Librax?

Vaivainen

Onko kenellekään tuttu lääke?
Onko auttanut?
Lääkäri määräsi sitä kun kärsin ärtyneestä suolesta ja vatsa on todella useasti löysällä.

56

84476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sys

      Librax on hyvä, vatsaa ja vähän mieltäkin rauhoittava lääke. Olen käyttänyt sitä aina silloin tällöin 70-luvulta asti. Se on säilynyt koko ajan samanlaisena vihreänä tablettina. Sekin kertoo, että lääke on onnistunut. Ehkei sitä kannata käyttää jatkuvasti tai miksei kuurina, mutta tuskin koko aikaa. Minulle ainakin on aina kirjoitettu reseptiin "tarvittaessa" ja määrä on tällä hetkellä 1-4 tbl/vrk. Mutta otan sitä tosiaan vain silloin tällöin erilaisiin mahavaivoihin.

      • on vaikutus?

        Mitähän tuo librax sisältää ja mihin vaivaan sitä pääasiassa käytetään? Mikä on sen vaikutus?


      • Ovidiu

      • Anna mun kaikki kestää

        Ai että rauhottavia lääkkeitä mahavaivoihin...?
        No voihan perkele en muuta sano...


      • Sys
        Anna mun kaikki kestää kirjoitti:

        Ai että rauhottavia lääkkeitä mahavaivoihin...?
        No voihan perkele en muuta sano...

        kuin bentsoa kyseisessä lääkkeessä. Sitä kyllä yleensä määrätään psyykkisperäisiin mahavaivoihin. Mutta eivät muut bentsot niihin auta kuin Librax, se on jonkinlainen yhdistelmävalmiste eikä ainakaan minua ole koukuttanut tai heitättänyt. Takana 35 vuotta käyttöä SILLOIN TÄLLÖIN.:)


      • ...
        Sys kirjoitti:

        kuin bentsoa kyseisessä lääkkeessä. Sitä kyllä yleensä määrätään psyykkisperäisiin mahavaivoihin. Mutta eivät muut bentsot niihin auta kuin Librax, se on jonkinlainen yhdistelmävalmiste eikä ainakaan minua ole koukuttanut tai heitättänyt. Takana 35 vuotta käyttöä SILLOIN TÄLLÖIN.:)

        En tiedä onko auttanut kovin suuresti minua,
        pari viikkoa syönyt mutta onhan tuo silti sekaisin kuitenkin.
        Muutama hyvä päivä ollut.
        Purkissa lukee,että vatsan toiminnan tasapainottamiseen.
        Monet vatsavaivathan johtuvat alitajuntaisista jutuista.
        Itse en kyllä pistä pahakseni vaikka rauhoittavia aineosia on, koska mietin ja stressaan ihan liikaa.


      • auttaa?

      • Ovidiu
        auttaa? kirjoitti:

        Vähän turhan lääketieteellistä. Ainoastaan näkyi mitä sisälsi. Millä tavalla vaikuttaa ja onko ollut monillekin apua?

        http://www.coronaria.fi/www/mtv3/laakkeet.php?id=559

        Ei-niin-lääketieteellinen linkki. Itselläni kun ei ole subj. kokemuksia ko. lääkkeestä, niin en osaa sanoa muuta kuin, että klooridiatsepoksidi on bentsodiatsepiineihin kuuluva rauhoittava lääkeaine ja klinidiumbromidi relaksoi vatsaa.


      • eroa
        Ovidiu kirjoitti:

        http://www.coronaria.fi/www/mtv3/laakkeet.php?id=559

        Ei-niin-lääketieteellinen linkki. Itselläni kun ei ole subj. kokemuksia ko. lääkkeestä, niin en osaa sanoa muuta kuin, että klooridiatsepoksidi on bentsodiatsepiineihin kuuluva rauhoittava lääkeaine ja klinidiumbromidi relaksoi vatsaa.

        Tuota toista valmistetta gastrogyniä olen minäkin käyttänyt. Vaikeaa sanoa onko siitä mitään apua. Ainakin vähentää toimimisia ja siinä mielessä on huono lääke. Varmaan osaltaan vaikuttaa myös rauhoittavasti mahaan.

        Onko noilla ainesosilla paljonkin eroa?


      • Ovidiu
        eroa kirjoitti:

        Tuota toista valmistetta gastrogyniä olen minäkin käyttänyt. Vaikeaa sanoa onko siitä mitään apua. Ainakin vähentää toimimisia ja siinä mielessä on huono lääke. Varmaan osaltaan vaikuttaa myös rauhoittavasti mahaan.

        Onko noilla ainesosilla paljonkin eroa?

        ...yhdistelmävalmiste Gastrodyn comp., joka sisältää diatsepaamia 2 mg joka on rauhoittava lääkeaine ja glykopyrroniumbromidia 1 mg joka on antikolinerginen lääkeaine eli parasympaattista hermostoa salpaava aine. Parasympaattisen hermoston tehtävänä on mm. kiihdyttää ruoansulatusta.

        Pelkässä Gastrodyn-nimisessä lääkkeessä on vain tuota antikolinergista ainetta eli glykopyrroniumbromidia.


      • masu76
        ... kirjoitti:

        En tiedä onko auttanut kovin suuresti minua,
        pari viikkoa syönyt mutta onhan tuo silti sekaisin kuitenkin.
        Muutama hyvä päivä ollut.
        Purkissa lukee,että vatsan toiminnan tasapainottamiseen.
        Monet vatsavaivathan johtuvat alitajuntaisista jutuista.
        Itse en kyllä pistä pahakseni vaikka rauhoittavia aineosia on, koska mietin ja stressaan ihan liikaa.

        Voikohan Libraxia käyttää jos käyttää välillä myös Diapamia tai Xanoria? Siis tyyliin tänään otan Libraxin kun vatsa oireilee ja huomenna Xanorin ahdistusoireisiin. Onko tästä haittaa?


      • taaton tassu
        Anna mun kaikki kestää kirjoitti:

        Ai että rauhottavia lääkkeitä mahavaivoihin...?
        No voihan perkele en muuta sano...

        Todella jo vuosia vanha viestisi, muttakun on niin negatiivisen tuntuinen, että haluanpa sanoa jotain.Jos pidät mieluummin vatsaoireesi, älä ota näitä , mikäli kuvittelet niitten olevan pelkän mielen rauhoittamiseen.

        Ihminen on kokonaisuus. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

        Olen hyvävatsainen, mutta sitten kerran tuli kova vatsakipu, jolle lääkäri ei löytänyt syytä.hän mainitsivatsavaivaa toiminnalliseksi, muttatuntemattomaksi häiriöksi.
        Sain erinomaisen avun. Kivut hävisivät, sai nukutuksi. Hienoa, että onnäitä yhdistelmävalmisteita.

        En jäänyt mitenkään nk.." koukkuun". Sain avun.


      • Mummaleena
        taaton tassu kirjoitti:

        Todella jo vuosia vanha viestisi, muttakun on niin negatiivisen tuntuinen, että haluanpa sanoa jotain.Jos pidät mieluummin vatsaoireesi, älä ota näitä , mikäli kuvittelet niitten olevan pelkän mielen rauhoittamiseen.

        Ihminen on kokonaisuus. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

        Olen hyvävatsainen, mutta sitten kerran tuli kova vatsakipu, jolle lääkäri ei löytänyt syytä.hän mainitsivatsavaivaa toiminnalliseksi, muttatuntemattomaksi häiriöksi.
        Sain erinomaisen avun. Kivut hävisivät, sai nukutuksi. Hienoa, että onnäitä yhdistelmävalmisteita.

        En jäänyt mitenkään nk.." koukkuun". Sain avun.

        Vuosia mennyt, mutta samaa mieltä . Ärsyynnyin totaalisesti kyseisestä kommentista. Läkkeitä käytetään momiin eri oireisiin. Librax rentouttaa vatsaa, auttaa myös paksusuolen oireyhtymään. Kaikille ei kaikki sovi, eikä auta.


      • nolibrax

        Vieläköhän mahtaa kirjoittaja olla hengissä?


      • dlkfkfkfkfkkfkk
        Anna mun kaikki kestää kirjoitti:

        Ai että rauhottavia lääkkeitä mahavaivoihin...?
        No voihan perkele en muuta sano...

        Ahdistuneena suolisto ei todellakaan toimi ja se vaikuttaa ruoansulatusjärjestelmään hyvin paljon, sillä ravinto ei etene. Oletko koskaan kuullut esim. stressivatsasta? Pitkittynyt ahdistuneisuushäiriö tmv. voi aiheuttaa äärimmäisiä oireita.

        Itselleni määrättiin libraxia ja voin sanoa, että toimiva lääke, joskin yksilökohtaista. Rakas työterveyslääkärini sanoikin, että jotkut saavat huomattavasti apua ja jotkut eivät. Ensisijaisen tärkeää on myös tietoisesti harjoitella rentoutumista ja tutkiskella omia tuntemuksia sekä yrittää löytää syy oireisiin kartoittamalla onko taustalla jotain somaattista (sulkea pois keliakia, refluksi ym.) vai onko taustalla psyykkiset tekijät. Vatsan hierominen ja jooga kuuluu omiin rutiineihini, kuten myös punajalava (itselläni on refluksitauti ja elimistö sekaisin pitkään jatkuneen bulimian vuoksi) kuten myös camomillatee, D-vitamiini, magnesium, maitohappobakteerit, monipuoliset rasvahapot (mm. oliivi-, hamppu-,rypsi-, camelina), riittävä kuidunsaanti, ravintoainepitoinen ruoka sekä säännöllinen ruokarytmi. Jälkimmäisen arvoa ei voi painottaa liikaa, sillä suolisto ei toimi, ellei siellä ole tavaraa. Myös oireiden hyväksyminen ja sellainen ”tämä menee kyllä ohi ja vieläpä nopeammin jos en jää rypemään” on auttanut itsellä, sillä mikäli ajattelee itsensä toimintakyvyttömäksi niin silloin mahdollisuudet toimintakykyyn ja palautumiseen kaikkoaa. Tsemppiä!


      • Anonyymi
        masu76 kirjoitti:

        Voikohan Libraxia käyttää jos käyttää välillä myös Diapamia tai Xanoria? Siis tyyliin tänään otan Libraxin kun vatsa oireilee ja huomenna Xanorin ahdistusoireisiin. Onko tästä haittaa?

        Voit ottaa libraxia. Se bentso on todella pieni annos 5mg. Yleensä kun klooridiatsepoksidia käytetään nukahtamiseen tai ahdistukseen tabletit ovat koko luokkaa 25mg ja saattaa olla myös 4krt päivässä otettava. Xanor ja diapam kehittävät myös toleranssia libraxiin sillä bentsodiatsepiinit kehittävät risti toleranssia. Muista kuitenkin että librax on todella pitkävaikutteinen ja voi olla vielä milligrammoja veressä kahdeksan päivänkin jälkeen. Aikaisintaan 10 tunnin kuluessa.


      • Anonyymi
        taaton tassu kirjoitti:

        Todella jo vuosia vanha viestisi, muttakun on niin negatiivisen tuntuinen, että haluanpa sanoa jotain.Jos pidät mieluummin vatsaoireesi, älä ota näitä , mikäli kuvittelet niitten olevan pelkän mielen rauhoittamiseen.

        Ihminen on kokonaisuus. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

        Olen hyvävatsainen, mutta sitten kerran tuli kova vatsakipu, jolle lääkäri ei löytänyt syytä.hän mainitsivatsavaivaa toiminnalliseksi, muttatuntemattomaksi häiriöksi.
        Sain erinomaisen avun. Kivut hävisivät, sai nukutuksi. Hienoa, että onnäitä yhdistelmävalmisteita.

        En jäänyt mitenkään nk.." koukkuun". Sain avun.

        Samaa mieltä. Jotenkin kipukierre saatava poikki.


      • Anonyymi
        Sys kirjoitti:

        kuin bentsoa kyseisessä lääkkeessä. Sitä kyllä yleensä määrätään psyykkisperäisiin mahavaivoihin. Mutta eivät muut bentsot niihin auta kuin Librax, se on jonkinlainen yhdistelmävalmiste eikä ainakaan minua ole koukuttanut tai heitättänyt. Takana 35 vuotta käyttöä SILLOIN TÄLLÖIN.:)

        Kyllä erittäin hyvä lääke,joku lääkäri kirjoitti reseptin jo 80-luvulla. Käytin vain silloin tällöin kun vatsa alkoi olla ärtynyt. Pyysin uusimaan reseptin joku vuosi sitten tk lääkäriltä mutta ei millään olisi uusinut kun on kolmio lääke ja minulla on joku muukin kipulääke niin sain 30 kpl purkin hakea apteekista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä erittäin hyvä lääke,joku lääkäri kirjoitti reseptin jo 80-luvulla. Käytin vain silloin tällöin kun vatsa alkoi olla ärtynyt. Pyysin uusimaan reseptin joku vuosi sitten tk lääkäriltä mutta ei millään olisi uusinut kun on kolmio lääke ja minulla on joku muukin kipulääke niin sain 30 kpl purkin hakea apteekista.

