Hayabusa vs. ZX12R

GSXR1100 Turbo

Onko näin, et Kawa on vienyt nopeimman pyörän tittelin?! Olen ajatellut ostaa Hayabusan, mut en enää. Harmi... Olis ollut kiva pitää merkkiuskollisuudesta kiinni.

30

19857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hokasu

      Makuasia, minulla oli Busa, en tykännyt lähinnä ajoasennosta ja kate oli huono. Tehoa ja kulkuahan siinä riitti ja meni kuin juna. Kokeiltuani 12r:ää, siinä oli minusta enemmän tehoa ja parempi ajoasento. Mutta nyt päädyin 1200 zzr:ään, minusta kokonaisuutena parempi kuin edellä mainitut.

      • gsf

        -06 tulee ZZR 1400 ja kulkee riittävästi.

        Mä joudun kynsinhampain pitämään kortin nurkasta kiinni vanhalla pändiitillä ja usein ihmettelen mihin sitä yletöntä kulkukapasiteettia tarvitaan.

        Mutta makuasia sano koira kun persettään nuoli...


      • Suizuke
        gsf kirjoitti:

        -06 tulee ZZR 1400 ja kulkee riittävästi.

        Mä joudun kynsinhampain pitämään kortin nurkasta kiinni vanhalla pändiitillä ja usein ihmettelen mihin sitä yletöntä kulkukapasiteettia tarvitaan.

        Mutta makuasia sano koira kun persettään nuoli...

        Hayabusa nostaa tehoja, onko tietoa?


      • busa 1600cc
        Suizuke kirjoitti:

        Hayabusa nostaa tehoja, onko tietoa?

        juttu löytyy japaninkieliseltä nettisivulta.
        Kaverin tuttu suomensi jotain heikolla japanin kielitaidolla,ei päästy aivan tolkkuun.


    • Tumppi-82

      Muistaisin kuulleeni että jossain testissä Busa kulki 301km/h ja zx12r 299km/h, näin pienet erot voivat johtua jo ihan yksilöstä. Ehti yhtä nopeat ovat.
      En omista Busaa enkä Kawaa mutta itse valitsisin Busan, jotenkin kaikilla tuntuu olevan jotain Kawoja vastaan. Vanhat venttiiliviat muistuvat ilmeisesti aina mieleen. Mutta kokemusta en omista tosta Kawasta.

      • toinen tyttärestä

        Eiköhän kulku noissa kummassakin riitä.
        Itse ottaisin Kawan. Peruste on lähinnä tilavampi ajoasento ja hyvät jarrut. Kulkupuolta voi lukea vaikkapa Bike lehdestä. Busa nopeampi "roll-on" testeissä. Kawa huipussa ja suorassa kiihdytykessä.
        Kumpikin kulkee kuin tauti.
        Itsellä tietysti Kawa-tauti.
        Honda=ruohonleikkuritehtaalla tehty
        Yamaha=pianotehtaalla tehty
        Suzuki=perämoottoritehtaalla tehty

        Kawasaki Heavy Industries rules !!


      • Jawa.
        toinen tyttärestä kirjoitti:

        Eiköhän kulku noissa kummassakin riitä.
        Itse ottaisin Kawan. Peruste on lähinnä tilavampi ajoasento ja hyvät jarrut. Kulkupuolta voi lukea vaikkapa Bike lehdestä. Busa nopeampi "roll-on" testeissä. Kawa huipussa ja suorassa kiihdytykessä.
        Kumpikin kulkee kuin tauti.
        Itsellä tietysti Kawa-tauti.
        Honda=ruohonleikkuritehtaalla tehty
        Yamaha=pianotehtaalla tehty
        Suzuki=perämoottoritehtaalla tehty

        Kawasaki Heavy Industries rules !!

        ja kasawika ei oo oikeen mistään kotoisin.


    • höpöhöpö

      No asiahan on niin että toisissa paikoissa Busa on nopeempi ja toisissa kawa. Lentokenttäajoissa Joensuussahan Busat pesi kawat reippaasti. Mutta oikeastihan noi on melkein yhtä nopeita. Jos haluat vielä nopeampaa niin oota ens vuoteen ja osta Kawasaki zzr1400, menee kuulemma jopa 320km/h. Sitäkin nopeampi tulee olemaan 2007 Hayabusa. Luulisi että Suzuki laittaa sen kulkemaan jopa 340km/h. Kiihtyykin kuulemma 0-300km/h alle 10 sek.

      • .............

        eikös Nipponin poijaat justiinsa sopineet keskenään , että yli 300 km/h kulkeviin laitteisiin laitettaisiin rajoittaja ...???? Tosin muistan lukeneeni tuon artikkelin Bikestä , joten tiedä häntä ...... Ja sanoutuihan se Audikin saksalaisten sopimasta 250 km/h kattonopeudesta irti juuri hiljakkoin ....( Audi RS 6 ...285 km/h tod. nopeutta )


      • kattonopeus
        ............. kirjoitti:

        eikös Nipponin poijaat justiinsa sopineet keskenään , että yli 300 km/h kulkeviin laitteisiin laitettaisiin rajoittaja ...???? Tosin muistan lukeneeni tuon artikkelin Bikestä , joten tiedä häntä ...... Ja sanoutuihan se Audikin saksalaisten sopimasta 250 km/h kattonopeudesta irti juuri hiljakkoin ....( Audi RS 6 ...285 km/h tod. nopeutta )

        Tuo saksalaisten autonvalmistajien irtautuminen 250km/h kattonopeudesta tulee koskemaan VAIN kunkin merkin nk.lippulaivamalleja.Muut mallit tullaan rajoittamaan kuten ennenkin.


      • Asko

        Kaavailemasi huippunopeudet voivat MITTARINOPEUTENA pitää paikkansa,mutta TODELLISET huiput tulevat jäämään tuntuvasti mainitsemiesi alle.Ja Busan kiihtyvyyskin on kovin utopistinen.Nopeimmat pyörät menevät stripillä jo nyt varttimailin jopa karvan alle 10 sekunnin,mutta niidenkään loppunopeus maalissa ei ole kuin suurinpiirtein /- 230km/h.Miten Busa vois samassa ajassa kelata nopeutta 70 km/h enemmän??Se vaatisi sairaan paljon enemmän tehoa ja vääntöä.


      • justiina
        Asko kirjoitti:

        Kaavailemasi huippunopeudet voivat MITTARINOPEUTENA pitää paikkansa,mutta TODELLISET huiput tulevat jäämään tuntuvasti mainitsemiesi alle.Ja Busan kiihtyvyyskin on kovin utopistinen.Nopeimmat pyörät menevät stripillä jo nyt varttimailin jopa karvan alle 10 sekunnin,mutta niidenkään loppunopeus maalissa ei ole kuin suurinpiirtein /- 230km/h.Miten Busa vois samassa ajassa kelata nopeutta 70 km/h enemmän??Se vaatisi sairaan paljon enemmän tehoa ja vääntöä.

        Teille lapsoset aivan riittävän vauhdin antaa suzuki A 95:en. Alamäessä 85 sukkahousut jalassa.


      • okei
        Asko kirjoitti:

        Kaavailemasi huippunopeudet voivat MITTARINOPEUTENA pitää paikkansa,mutta TODELLISET huiput tulevat jäämään tuntuvasti mainitsemiesi alle.Ja Busan kiihtyvyyskin on kovin utopistinen.Nopeimmat pyörät menevät stripillä jo nyt varttimailin jopa karvan alle 10 sekunnin,mutta niidenkään loppunopeus maalissa ei ole kuin suurinpiirtein /- 230km/h.Miten Busa vois samassa ajassa kelata nopeutta 70 km/h enemmän??Se vaatisi sairaan paljon enemmän tehoa ja vääntöä.

