Aivosyöpä(?)

jake

Tämä voi olla vain huono arvaus, mutta pelottaa että minulla on aivokasvain tai jotain vikaa aivoissa.

Minulla on muutaman kerran iskenyt aamulla kova pahoinvointi, olen oksentanut jne. ja aina kun aamupahoinvointi on iskenyt niin on myös huimannut tosi paljon, on ollut jopa vaikeaa kävellä suoraan. Pahoinvoinnin tullessa alkaa myös kuulumaan outoa "surinaa" oikeasta korvasta, jokaa kestää noin 1-2h.
Huimaus ja surina on myös alkanut joskus illallakin, kun olen mennyt makuulle.

Onko kellään ilmennyt samanlaisia oireita? Tiedän, että ne voivat johtua myös jostain muustakin, muuta en pelkää tällä hetkellä muuta kuin sitä aivokasvainta.

Kitios vastauksista
Terveisin Jake

22

18997

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatta

Minulla esiintyy melkein samanlaisia oireita. En kuitenkaan pelkää kuollakseni kasvainta, vaan aivoinfarktia. Luulisin, ettei sinulla ole mitään kasvainta, vaan tuntemuksesi johtuu pelosta ja ahdistuksesta.

Ja kun kerran on saanut päähänsä aivokasvaimen tai infarktin, niin se on jatkuvasti alitajunnassa. Eli oireet lähtevät sieltä.

Onko ollut stressiä tai ahdistuneisuutta lähiaikoina? Luultavasti vastaus löytyy sieltä.

• en halua pelotella

nyt heti tilaamaan ajan oikealle lääkärille, aivoissa voi tosiaan olla paljon muutakin kuin kasvain, Neurologi, Neurokirurgi olisivat nyt ensiksi varmimmat asiantuntijat vaivaasi tutkimaan.
      Verenpaine/liian alhainenkin voi aiheuttaa nuo oireet, korvatulehdus/ vaikkukorva ja niin myös aivoverenkiertohöäiriöt...joten kiirehdi lääkäriin.

• joltain

korvassa olevalta vaivalta. Siellähän se tasapainoelin sijaitsee, korvien surina, tasapainohäiriöt ja pahoinvointi kyllä viittaavat siihen.
      Älä kuitenkaan usko meitä "nettilääkäreitä", sillä ainoastaan oikea lääkäri pystyy tutkimaan sinut ja toteamaan sairauden laadun. Eli siis arvaukseni voi mennä pieleen. Lääkäriin kannattaa kuitenkin mennä jo sen takia, että tuo vaiva lienee melko kiusallinen. Todennäköisempää se kuitenkin (jo ihan tilastoihinkin tukeutuen) on, että siellä on jotain muuta kuin aivokasvain

• pelko ja huoli

hei

vaivasi voi johtua monesta. Mutta pois turha pelko ja huoli! Ihan vaan sillä että menet lääkäriin ja mahdollisimman pian. Kivi putoaa sydämeltä kun asiaan tulee selvyys ja ikävään vaivaan hoito.

rohkeesti vaan

• ei asiantuntija

Käväseppä lääkärillä. Meistä kukaan ei voi tietää varmasti, mistä vaivasi johtuvat. Todennäköisesti ei vaivasi ole vakavampaa, mutta lääkärin arvio asiasta sulkee pois siten pelonkin. Saat varmasti apua.

• zuenne

Olen myös sitä mieltä, että vaivasi johtuvat korvasta. Menieren tautihan aiheuttaa juuri tuollaisia oireita, ja se on jokin korvan tasapainoelimen sairaus. Ei vakava mutta todella kiusallinen ja ikävä. Aivokasvaimessa olisi mahdollisesti myös päänsärkyä ja näköhäiriöitä jne.

Mielestäni sinun vaivasi ei kuulosta aivokasvaimelta mutta ehdottomasti sinun tulee käydä lääkärissä, että saat tietää mikä vaivaa ja saat mielenrauhan.

• aivokasvain

aivokasvaimeen voi liittyä kyllä nuo aamupahoinvoinnit ja huimaukset ja myös nuo korva-oireet. siksipä olisikin tärkeää, että menet pian lääkäriin etkä jää meidän "palstatohtoreiden" arvailujen varaan. magneettikuvauksella (MRI) selviää pienetkin kasvaimet!

• elina

Kävin lääkärissä juuri samanlaisten vaivojen takia minulla oli myös näkökatkoja,tutki vain silmät eikä mitään muuta.Sain verenohennuslääkettä mutta eihän se ole hyvä päänsärkyyn!Mulla on päänsärky jälellä takaraivossa.Ottaako ne joskus aivokuvan jos on tällaista?

• hoitsu

Hmm kuullostaa migreenin oireilta. Ittellä samanlaisia oireita ollut kuin tämän aiheen aloittajalla mutta oireisiin liittyi näköharhoja(väripalloja)Sekä jonkun kerran pyörtymistä niin että pysyin tajuissa mutten nähnyt mitään muuta kuin mustaa. Aivoit kuvattu jo 2 kertaa koska en itte uskonu vaankun aivokasvaimen mahdollisuuteen. Diagnoosi oli kuitenkin migreeni johon minulle myös määrättiin verenohennuslääkettä. En halua nuoren ikäni takia vielä niitä syödä. Nykyisin migreeni on jo helpottanut siis että oireita tulee 1/1kk. Pahinta on se että tavan särkylääkkeet eivät auta.

• ........

Miehelläni oli samanlaisia oireita ja häneltä löydettiin kasvain pikkuaivoista: aiheuttaa tasapainohäiriöitä. Hänellä myös näkö sumeni ja oli puutumisia ja huimausta.
      Kaikki tuollaiset oireet täytyy turkia! Yleensä jos aivopaineet ovat korkealla, niin voi viitata kasvaimeen. Ilmeisesti aivopaineet todetaan, kun katsotaan nököhermoja?!?

• Elwi

Terve, Jake.
      Luin viestisi ja se sai minut miettimään, mitä jos minulla onkin aivosyöpä.
      Viime aikoina minua on huimannut kovin, etenkin koulussa ja päänsärkyä minulle ilmestyy miltein joka päivä.
      Useasti korvastani alkaa kuulua hassua ääntä, ihan kuin jotain surinaa.
      En ole kertaakaan oksentanut, mutta ruoka ei ole mastunut. Vanhempieni mielestä melkein kuihdun silmissä.
      Ensin se oli aika hassua, nyt minua alkaa jo pelottaa...

Terveisin,
      Elwi

• hard-candy

Jep, itselläni varsinkin makuulle asettuessani tuollaista surinantapaista oikeassa korvassa, lisäksi huimausta. Alhaisen verenpaineen takia minulla on ollut aina ns huippauskohtauksia, mutta nykyään ne tulevat eri tavalla, "humahtaen" niin että tuntuu kuin koko pää heilahtaisi. Lisäksi olen huomannut raajojen puutumista.

• Sitru

tää on iha perus migreeni, korvassa alkaa surisee ja päätä jomottaa, mee lääkärille hakee migreenilääkkeet.

• laurus

minun äidilläni on aivosyöpä.... ja se on tosi paha... eikä siihen ole hoitoa.... äitillä ei ole enää montaa viikkoa aikaa....
      minä olen 17wee tyttö ja toivon että sinulla ei ole tätä aivo syöpää....

• Nisäkäz84

Otan osaa.. mutta mulla olis muutamia kysymyksiä, kóska itekki epäily onko aivoi8ssa jotai häikkää. Eli ihme usvainen olo ja jotain poissaolo-kohtauksia kesken työpäivän (tuskin epilepsiaa, ikinä ei ole ollu ja olen 23-v mies.).. siihen päälle paniikkireaktiot, niin kyllö tulee työstä TYÖTÄ PRKL!. Mutta anway.. aika peloissani oon noiden oireiden kanssa ja kiinnostais tietää, et mitenb toi sun Äitis syöpä ilmeni ja mitä oireita siitä tulee?

Selkäki viel vitun kipee ja samoin toinen kives suurentunu ja miettiny, jos se sitte lähetelly aivoihin etäpesäkkeitä tjtb. Nyt eí oikei kehtaa mennä vilauttelee vielä noita.. hirveen turvonnu/kasvany se on... mut en tiedä miks. Hope joku tulehdus vaan´olis...

• lauski90
        Nisäkäz84 kirjoitti:

Otan osaa.. mutta mulla olis muutamia kysymyksiä, kóska itekki epäily onko aivoi8ssa jotai häikkää. Eli ihme usvainen olo ja jotain poissaolo-kohtauksia kesken työpäivän (tuskin epilepsiaa, ikinä ei ole ollu ja olen 23-v mies.).. siihen päälle paniikkireaktiot, niin kyllö tulee työstä TYÖTÄ PRKL!. Mutta anway.. aika peloissani oon noiden oireiden kanssa ja kiinnostais tietää, et mitenb toi sun Äitis syöpä ilmeni ja mitä oireita siitä tulee?

Selkäki viel vitun kipee ja samoin toinen kives suurentunu ja miettiny, jos se sitte lähetelly aivoihin etäpesäkkeitä tjtb. Nyt eí oikei kehtaa mennä vilauttelee vielä noita.. hirveen turvonnu/kasvany se on... mut en tiedä miks. Hope joku tulehdus vaan´olis...

minun äidilläni syöpä ilmeni kun se alko oksentaa verta... sit sitä tutkittiin mikä siin on niin sillä oli vatsahaava..... ja nyt se levis aivoihin.....

• tyttök92

ei nyt liity tuohon... mutta mulla on ollu niin että
      oireita on ollu muistinmenetyksiä. en muistanu yks päivä kavereitteni nimiä ollenkaan. ja sitten on ollut sitä etten muista sanoja ja ajatukset puuroutuu. Alhanen hemoglobiini oli ja sitä on nyt 3 kk hoidettu.. mitään muutosta ei oo tapahtunu.. huonompaan vaan... ja näkö heikkeni ykskaks. jalat puutuilee ja pyörryttää lähes jatkuvasti.. harrastan luistelua mutta siitkään ei tuu enää mitään koska tasapaino on heikko nykyään... ja kärsin semmosista pelkotiloista etten saa öisin nukuttua ku vaan mietin että onko mulla joka aivokasvain. en oo vielä päässy magneettikuviin koska mulla on migreeni ja kaikki pistetään sen piikkiin. jos teillä on näin ni vaatikaa ittenne lääkäriin koska mä en enää uskalla ku pelkään etten osaa enää puhua sille lääkärille...

• neliapila.

Ei kivaa tommonen. Kannattaa vaikka kotona kirjottaa jo lappuun kaikki tärkeimmät kun menee lääkäriin niin muistaa ja osaa kysyä sitten kaikki mitä on mielessä ollut. nuo oireet voisi olla jotain muutakin, mun kaverilla oli saman kaltaisia oireita ja sillä todettiin ms tauti. siihen se sai sitten lääkkeitä ja oireet helpottui. Pyydä päästä tarkempiin tutkimuksiin, äläkä anna terveyskeskus lääkärin heittää karkeaa arviota diaknoosista, koska pelissä on sinun hyvinvointi. tsemppiä!

• tyttö

Mulla on ollut jo reilusti yli vuode oikeanpuoleisen korvan takana sellainen pieni möykky ja nyt tän vuoden aikana on alkanyt särkeä päätä useammin kun ennen, ja mua on alkanut häiritä asia. Voisikohan minulla olla aivosyöpä?

• fiksu?

Mitä eroa on kasvaimella ja syövällä?

• dhjd

Kasvain terminä voi tarkoittaa sekä hyvänlaatuista että pahanlaatuista. Syöpä on aina pahanlaatuinen kasvain. Hyvänlaatuinen kasvain kasvaa paikallisesti eikä lähetä etäpesäkkeitä, mutta syöpäkasvain voi lähettää...

• joo...

Kannattaa käydä lääkärissä nii ne tietää mitä tehä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      3121
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1055
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      997
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      832
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      801
    Aihe