        Mulle lääkäri määräsi Libraxin rintakehän avoleikkauksen jälkeen.
        Kyyristyninen, jalkojen rasvaus, varpaankynsien leikkaaminen jne aiheuttaa tuohon rinnan alta selkäpuolelle krampin.
        Tossa oikean rinnan alla on kramppi vaiheessa hirveän kova pallo ja hengittää ei voi kuin pinnallisesti itku silmässä ja kirota.

        Ultrassa katsottu, ettei sieltä löydy syytä tähän, onneksi Librax auttaa näihin Kramppeihin. Ensin kokeiltiin Litalginia, mikä ei näihin ”kohtauksiin” auttanut.

        Riippuvaisuutta en ole havainnut, lääke menee siis tarvittaessa. Tosin ennakoin sen verran, että ennen suihkua, kynsien leikkuuta ym otan lääkkeen, koska se kramppi tulee niin nopeasti, jos yhtään olen asennossa mikä tämän aiheuttaa.

        Riitti se, että kymmenisen kertaa olin suihkussa polvillani jalkojen pesun jälkeen, kun ei vaan pystynyt edes ylös nostellaan niiltä krampin aiheuttamilta kivuilta.


      • Anonyymi
        Anna mun kaikki kestää kirjoitti:

        Ai että rauhottavia lääkkeitä mahavaivoihin...?
        No voihan perkele en muuta sano...

        Vatsavaivat aiheuttavat stressiä kehossa joten siksi se lääke rauhottaa myös. Joten ei siinä pitäisi mitään voivotella. Ihan looginen juttu


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        En tiedä onko auttanut kovin suuresti minua,
        pari viikkoa syönyt mutta onhan tuo silti sekaisin kuitenkin.
        Muutama hyvä päivä ollut.
        Purkissa lukee,että vatsan toiminnan tasapainottamiseen.
        Monet vatsavaivathan johtuvat alitajuntaisista jutuista.
        Itse en kyllä pistä pahakseni vaikka rauhoittavia aineosia on, koska mietin ja stressaan ihan liikaa.

        Otetaanko sitä,ruuan kanssa vai ennen tai jälkeen?


    • kaikki kokeiltu

      mulla on stressivatsa ja syön jatkuvasti nexiumia. nyt kun iski monta stressitekijää yhtäaikaa niin maha alkoi pahasti oireilemaan, poltttoa, närästystä ja hapot nousi suuhun. ei auttanu mikään. ei antasidit, nexium, kauravelli, pellavalima eikä kahvin poisjättö. librax auttoi.

      • Chr300

        ..itselläni myös stressivatsa, kun on rankkaa ja paljon murheita tms, vatsa reagoi, ts. ruoka ei pysy sisällä.
        Olen myös syönyt useamman vuoden Nexiumia ja Libraxia. Todettu myös pysyvä(?) refluksitauti.
        Te joilla on stressivatsa, onko jokin ruoka tms joka saa vatsan sekaisin? Eilen söin vähän grillattua broileria ja 15 min päästä maha sekaisin.
        Ainoa joka siihen auttaa mun kohdalla on Immodium :(
        Mites teillä muilla, mikä auttaa??


      • minulla
        Chr300 kirjoitti:

        ..itselläni myös stressivatsa, kun on rankkaa ja paljon murheita tms, vatsa reagoi, ts. ruoka ei pysy sisällä.
        Olen myös syönyt useamman vuoden Nexiumia ja Libraxia. Todettu myös pysyvä(?) refluksitauti.
        Te joilla on stressivatsa, onko jokin ruoka tms joka saa vatsan sekaisin? Eilen söin vähän grillattua broileria ja 15 min päästä maha sekaisin.
        Ainoa joka siihen auttaa mun kohdalla on Immodium :(
        Mites teillä muilla, mikä auttaa??