        No kyllähän nykynen Busa ottaa vakiona mittarinopeutta 340km/h mutta todellista se on hiukan yli 300km/h. Eikä tarvita edes 300 hepan tehoja että Busa menee oiketa 330km/h. Ja ehkä kuule 2007 Hayabusa on virtaviivasempi kun nykynen ja kevyempi kans niin mikäs mahottomuus se on kun tehoja siinä kuitenkin on yli 200hp että meniskin yli 330km/h. No olin kyllä väärässä tossa kiihtyvyys asiassa. Mutta Ghostriderin Busa kelaa 0-300km/h 9 sek. mutta siinä onkin 500hp.


      • rajoittimet
        ............. kirjoitti:

        eikös Nipponin poijaat justiinsa sopineet keskenään , että yli 300 km/h kulkeviin laitteisiin laitettaisiin rajoittaja ...???? Tosin muistan lukeneeni tuon artikkelin Bikestä , joten tiedä häntä ...... Ja sanoutuihan se Audikin saksalaisten sopimasta 250 km/h kattonopeudesta irti juuri hiljakkoin ....( Audi RS 6 ...285 km/h tod. nopeutta )

        No nopeuden rajottimet on helppo poistaa tai kiertää joillain laitteilla.


      • Turo--Inkeri
        ............. kirjoitti:

        eikös Nipponin poijaat justiinsa sopineet keskenään , että yli 300 km/h kulkeviin laitteisiin laitettaisiin rajoittaja ...???? Tosin muistan lukeneeni tuon artikkelin Bikestä , joten tiedä häntä ...... Ja sanoutuihan se Audikin saksalaisten sopimasta 250 km/h kattonopeudesta irti juuri hiljakkoin ....( Audi RS 6 ...285 km/h tod. nopeutta )

        Japanilaiset ovat sopineet, että nopeusmittarit eivät saa näyttää yli 299km/h lukemia.

        EU tosin voi pian pistää ne sopimaan jotain sporttipyöriä ajatellen paljon inhottavampaa.


      • HONDA

        JOO TURBON KUN LAITTAA NIIN MENEEHÄ NE RUOHONLEIKKURITKII MILJOONAA. TOSIHAN ON KUITENKII ETTÄ SE UUDEMPI PÄIVITETTY KAWA PESEE BUSAN JOS MOLEMMAT VAKIOITA...


      • hyperajo
        HONDA kirjoitti:

        JOO TURBON KUN LAITTAA NIIN MENEEHÄ NE RUOHONLEIKKURITKII MILJOONAA. TOSIHAN ON KUITENKII ETTÄ SE UUDEMPI PÄIVITETTY KAWA PESEE BUSAN JOS MOLEMMAT VAKIOITA...

        Niin kuule Hondas menee miljoonaa kun tiputetaan lentokoneesta. Äläkä motkota jos et asioista tiedä. Joo Kuule Busa menee valonnopeutta kun laitetaan siihen hyperajo Star Wars tyyliin.


      • Al-kemisti

      • TAUNOGH
        okei kirjoitti:

        No kyllähän nykynen Busa ottaa vakiona mittarinopeutta 340km/h mutta todellista se on hiukan yli 300km/h. Eikä tarvita edes 300 hepan tehoja että Busa menee oiketa 330km/h. Ja ehkä kuule 2007 Hayabusa on virtaviivasempi kun nykynen ja kevyempi kans niin mikäs mahottomuus se on kun tehoja siinä kuitenkin on yli 200hp että meniskin yli 330km/h. No olin kyllä väärässä tossa kiihtyvyys asiassa. Mutta Ghostriderin Busa kelaa 0-300km/h 9 sek. mutta siinä onkin 500hp.

