Miksi koulun ehkäisyvalistuksessa ei musteta sanoa, et yhdyntä on kahden aikuisen välinen juttu. Ei sitä tarvi 12, 13, 14...vuotiaana vielä itse asiaan mennä! Itse sain kasvatuksen kotoa, et yhdyntä kuuluu avioliittoon ja sitä noudatin, enkä ole katunu. Yli 10v. on yhteistä taivalta miehen kans, jonka kans avioiduin neitsyenä 19 vuotiaana! Toki mulla oli pokakavereita, jonka kans harjoteltiin pussailua;-), mut yhdyntään asti ei koskaan menty, enkä ole katunu meillä on ollu tää yli 10v. aikaa nyt harjotella ja aikaa on vielä loppuelämä, et ei tiä kuinka hurjia seksipetoja toisillemme ollaan sit eläkkeellä;-)...
kaks yllätysvauvvaa meillä on kahden suunnitellun lisäksi, eikä elämä ole lapsiin kaatunut, päin vastoin, niistä ylläreistä on ollut niin suuri ilo, et monesti on tippa silmään tullu, ku on vaan ajatellukin, et mitä jos ei meillä heitä olis! Älkää aina puhuko siitä abortista niin ainoana vaihtoehtona, tai ylipäänsä seksistä alaikäsenä, on tosiaan muitakin vaihtoehtoja!
Säästäkää itsenne, hänelle, joka on se suuri rakkaus! Ei neitsyys ole mikään ikävä, poispäiväjärjestyksetä hoidettava asia, se on lahja puolisolle, jota varten se on säästetty: Leikitelkää ajatuksella, et kaikki ihmiset säästäisivät itsensä sille ainoalle oikealle, olisiko sukupuolitauteja, abortteja, syrjähypyistä johtuvia eroja, ....kuinka paljolta me säästettäs itseämme ja muita ihmisiä, jos kaikki alottas, olis, ja pysyis sen saman yhden kans.... tiedän, et näin maailma ei toimi, mutSINÄ VOIT TOIMIA ja se tekee edes sinun ja läheistes elämästä paremman.
vetskari kiinni
15
1289
Vastaukset
- äitee +4
mutta toimiiko se sun miehesikin kohdalla?
ja seurakunnan nimi oli? Sijainnee pohjanmaalla...
Ei vaan ihan vakavisssaan kunnioitettavaa jos haluaa tehdä noin. Itse en halunnut enkä yehnyt eikä suurin osa muistakaan ihmisistä.
Jenkeissähän on oikea trendi yuo kieltäytyminen tosin siihen liittyy monia negatiivisia piirteitä myös; pelottelua, ei valistusta asioissa ja painostusta yms pakotteita. Toisaalta ilmeisesti ihmiset ovat olleet ratkaisuunsa tyytyväisiä ja miksi ei kun eivät puolisoa paremmasta vaihtoehdosta tiedä? Taitaa taata uskollisuuttakin mukavasti kun ei ole mihin verrata joten oma homma toimii silloin hyvin - kuten teilläkin.
Mielestäni kyllä asialliseen koulun valistukseen kuuluu sanonnat "aikuiset, pysyvä parisuhde" jne joten ei niitä teinejä sänkyyn neuvota. Toisaalta minkä kuvan asioista saa esim tuosta YLEn uudesta luuserisarjasta, salkkareista sun muista jopa BBssä on aika rajua tekstiä seksin puutteesta vaikka suurin osa sinkkuja... tv ei siis ole kovin hyvä esimerkki nuorille missään suhteessa näissä asioissa. Lisäksi kun otat nuorten lehden vaikka mix tai suosikki käteesi ja alat tutkia kyselypalstoja niin kyllä aihe on aktiivisesti esillä ja siihen neuvoja kysytään ja saadaan ilman huomautusta jysyjän suojaiästä seksin suhteen!! - mutta
Tiedäthän silti, että ihmiset jotka tätä palstaa lukevat eivät enää voi palata neitsyyteen? Jos abortti liikkuu mielessä, niin ei todellakaan helpota mielen taakkaa se että joku puhuu neitsyenä naimisiin menosta. Ajassa ei voi palata taaksepäin.
Ehkäpä voisit levittää sanomaasi nuorten palstoilla, äidit ja isät palstan sijaan? Muuten olen iloinen puolestanne, hyvä että jollakin on täydellinen perhe-elämä :) - neuvojaan,
sitä "ainoaa oikeaa tapaa elää elämäänsä".