        Jos vatsa tuntuu hyvältä se kestää sopivissa määrin melkeinpä kaikkea. Jos huonompi kausi menossa ei kestä mausteisia ruokia, mm. curry on ollut pahasta. Sitten sipulia ja kaaleja olen silloin vältellyt (kypsennettynä voinut vähän syödä). Itse en lisäksi syö punaista lihaa ollenkaan eli sekin pois ruokavaliosta (oma valinta, ei vatsan takia).
        Toisaalta välillä voi olla niinkin, että eilen siedetty ruoka on seuraavana päivänä pahasta...
        Et ei aina ota tosta mahan toiminnasta selvää.

        On sitä joskus päivä viety läpi pelkällä suklaallakin, kun se ollut ainut mikä on pysynyt sisällä..

        Minulle on myös määrätty tarvittaessa nexiumia ja libraxia. Ensin mainittu oon auttanut hyvin närästykseen ja poltteiluihin. Librax on myös rauhoittanut vatsaa pääsääntöisesti tehokkaasti. Siinä huonona puolena se kolmio merkki, koska autoilevana en sitten uskalla ottaa sitä ihan joka kerta.


    • kymysysmerkki

      otin tänään ekaa kertaa libraxin, ja menin ripulille, voiko se olla libraxin yksi haitta vaikutus? vai onko tämä vain ikävää sattumaa?

      • Vatsaongelmainen

        Itse käyttänyt libraxia (sisät.lääkäri ilmoitti että muuta vastaavaa ei ole tukemaan ruoan pysymistä sisällä). Itsellä hyvin kapea ruokavalio vaikeiden vatsaoireiden takia ja kaikista uusista muutoksista ruoissa tai lääkevaihdokset aiheuttaneet viikkojenkin kovat ripulijaksot. Siihen sitten osmosalia, imocuria, keitettyä vettä.Imocur vie lopulta suoliston jotenkin ihan lamaan,joten välttelen sitä. "Vatsa elää omaa elämäänsä" -tunne on täälläkin. Mutta jotain positiivista tänne 15v. kärsimyksestä oppineena lisään tai että voisi kokeilla seuraavia jos ei ole vielä kokeillut; ei ottaisi aamulla librax tmv. vatsalääkkeitä vaan vasta päivällä, ottaa lääkettä vuoropäivinä/tai muuten tauotellen...voisi tottua lopulta. Aina hauduttaa kauravelli/puuro todella hyvin, tehdä leipä itse ilman hiivaa, välttää sokeria ja tietty kovia mausteita ja sipulia mutta joskus/joillekin kuulemma sopii paremmin valkosipuli, ei juo mitään ruokaillessa vaan esim. tunnin päästä, pientä kuntoilua; kävelyllä saavuttaa jo hyvää tasapainoa sydämen ja suoliston rytmitykselle. Voimia kevääseen :-D


      • ei karppaaja
        Vatsaongelmainen kirjoitti:

        Itse käyttänyt libraxia (sisät.lääkäri ilmoitti että muuta vastaavaa ei ole tukemaan ruoan pysymistä sisällä). Itsellä hyvin kapea ruokavalio vaikeiden vatsaoireiden takia ja kaikista uusista muutoksista ruoissa tai lääkevaihdokset aiheuttaneet viikkojenkin kovat ripulijaksot. Siihen sitten osmosalia, imocuria, keitettyä vettä.Imocur vie lopulta suoliston jotenkin ihan lamaan,joten välttelen sitä. "Vatsa elää omaa elämäänsä" -tunne on täälläkin. Mutta jotain positiivista tänne 15v. kärsimyksestä oppineena lisään tai että voisi kokeilla seuraavia jos ei ole vielä kokeillut; ei ottaisi aamulla librax tmv. vatsalääkkeitä vaan vasta päivällä, ottaa lääkettä vuoropäivinä/tai muuten tauotellen...voisi tottua lopulta. Aina hauduttaa kauravelli/puuro todella hyvin, tehdä leipä itse ilman hiivaa, välttää sokeria ja tietty kovia mausteita ja sipulia mutta joskus/joillekin kuulemma sopii paremmin valkosipuli, ei juo mitään ruokaillessa vaan esim. tunnin päästä, pientä kuntoilua; kävelyllä saavuttaa jo hyvää tasapainoa sydämen ja suoliston rytmitykselle. Voimia kevääseen :-D

        kokeleppa pari viikkoa olla vähemmällä viljatuotteiden syönnillä,tai vaihdat ruisleivän kauraleipään saatat yllättyä


      • Anonyymi

        Libraxin pakkausselosteessa lukee että sivu vaikutuksena voi olla ripuli. Hyvin ihmis kohtaista joillekin tulee tästä ummetus.