        Ghostrider on täyttä huuhaata,mittarinopeus on saatu speedohealerilla säädettyä isoiksi lukemiksi.Se nyt on sula mahdottomuus pujotella autojen välissä liki 300km tunnissa. Älkää lapsukaiset uskoko kaikkea mitä näette videolta, vai onko kaikki elokuvatkin totta?


      • mie vuan
        Al-kemisti kirjoitti:

        keksitty jo. Pane suikka viivalle.

        http://www.zx11.info/zx11/uk1.htm

        Kyseessähän on turbotettu kawa... Jos bussiin pannaan turbo, niin saadaan tarvittaessa vielä enemmän voimaa. Noilla voimilla turboissa vaan ei ole hirveästi iloa, kun esim. MCExpressin turbossa on 400hp ja vääntökin oli jotain ihan järjetöntä, mutta kun ne tulevat vasta niin korkeilla kierroksilla.... Testissä sanoivat että kolmella ekalla vaihteella vaan sutii tai keulii ja vasta nelosella voi oikeasti kääntää. Ei siis mitään iloa sellaiselle, joka haluaa oikeasti AJAA eikä varoa.


      • 1400

        Höpö höpö. Jaappanissa on pyörän valmistajien kesken sovittu, et ykskään tehtaalta lähtevä pyörä ei kulje yli 300km/h. Kaikissa on rajoittimet sopimus on tehty muistaakseni 2004.


      • mallat94
        TAUNOGH kirjoitti:

        Ghostrider on täyttä huuhaata,mittarinopeus on saatu speedohealerilla säädettyä isoiksi lukemiksi.Se nyt on sula mahdottomuus pujotella autojen välissä liki 300km tunnissa. Älkää lapsukaiset uskoko kaikkea mitä näette videolta, vai onko kaikki elokuvatkin totta?

        kyllä siitä chostriderin busa laukkaa varmast yli 450km/h
        jos vähänki katot sitä you tubesta kun se vetää siellä busalla nii kyl se tosi kovaa menee ja sen on poliisitkin sanonu et se ajaa liikenteessä 300km/h ei se ole temppu eikä mikään hyvä kuski vaa eikä mikää sokee paska joka lyö vaan kaasun auki


    • Turo--Inkeri

      mitä hemmetin väliä sillä on tieliikenteessä, kulkeeko moottoripyörä 250, 300 vai 350 km/h?

      Varsinkaan Suomenmaassa ei mitään noista nopeuksista voi päästä edes lähelle vaarantamatta vähintään ajolupaansa, ja yleensä myös oman ja toisten terveyden. Kuinka monta sekuntia keskiverto Hayabusan tai ZX12 omistaja on koskaan ajanut 6-vaihteella kaasu pohjassa?

      Se onkin muuten erikoinen juttu, että Keski-Euroopassa, missä olisi isot baanat joita vedellä isoa kovaa ja kauas, myydään eniten aivan toisentyyppisiä pyöriä, nakuja ja isoja enduroita kun taas Härmässä, missä liikutaan muutama hassu kuukausi vuodessa roudan raiskaamia kapeita latuja isonveljen tarkan valvonnan alla pääosin 80-100km/h, pitää tallista löytyä kolmeasataa kulkeva ohjus.

      Ajoin kesällä yhden viikonlopun tuollaisella Hajapusalla, ja täytyy sanoa, että se tuntui yhdeltä turhimmista laitteista, jonka satulaan olen kiivennyt. Täysin mahdotonta pysyä missään järkevissä nopeuksissa; mielestäni jopa 600-750cc sportit ovat 10 kertaa fiksumpia laitteita koska niillä on kiva ajaa ympyrärataa, tälläisilla valailla ei varmasti ole. Pidän näitä Hajapusia kustomeiden jälkeen vastenmielisimpinä moottoripyörinä.

      Muttei siinä sinänsä mitään, valintahan on vapaa, enkä halua tuomita kenenkään valintoja. Silti epäilen, että viime kädessä kyse on pullistelusta ja/tai sukuelimen pieneksi kokemisen vastareaktiosta.