Pidä sormet erossa näppikseltä, jos et edes tätä palstaa pysty paskasönkötykseltäsi pitämään puhtaana. Perkele, pysykää siellä pohjoisessa, älkääkä tulko ihmisten ilmoille viisastelemaan!- pauliina
Mun mielestä on kummaa, että esim. koulujen sukupuolivalistuksessa ei ollenkaan mainita, että itsensä voi tosiaan säästää sille tulevalle puolisolle!
sanopa sä neuvojaan, että haluatko että sun mahdollinen (tuleva?) puoliso on jaellut itseään muille. että sitä on käyneet muut sörkkimässä...
Esiaviollisella seksillä ei tehä muute ku tuhotaan tulevan puolison kanssa harjotettavaa seksielämää. - aborttipalstalla
pauliina kirjoitti:
Mun mielestä on kummaa, että esim. koulujen sukupuolivalistuksessa ei ollenkaan mainita, että itsensä voi tosiaan säästää sille tulevalle puolisolle!
sanopa sä neuvojaan, että haluatko että sun mahdollinen (tuleva?) puoliso on jaellut itseään muille. että sitä on käyneet muut sörkkimässä...
Esiaviollisella seksillä ei tehä muute ku tuhotaan tulevan puolison kanssa harjotettavaa seksielämää.Useammassa seurustelusuhteessa hiotaan harjoittelemalla parisuhdetaitoja. Mä olen ainakin tyytyväinen, että en ole miehelleni ensimmäinen - tietääpä mies ainakin että on olemassa huonompaakin tarjolla =D
Mutta eipä ole kumpikaan useita partnereita koluttu, hyvin ehtii harrastaa seksiä kunnolla liitossakin. Kun me kaikki tässä aborttitilanteessa olevat emme tosiaan ole teinejä tai irrallisia suhteita harrastavia. Se voi se ehkäisy pettää myös naimisissa olevilla.
Tosiaan, mun mielestä on typerää tulla aborttipalstalle käännyttämään ihmisiä neitsyyteen. Kyllä täällä on kaikki jo haureutta harrastaneet. Oman hölmöytensä tunnustamista tuollainen neitsyyspropaganda aborttisivuilla. - pietari72
Kyllähän uskollisuus ja seksi avioliittoon opetukset kuuluvat kaikille kristillisille seurakunnille. Jos on tässä asiassa mokannut, voi kuitenkin päättää elää jatkossa oikein.
- Kirsi
Abortin tehneet on jo tuomittu helvettiin. Tahallista murhaa ei voi mitenkään enää sovittaa. Luehan lesta raamattua niin tämäkin sulle selviää. Turha tänne enää on tulla avautumaan.
Kyllä helvetistä tulta saa, taivas palaa, minä en, aion olla onnellinen.... - krista17
minä en esim. perusta elämääni raamattuun, ja näin ollen en odota avioliittoon asti. Kaikilla on erilaiset näkemykset. mutta siinä olet kyllä oikeassa, ei se abortti ole ainut vaihtoehto kaikissa tilanteissa!
- ...
Ei olisi syrjähypyistä johtuvia eroja, jos kaikki säästäisivät itseään puolisolleen...??? Oikeastihan niiden määrä kasvaisi silloin räjähdysmäisesti!!! Kaikki emme kuulu uskoon, jonka mukaan ihminen on yksiavioinen, vaan KAIKKI ihmiset haluavat kokeilla, vain harvat pystyvät jättämään kokeiluhalut vain unelmiksi ja naivat elämänsä aikana vain yhden (tai yhtä).
- minä
Kiitos kirjoituksestasi, jossa oli oikein hyviä pointteja!
- joopajoo
Niin mut jos vaikka miettisit sitä että säästät itteäs, kunnes oot aviossa. Ja mitäs sitte kun seksi ei aina luonaa kaikkien kaa.
Mulla ollut muutamia seurusteluja ja seksiä niiden kaa, mut kertaakaa en oo saanu orkkua yhdynnässä.
Nyt vasta olen löytänyt elämäni miehen, jonka kanssa seksi toimii niin kuin pitää ja muutenkin kemiat pelaa....myös telepatia...
Ollaan alusta asti puhuttu, et kun se aikaa koittaa...uusi alku syntyy, niin aborttia ei tehdä vaan se pidetään. Mutta tietty siinä vaiheessa, jos se onkin vammainen, niin sitten abortti.
Aina pitää harkita molempien osapuolten vauvan tekemistä ja pitää päätös myös kun se on aluillaan ja senkin jälkeen kun se syntyy. Ja että molemmat myös kasvattaa lastaan, eikä vaan toinen osapuoli.- ..............................
"Mutta tietty siinä vaiheessa, jos se onkin vammainen, niin sitten abortti"
Oletpas tyhmä. Vammaisilla on yhtäläinen oikeus elää kuin terveilläkin. - joopajoo
.............................. kirjoitti:
"Mutta tietty siinä vaiheessa, jos se onkin vammainen, niin sitten abortti"
Oletpas tyhmä. Vammaisilla on yhtäläinen oikeus elää kuin terveilläkin.Niin varmaan onkin, mutta jaksaisiko kaikki olla heidän kanssaan loppuelämänsä ja hoitaa 24h....niin ja et voisi enää välttämättä töitäkään koskaan tehä.
Jos mulla todettaisiin sikiö, joka on epänormaali niin en epäröisi tehdä aborttia, koska haluan lasteni olevan terve ja että voin myös elää omaanikin elämääni, kuin lapsenkin kanssa joka on normaali.
- neitsyenä naimisiin
Kiitos kaikille, jotka olette ottaneet kantaa tähän keskusteluun! Yhden ymmärrettävän johtopäätelmän haluan oikaista: en ole lestaadiolainen, vaikka osa lukijoista näin tekstistäni ymmärrettävästi päättelikin. Oli hyvä kommentti pietari72lta, et aina voi aloittaa ikäänkuin alusta, päättää, että tästä hetkestä eteenpäin haluan toimia toisin. Uskon, et tämä on ihan oikea foorumi, herättää tätä keskustelua, vaikka onkin aborttipalsta.
Te, jotka provosoiduitte voimakkaasti, miettikää miksi se ärsytti, mihin teksti satutti niin syvälle ,et syntyi niin voimakas inhoreaktio puheitani kohtaan? Kyllähän mullakin on oikeus ajatuksiini, niinkuin on sullakin. Ei tässä ole tarkoitus hyökätä kenenkään kimppuun. Mieti, miksi koit, että mut tekstini on sulle uhka. Eikö Suomi24n ole tarkoituskin aikaansaada keskustelua ihmisten kesken, kaikki tasavertaisesti oman näppäimistönsä ääreltä. Kukaan ei puhu päälle, kaikki saa asiansa kuuluviin tasapuolisesti, eikä kukaan käy käsiksi fyysisesti, vaikka sanoisit asioita, joista toinen ei ehkä pidä. Useinhan on niin, ettei vastakkaisia kantoja edustavat ihmiset edes pääse puheisiin live-elämässä, näin aroissa asioissa. Jokainen pohtii näitä juttuja siinä omassa samanhenkisessä porukassa, missä ollaan usein samoilla linjoilla asioissa, eikä sitä vaihtoehtoista toimintamallia, edes tule kukaan tarjonneeksi, mikä vois olla itselle se ihan oikea vaihtoehto.
p.s. Ei meidän elämä täydellistä ole, en niin väittänyt, mut on kuitenkin "työkaluja" ja halua ongelmien selvittämiseen:-).
p.p.s.Ymmärrän toki, et elämässä tulee tilanteita, jolloin toiset miettivät aborttia, mut toivon, et yhä useammalla se jäisi vain ajatukseksi, ja Elämä, ois se, minkä puolesta valitaan.
p.p.p.s. Eikä se vammaisen lapsenkaan syntyminen ole katastrofi hyvinvointivaltiossa. Meneehän siinä herkästi elämän suunnitelmat uusiksi, mut uskon, et Elämä kantaa ja voittaa. Koska emme tiedä, mitä tulevaisuus tuo mukanaan, ei yritetä liikaa ja väkisin hallita asioita, jotka ei ole meidän vallassa.
Voimia ja viisautta (ja siunausta, niille, jotka toivotuksen haluavat vastaanottaa):-))- : )
tiäksä kun musta vähän tuntuu et miehes pettää sua? ...tai ainakin haaveilee siitä, jos pelkää synnin taakkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv302385Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
- 271389
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025