Mikäköhän vikana

"luulosairas"

Terve..
Kirjoitan tänne jos vaikka jollain olisi samankaltaisia vaivoja. Eli noin 4kk sitten tuli ylämahani kipeäksi ja menin lääkäriin. Sieltä sitten ulos lääkkeenä somac 2 tapua päivässä. Epäili ärtynyttä vatsaa. No, töissä kiirettä ja epäsäännölliset työajat ja kuinkas ollakaan söin kuurista vain muutaman päivän. Eli heti kun kipu loppui en enää lääkkeitä muistanut. Aikaa vierähti noin kuukausi ja jälleen alkoi ylävätsa oireilemaan. Taas lääkäriin ja uusi kuuri päälle. No, söin koko kuurin tuloksetta, maha edelleen kipeä. Uudestaan lääkäriin ja uusi kuuri vahvempaa lääkettä (nimeä en muista). Eli noin 4vk kuuri muutamia ylimääräisiä varoiksi ja maha oli taas kunnossa. Sitten menikin jo yli 2kk terveenä ja taas maha kipeänä. Koska kaapissa oli vanhoja lääkekuureja vielä jäljellä aloitin itselääkityksen. Tarkoituksena syödä 2vk kuuri ja jos ei auta niin sitten lääkäriin ja tähystykseen. Olen nyt syönyt lääkkeitä reilu viikon ja pikkasen helpottanut...

Oireena siis on oksettava olo, ylävatsakipu, röyhtäily, piereskely ja muutenkin mahan murina, koska ilmaa liikkuu. Kun menen nukkumaan kipu hellittää ja kun herään ei ole mitään oireita. Hetki ylösnousemisen jälkeen alkaa taas paha olo ja vatsakipu.

Osaakos joku antaa vinkkejä mikä mahtaa mahaa kiusata. Vaikka kuinka olen koittanut tähystystä vältellä näyttää se nyt olevan pakosta edessä :O

3

1196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evelyn

Itselläni on ollut samoja oireita n 2 kuukautta, eli kuvotusta, röyhtäilyjä, huonoaoloa.Vatsassa ilmaa ja turvotusta Ensin 2 vk:n kuuri Nexiumia, olo vaan huononi. Sitten Lanzomelt, auttoi ehkä vähän. Verikokeet, helicobakteeri OK, samoin ylävatsan UÄ, edessä oli siis tähystys. Toimenpiteenä aika kurja, mutta sai ainakin varmuuden siitä, ettei ole mitään kasvaimia tms.
      Diagnoosina vatsakatarri ja ruokatorven sulkijaläppä ei kunnolla sulkeudu.
      Tiukkaa ruokavaliota nyt tuo vajaa 2 kuukautta, mutta oireilee edelleen, tosin vähemmin.
      Nyt mukaan tullut myös aika-ajoin yölliset rytmihäiriöt, kiusallisia.Sain vinkin, että magnesiumia kannattaisi kokeilla.
      Mutta kaikenkaikkiaan, jos oireesi jatkuvat mene ihmeessä tähystykseen, tsemppiä!

• luulosairas

kiitos vastauksestasi. Kuinka paha olo sulla oli silloin. Mulla ei enää satu mahaan lainkaan, sattunut moneen päivään, mutta kokoajan tuntuu oksettavan. En mä kertaakaan ole oksentanut, mutta sellanen kuvottava olo on.

Mites jos sulle ei noi lääkkeet auttanui ja sitte diagnosoitiin se katari, ni muuttuiko lääkkeet vai jatkoitko samojen lääkkeiden syöntiä...?

Päätin, että huomenna tilaan ajan sinne tähystykseen. Ei se kai niin kauhea toimenpide ole, että sitä pelkää tarvitsisi. Oksentaahan sitä krapulassakin.

Kyllä kivun ja pahan olon kestää jos tietää mikä on vikana. Tietämättömyys ruokkii mielikuvitusta ja sitä kautta mulla on kaikki mahdolliset sairaudet mitä voi googlettaa sanalla paha olo. ;D

• evelyn
        luulosairas kirjoitti:

kiitos vastauksestasi. Kuinka paha olo sulla oli silloin. Mulla ei enää satu mahaan lainkaan, sattunut moneen päivään, mutta kokoajan tuntuu oksettavan. En mä kertaakaan ole oksentanut, mutta sellanen kuvottava olo on.

Mites jos sulle ei noi lääkkeet auttanui ja sitte diagnosoitiin se katari, ni muuttuiko lääkkeet vai jatkoitko samojen lääkkeiden syöntiä...?

Päätin, että huomenna tilaan ajan sinne tähystykseen. Ei se kai niin kauhea toimenpide ole, että sitä pelkää tarvitsisi. Oksentaahan sitä krapulassakin.

Kyllä kivun ja pahan olon kestää jos tietää mikä on vikana. Tietämättömyys ruokkii mielikuvitusta ja sitä kautta mulla on kaikki mahdolliset sairaudet mitä voi googlettaa sanalla paha olo. ;D

Mulla oli myös pääoireena tuo kuvottava olo, mutta
        myös samalla ylävatsakipua.Kuvotus ja oksettavaolo oli lähinnä aamuyöstä tai aamulla. Tähystyksen jälkeen jatkui Lanzo Melt, sitä 4 viikkoa ja nyt kuuri lopussa.Kuvotus hävinnyt lähestulkoon kokonaan, ylävatsakipua aika-ajoin. Yleisoireena kuitenkin edelleen sellanen voimattomuus ja väsymys, varmaan stressikin oireilee.
        Toi on ihan totta, mitä sanoit: sitä itse epäilee vaikka mitä ja löytää itsestään kaikki diagnoosit.
        Toivottavasti pääset pian siihen tähystykseen ja saat varmuuden asiaan.Talvenodottelua!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5876
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4762
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2770
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2036
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1486
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      940
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      744
    Aihe