Allergian katoaminen ja mahdollinen uusiutuminen?

Jänes*

Puolisoni on ollut lapsesta lähtien allerginen eläimille. Ei astmaatikko, mutta kuitenkin vähäsen allerginen niin ettei olisi voinut asua koiran kanssa samassa asunnossa. Muutettuamme yhteen 1,5 vuotta sitten hän joutui tottumaan minun kaniini. Aluksi kani oli vain alakerrassa, jossa oleilimme itse vähemmän, mutta asunnonvaihdon jälkeen kani on ollut makuuhuonetta lukuun ottamatta koko asunnossa vapaana. Molempien muuttojen yhteydessä puolisollani oli aluksi oireita, mutta hiljalleen ne ovat kadonneet lähes kokonaan. Hän on silti edelleen allerginen esim. koirille.

Onko tässä vaarana allergian palautuminen tai jopa astman puhkeaminen? Uskallammekohan yrittää koirasiedätystäkin? Onko todella mahdollista siedättyä vain yhteen eläimeen, mutta saada oireita kaikista muista karvaisista (paitsi minusta)?

2

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi uusiutua

voi tulla astma, mutta etukäteen varominen ja suojautuminen ei auta mitään eli jatkakaa vain nykyiseen malliin ja tehkää sitten jotain jos ongelmia tulee

• meillä...

taannoin tapasin nykyisen isäntäni.Minä tosi eläinrakas koirallinen,ja mies oli astmaatikko ja niin allerginen elukoille ettei kans lapsena voinu juuri olla edes mummolassa yötä ku siellä oli koira.aateltiin että mitähän yhteiselosta tulee kun sellane tausta...isäntä muutti minun ja koiran seuraksi pieneen kaksioon.ja uskomatonta mutta totta,yhteiselo sujui ihan hyvin.Astmapiippuun ei tarttenu kajota normaalia enemmän eikä allergia oireita aiheuta ku suora kosketus tai esim jos koirani nuolasi kättä.Ainoastaan sillon jos isäntä on esim ennestään kovassa flunssassa,koira tuntuu pahentavan tautia.en voi tietenkään suositella tällästä siedätystä kellekkään kun eihän näistä ylihekkyyksistä voi varmalla sanoa.Mutta meillä siedätys pelasi ja on pelannut jo 11 vuotta.eli usein allergia oireet helpottavat aikuisiällä.makuu huoneisiin meilläkin on koiralta pääsy kielletty,kuten myös kylppäri ja wc puolelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      114
      5356
    2. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      276
      2196
    3. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      91
      1756
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1210
    5. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      341
      1197
    6. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      105
      1120
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      50
      1119
    8. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      153
      1116
    9. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      112
      1079
    10. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      82
      1022
    Aihe