Tuomas vs. Vangelis

Rock´ kukko

Viimeistään Once valotti Tuomas Holopaisen sielun elämää musiikin tekijänä. Väitän ,että ns. metalli-gootti sektorilla ei ole koskaan tehty vastaavia orkestraatioita. Oncella vierailee parisen sataa laulajaa tai soittajaa ja tulos on kyllä sen kuuloinenkin. Sinfoniaorkesteri ja valtaisa kuoro ovat ennenkin olleet mukana metallimusiikkialbumeilla, vaikkei tosin koskaan näin hyvin.

Tuomaksen musiikillinen kunnianhimo on jossakin muussa kun pelkässä metalli-musassa tai oopperalaulajalle sovitetuissa cover-iskelmissä. Muusikkona hän on päässyt vasta alkuun , siksi häntä ei tyydyttänyt paikalleen jäsähtäminen. Kunnianhimo riivaa kaikki taiteilijoita, ei yksin muusikoita, toki moni tyytyy toistamaan samaa ohjelmistoa vuodesta toiseen niin kauan kun kysyntää riittää. Näitä yhden hitin ihmeitä riittää ja äänilevyteollisuus etsii esittäjiä lisää. Myös Tarja Turunen on esittäjä, tuhansien muiden joukossa, toki hyvä sellainen, mutta ei korvaamaton.

Otin tuossa Tuomakselle muutaman referenssin musiikin tekijöistä, jotka ovat mielestäni häntä lähinnä, tosin eri ikäluokasta.

Mike Oldfield

http://www.mikeoldfield.com/

Vangelis Papathanassiou

http://bau2.uibk.ac.at/perki/Vangelis.html

5

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keittiöpsykologi

Tuntuu olevan sellaista sisäpiirin tietoa artistin taiteellisista ambitioista että olisiko suoraan sylttytehtaalta?
      Joka tapauksessa kompromissittoman taiteen ja busineksen yhteensovittaminen on äärimmäisen vaikeaa, jos ei suorastaan mahdotonta. Ennen pitkää jompikumpi kärsii.
      On aina ihailtavaa jos artisti/taiteilija kykenee tekemään taloudellisesti riskaapeleita liikkeitä noudattaen omaa sisäistä kutsumustaan ja vaistoaan.
      Eräät ovat valmiita uhraamaan jopa uransa ja ottamaan suuriakin askeleita tuntemattomaan -menestys ei ole ainoa korkeatasoisen musiikin/taiteen mittari (vaikka sitäkin joskus tapahtuu).
      Musiikkia en paljon seuraa mutta kuvataiteen kenttä on sitäkin tutumpi ja siellä toimii ihan samat lainalaisuudet.
      Nopea rahastus on varmin tapa tuhota
      a. motivaatio
      b. ihmissuhteet
      c. voimavarat ja terveys
      c. ura
      d. itsekunnioitus

• Rock´ kukko

Äänitetoistotekniikan ammattilaisena olen vuosien varjella tutustunut alan ammattilaisiin ja siihen maailmaan joka on lavan takana. En tunne Tuomasta, enkä bändiä, ovat paljon nuorempaa ikäluokkaa, mutta Oncea tehtiin niin laajalti, että tekijöihin törmää väkisin. Ymmärrän myös itse luovana ihmisenä, valinnat jossa ei aina tehdä sitä mistä tulee eniten rahaa vaan sitä mikä antaa eniten haasteita.

Itse asiaan. Kukaan ei ole koskaan kuullut miltä Nigtwish´in musa kuulostaa toisen naisartistin esittämänä? Minä uskon vahvasti siihen, että homma toimii uudella solistilla hyvin, kunhan ihmiset pääsevät sitä kuulemaan. Uuden solistin ei tarvitse olla edes äänialaltaan sama, kun on näyttävä mimmi ja edes kohtuullinen laulutaito tekniikka huolehtii lopusta, niin stagella kun studiossa.

Tämä rumba jos mikä herättää kiinnostusta bändiin ja levyihin eikä se taatusti huononna sitä musiikillisesti.

• Pohdinpahan vain
        Rock´ kukko kirjoitti:

Äänitetoistotekniikan ammattilaisena olen vuosien varjella tutustunut alan ammattilaisiin ja siihen maailmaan joka on lavan takana. En tunne Tuomasta, enkä bändiä, ovat paljon nuorempaa ikäluokkaa, mutta Oncea tehtiin niin laajalti, että tekijöihin törmää väkisin. Ymmärrän myös itse luovana ihmisenä, valinnat jossa ei aina tehdä sitä mistä tulee eniten rahaa vaan sitä mikä antaa eniten haasteita.

Itse asiaan. Kukaan ei ole koskaan kuullut miltä Nigtwish´in musa kuulostaa toisen naisartistin esittämänä? Minä uskon vahvasti siihen, että homma toimii uudella solistilla hyvin, kunhan ihmiset pääsevät sitä kuulemaan. Uuden solistin ei tarvitse olla edes äänialaltaan sama, kun on näyttävä mimmi ja edes kohtuullinen laulutaito tekniikka huolehtii lopusta, niin stagella kun studiossa.

Tämä rumba jos mikä herättää kiinnostusta bändiin ja levyihin eikä se taatusti huononna sitä musiikillisesti.

Olet musiikkialan ammattilainen ja silti sitä mieltä, että ei sitä nyt niin kaksisesti tarvitse osata laulaa...? Sori jos loukkaan, mutta minusta tuossa oli hiukan ristiriitaa. Niitä keskivertolaulajia kun löytyy vaikka meidän kylppäristä, mutta oikeasti osaavia ei ole ihan joka oksalla, ja heidän lauluaan me kuitenkin haluamme mieluummin kuulla ja siitä maksaa.

• Musa M

Kas kun et verrannut beethoweniin ja muihin
      suuruuksiin.

NW suosio perustui yksinomaan Tarjan karsimaan ja
      ääneen..Biisit oli muuten aika mitään sanomattomia

• Rock´ kukko

Molemmat esitimme mielipiteemme ja molemmat olemme oikeassa, pidä mielipiteesi, minä pidän omani.

PS. Minulla ei ole edes verenpainelääkitystä muusta puhumattakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4970
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1069
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1033
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      977
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      940
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      867
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      822
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      55
      742
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      703
    Aihe