Puolisoni on ollut lapsesta lähtien allerginen eläimille. Ei astmaatikko, mutta kuitenkin vähäsen allerginen niin ettei olisi voinut asua koiran kanssa samassa asunnossa. Muutettuamme yhteen 1,5 vuotta sitten hän joutui tottumaan minun kaniini. Aluksi kani oli vain alakerrassa, jossa oleilimme itse vähemmän, mutta asunnonvaihdon jälkeen kani on ollut makuuhuonetta lukuun ottamatta koko asunnossa vapaana. Molempien muuttojen yhteydessä puolisollani oli aluksi oireita, mutta hiljalleen ne ovat kadonneet lähes kokonaan. Hän on silti edelleen allerginen esim. koirille.
Onko tässä vaarana allergian palautuminen tai jopa astman puhkeaminen? Uskallammekohan yrittää koirasiedätystäkin? Onko todella mahdollista siedättyä vain yhteen eläimeen, mutta saada oireita kaikista muista karvaisista (paitsi minusta)?
Allergian katoaminen ja mahdollinen uusiutuminen?
2
668
Vastaukset
- voi uusiutua
voi tulla astma, mutta etukäteen varominen ja suojautuminen ei auta mitään eli jatkakaa vain nykyiseen malliin ja tehkää sitten jotain jos ongelmia tulee
- meillä...
taannoin tapasin nykyisen isäntäni.Minä tosi eläinrakas koirallinen,ja mies oli astmaatikko ja niin allerginen elukoille ettei kans lapsena voinu juuri olla edes mummolassa yötä ku siellä oli koira.aateltiin että mitähän yhteiselosta tulee kun sellane tausta...isäntä muutti minun ja koiran seuraksi pieneen kaksioon.ja uskomatonta mutta totta,yhteiselo sujui ihan hyvin.Astmapiippuun ei tarttenu kajota normaalia enemmän eikä allergia oireita aiheuta ku suora kosketus tai esim jos koirani nuolasi kättä.Ainoastaan sillon jos isäntä on esim ennestään kovassa flunssassa,koira tuntuu pahentavan tautia.en voi tietenkään suositella tällästä siedätystä kellekkään kun eihän näistä ylihekkyyksistä voi varmalla sanoa.Mutta meillä siedätys pelasi ja on pelannut jo 11 vuotta.eli usein allergia oireet helpottavat aikuisiällä.makuu huoneisiin meilläkin on koiralta pääsy kielletty,kuten myös kylppäri ja wc puolelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882