    • kbk

      librax on myös psyyke lääke ja minullekkin sitä määrättiin mahavaivoihin kuitenkin kerran kysyin sairaanhoitajalta mihin libraxia määrätään hän sanoi ahdistuneisuuteen ja stressiin.

      • Eóa

        Mullekin määrättiin Libraxia stressin aiheuttamiin vaivoihin, pääasiassa ärtyneeseen paksusuoleen. Vaivat hävisivät. Kolmio ei tunnu vaikuttavan mun ajokykyyn tai muuhunkaan. Ihmettelen nyt sitä, että ruokahalukin hävisi. Ei tee enää mieli epäterveellisiä välipaloja, mikä on ihan plussaa, mutta toisaalta ei ole kovasti muutakaan ruokahalua. Pärjään puolella siitä ruokamäärästä, jonka ennen söin. Osaltaan tämä varmasti liittyy siihen, että suoli toimii rauhallisemmin. Täytyy katsoa, auttaisiko lääke myös rantakuntoon pääsemiseen... :)


      • Turopoika

        Mahaani sattui ihan kamalasti, en voinut istua ei paljon kävellä mahan pohjassa oli valtava kipu. Sen huomasin että se johtuu suolen toiminnasta, siis ei muusta.Onni oli että oli Libraxia kotona. Nyt olen kolmena päivänä ottanut sitä ja niin se alkaa asettumaan.


      • potrnut
        Eóa kirjoitti:

        Mullekin määrättiin Libraxia stressin aiheuttamiin vaivoihin, pääasiassa ärtyneeseen paksusuoleen. Vaivat hävisivät. Kolmio ei tunnu vaikuttavan mun ajokykyyn tai muuhunkaan. Ihmettelen nyt sitä, että ruokahalukin hävisi. Ei tee enää mieli epäterveellisiä välipaloja, mikä on ihan plussaa, mutta toisaalta ei ole kovasti muutakaan ruokahalua. Pärjään puolella siitä ruokamäärästä, jonka ennen söin. Osaltaan tämä varmasti liittyy siihen, että suoli toimii rauhallisemmin. Täytyy katsoa, auttaisiko lääke myös rantakuntoon pääsemiseen... :)

        ole varövaine librax ei ole mikään laihdutus lääke.ei suositeltavaa pitkään kävtettäväksi?


      • Anonyymi
        potrnut kirjoitti:

        ole varövaine librax ei ole mikään laihdutus lääke.ei suositeltavaa pitkään kävtettäväksi?

        Ei missään nimessä pitkään käyttöön. Toleranssin kasvaessa annos kokoa pitää nostaa ja kohta on päihde huollon asiakas. Ei tarvitse olla mikään hirveän viihdekäyttöarvoinen lääke niin joilla on huonot geenit jää näihin nalkkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään nimessä pitkään käyttöön. Toleranssin kasvaessa annos kokoa pitää nostaa ja kohta on päihde huollon asiakas. Ei tarvitse olla mikään hirveän viihdekäyttöarvoinen lääke niin joilla on huonot geenit jää näihin nalkkiin.

        Höpö höpö.
        Toleranssi ei kyllä kasva, jos käyttää sitä oikein eli niinkuin lääkäri on määrännyt. Itselläni ollut käytössä jo vuosia, eikä toleranssi ole noussut, lääkemäärä on pysynyt kaiken aikaa samana. Ja mikä parasta, auttaa todella hyvin mun ylävatsan Kramppeihin. (Tehty rintakehän avoleikkaus, mistä jäänyt jäätävät krampit, mitä tulee säännöllisesti.


    • vattavaivainen

      Kyllä Librax on helpottanut jonkin verran mahavaivassa,ainakin näin alussa tuntuu siltä, katotaan sitten miten jatkossa.