      • tolle

        Samaa mieltä, busa aivan ilmanaikainen pyörä. Olen ajellut jonkin verran. Varsinkin pyörän päälle pitää vääntää rautakangella,kun on niin ahdas.kaiken lisäksi kate aivan onneton ja aika ruman näköinen.


      • lainkaan

        Voisi kysyä myös, miksi niitä sitten ylipäätänsä tehdään, koska vapaita nopeuksia ei juuri muualla olekaan? Saksassa kovaa ajaminen on sallittua; siitä puuttuu se kielletyn hedelmän maku. Mutta ainakin minusta yli kahtasataa ajaminen autolla oli stressaavaa jo 80-luvullakin. Suurin osa täällä myydyista kauppakasseistakin ylittää 120 km/h nopeuden, mutta silti myydään Ferrareita. Freud'n teoriat ovat jääneet vähemmälle tutkimiselle ja jokainen ajakoon millä ikinä haluaa.


      • mie vuan

        40tkm Hajiksella ja täytyy sanoa että parempaa pyörää saa hakea. Huippu hyvä matka-ajossa ja pienessä pyörityksessäkin ihan kiva. Se että jos et pysy missään järkevissä nopeuksissa on sinun heikkouttasi. Itse kykenen ihan kivasti ajamaan suurinpiirtein rajoitusten mukaan. Miksikö tarvitsen sitten tuollaisen pyörän? Siksi, että ajamme matkaa 2 paljon kamaa ja silloin on todella kiva että on voimaa. Voi ajaa reissuilla reippaasti ja koskaan ei tunnu meno väsyneeltä. Olen omistanut 16 pyörää ja tälläkin hetkellä 2kpl. Hajis ja rgv250. Rgv:llä ajellaan kun halutaan oikeasti ajo-ominaisuuksia radalle tai mutkateille, bussella vedetään pitkät siivut. Olen 182 pitkä ja en ole kokenut ajoasentoa huonoksi, varsinkin kun nostin (helppo juttu) ohjaustankoa 2,5cm ja vaihdoin tuplakuplan. Pyörän päällä ei väsy kuten xx:n satulassa väsyi, vaikka xx:n tanko on korkeammalla ja kate on korkeampi. Xx:n tanko kun oli niiiiin kaukana, bussessa se on matalammalla mutta lähempänä. Lisäksi satula on todella hyvä, vaikka aluksi ajattelin että se on kuin vanhasta IC:stä :)
        Osittain olet oikeassa kun kyselet että mitä väliä on kulkeeko pyörä 250-300-350. Osittain siksi, että mulle on ihan sama mitä peli kulkee yksin, mutta mitä se menee 2 kamat päällä ja millainen se on ajaa 200km/h bahnalla on ratkaisevampaa. Valitettavasti usein vain nuo liittyvät toisiinsa. Jos ostat pelin joka menee 250 yksin, niin yleensä se tarkoittaa että 200kmh matkanopeuksien käyttäminen on aika mahdotonta.
        Minä taas en ymmärrä enduroita ollenkaan. On ihan sama juttu kun ostaa maastoauto jos ajelee asfalfilla... Kunnon kustomi kyllä kelpaisi minulle! Esim. Trumpan rocketti... Mutta on se hyvä että erilaisia pyöriä valmistetaan! Jokaisella kun on ihan omat mieltymykset asioihin!


