Mitä, onko miespuoliset huippukokit sinkkutapauksia?

Sanon suoraan. Pidän hyvästä ruuasta. Valmistan myös parempaa ruokaa kuin vaimoni.

Hän ei salli, että puutun kokkaamisiinsa. Juonikkuutta kun on, tuon sellaiset raakaaineet kaupasta, ettei niistä voi mennä
safka pieleen.

Maustaminen näyttää olevan yksi este mutta klassinen kokin koetinkivi
on tietenkin "kastikelogia".

Miten lie rahikaisilla?

5

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ainakaan minun tuttavapiirissäni.
      Carl Butlerin miehille tarkoitettu keittokirja joskus 70-luvulla innosti varmaan monetkin ikäluokkamme miehet ruuanlaittokokeiluihin. Monille se oli ensin harrastus, josta kehittyi melkein intohimo.

Useimmat huippukokit taitavat myös olla perheellisiä, niin Jamiekin. Hänhän esitteli perheensä jossain tv-ohjelmassa. Ainakin kaikki minun tuntemani kokit ovat perheellisiä, muista en tiedä.

Tyttäreni poikaystävä innostui seurusteluaikana kokeilemaan kokkailua meillä, vaikkei ollut koskaan kotonaan tehnyt mitään. Hän pyysi minulta lupaa saada kokata itse ja innostui asiasta niin, ettei nyt omassa kodissaan koe välttämättä ollenkaan tarvitsevansa vaimoa keittiöön. Vaimokin osaa valmistaa hyvää ruokaa, jolla välillä hemmottelee miestä ja ystäviäkin.

Ruuanlaitto on mukava harrastus, joka on vihdoin alkanut levitä tasa-arvoisemmin myös perheissä.

• uzma

ovat ehka miehia muttei sinkkuja,oma mieheni ja poika ovat hyvia kokkeja,ja otta toisinaan paahan kun peittoavat mun taidoillaan,muutekin tassa maassa ravintoliossa on vain mies kokkeja eikohan ne ole ukko miehia kaikki.

• Pääsky64
        uzma kirjoitti:

ovat ehka miehia muttei sinkkuja,oma mieheni ja poika ovat hyvia kokkeja,ja otta toisinaan paahan kun peittoavat mun taidoillaan,muutekin tassa maassa ravintoliossa on vain mies kokkeja eikohan ne ole ukko miehia kaikki.

innostuneempi tuosta ruuanlaitosta. Tai mies osaisi tehdä muutakin kun poronkäristystä ja makkarakeittoa ja makaroonilaatikkoa.

Olen käynyt useasti syömässä kalaruokaa baarissa,siellä on paremmin maustettua kun kotona.
        Kyllä voissa paistetut siiat ja muikut ovat herkkuani,ne taas ei ole baarissa eikä torilla hyvin tehtyjä.
        Kauheita on sopivampi sana.

Tavallisen duunarin näin laittavan ruokaa likaisin käsin ja kaiveli vaikka mitä. Sanoi käyvänsä veljensä leipomossa tekemässä kalakukkoja.Minulla on kuva mielessä miten se niitä tekee ,sanoin että laita ainakin ehjät kalsarit jalkaasi.

• Ne teki mieheni, muuten tuo keittiö oli enimmäkseen minun valtakuntaani, vaikka hyvää ruokaa hän valmisti vapaapäivinään kun minä olin töissä, minulle, joka illalla nälkäisenä ryntäsin kotiin... suoraan syömään.

• Opetusta äiteeltä

näin aloitin reseptin kertomisen pojalleni, kun hän halusi itse tehdä tonnikalapaistosta. Poika oli muuttanut ensimmäiseen omaan asuntoon ja halusi tehdä em. paistosta, joka on meillä ollut aina hyvin suosittu lauantai-illan paistos. Poikani oli ostanut tarvikkeet ja tuli sen taikinan teon aika; hän soittaa minulle ja sanoo, että taikina on tarttunut kaikkeen muuhun paitsi itse vuokaan. Siis sitä oli kaappien ovissa ja joka paikassa yltympäriinsä. Jäi sitä taikinaa vuokaan pohjan peitoksi sentään, nyttemmin hän osaa jo tehdä tosi hyvin kaikenlaista ja on yllättänyt tyttöystävnsä monet kerrat. Näin meillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      90
      1927
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      58
      1093
    3. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      97
      1045
    4. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      9
      985
    5. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      204
      969
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      64
      931
    7. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      909
    8. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      828
    9. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      82
      817
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      780
    Aihe