      • satu maarit

        hei itsellä sama lääke ja nyt olen kokeillut maitohorsmaa ja se auttaa vatsa asma reuma kihtiin jne ensin luulin kun katsoin noista luonnon lääkkeistä ja kasveista nyt huomasin että ne yli kahden viikkon kokeillun jälkeen auttaa ja olen ruvennut syömään vähempi ja paino alkanut tippumaan olen pituun nähden


      • on
        satu maarit kirjoitti:

        hei itsellä sama lääke ja nyt olen kokeillut maitohorsmaa ja se auttaa vatsa asma reuma kihtiin jne ensin luulin kun katsoin noista luonnon lääkkeistä ja kasveista nyt huomasin että ne yli kahden viikkon kokeillun jälkeen auttaa ja olen ruvennut syömään vähempi ja paino alkanut tippumaan olen pituun nähden

        parantunut vatsa astma ja reuma maitohorsmalla??
        vai siis olet lukenut josktakin et se vaikuttaa näihin.


      • Muutenkin kipija
        satu maarit kirjoitti:

        hei itsellä sama lääke ja nyt olen kokeillut maitohorsmaa ja se auttaa vatsa asma reuma kihtiin jne ensin luulin kun katsoin noista luonnon lääkkeistä ja kasveista nyt huomasin että ne yli kahden viikkon kokeillun jälkeen auttaa ja olen ruvennut syömään vähempi ja paino alkanut tippumaan olen pituun nähden

        Innostuin tuosta maitöhorsmasta. Voiko sitä kerätä vielä näin syksyllä. Käytätkö lehtiä vai koko kasvia. Hauteena, keitettynä, tuoreena, kukkia kerro minulle.


      • monta
        satu maarit kirjoitti:

        hei itsellä sama lääke ja nyt olen kokeillut maitohorsmaa ja se auttaa vatsa asma reuma kihtiin jne ensin luulin kun katsoin noista luonnon lääkkeistä ja kasveista nyt huomasin että ne yli kahden viikkon kokeillun jälkeen auttaa ja olen ruvennut syömään vähempi ja paino alkanut tippumaan olen pituun nähden

        tautia! miten sun astma ja reuma voi ny kun oot
        syöny noita??

        nimin astma kihti


    • vatsaongelmainen

      olen käyttänyt libraksia jo 50 vuotta ja saanut kyllä apua.sen kanssa pitää olla kyllä varovainen.itse saan vatsan rauhoittumaan noin viikossa.100tabl riittää noin 4si vuodeksi. toinen hyväks havaitsemani keino on vålttää ruis leipää silloin kun sulisto on ätyneimmillään

    • Ressi-Reeta

      Olen arka uusille lääkkeille mutta nyt stressi vienyt ylävatsan niin kipeäksi ja närästys(sappirefluksi) pahaksi että en enää tahdo jaksaa. Yöllinen vatsalaukun polttelu pahinta ja päivällä vihlomista. Tähystys tehty ja ultrat. Mahalaukku punoitti mutta muuten spesialisti sanoi että 100% varmuudella kaikki ok. Silti stressaan.(Vuosien murheet pyrkivät pitaan a tuovat uusia tullessaan). Onneksi Somac vienyt turvotuksen ja röyhtäilyn ja pahoinvoinnin lähes pois.Minulla myös ärtynyt suoli. Nyt minulla on Librax purkki pöydällä ja kokeilin yhden mutta menin aivan tokkuraan. Uskallanko ottaa enää? Yöksi käytän myös Antepsinia neutralisoimaan sappinestettä. Mitä mieltä olette, kohtalokaverit? Ps. yöksi määrätty 5 mg Diapam tarvittaessa, pitääkö jättää pois mikäli aamulla ottaa Libraxin?

      • taaton tassu

        Järki päähän. Jos otat diapamia, ei kantsi ottaa libraksia samaan syssyyn. Ei ihme, jos menet uniseksi. Liika on liikaa.


      • Anonyymi

        Ei siihen kuole mutta kannattaa valita jompikumpi jos tokkuraiseksi menee. Äkkiä niitä tarvitsee sitten lisää ja lisää loppu elämän. Nimimerkillä lääkäri teki musta nistin.


    • kalmari12

      eikös tuo aiheuta nimen omaan riippuvuutta suurina annoksina? ja kuurina ei saa syödä?

    • lib1

      hei. mulle kans lekuri määräs tota libraxia kokeiltavaksi. olen 2 kertaa ottanut yhden. tuntuu rauhoittavan suolta ja mieltä. en kuitenkaan kokenut olevani missään lääkepöhnässä ja en usko että haittaisi ajamista ainakaan tuolla annoksella. Kramppaava ärtyvä paksusuoli on kyllä rasittava vaiva.