      • suzuki.kanji

        Viime keväänä ostin uuden puna-mustan Hayabusan ja voin kyllä sanoa,että se ehdottomasti paras pyörä, mitä minulla on ollut (aiemmin VFR,FZR,
        Fireblade ym...) ylivertainen vääntö, uskomaton
        kiihtyvyys, tukeva ja vakaa, loistava pitkällä matkalla ja jopa kaksin ajettaessa...... ainoa miinus tulee siitä, että on vähän nälkäinen taka-
        renkaiden suhteen ... ei kai sillä mitään väliä ole, kulkeeko pyörä 200 tai 300 kysymys on lähinnä ajamisen helppoudesta ja mieltymyksistä ..
        On totta että pleksi on vähän matala, mutta tuplakupla korjaa asian ... niin ja onhan se aika edullinenkin tänä päivänä, jos vertaa tonnisiin kyykkyihin jää parin kesän bensarahat vielä itselle ..........


      • busanisti
        suzuki.kanji kirjoitti:

        Viime keväänä ostin uuden puna-mustan Hayabusan ja voin kyllä sanoa,että se ehdottomasti paras pyörä, mitä minulla on ollut (aiemmin VFR,FZR,
        Fireblade ym...) ylivertainen vääntö, uskomaton
        kiihtyvyys, tukeva ja vakaa, loistava pitkällä matkalla ja jopa kaksin ajettaessa...... ainoa miinus tulee siitä, että on vähän nälkäinen taka-
        renkaiden suhteen ... ei kai sillä mitään väliä ole, kulkeeko pyörä 200 tai 300 kysymys on lähinnä ajamisen helppoudesta ja mieltymyksistä ..
        On totta että pleksi on vähän matala, mutta tuplakupla korjaa asian ... niin ja onhan se aika edullinenkin tänä päivänä, jos vertaa tonnisiin kyykkyihin jää parin kesän bensarahat vielä itselle ..........

        Joo,kokeile seuraavaksi vaikka Misukan pilot roudia,mulla kesti se bussissa 7000km,Bridgestonet on vähän turhan kuluvaiset kumit.


      • kateellinen
        suzuki.kanji kirjoitti:

        Viime keväänä ostin uuden puna-mustan Hayabusan ja voin kyllä sanoa,että se ehdottomasti paras pyörä, mitä minulla on ollut (aiemmin VFR,FZR,
        Fireblade ym...) ylivertainen vääntö, uskomaton
        kiihtyvyys, tukeva ja vakaa, loistava pitkällä matkalla ja jopa kaksin ajettaessa...... ainoa miinus tulee siitä, että on vähän nälkäinen taka-
        renkaiden suhteen ... ei kai sillä mitään väliä ole, kulkeeko pyörä 200 tai 300 kysymys on lähinnä ajamisen helppoudesta ja mieltymyksistä ..
        On totta että pleksi on vähän matala, mutta tuplakupla korjaa asian ... niin ja onhan se aika edullinenkin tänä päivänä, jos vertaa tonnisiin kyykkyihin jää parin kesän bensarahat vielä itselle ..........

        Metzeler ja Pirelli Diablo on hyviä renkaita Busaan. Metzelerin mallia en nyt muista. Ja hyvän pyörän muuten hommasit.


      • kestää!
        kateellinen kirjoitti:

        Metzeler ja Pirelli Diablo on hyviä renkaita Busaan. Metzelerin mallia en nyt muista. Ja hyvän pyörän muuten hommasit.

        Orkkisrenkaana ollu Bridgestone kesti hikiseen 6tkm.Viime kesänä vaihdoin alle pilot roadit.Oon ajanu niillä tähän mennessä noin 9tkm,ja pintaa on reilusti jälellä.Mielenkiintosta kattoo kuin pitkään kestävät ennen kuin vaihto tulee ajankohtaseksi.

        Ajokilometrit on kertyny suurimmaksi osaksi matka-ajosta(ilman kyytiläistä),sisältäen yhen Saksan reissun,jossa ajoin reipasta kyytiä (200 ) aina kun vaan liikenne anto myöten.Paineita oon pitäny sekä edessä että takana 3,1bar,kun suositus on 2,9bar.

        Syyshuollossa huoltomies sano,että jollakin ois kestänyt just pilot roadit Busassa 18tkm!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4716
    2. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3125
    4. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

      Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

      Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe