2v kolli kissalla meni sit toissapäivänä vatsa ihan sekasin..ravas hiekkalaatikolla vähän väliä ja tuli vaan vettä..mietin että meniköhän sekasin siitä kun annettiin paistikalkkunaa ku niin tykkäs siitä..saatto olla liian suolasta ja sai sitten allergisen reaktion?sit myös toissapäivänä se oksensi kivan pitkuloisen klöntin..taisi olla joku karvapallo..ja eilen ku hain apteekista sille canicur ripulilääkettä..sen se söi ihan mielellään ja muutenki on ruokahalu tallella..mutta meni hetki ja se alkoi oksentaa..oksensi ainaki 8lammikkoa..ja lääke sitten tuli ulos joten siitä ei ollut hyötyä..tänään sillä vielä on ollut vatsa ihan sekasin..olen nyt vähän antanu sille muroja ku en nälässä viitti pitää..neuvoja?
Kissa ripuloi ja oksentaa
7
1367
Vastaukset
- Erika
Vie kissa heti eläinlääkärille! Kissa kuolee nopeasti jos mikään ei pysy sisällä (kuivuu)! Onko rokotukset kunnossa? Onko kissa voinut syödä jotakin myrkyllistä? Oli syy mikä tahansa, kissa tarvitsee nopasti hoitoa!!!
- -Mia-
ei asia nyt vielä niin huonossa kunnossa ole että eläinlääkäriin pitäisi mennä!
koska kissa on pirteä ja juo vettä..ja syökin muroja..se canicur lääke varmasti eilen laitto sen oksentaa ku tyhjään vatsaan sen söi...mietin myös et jos sillä olisi matoja..mut mistä se ne olisi voinut saada?koska on sisäkissa..rokotukset on kunnossa kyllä.. - Sae
-Mia- kirjoitti:
ei asia nyt vielä niin huonossa kunnossa ole että eläinlääkäriin pitäisi mennä!
koska kissa on pirteä ja juo vettä..ja syökin muroja..se canicur lääke varmasti eilen laitto sen oksentaa ku tyhjään vatsaan sen söi...mietin myös et jos sillä olisi matoja..mut mistä se ne olisi voinut saada?koska on sisäkissa..rokotukset on kunnossa kyllä..Kissalla voi olla tukos, selittäisi oksennukset ja ripuloinnin. Eihän kalkkunassa ollut luita?
8 oksennusta on erittäin paljon. Noin pahan kuuloista tautia ei voi enää laittaa matojen piikkiin, vaan kissa on tutkittava. Soitto eläinlääkärille ei maksa mitään ja hän osaa paremmin arvioida tilanteen.
Meillä oli kerran koiralla tuollaiset oireet ja kyseessä erittäin paha ruokamyrkytys (vanhasta sianrasvasta). Hyvä ettei henki lähtenyt. - Madota kissasi
-Mia- kirjoitti:
ei asia nyt vielä niin huonossa kunnossa ole että eläinlääkäriin pitäisi mennä!
koska kissa on pirteä ja juo vettä..ja syökin muroja..se canicur lääke varmasti eilen laitto sen oksentaa ku tyhjään vatsaan sen söi...mietin myös et jos sillä olisi matoja..mut mistä se ne olisi voinut saada?koska on sisäkissa..rokotukset on kunnossa kyllä..Kissalla voi olla matoja jopa syntyessään! Madon munat voivat kulkeutua vaikka kengissä sisään! Sisäkissakin täytyy madottaa ajoittain. Miten kissasi voi nyt? Vie lääkäriin aina jos ongelmia, kissat eivät vaivojaan valittele, päinvastoin piiloutuvat "nuolemaan haavojaan"
Kissan yleiskunto romahtaa helposti ja siitä arvaat mitä voi pahimmillaan seurata.En halua paasata tai moittia, mutta jos otetaan eläin-sille on annettava yhtä hyvää hoitoa kuin se olisi lapsesi.Meillä taitaa kissa mennä kaikkien muiden ohi...
- helga
Raksut pois!!se on ehdoton,lisää useimmissa tapauksissa vaa ripulia!!Keitä kissalle seitä,tai käy ostamassa eläinlääkäriltä I/D purkki ruokaa on tarkoitettu ripuli ruuaksi!!Ja muista tarkailla että kissasi juo,että nestetasapaino säilyy...
hyvää syksyä,ja paranemisia!!!- Nimmari2
AD:tä? Joka tapauksessa, kuten moneen kertaan edellä on todettu, kissa lääkäriin ja pian. Jo puolentoista vuorokauden ripuli voi aiheuttaa kissalle kuivumisen, joka voi olla kohtalokas.
- helga
Nimmari2 kirjoitti:
AD:tä? Joka tapauksessa, kuten moneen kertaan edellä on todettu, kissa lääkäriin ja pian. Jo puolentoista vuorokauden ripuli voi aiheuttaa kissalle kuivumisen, joka voi olla kohtalokas.
tarkoitin i/d tä!!a/d on ns.voimaruokaa mutta I/d tä suositellaan mm.ripuliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514