tsau
Nykyään kaikille ihmisten oireille koitetaan löytää diagnoosi, joka olisi mahdollisimman lyhyt ja yksiselitteinen. On alettu puhua paniikkihäiriöstä, joka on ikäänkuin biologinen ongelma, jota pystytään hoitamaan lääkityksellä. Mielestäni lääkityksellä saadaan oireita helpotettua, mutta osittain kyseessä on myös ongelman siirtämistä eteenpäin.
Kokemukseni mukaan sopivin hoito on terapia. toisilla toimii lyhyt-ja toisilla pidempi terapia.
T Hashi
mikä paniikkihäiriö
4
918
Vastaukset
- Juffi
Lääkkeillä hillitään oireita ja itse paraneminen tapahtuu terapioiden yms. avulla. Näinhän se käytännössä tapahtuu..
Monet ihmiset eivät tarvitse terapiaa, koska pystyvät elämään ns. normaalia elämään lääkkeiden avulla. Tällöin itse tauti pysyy kurissa.. - venla
kyllä mä oon erimieltä siitä että terapiaa vaa.ei mua ainkaan auttanu ku kerroin kohtauksistani.lääkkeet auttaa vaikka onha niissäki harmis.mut mielummin lääkettä kun se sanoinkuvamaton olo.pystys käymään kaupas jne.niin ikävä juttu kun on niin kyllä se o sairaus jota vähätellään.tuskin mä oisin jaksanu jos en ois lääkkeihi turvautunu.
- terapia
parasta terapiaa on se kun pystyy(lääkkeiden ansiosta) "oppimaan" asiat, kun ei pelkää sosiaalisia tilanteita, vaan pystyy olemaan oma itsensä ja puhumaan muille, luomaan ihmissuhteita ym. sehän se on sitä jokapäiväistä terapiaa jota kaikki harrastaa!!!!!!!!! tietysti ihan oikeasta terapiastakin on joskus apua.
- hashi
tsau
Asiaa paniikkihäiriöstä yms. Antero Toskala:
Pelot ja niiden voittaminen.
Itselläni diagnoosina vakava masennus, muu määrittelemätön somatoforminen häiriö (jännityspäänsärky), vaikea paniikkihäiriö (ei tosin mielestäni aivan vakavimmasta päästä).
Osaston ylilääkäri, psykiatri ja psykoterapeutti sanoi aikanaan, että ainoa joka pitkällä juoksulla auttaa on psykoterapia, ei punainen tai sininen pilleri. Lääke toimii eräänlaisena kainalosauvana, mutta ei paranna varsinaista syytä, helpottaa tosin oireita. Allekirjoitan ko. asian.
Lääkkeitä olen kokeillut laidasta laitaan, kun tosi ahdistus tulee, eivät ole juurikaan auttaneet.
T Hashi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1314635Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363549- 513320
- 443097
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest282539- 232226
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201878Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755