    • lib1

      niin ja lisätäkseni vielä että mua pelotti ottaa libraksia koska en ole koskaan ottanut mitään rauhottavia lääkkeitä ja olen pienikokoinen nainen (50 kg).

    • kertokaas

      Mitä eroa Imocuriin?

      • Sairaanhoitaja64

        Vaikutustapa sekä vaikuttavat aineet.


      • Anonyymi

        Imocur on laimea opiaatti ja librax laimea bentsodiatsepiini.


    • ärtsysuolinen mummel

      Hei,olen kärsinyt ikäni elikkä 65 vuotta mahakivuista.On tutkittu ja hutkittu.Ärtynyt suoli on ainut mitä lekurit ovat löytäneet.Olen käyttänyt silloin yällöin Libraxia ja nyt on Imodium.Saan kai ottaa kumpaakin,ei ainakaan ole kukaan kieltänyt.Mutta silti olen ripulitaudissa jopa neljänäkin päivänä viikossa.Nyt vanhemmiten on alkanut lurahdella housuun,kun paikat on löystyneet.Ei kuulemma enää leikata eikä ole varaa rampata yksityisellä.Ainut neuvo käytä vaippoja,voi tätä elämätä kun tahtoisi vielä kulkea ihmisten ilmoilla ja käydä joskus ulkomaillakin,mutta ISOLLA ÄMMÄLLÄ;ei uskalla,kun aina pitää olla vessa tiedossa.Ei auta ruokavalio,ei karppaus kaikkea on kokeiltu.Mutta onhan maailma täynnä vieläkin sairaampia ihmisiä.Elkkä eteenpäin sano entinen mummokin lumessa.Tsemppiä kaikille samoista vaivoista kärsiville.

    • LoisistaKärsinyt

      Onko mummulta tutkittu loiset/parasiitit. Ne voi aiheuttaa ongelmaa mutta moni puoskari on niistä täysin tietämätön tai sulkee ne alitajuisesti suoraan pois. Giardia ja Blasto cystis hominis voivat aiheuttaa jatkuvaa lyösää vastaa ja paksunsuolen jatkuvaa aktiivista toimintaa.

      Suomessa Blastoa pidetään yleisen/virallisen totuuden mukaan harmittomana ja sitä ei usein haluta hoitaa. Ulkomailla Blastoakin pidetään vaarallisena ja se yritetään saada pois suojesta.

    • Anonyymi

      Vatsa kramppaa, tosi kipeä, ilmaa täyteen, "9 kk raskausvatsa" hetkessä... Ei auta /voi olla missään asennossa. Nyt ollu taas tänään ja 2 viikkoo sitten. Sitä ennen puoli vuotta sitten. Pronaxen ja librax heti yhden kerran ja jo alkaa helpottaan. Jos alkaa vaivaan taas useammin, mennä lääkäriin. Ensin miettiä toki syömisiä, mitä syöny (tiettyjä ite huomannu) ja kannattiko... Ja onko nukkunu huonosti, pinna kireellä, stressiä...

    • Anonyymi

      Hyvä lääke paksusuolen tulehdus. Vaikuttaahan psyykeen kun ei tarvii juosta vc ja pelätä kerkijätkö ettei ripuli kerkijä ennnen.

    • Anonyymi

      Onko joku saanut libraxista apua ummetukseen?

    • Anonyymi

      Librax on ollut mulle todella helppo ja vaivaton lääke kun on ollut noita divertikkelin tulehduksia. Silloin on maha alhaalta vasemmalta huolestuttavan kipeä ja koko vatsa on jännittynyt ja toimimaton. Antibiooteilla hoidettu ja muutama Librax joka rauhoittaa sekä vatsan että minut. Erinomainen kääke.

    • Anonyymi

      Minulle määrätty Libraxia Gronin taudin kivun hoitoon. Auttaa hyvin lieviin kiputiloihin.
      Itse en koe, että siitä saisi jotain huumaava oloa. Käytän silloin tällöin. En joka päivä. Voi mennä joskus viikkoja, kun en tarvitse sitä.
      Hyvä lääke. Lääkärit ovat aina kirjoittaneet sitä kahdeksi vuodeksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe