fibroadenooma

maya

hei!
minulta poistettiin fibroadenooma reilu viikko sitten,ja leikkauskohta on edelleen ajoittain kipeä.lisäksi arven lähistöllä on jonkinlaista turvotusta,ikäänkuin patti jota ei ennen toimenpidettä ollut.onkohan tämä normaalia paranemista vai jotain outoa mistä pitäisi olla huolissaan? kokemuksia fibroadenooman poistosta??

2

976

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistettu useita

Heips,
      Minulta on poistettu useita (4 kpl) fibroadenoomia, ensimmäinen kun olin 27v, nyt viimeinen vuosi sitten, 43-vuotiaana.
      Vähän riippuu miten helpolla patti saatiin pois ja kirurgin taidoistakin, todennäk tehtiin paikallispuudutuksessa ja operaatio kesti muutaman minuutin-30minsaa.
      Tämän jälkeen tikit, jotka ovat viikon-kaksi ja sen jälkeen arpi alkaa parantua ja vaalenee vuosien kuluessa lähes huomaamattomaksi.
      Jäljelle voi tosiaan jäädä arpikudosta, joka tuntuu toisena "pattina" mutta älä ole siitä huolissasi, sellainen joskus tulee, joskus ei.
      On ihan normaalia, että operaation jälkeen leikalty kohta on arka ja saattaa hieman särkeä, älä turhaan painele vaan anna parantua rauhassa.

Kiusallisiahan nuo fibroadenoomat ovat, mutta mielestäni saa mielenrauhan kun ne ovat poissa, vaikka ihan hyvänlaatuisia sidekudoskavaimia ovatkin.
      Muista jatkossakin tunnustella rintasi kerran kk/kuukautisten jälkeen, nainen itse on oman kehonsa paras asiantuntija ja jos jokin askarruttaa mieltä, käänny lääkärisi puoleen.

• tissiongelmainen

mulla oli sama juttu, ja se "patti" on tosiaan arpikudosta. kesti vuosi ennen kuin se lähti suunnilleen kokonaan pois. mutta edelleen ennen kuukautisia se leikkauskohta saattaa aristaa, ja silloin siinä arven kohdalla on pientä turvotusta tms. voi johtua ihan mun rintojen kudostyypistä kans, eikä siitä leikatusta patista. mulla se leikkaus sujui tosi hyvin, enkä sen jälkeen tarvinnut juur ollenkaan kipulääkkeitäkään. nämä on kuitenki yksilöllisiä asioita, toiset paranee nopeemmin ja toiset hitaammin. ihan normaalilta tuo silti kuulostaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2549
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe