa 911

        tuokaan nyt tarpeellista


    • JJH

      Ihmettelet päivänselviä asioita mielettömien kirjoitusvirheiden kera. Yhdyssanat tökkivät pahasti.

      Oletko nyt ihan varma, että päästöt eivät merkitse mitään ?

      Vanha, ilman katalysaattoria toimiva auto tuottaa yleensä monikymmenkertaisen määrän häkää ja hiilivetypäästöjä verrattuna vähäpäästöiseen.
      Suomessakin kaupunki-ilma on pitkälti autoliikenteen pilaamaa.

      Ei ole syytä vähätellä päästömittauksia katsastuksessa.
      Dieselien hiukkaspäästöt ovat moneen kertaan osoitettu syöpää aiheuttaviksi.
      Katsastuksessa nämä savustajat joutuvat ajokieltoon.
      Hyvä niin.

      • Jamo

        En ole ikinä ymmärtänyt näitä pellejä joille tuo oikeinkirjoitus on, kuin henki ja elämä.Itseä ei kiinnosta piirun vertaa onko yhdyssanat ym. helvetin kielioppi kohdallaan.Koulusta on päästy jo aikoja sitten ei kuule enää kiinnosta miettiä mitään oikeinkirjoitus juttuja yhtään.Täällä koko palstalla tuntuu joillekin olevan tuo pilkkujen kyttääminen ovatko ne kohdallaan elämäntyö.Sama miten kirjoitetaan kunhan asia tulee selväksi.

        Joka päivä joissakin viesteissä, joku heppu aina jaksaa kommentoida noista miten kirjoitetaan.Tämä on autopalsta ei mikään äidinkielen tunti ja sillä selvä.Täytyypä kumminkin todeta että taisitpa saada selvää tekstistä, kun piti kommentoida.Ihme jänkki !!


      • Jamppa1
        Jamo kirjoitti:

        En ole ikinä ymmärtänyt näitä pellejä joille tuo oikeinkirjoitus on, kuin henki ja elämä.Itseä ei kiinnosta piirun vertaa onko yhdyssanat ym. helvetin kielioppi kohdallaan.Koulusta on päästy jo aikoja sitten ei kuule enää kiinnosta miettiä mitään oikeinkirjoitus juttuja yhtään.Täällä koko palstalla tuntuu joillekin olevan tuo pilkkujen kyttääminen ovatko ne kohdallaan elämäntyö.Sama miten kirjoitetaan kunhan asia tulee selväksi.

        Joka päivä joissakin viesteissä, joku heppu aina jaksaa kommentoida noista miten kirjoitetaan.Tämä on autopalsta ei mikään äidinkielen tunti ja sillä selvä.Täytyypä kumminkin todeta että taisitpa saada selvää tekstistä, kun piti kommentoida.Ihme jänkki !!

        ja selkeä sekä asiallinen kirjoitustyyli osoittaa kunnioitusta toisia keskustelijoita kohtaan. Kaikki ketkä täällä kirjoittavat jotain asiaa, kirjoittavat sen fiksusti.


      • tulee ja
        Jamppa1 kirjoitti:

        ja selkeä sekä asiallinen kirjoitustyyli osoittaa kunnioitusta toisia keskustelijoita kohtaan. Kaikki ketkä täällä kirjoittavat jotain asiaa, kirjoittavat sen fiksusti.

        sattuu ja ei niitä ole sen vuoksi tarpeellista kommentoida. Tämän perusteella edes minun ei olisi tarvinut kunnioittaa opettajaani koulussa, kun ei nimeäni osannut kirjoittaa


      • yleensä
        Jamppa1 kirjoitti:

        ja selkeä sekä asiallinen kirjoitustyyli osoittaa kunnioitusta toisia keskustelijoita kohtaan. Kaikki ketkä täällä kirjoittavat jotain asiaa, kirjoittavat sen fiksusti.

        mikä se tämä on? ajoin kaltaisesi ihmiset, jotka siis eivät usko saasteisiin, yrittävät todistaa kantansa käyttämällä autoa suljetussa tallissa. Ei lisättävää.


      • kanssasi samaa mieltä
        Jamo kirjoitti:

        En ole ikinä ymmärtänyt näitä pellejä joille tuo oikeinkirjoitus on, kuin henki ja elämä.Itseä ei kiinnosta piirun vertaa onko yhdyssanat ym. helvetin kielioppi kohdallaan.Koulusta on päästy jo aikoja sitten ei kuule enää kiinnosta miettiä mitään oikeinkirjoitus juttuja yhtään.Täällä koko palstalla tuntuu joillekin olevan tuo pilkkujen kyttääminen ovatko ne kohdallaan elämäntyö.Sama miten kirjoitetaan kunhan asia tulee selväksi.

        Joka päivä joissakin viesteissä, joku heppu aina jaksaa kommentoida noista miten kirjoitetaan.Tämä on autopalsta ei mikään äidinkielen tunti ja sillä selvä.Täytyypä kumminkin todeta että taisitpa saada selvää tekstistä, kun piti kommentoida.Ihme jänkki !!

        on tuo, että nämä rekisteröidyt rupeavat täällä aukomaan päätänsä moisista virheistä ja lisäksi, jos tuolla joku kysyy neuvoa on parempi, että sen saa selvitettyä oli siinä kirjoitusvirheitä tai ei ja yleensä omalla kohdalla ainakin mietin sitä ongelmaa johon apua tarjoan, enkä oikeinkirjoitusta


      • Jamppa1
        kanssasi samaa mieltä kirjoitti:

        on tuo, että nämä rekisteröidyt rupeavat täällä aukomaan päätänsä moisista virheistä ja lisäksi, jos tuolla joku kysyy neuvoa on parempi, että sen saa selvitettyä oli siinä kirjoitusvirheitä tai ei ja yleensä omalla kohdalla ainakin mietin sitä ongelmaa johon apua tarjoan, enkä oikeinkirjoitusta

        kuinka työlästä esim. lukihäiriöisen kaverin on lukea tuollaista tekstiä? Mulla ei ole sellaista ainakaan todettu mutten silti meinaa saada mitään selvää tollaisesta tekstistä. Pahinta on kun ei käytetä pisteitä ja kappalejakoa.


      • Jamppa1
        yleensä kirjoitti:

        mikä se tämä on? ajoin kaltaisesi ihmiset, jotka siis eivät usko saasteisiin, yrittävät todistaa kantansa käyttämällä autoa suljetussa tallissa. Ei lisättävää.

        löydä siitä yhtään kirjoitusvirhettä. Löysitkö sinä?


      • kuitenkin
        Jamppa1 kirjoitti:

        kuinka työlästä esim. lukihäiriöisen kaverin on lukea tuollaista tekstiä? Mulla ei ole sellaista ainakaan todettu mutten silti meinaa saada mitään selvää tollaisesta tekstistä. Pahinta on kun ei käytetä pisteitä ja kappalejakoa.

        saanut ja muista se, ettei sitä tarvi ensimmäisenä olla moittimassa kenenkään kirjoitustaitoja


      • olekaan
        Jamppa1 kirjoitti:

        löydä siitä yhtään kirjoitusvirhettä. Löysitkö sinä?

        siitä! mieti?


      • Jamppa1
        olekaan kirjoitti:

        siitä! mieti?

        ihan suoraan että tälläinen yksinkertaisempikin kaveri ymmärtää?


      • Jamppa1
        kuitenkin kirjoitti:

        saanut ja muista se, ettei sitä tarvi ensimmäisenä olla moittimassa kenenkään kirjoitustaitoja

        toki. Työllä ja tuskalla. Enkä mä kenenkään kirjoitustaitoja ole ollut moittimassa ensimmäisenä. Sun lukutaitoasi kylläkin jos sellaista väität.


      • tämä tarkoittaa
        Jamppa1 kirjoitti:

        toki. Työllä ja tuskalla. Enkä mä kenenkään kirjoitustaitoja ole ollut moittimassa ensimmäisenä. Sun lukutaitoasi kylläkin jos sellaista väität.

        onko tämä mielestäsi asiallista? ajoin kaltaisesi ihmiset, jotka siis eivät usko saasteisiin, yrittävät todistaa kantansa käyttämällä autoa suljetussa tallissa. Ei lisättävää.


      • tämä..
        Jamppa1 kirjoitti:

        ihan suoraan että tälläinen yksinkertaisempikin kaveri ymmärtää?

        onko tämä mielestäsi asiallista? ajoin kaltaisesi ihmiset, jotka siis eivät usko saasteisiin, yrittävät todistaa kantansa käyttämällä autoa suljetussa tallissa. Ei lisättävää.


      • Jamppa1
        tämä.. kirjoitti:

        onko tämä mielestäsi asiallista? ajoin kaltaisesi ihmiset, jotka siis eivät usko saasteisiin, yrittävät todistaa kantansa käyttämällä autoa suljetussa tallissa. Ei lisättävää.

        nyt uskon ymmärtäväni mitä tarkoitat. Keskustelu kääntyikin siis sisältöön? Puhe kun oli ulkoasusta.

        Niin että onko asiallista? On ja ei. Ovatko liikenneturvan veriset materiaalit asiallisia? Tavallaan ei mutta ainoastaan rankasti havainnollistamalla saadaan laajempaa ymmärrystä aikaan.

        Mielestäni kannanottoni osoittaa varsin hyvin mitä saasteet tekevät ihmiselle. Autotalli-ilmiö on toteutumassa ja toteutuu jo tietyssä mittakaavassa parhaillaan. Häkä aiheuttaa sydänsairauksia, pienhiukkaset syöpää. Jos nyt ihan suoraan puhutaan niin täytyy olla aika tietämätön tai typerä jos väittää että nämä saasteet ovat jotain leikkijuttuja.


    • 80-90 LUVUN ALKU

      VANHA 80-90 LUVUN AUTO EI SAASTUTA VARMAAN KUIN PUOLET SIITÄ MITÄ UUSI.
      KOSKA VANHALLA EI KUKAAN AJELE 1-200 000KM VUODES EIKÄ MUITAKAAN HUVIAJELUJA MITÄ UUDELLA HELPOSTI TEHDÄÄN NÄYTELLESSÄ MUILLE TIELLÄ LIIKKUJILLE TULITERÄÄ "ekologisto ja taloudellista" KULKINETTA.
      MULLA AINAKIN ON JOKA IKISEN UUDEMMAN KOHDALLA BENSAN KULUTUS KASVANUT JA MUUTENKIN YLLÄPITO KUSTANNUKSET SIINÄ SAMALLA.
      ELI OLEN JOIDENKIN KANSSA SAMAA MIELTÄ ETTÄ AUTONVALMISTAJAT JA VEROTTAJA AINOAT JOTKA HYÖTYVÄT ENTISTÄ ENEMMÄN KUN SUUNNITELMISSA EU-BYROKRAATEILLA TEHDÄ KÄYTÄNNÖSSÄ 10V VANHALLA AUTOLLA AJAMINEN MAHDOTTOMAKSI ÄLYVAPAILLA KÄYTTÖMAKSUILLA.
      KYSYMYS KUULUUKIN ETTÄ MITEN PALJON MUN VANHA-AUTO KULUTTAA BENSAA JOS SEISOO 11 KUUKAUTTA TALLISSA VERRATTUNA PÄÄKAUPUNKI SEUDUN TAKSIIN.
      EI MITENKÄÄN VOI SAASTUTTAA,AINOASTAAN VIRKAMIESTEN PAPEREISSA.
      TUSKIN 80-90 LUVUN ALKU PUOLENKAAN AUTOILLA EDES 100 000 KM KESTOTESTEJÄ ENÄÄN AJETTAISKA TOISIN KUIN UUDELLA SEN HURAUTTAA VAIVATTA.

    • Anonyymi

      juu ja EU vaatii esim dieseliin jotain pakokaasujen kierrätys venttiilejä , joita mulla hajosi 2 kpl peräkkäin noin 200 e/ kerta ja kone ei käy jaksa vetää kun se menee vikatilaan

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe