Kissa ripuloi ja oksentaa

-Mia-

2v kolli kissalla meni sit toissapäivänä vatsa ihan sekasin..ravas hiekkalaatikolla vähän väliä ja tuli vaan vettä..mietin että meniköhän sekasin siitä kun annettiin paistikalkkunaa ku niin tykkäs siitä..saatto olla liian suolasta ja sai sitten allergisen reaktion?sit myös toissapäivänä se oksensi kivan pitkuloisen klöntin..taisi olla joku karvapallo..ja eilen ku hain apteekista sille canicur ripulilääkettä..sen se söi ihan mielellään ja muutenki on ruokahalu tallella..mutta meni hetki ja se alkoi oksentaa..oksensi ainaki 8lammikkoa..ja lääke sitten tuli ulos joten siitä ei ollut hyötyä..tänään sillä vielä on ollut vatsa ihan sekasin..olen nyt vähän antanu sille muroja ku en nälässä viitti pitää..neuvoja?

7

1367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erika

      Vie kissa heti eläinlääkärille! Kissa kuolee nopeasti jos mikään ei pysy sisällä (kuivuu)! Onko rokotukset kunnossa? Onko kissa voinut syödä jotakin myrkyllistä? Oli syy mikä tahansa, kissa tarvitsee nopasti hoitoa!!!

      • -Mia-

        ei asia nyt vielä niin huonossa kunnossa ole että eläinlääkäriin pitäisi mennä!
        koska kissa on pirteä ja juo vettä..ja syökin muroja..se canicur lääke varmasti eilen laitto sen oksentaa ku tyhjään vatsaan sen söi...mietin myös et jos sillä olisi matoja..mut mistä se ne olisi voinut saada?koska on sisäkissa..rokotukset on kunnossa kyllä..


      • Sae
        -Mia- kirjoitti:

        ei asia nyt vielä niin huonossa kunnossa ole että eläinlääkäriin pitäisi mennä!
        koska kissa on pirteä ja juo vettä..ja syökin muroja..se canicur lääke varmasti eilen laitto sen oksentaa ku tyhjään vatsaan sen söi...mietin myös et jos sillä olisi matoja..mut mistä se ne olisi voinut saada?koska on sisäkissa..rokotukset on kunnossa kyllä..

        Kissalla voi olla tukos, selittäisi oksennukset ja ripuloinnin. Eihän kalkkunassa ollut luita?

        8 oksennusta on erittäin paljon. Noin pahan kuuloista tautia ei voi enää laittaa matojen piikkiin, vaan kissa on tutkittava. Soitto eläinlääkärille ei maksa mitään ja hän osaa paremmin arvioida tilanteen.

        Meillä oli kerran koiralla tuollaiset oireet ja kyseessä erittäin paha ruokamyrkytys (vanhasta sianrasvasta). Hyvä ettei henki lähtenyt.


      • Madota kissasi
        -Mia- kirjoitti:

        ei asia nyt vielä niin huonossa kunnossa ole että eläinlääkäriin pitäisi mennä!
        koska kissa on pirteä ja juo vettä..ja syökin muroja..se canicur lääke varmasti eilen laitto sen oksentaa ku tyhjään vatsaan sen söi...mietin myös et jos sillä olisi matoja..mut mistä se ne olisi voinut saada?koska on sisäkissa..rokotukset on kunnossa kyllä..

        Kissalla voi olla matoja jopa syntyessään! Madon munat voivat kulkeutua vaikka kengissä sisään! Sisäkissakin täytyy madottaa ajoittain. Miten kissasi voi nyt? Vie lääkäriin aina jos ongelmia, kissat eivät vaivojaan valittele, päinvastoin piiloutuvat "nuolemaan haavojaan"

        Kissan yleiskunto romahtaa helposti ja siitä arvaat mitä voi pahimmillaan seurata.En halua paasata tai moittia, mutta jos otetaan eläin-sille on annettava yhtä hyvää hoitoa kuin se olisi lapsesi.Meillä taitaa kissa mennä kaikkien muiden ohi...


    • helga

      Raksut pois!!se on ehdoton,lisää useimmissa tapauksissa vaa ripulia!!Keitä kissalle seitä,tai käy ostamassa eläinlääkäriltä I/D purkki ruokaa on tarkoitettu ripuli ruuaksi!!Ja muista tarkailla että kissasi juo,että nestetasapaino säilyy...
      hyvää syksyä,ja paranemisia!!!

      • Nimmari2

        AD:tä? Joka tapauksessa, kuten moneen kertaan edellä on todettu, kissa lääkäriin ja pian. Jo puolentoista vuorokauden ripuli voi aiheuttaa kissalle kuivumisen, joka voi olla kohtalokas.


      • helga
        Nimmari2 kirjoitti:

        AD:tä? Joka tapauksessa, kuten moneen kertaan edellä on todettu, kissa lääkäriin ja pian. Jo puolentoista vuorokauden ripuli voi aiheuttaa kissalle kuivumisen, joka voi olla kohtalokas.

        tarkoitin i/d tä!!a/d on ns.voimaruokaa mutta I/d tä suositellaan mm.ripuliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe