4kk ja ruokailu

Kati

Kertokaapsas miten teillä syödään ja mitä teillä syödään. Siis sellaiset lapset joita ei enään imetetä.
Meillä aamusti ensin peruna-porkkanavelliä 2 dl sekä hieman luumusosetta.
Puolenpäivän aikoihin desi tuttelia ja purkillinen hedelmäsosetta.
Neljän aikoihin yks peruna ja desi tuttelia, perunaan sekoittelen jotain vihanneksia.
Seuraava syöttö desi tuttelia ja melkein purkillinen hedelmäsosetta. Ja ennen nukkumaan menoa 2 dl maissivelliä. Näin meillä, entä teillä....

3

463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sen äiti

Meillä syödään aamulla tuttelia n. 200ml, lounaalla syödään peruna-porkkana-tuttelimuusia (itse tehtyä) ja juodaan vettä ja tuttelia jos maistuu ja iltapäivällä (kello 16-17)päiväunien jälkeen juodaan taas 200ml tuttelia ja sitten kun äiti ja isi syö niin syödään taas peruna-porkkanamuusia ja juodaan vettä ja sitten syödään tuttelia (200ml) parin tunnin välein ennen nukkumaanmenoa ja aamuyöllä herätetään äiskä syöttämään tuttelia, joskus jos oikein hyvin on asiat niin saatetaan nukkua aamuun asti. Tuttelia menee 800-1100ml päivässä ja peruna-porkkanaa noin 2-3 desiä. Viime viikolla oli kokeilussa tuo maissivelli, mutta sai pojan niin kärttyiseksi ja pieruiseksi että jätettiin se ehkä tuonnemmaksi, mahtaako sillä olla niin paljon ravintoarvoa kuitenkaan että kannattais totutella... Eli ei olla vielä kovinkaan monia uusia juttuja maisteltu, mutta perunaa ja porkkanaa jeppe vetää ainakin hymyssäsuin, eikä ollut minkäänlaisia vastalauseita kun niitä ensimmäisiä kertoja tarjottiin. Seuraavaksi maistellaan jotain makeaa hedelmä tai marjasosetta. =)

• Kati

Niin meillä sanottiin neuvolassa ettei 4 kuukauden ikäiselle saa enään syöttää tuttelia eikä velliä (velli lasketaan mukaan) siis yli litraa päivässä. Pitäisi ehdottomasti vähentää niin että päivässä menisi 6-7 dl. Nyt me olemme siihen päässeet. Soseet korvaa nesteen hyvin. Meillä lempi sose mango-päärynä. Perunaa ei neiti syö kun ihan tuoretta. Elikä keitän hänelle joka päivä perunan...tuntuu olevan kovin vaativa :-) meidän neiti. Perunaan olen sitten sekoittanut piltin omena-porkkanasosetta. Ja hyvin maistuu. Meillä syötiin ennen peruna-porkkanavelliä aamuin ja illoin. Mutta neuvolassa sanottiin että alkaa tyttö olemaan jo vähän liian keltainen. Jotenka suositteli vaihtamaan maissiin. Kun kuitenkin saa lounaallakin peruna-porkkanaa. Maissivelli sopii meille ihan hyvin.

• ja sen äiti
        Kati kirjoitti:

Niin meillä sanottiin neuvolassa ettei 4 kuukauden ikäiselle saa enään syöttää tuttelia eikä velliä (velli lasketaan mukaan) siis yli litraa päivässä. Pitäisi ehdottomasti vähentää niin että päivässä menisi 6-7 dl. Nyt me olemme siihen päässeet. Soseet korvaa nesteen hyvin. Meillä lempi sose mango-päärynä. Perunaa ei neiti syö kun ihan tuoretta. Elikä keitän hänelle joka päivä perunan...tuntuu olevan kovin vaativa :-) meidän neiti. Perunaan olen sitten sekoittanut piltin omena-porkkanasosetta. Ja hyvin maistuu. Meillä syötiin ennen peruna-porkkanavelliä aamuin ja illoin. Mutta neuvolassa sanottiin että alkaa tyttö olemaan jo vähän liian keltainen. Jotenka suositteli vaihtamaan maissiin. Kun kuitenkin saa lounaallakin peruna-porkkanaa. Maissivelli sopii meille ihan hyvin.

Aika erilaisia ohjeistuksia kyllä antavat, mutta kait sen on yksilökohtaista. Meille sanottiin että n. litra päivässä on normimäärä meidän kokoiselle ja ikäiselle jepelle. Painoa ainakin tulee huimaa 300g viikkovauhtia ja senttejä että rutisee. Mutta eiköhän mennä näillä eväillä kunnes toisin ohjeistetaan. Peruna ja porkkanaon edelleen herkkua. Maisteltiin muuten päärynäsosetta sekin on herkkua. Oikein hauskaa syksynjatkoa sulle :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      134
      5452
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      31
      3902
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2490
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      39
      2067
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      28
      1862
    6. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      24
      1853
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1670
    8. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      52
      1641
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      30
      1584
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      40