sienet?

naapurin mummo

en aio käyttää enkä suosittele kenenllekään sieniä, mutta puhtaasti kiinnsouksesta haluan tietää, mitkä SUomessa kasvavat sienet lukitellaan hallusinogeenisiksi. Tällä tavoin voin esim välttää avhingossa poimimasta ko. sieniä. Jos jollakin on kokemuksia niiden vaikutuksesta haluaisin tietää?

5

1410

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psyke

Puna- ja pantterikärpässienet ja suippumadonlakit ovat ne tunnetuimmat ja yleisimmät. Suippis kasvaa enemmän pelloilla ym. muilla paikoilla joissa ei yleensä kasva ruokasieniä. Kärppäreitä tuskin kukaan sekoittaa ruokasieniin, eli aika epätodennäköistä että vahingossa poimisit hallusinogeenisia sieniä sellaisen määrän että niillä olisi jotain psykoaktiivisia vaikutuksia. Se tuskin vaikuttaa psykoaktiivisesti jos muutama silokki eksyy sekaan sieniretkellä.

• kokemus

mene sienimetsään ja kerää paljon erlaisia sieniä .pilko , paista ja syö ne ja jää odottamaan vaikuksia . ps kerro ku alkaa toimii

• Bee

Yleisimmät : Psilocybe Semilanceata (Suippumadonlakki)
      Psilocybe Coprophila (Lantamadonlakki)
      Amanita MUscaria (Punakärpässieni)
      Amanita Pantheria (Pantterikärpässieni
      Ruskokärpässieni

Harvinaisempia : Psilocybe Pelliculosa
      Panaeolus Subbalteatus (Reunuskirjoheltta)
      Psilocybe Silvatica
      Conocybe Cyanopus
      Pluteus Salincius
      Psilocybe Merdaria

Lisäksi jotkut risakkaat sisältävät järkytttäviä määriä muskariinia (Sama aine kuin punakärpässienessä)

Psilocybiinin vaikutuksia voisi luokitella pienillä annoksilla "tripauttavaksi" ja suurilla annoksillo JYTÄÄ

• psyke

Semilanceata on noista Suomen psilocybe-sienistä ainoa joka on psykoaktiivinen.

• Bee
        psyke kirjoitti:

Semilanceata on noista Suomen psilocybe-sienistä ainoa joka on psykoaktiivinen.

no mä olen kuullut käyttäjien kokemuksia että merdaria ja coprophila toimii , ja kai noi muutkin toimii, panaeolus subbalteatus satavarmasti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5243
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5044
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1914
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1774
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe