aikuinen jolla vehnäallergia

vehnätön

Hei, kysyisin löytyykö muita aikuisia joilla olisi löydetty vehnäallergia prick-testin avulla? Tuloksena minulla oli lievä vehnäallergia ja päätin lopettaa vehnän käytön kaikissa muodoissa. Syön muita kotimaisia viljoja ja luontaisesti gluteinittomia tuotteita. Siksi luontaisesti koska tavallisissa gluteinittomissa tuotteissa saattaa olla vehnätärkkelystä. Myös karkeissa ja jäätelöissä on vehnätärkkelystä. Oireena minulla oli vatsavaivat ja limainen yskä.

10

3551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • allergiaa,

vehnä, ruis ja ohra.

Ei ole kuitenkaan keliakiaa eikä ihokeliakiaa, mutta noille olen allerginen.

Enkä edes tiedä mitä oireita ne aiheuttaa, mutta testeissä näin kävi ilmi!!

Syön kyllä ihan kaikkea edelleenkin!

• vehnätön

Aiheuttaako sinulla tuo vilja-allergia minkälaisia oireita? Minulla luultiin kuumeetonta keuhkokuumetta kun oli limainen pitkäaikainen yskä sitten yöllä kuivaa suu ja yskittää. Oireet helpotaaneet kun lopetin vehnän käytön kaikessa muodossa.

• taida aiheuttaa,
        vehnätön kirjoitti:

Aiheuttaako sinulla tuo vilja-allergia minkälaisia oireita? Minulla luultiin kuumeetonta keuhkokuumetta kun oli limainen pitkäaikainen yskä sitten yöllä kuivaa suu ja yskittää. Oireet helpotaaneet kun lopetin vehnän käytön kaikessa muodossa.

ihmetellyt olen että miten tämä allergia oireilee. Joskus oli pahempiakin ihottumia mutta ei enää niitäkään juuri ole.

Ihotautilääkäri sanoi että joillakin oireita voi ilmaantua jonkin rasituksen yhteydessä, esim. lenkkeillessä nousisi näppylöitä tms. Enpä tiedä, en kylläkään lenkkeile koskaan!!

• Pois

Minä en siedä mitään viljaa. Enkä edes luontaisesti kluteiinittomista jauhoista valmistettua ruokaa. Välillä tuntuu että se olisi tattarikin, joka oireita aiheuttaa.

• vehnätön

Minulle sopii Semperin luontaisesti gluteinittomat jauhot. Mieheni sukulaisella on vain maissi ainoana joka hänelle käy. Siinä on yksipuolinen ruokavalio. Onneksi yksi murrosikäinen sai lopettaa pelkän kauran syönnin ja siirtyä luontaisesti gluteinittomiin tuotteisiin. Oletko yksitellen kokeillut mille aineille olet allerginen.

• utelias?

Minkäläinen on prick-testi? Minulla näyttää olevan juttu kuin sinulla, ei keliakiaa.

• vehnätön

Se pric-testi tehdään lääkärin lähetteellä iholle sairaalassa. Laitetaan allergisoivia aineita pieniä määriä iholle sitten odotetaan hetki ja katsotaan onko paukuroita noussut. Jos nousee niitä niin niihin aineisiin on allerginen. Näin kertoo kokeessa ollut vähän asiasta tietävä.

• mitään

uutta. Itse olen todella allerginen vehnälle ( muille)..ei edes pieni määrä tärkkelystä käy. Pirullista.. Ongelmaa pahentaa myös se että olen myös maidolle ja useimmille hedelmille ja vihannes/juureksille allerginen.

• orvokki 13

Nimimerkki: "mitään"

Minkälaisia vaivoja sinulle aiheuttaa,maito,hedelmät,vihannekset ym. ? Tuntuuko kenelläkään lihaksissa esim. kireytenä ja kipuina ?

• orvokki-13

Hei ! Olenkohan minäkin jollekkin jauhoille allrginen, kun aina iltapäivällä vatsa turpoilee. Syön paljon ruispaloja myös kahvin kanssa ja vehnätuotteitakin jonkinverran.Minulla on myös laktoosi intoleranssi,vatsä ei tule kipeäksi mutta muuten lihakset jumittuu ja pää tulee kipeksi ja ym. ym. Olen kyllä jo seurannut vehnää että mahtaako se olla syypää pahaan oloon.Olis mukava kuulla teiltä mitä mieltä olette tällaisistä vaivoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 476
      6992
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2531
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      220
      2504
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      145
      1805
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1718
    6. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      61
      1124
    7. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1123
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1115
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1032
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      62
      930
    Aihe