Olen jo hieman yli kolmenkymmenen, ja mieli tekisi vielä joskus yliopistoon opiskelemaan. Nyt "ongelmana" on, että mua kiinnostaa sekä psykologia että farmasia enkä tiedä, kumpaan pääsykokeeseen alkaisin valmistautumaan... Molemmat on tavallaan matemaattisia: psykassa tilastotiede (jos puhutaan helsingistä) ja farmasia on painottunut kemiaan.
Nyt pyytäisinkin teitä kehumaan valitsemaanne alaa, että miksi juuri se sinun alasi (näistä kahdesta) on mielestäsi huippuhyvä.
kiitos vastauksistanne.
kumpi ala
5
1202
Vastaukset
- Nimetön
olen lukenut, että työttömänä olisi alle 5% farmaseuteista ja proviisoreista, tai ei varmaan paljon heitä, korjatkaa joku, jos olen väärässä, mutta työllistymismahdollisuuksia on kehuttu paljon.
- jatko-opiskelija
opiskella ennemmin farmasiaa kuin psykologiaa. Työllisyysnäkymät erinomaiset. Psykologia on kivaa ja mielenkiintoista, mutta psykologeja on liikaa tarjolla ainakin pk-seudulla. Käy katsomassa helsingin tai kuopion yliopiston sivuilta tarkemmin farmasian opiskelusta. Serkkuni avovaimo valmistui ensin farmaseutiksi ja jatkaa siitä suoraan nyt proviisoriksi - ja työtä on riittänyt koko opiskeluajan!
- *Mortisia*
Niin mitenhän tekniseksi apulaiseksi pääsee apteekkiin ja mitä käytännössä teknisen apulaisen tehtäviin kuuluu? Itse opiskelen yo:ssa humanistisessa tiedekunnassa mutta tuntuu ettei ole mun ala mitä opiskelen. Sen sijaan farmasia kiinnostaa. Olisikohan mitään mahdollisuuksia päästä osa-aikaisesti apteekkiin töihin...?
- ...
Jos farmasia kiinnostaa, suosittelisin kokeilemaan työskentelyä apteekissa esim. teknisenä apulaisena. Siinä näet hyvin sivusta millaista farmaseutin työ on, sillä suurin osa farmaseuteistahan työskentelee juuri avoapteekeissa. Lisäksi työskentelystä saa lisäpisteitä koulutukseen pyrkiessä.
- Nimetön
sairaala-apteekissa/lääkekeskuksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 935984
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262085Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764