Hohhoi... Taas ties miten mones yö peräkkäin, kun valvoskelen kipeitten jalkojen, selän ja lonkkien takia. Mikään nukkuma asento ei tunnu hyvältä, ja sitten kun lopulta nukahtaa, herääkin heti vessareissulle. Päivälläkin aika kuluu hitaasti, mihinkään ei jaksa lähteä, eikä mitään tehdä. Esim. kaupassa käynnistä on tullut valtava operaatio, jota ennen pitää saada itsensä kammettua sohvalta ylös, ja saada sukat ja kengät väännettyä jalkaan, ja lopulta päästävä sinne kauppaankin liukastumatta ulkona... Ei sitä olisi uskonut, että raskauden muutamat viimeiset kuukaudet tuntuvat paljon pidemmiltä, kuin koko alkuaika!
Mites muilla loppuraskautta elävillä sujuu? Joko alkaa kömpelö olotila kyllästyttää, vai jaksatteko touhuta niin kuin ennenkin? Onko kipuja, supistuksia tai muita vaivoja? Minulla ovat verenpaine ja Hb olleet koko raskauden ajan kamalan alhaalla, joten siinä saattaa olla syy tähän lamauttavaan väsymykseen. Supistuksiakin on melkein päivittäin, joten elättelen toiveita, että ihan laskettuun aikaan asti ei enää tarvitsisi odotella... Nyt rv 36, joten eihän tässä enää pitkään olisi...
Odottavan aika on pitkä...
3
554
Vastaukset
- tuleva äippä
Itse olen nyt rv 34 1.
Vaivoina on järkyttävä närästys, ja nyt parina päivänä on supistellut muutamia kertoja.
Yöt nukun vaihtelevasti, mutta pari kertaa ainakin joutuu vessassa yön aikana käymään.
Kyljellä ei pysty nukkumaan, ainakaan usein, koska vauveli alkaa heti potkimaan.
Muita vaivoja ei ole, ei ainakaan vielä.
Oikeastaan koko raskaus on tähän mennessä edennyt todella nopeasti ja ongelmitta, tuntuu että päivät ja viikot menevät liiankin nopeasti.
Töistä olen jo jäänyt pois noin kuukausi sitten, sairaalatyö kun on liian raskasta.
Hyvää talven odotusta, ja kitahan saada aikasi kulumaan:) - Mursu
Ihan kuin olisi omia tuntemuksiaan lukenut, sanasta sanaan. Viikkoja tosin kasassa nyt 39 eli eiköhän ihan kohta tule jo tänne helpotus. Jaksamista ja voimia, ei se aika jälkeenpäin sitten niin pitkälle tunnukaan ;-)
- yksi odottaja
Minulla laskettu aika oli eilen. Alkaa tosiaan olemaan aika pitkää odotellessa. Saisi tulla jo. Painon kertyminen tekee tehtävänsä ja varsinkin öisin on hankala löytää hyvää nukkuma-asentoa. Vessassa saa ravata. Olen kyllä ollut ihmeen pirteä, olen vielä touhunnut, haravoinut pihan, pessyt pyykkiä ja tehnyt tavalliset arkirutiinit niinkuin ennenkin. Minulla myös koko raskauden ajan (kuten kyllä muutenkin aina) hemoglobiini ja verenpaine ovat alhaiset. Vielä tekis mieli vaikka leipoa ennen laitokselle lähtöä tai valmistella vaikka joulujuttuja. Mutta saa nähdä. Kaikenkaikkiaan odotus on sujunut tosi hyvin, tämä odottaminen vaan on tosi pitkästyttävää. Leppoisaa loppuodotusta!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 915896
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804762Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv933001Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262780Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252036Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351047Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851018Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125940- 48754